Tere kaasfoorumlastele.
Mul on pisut piinlik oma OT postituste pärast erinevates murutraktori teemades, selleks tegin uue teema.
Iseehitamise oskus on minu jaoks väga oluline. Müts maha paljude KSF ees, kes on loonud sisuliselt vanarauast asju, mis oma omadustelt ületavad tehasetoodangut. Tahan muuta valearusaama, et ise teha pole võimalik või see ei tasu ära.
Selleks, et see teema ei muutuks Mersuniiduki suguseks huumooriteemaks, proovin siia lisada maksimaalselt fakte.
Kõigepealt valmis masin, selline:
Mis maksavad iseehitatud hüdrauliliselt pööratava lumesaha komponendid?
Hinnad Põllimehe Kaubamajast, mina pole nendega kuidagi seotud, lihtsalt seal on hinnad avalikult väljas ja saadavad kõigile (alates 40 Eurist ka tasuta) koju kätte.
Kahesektsiooniline jagaja 57,94.
1,5 m voolik 6x10,71.
0,8 m voolik 4x7,65.
kiirliidete komplekt 4x(6,90+2,66).
Nippel, sõlub sordist, ca 10x1.
Tihend silindrile ca 1 Eur tk, kahele silindrile 8 Eur.
RV pump ja paak (romulast) 50 Eur.
Kokku 258,64 .Mõni "oma jope" kuskil hüdraulikapoes viib hinnad veelgi soodsamaks.
Kas sellise masinaga saab efektiivselt tööd teha?
Tee 4m lai,150 m pikk,lund on võimalik pervedele lükata:
Hoov või parkla,hea ligipääsuga ca 200 m2:
Kokku läks sellise territooriumi puhastamisele 15 minutit, päris maja lähedalt aitasin labidaga kaasa.
Masin ei suuda lund lükata ja läheb katki?
Olles spetsiaalsest otsinud võimalikult paksu lumega kohti, siis võin väita,et minu kodukohas Harjumaal on 15 aasta jooksul on olnud üks päev, kus selline masin hätta jääks.Suuremal kiirusel lükkamine ei jäta valle, mille taha lumi saaks koguneda.Doping (ketid) on veel varuks, siiani pole nende järgi vajadust tundnud.
Kaks aastat (tavaline garantiiperiood) ,hüdraulikaga null probleemi.
Sahk vajaks õgvendamist (väärkasutus LUMEsahaga pole vaja autoromu trügida) ja Korrostop värv ka pisut kulunud.Traktorirehvist lõigatud kummiriba ei ilmuta mingeid kulumise märke.
Kas selline masin on kasutatav traktorilaadse asjana? Ei tea, mina igatahes kasutan.Sellel masinal on palju puudusi:kehv nähtavus,pikk teljevahe,liiga suur mass jms. Pole hullu, see polegi mõeldud traktoriks.
Prooviks mõttes luua näiteks hooldustraktori.Teoreetiliselt, praktiliselt ma seda lähiaastail ei teosta.
Võtame aluseks näiteks Terrano, ei propageeri kuidagi just seda marki, lihtsalt mina tean täpselt, mis mind selle masina juures ees ootab.Hind toorikul Auto24 praegu alates 1500 Eur.Gaz 66 juppe saab (kahekordse) kilohinnaga.
Lumelükkamist juba käsitlesin, prooviks hooldusniitnist.Niidukit mul pole, aga mitmed KSF on sellise edukalt valmis teinud.
Kasutan kartulipealsete rootorit lihtsalt agregaadi paigutuse näitena, loomulikult ei saa sellega muru niita.
Hüdraulika võib miinimumvariandina kopeerida kollilt, sünkroonse jõuvõtuvõlli jaoks vahekastist on vaja ainult kardaani. Tavalise jõuvõtuvõlli saab vahepukiga vänvõlli otsast, pisut rohkem tööd, aga teostatav.
Lisan, et ka sellest masinast ei saa traktorit. Traktori jaoks oleks vaja veel lühemat teljevahet, kitsamaid sildu, rokem käike ja kindlasti saaks veel midagi paremini projekteerida.Traktorilaadne asi võiks see juba küll olla...
Proovisin kuidas oleks (teoreetiliselt!) näiteks teepeenraid niita.Põgusa katsetuse käigus (pikalt ei saa, radikat veel pole) ei näinud probleemi, miks seda teha ei saaks.Nähtavus hea, manööverdab rahuldavalt, isegi istme asemel oleva kaltsuga kaetud kaubaalusel raputab ja müriseb vähem kui vedrustuseta standarttraktor (T25).
Millise hobitraktori siis lõpuks saaks ja mis see maksab?
Tehnilised parameetrid:
92 KW vahejahutiga turbodiisel.
Mõlemad sillad spiraalvedrudel, tsentraalne rehvirõhu süsteem, automaatlukustusega difrid.
Hüdrorool, näiteks kahe 12 v solenoidi lisamine süsteemi võimaldab ka GPS või väljaspoolt traktorit juhtimise valmidust.
Käikude arv vastavalt soovile, kahe jaotuskastiga 20 edasi ja 4 tagasi.Tõsi reaalselt natuke vähem, osad ülekandearvud kattuvad.
Jõuülekanne mis "poegima" ei hakka. Kui keegi sellises kaalus masina all 66 sildadest või jaotuskastist jagu saab, siis sellele teen
kasti õllet välja.Päriselt ka.
Kahekohaline kõigi mugavustega kabiin.Konditsioneer, reguleeritav rool, istme- ja peeglisoojendused jne.
Transpordikiirus objektile, niipalju kui kasutajal julgust jätkub.Tehniliselt võimaldab mootor kõvasti rohkem kui 100 km/h .
Hind alates 1500(toorik)+300(66 jupid 2x kaaluhind)+260(miinimumhüdraulika)+200(dosaator, voolikud)+natuke metalli+elekter+keevitustarvikud+värv. Midagi kindlasti veel. Oma töö muidugi ka, hindamatu.
Mina saan kokku 2260+pisitarvikud. Reaalselt 3k+ringis töö peaks asi teostatav olema.
See asi läheb kindlasti katki?
Ei lähe.No näiteks Nissani mootoreid on mul neli, vanim juba üle kümne aasta, kõik on korralikult vatti saanud, katki pole ükski läinud.Hobitraktorile on kasutatud mootoril ressurssi piisavalt.Kui keegi suudab ikka katki saada, siis leiab suht odavalt järgmise.
See asi võtab rohkem kütust?
Sellega olen nõus, aga kütust saab päris palju osta soetusmaksumuse arvelt.
Julgustan kõiki karbist välja mõtlema ja oma kätega asju looma.Iseehitamise oskus on kahjuks kaduv nähtus.Kui keegi enam ehitada ei oska, siis ongi ainuke võimalus järjekordne kõlava nimega masin, mis tegelikult on konservipurkide tootmise jääkprodukt, liisingusse osta.
Mul on pisut piinlik oma OT postituste pärast erinevates murutraktori teemades, selleks tegin uue teema.
Iseehitamise oskus on minu jaoks väga oluline. Müts maha paljude KSF ees, kes on loonud sisuliselt vanarauast asju, mis oma omadustelt ületavad tehasetoodangut. Tahan muuta valearusaama, et ise teha pole võimalik või see ei tasu ära.
Selleks, et see teema ei muutuks Mersuniiduki suguseks huumooriteemaks, proovin siia lisada maksimaalselt fakte.
Kõigepealt valmis masin, selline:
Mis maksavad iseehitatud hüdrauliliselt pööratava lumesaha komponendid?
Hinnad Põllimehe Kaubamajast, mina pole nendega kuidagi seotud, lihtsalt seal on hinnad avalikult väljas ja saadavad kõigile (alates 40 Eurist ka tasuta) koju kätte.
Kahesektsiooniline jagaja 57,94.
1,5 m voolik 6x10,71.
0,8 m voolik 4x7,65.
kiirliidete komplekt 4x(6,90+2,66).
Nippel, sõlub sordist, ca 10x1.
Tihend silindrile ca 1 Eur tk, kahele silindrile 8 Eur.
RV pump ja paak (romulast) 50 Eur.
Kokku 258,64 .Mõni "oma jope" kuskil hüdraulikapoes viib hinnad veelgi soodsamaks.
Kas sellise masinaga saab efektiivselt tööd teha?
Tee 4m lai,150 m pikk,lund on võimalik pervedele lükata:
Hoov või parkla,hea ligipääsuga ca 200 m2:
Kokku läks sellise territooriumi puhastamisele 15 minutit, päris maja lähedalt aitasin labidaga kaasa.
Masin ei suuda lund lükata ja läheb katki?
Olles spetsiaalsest otsinud võimalikult paksu lumega kohti, siis võin väita,et minu kodukohas Harjumaal on 15 aasta jooksul on olnud üks päev, kus selline masin hätta jääks.Suuremal kiirusel lükkamine ei jäta valle, mille taha lumi saaks koguneda.Doping (ketid) on veel varuks, siiani pole nende järgi vajadust tundnud.
Kaks aastat (tavaline garantiiperiood) ,hüdraulikaga null probleemi.
Sahk vajaks õgvendamist (väärkasutus LUMEsahaga pole vaja autoromu trügida) ja Korrostop värv ka pisut kulunud.Traktorirehvist lõigatud kummiriba ei ilmuta mingeid kulumise märke.
Kas selline masin on kasutatav traktorilaadse asjana? Ei tea, mina igatahes kasutan.Sellel masinal on palju puudusi:kehv nähtavus,pikk teljevahe,liiga suur mass jms. Pole hullu, see polegi mõeldud traktoriks.
Prooviks mõttes luua näiteks hooldustraktori.Teoreetiliselt, praktiliselt ma seda lähiaastail ei teosta.
Võtame aluseks näiteks Terrano, ei propageeri kuidagi just seda marki, lihtsalt mina tean täpselt, mis mind selle masina juures ees ootab.Hind toorikul Auto24 praegu alates 1500 Eur.Gaz 66 juppe saab (kahekordse) kilohinnaga.
Lumelükkamist juba käsitlesin, prooviks hooldusniitnist.Niidukit mul pole, aga mitmed KSF on sellise edukalt valmis teinud.
Kasutan kartulipealsete rootorit lihtsalt agregaadi paigutuse näitena, loomulikult ei saa sellega muru niita.
Hüdraulika võib miinimumvariandina kopeerida kollilt, sünkroonse jõuvõtuvõlli jaoks vahekastist on vaja ainult kardaani. Tavalise jõuvõtuvõlli saab vahepukiga vänvõlli otsast, pisut rohkem tööd, aga teostatav.
Lisan, et ka sellest masinast ei saa traktorit. Traktori jaoks oleks vaja veel lühemat teljevahet, kitsamaid sildu, rokem käike ja kindlasti saaks veel midagi paremini projekteerida.Traktorilaadne asi võiks see juba küll olla...
Proovisin kuidas oleks (teoreetiliselt!) näiteks teepeenraid niita.Põgusa katsetuse käigus (pikalt ei saa, radikat veel pole) ei näinud probleemi, miks seda teha ei saaks.Nähtavus hea, manööverdab rahuldavalt, isegi istme asemel oleva kaltsuga kaetud kaubaalusel raputab ja müriseb vähem kui vedrustuseta standarttraktor (T25).
Millise hobitraktori siis lõpuks saaks ja mis see maksab?
Tehnilised parameetrid:
92 KW vahejahutiga turbodiisel.
Mõlemad sillad spiraalvedrudel, tsentraalne rehvirõhu süsteem, automaatlukustusega difrid.
Hüdrorool, näiteks kahe 12 v solenoidi lisamine süsteemi võimaldab ka GPS või väljaspoolt traktorit juhtimise valmidust.
Käikude arv vastavalt soovile, kahe jaotuskastiga 20 edasi ja 4 tagasi.Tõsi reaalselt natuke vähem, osad ülekandearvud kattuvad.
Jõuülekanne mis "poegima" ei hakka. Kui keegi sellises kaalus masina all 66 sildadest või jaotuskastist jagu saab, siis sellele teen
kasti õllet välja.Päriselt ka.
Kahekohaline kõigi mugavustega kabiin.Konditsioneer, reguleeritav rool, istme- ja peeglisoojendused jne.
Transpordikiirus objektile, niipalju kui kasutajal julgust jätkub.Tehniliselt võimaldab mootor kõvasti rohkem kui 100 km/h .
Hind alates 1500(toorik)+300(66 jupid 2x kaaluhind)+260(miinimumhüdraulika)+200(dosaator, voolikud)+natuke metalli+elekter+keevitustarvikud+värv. Midagi kindlasti veel. Oma töö muidugi ka, hindamatu.
Mina saan kokku 2260+pisitarvikud. Reaalselt 3k+ringis töö peaks asi teostatav olema.
See asi läheb kindlasti katki?
Ei lähe.No näiteks Nissani mootoreid on mul neli, vanim juba üle kümne aasta, kõik on korralikult vatti saanud, katki pole ükski läinud.Hobitraktorile on kasutatud mootoril ressurssi piisavalt.Kui keegi suudab ikka katki saada, siis leiab suht odavalt järgmise.
See asi võtab rohkem kütust?
Sellega olen nõus, aga kütust saab päris palju osta soetusmaksumuse arvelt.
Julgustan kõiki karbist välja mõtlema ja oma kätega asju looma.Iseehitamise oskus on kahjuks kaduv nähtus.Kui keegi enam ehitada ei oska, siis ongi ainuke võimalus järjekordne kõlava nimega masin, mis tegelikult on konservipurkide tootmise jääkprodukt, liisingusse osta.