Mõistusevastased manöövrid liikluses

Paar päeva tagasi oli KUKU raadios intervjuu mingi tähtsa maanteeameti tädiga, kes rääkis üleriigilisest toimuvast rehvikontrollist.

Et ikka tabada neid kes pasteldega suvele vastu sõidavad või alles talvekatega teid purustavad. 
Huvitav oligi see koht kus siunati liiklejaid, kellel on olnud sisuliselt kolm kuud aega suverehvid alla vahetada aga pole seda tänaseni teinud. Et teed on ju sisuliselt lumevabad juba kolm kuud. 
Tundus see eriti lääge virisemisena seetõttu, et vaid kuu - kaks varem manitsetakse kõikides meediakanalites liiklejaid mitte rehvivahetusega kiirustama muutlike ilmastikuolude tõttu ja nädal enne intervjuud sadas üle eesti lörtsi.
Selline "kunagi ei ole rahul mittemillegagi" hoiak  Cool
Vasta

Kas mitte mu kõrv ei tabanud kuskilt sellist juttu,et suvekummid ja lamellid on suvel kohustuslikud... Ja talvekummidega suvel sõita ei tohigi siis või.... Big Grin  Olin parasjagu unine aga selline tunne jäi...
Vasta

(15-04-2016, 20:44 PM)alfredo Kirjutas:  näen juba vaimusilmas seda ila, mis osade (peast)riigiametnike suunurkadest allapoole venib, unistades kuidas sihuke vaatemäng konkreetsetesse ettekirjutustesse ja trahvidesse konverteerida oleks võimalik.
...
meil plaanitseti enesevastased kuriteod(lahtine turvavöö jms.)niimoodi maksustada, et veel kolm põlve maksavad seda....selle eest on Tal puust kell ja sinised sokid, Teisel aga puust kikilips ja välismaa pruut Smile
...

Üsna raske saab olema kinnisel eramaal toimuvaid üritusi kudagi reguleerida. Ka videos viidatu toimus eramaal... Egas Toosikannu ilmaasjata nii suureks ole kasvanud Wink

Mis aga puudutab teadliku lolluse käigus enda vigastamist, siis mina olen küll täiega paha: mo arust peakski enese otsesel süül endale jama kaelatõmmanu oma kulud ise plekkima, mitte meie kõigi ühistest sentidest täisteenust saama. Tänane seis, kus on peale kasvanud kaks põlvkonda vastutustundetuid idioote, läheb järjest kulukamaks. Ehk viidatud video valguses: kui kaitsevahenditeta ja end Supernaiseks joonud tibinas käib ate alt läbi, siis ei peaks ka Riigi Kiirabi poole oma kätt sirutama. Säärasele üritusele ei juhtuta teadmatusest, vaid minnakse teadlikult, võttes ka kõik riskid. Rolleyes

Kas see iseplekkimine just päris Lõuna-Ameerika stiilis käima peab, on iseasi. Sealmaal on nimelt nii, et kui keegi arve tasumise eest vastutust ei võta, siis kiirabi paneb uksed kinni ja sõidab järgmisele väljakutsele ning loodus teeb oma töö...

Aga mingi kodanikuvastutus peaks nagu ka olema. Et kui ikka täispeaga oma ateka alt läbi käia ja siis kolm nädalat intensiivis vedelda, tuleks selle sigaduse eest peale toibumist kas kukrut kergendada või ühiskondlikku tööd sooritada. Mis jõukohasem on ja mis kellleegi valusamalt mõjub.

Ei, ma ei propageeri mitte trahvide suurendamist - need on juba praegu päris valusad. Ma räägin olemasolevate võimaluste ärakasutamisest. Minusugusele rotile oleks mitemsajaeurone laks ikka päris karm. Aga ma tean mitut jobu, kes oma tonnid irvitades ära maksavad ja sellega saunaõhtul veel kelgivad ka. Sad Küll aga kardab paar säärast tegelast avalikustamist, nagu tuld...

Mo arust oleks viimane aeg hakata sääraseid rahva hulgast võrsunud sangareid ka teistele tutvustama. Et kui ikka kolmas kord aasta jooksul sama jamaga vahele  jääd, pääsed häbitahvlile.  Töötas see nõukaajal, töötaks ka praegu.

Loomulikult lähevad nüüd keema:
a) kogenud sigatsejad;
b) igasugused tolerastid.
Toungue

Aga andke tuld, polegi ammu korralikku verbaalset löömat olnud Cool

Sest mulle tundub, et oleme läinud igaühe vabaduste eest seismisega juba nii kaugele, et teiste vabaduste tagamise jälgimisel jätame unarusse enda vabadused ja need meenuvad alles siis, kui mingi sigadus tehtud. Paraku on siis teiste vabadused juba risti ja põiki ees...
Vasta

Ma maksin mingit % kui poiss vastu lauda kulmu lõhki kukus "omavastutust". Kiirabi oli tasuta aga iga liigutus haiglas sisaldab ka omavastutuse osa. Auto avarii puhul esitab pärast kindlustus arve kui juutäis peaga oled toimetanud(piltlikult siis) tervise puhul võiks ju sama kehtida.
Vasta

No jah, mõni aastakümme tagasi polnudki autodel turvavöid, mootorratast võis, aga ei pidanud juhtima kiiverdatud peakoluga, istus lahtises autokastis kogu töökollektiiv, tehti seejuures laulugi jne. Kui enda vastu aus olla, siis vähemalt poole maakera peal toimub samasugune asi siiamaani ja palju selline eluviis nüüd kokkuvõttes kiivriga tervisejooksust ohtlikum on, ei oskagi öelda.

Sellega, et keskmise EU kodaniku elu keskmisest tunduvalt väärtuslikum on, peab nõustuma, meid üsna vähe ja sigivuseprobleemid pealekauba. Samas kas kellelgi hakkab kergem, kui riik oma kodanikku kergel käel raskelt trahvida tahab ja tahab ja tahab üha rohkem ja kiiremini.  Eriti veel sellise asja eest, mis kellelegi reaalset ohtu ei kujuta, kiiruseületamine tühjal maanteel +8-15km/h näiteks või midagi sellist.
Olen saanud näiteks kiirusekaamera trahvi ennem meilile, kui koju jõudsin. Oli asjaolude kokkusattumine sel juhul, tavaliselt proovin sõita eekirjade kohaselt siiski. Aga tol korral sõitis minu ees katkine ja keskmiselt rohkem tossav buss nii 60-ga, mööda sõitsin lubatud kohas aga omale rajal tagasi jõudes otse kaamerasse, pärast tagasitulles vaatasin, et seitsmekümne märgi varjaski see sama buss oma veniva tossuga ära. Juhtub ikka. Maksin siis kohe ära ka, loodan et kellelgi hakkas kergem.
Minu arust on seda mitu korda isegi välja öeldud, et need külmkapid ja torud on eeskätt riigi rahakoti täitmiseks paigaldatud. Ei taha sellise mõtlemisega nõustuda, et nii nagu peakski olema. See osa rahast peaks ikkagi läbi ettevõtluse jms sellise tekkima. Aga rääkige mõne ettevõtjaga, kas viimase viie aastaga on ettevõtluskeskkond paremaks või halvemaks muutunud? Kuidagi nagu sehandene tunne tekib, et mingi osa riigist vihkab oma inimesi ja teeb igapäevaselt üsna paljugi selleks, et asi veel tobedamaks muutuks. Olukord on silmakirjalik ja teisalt halenaljakas. Needsamad meie au ja südametunnistaja esindajad, kes nende seaduste puhul dabroonupule vajutasid, rikuvad ka ise igapäevaselt igasugu endakehtestatud seadusi, ilmselt saamata üldse aru, mis värk on. Või siis vastupidi - omades hulgaliselt tervet mõistust ja ka käitudes vastavalt.
Näiteks nägin ükspäev kaupluse parklas, kuidas 1 exriigikogulane oma auto rooli istus, juba eelnevalt telefoniga jutustas ja sama vabalt kõnet jätkates, kinnitamata turvavööga  minema vuhises. Ilmselt tal on vahelejäämise korral see paarsada taskust võtta, samas tundus vaatepilt kummaline. Mille pärast me siis kõik balti ketis kartulikoori sõime? Samas, ei tahaks ka kedagi selle eest hukka mõista, vaevalt et ta sellise käitumisega kaasliiklejaid rohkem ohustas, kui mõni väriseva jalaga naiste/meesterahvas, kes on kah load täiesti legaalselt soetanud.

Täna olin tunnistajaks järgmisele. Järvevana tee linna poole, mõlemad read autosid täis, teine rada vähe kiirem, esimene veidi aeglasem. Ise liikusin aeglasemas, kiirus 65-70. Kuskil poole tee peal hakkab minu ees olev seltsimees innukalt vasakut suunda lehvitama ja teeb katseid tihedale liiklusvoole vahele põigata. Lõpuks õnnestus tal end jõuga vahele suruda ja siis näen, et ka temast eespool olija proovib sama teha. Ütleme nii, et kiiruste vahe ridades nii 5-10 kmh. Kui minu ees olevast saan veel aru, et tahab aeglasemast eessõitjast mööduda ja seepärast teeb sellise vahelesööstu, siis tema ees oleval aeglasemal juhil ei näe küll mingit reaalset põhjust rida vahetada, sest tema ees ei ole kedagi, ta ise ongi pidurmees. Ja nüüd otsustas see minu ees kulgeja dsentelmenni mängida ja pani lahkelt pidurit, et tema ees suunitlejale koht tekitada. Ise teame, mida see kaasa tõi, järsud pidurdamised ja signaalid ja mis veel, kokku keegi küll ei põiganud. Kohe tuli ka see koht, kus tee kolmerajaliseks muutus, lisasin mõttes gaasi, et sellistest mõlginorijatest kaugemale saada ???  Vot sulle mõistusevastast manöövert. Pahatahtlikkus või lihtsalt lollus - ei tea.     
   
Vasta



Peast käis läbi mõte, et tõmbaks korra törts pasunat, lihtsalt nagu tähelepanu äratamiseks. Aga kui käsi juba selle järgi küünitas, siis nägin juhti, kelleks oli võimsas vanuses härra ning tema nägu, millest peegeldus insuldieelne ilme. Igaksjuhuks jätsin oma plaani teostamata, muidu olekski taat vist rabanduse saanud 
Vasta

(06-05-2016, 08:21 AM)v6sa Kirjutas:  
(15-04-2016, 20:44 PM)alfredo Kirjutas:  näen juba vaimusilmas seda ila, mis osade (peast)riigiametnike suunurkadest allapoole venib, unistades kuidas sihuke vaatemäng konkreetsetesse ettekirjutustesse ja trahvidesse konverteerida oleks võimalik.
...
meil plaanitseti enesevastased kuriteod(lahtine turvavöö jms.)niimoodi maksustada, et veel kolm põlve maksavad seda....selle eest on Tal puust kell ja sinised sokid, Teisel aga puust kikilips ja välismaa pruut Smile
...

Üsna raske saab olema kinnisel eramaal toimuvaid üritusi kudagi reguleerida. Ka videos viidatu toimus eramaal... Egas Toosikannu ilmaasjata nii suureks ole kasvanud Wink

Mis aga puudutab teadliku lolluse käigus enda vigastamist, siis mina olen küll täiega paha: mo arust peakski enese otsesel süül endale jama kaelatõmmanu oma kulud ise plekkima, mitte meie kõigi ühistest sentidest täisteenust saama. Tänane seis, kus on peale kasvanud kaks põlvkonda vastutustundetuid idioote, läheb järjest kulukamaks. Ehk viidatud video valguses: kui kaitsevahenditeta ja end Supernaiseks joonud tibinas käib ate alt läbi, siis ei peaks ka Riigi Kiirabi poole oma kätt sirutama. Säärasele üritusele ei juhtuta teadmatusest, vaid minnakse teadlikult, võttes ka kõik riskid. Rolleyes

Aga mingi kodanikuvastutus peaks nagu ka olema. Et kui ikka täispeaga oma ateka alt läbi käia ja siis kolm nädalat intensiivis vedelda, tuleks selle sigaduse eest peale toibumist kas kukrut kergendada või ühiskondlikku tööd sooritada. Mis jõukohasem on ja mis kellleegi valusamalt mõjub.

Ei, ma ei propageeri mitte trahvide suurendamist - need on juba praegu päris valusad. Ma räägin olemasolevate võimaluste ärakasutamisest. Minusugusele rotile oleks mitemsajaeurone laks ikka päris karm. Aga ma tean mitut jobu, kes oma tonnid irvitades ära maksavad ja sellega saunaõhtul veel kelgivad ka. Sad Küll aga kardab paar säärast tegelast avalikustamist, nagu tuld...

Mo arust oleks viimane aeg hakata sääraseid rahva hulgast võrsunud sangareid ka teistele tutvustama. Et kui ikka kolmas kord aasta jooksul sama jamaga vahele  jääd, pääsed häbitahvlile.  Töötas see nõukaajal, töötaks ka praegu.

Loomulikult lähevad nüüd keema:
a) kogenud sigatsejad;
b) igasugused tolerastid.
Toungue

Aga andke tuld, polegi ammu korralikku verbaalset löömat olnud Cool

Sest mulle tundub, et oleme läinud igaühe vabaduste eest seismisega juba nii kaugele, et teiste vabaduste tagamise jälgimisel jätame unarusse enda vabadused ja need meenuvad alles siis, kui mingi sigadus tehtud. Paraku on siis teiste vabadused juba risti ja põiki ees...

 Samas, kolm nädalat intensiivi pole ka mingi meelakkumine. Ning kui eeldada, et too ateka mees või naine on tavaline palgatööline kes selle riistapuu on palgast ostnud. Ehk siis eeldatavalt on ta palgalt usinalt sots maksu makstud. Siis oleks ikka väga imelik veel eraldi edaspidi saadud ravi eest tagasi maksta Big Grin Lisada veel see, et tavaolukorras pole tervel inimesel muhvigi kasu sellest sotsmaksust (hambaid sellega ravida ei saa) Ning aina ahvatlevam tundub ümbrikupalk.
 Minumeelest mõttetu ettepanek pehmelt öeldes.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Mõned aastad tagasi oli maailmas veel riike kus enesetapu katse oli karistatav surmanuhtlusega (Tv info, mingi lähis-ida riik) ja purjus peaga atv-ga sõitma minemine ei paista enamusjuhtudel õnnetuse vaid mõrva- või enesetapukatsena. ehk arve selle eest et ülejäänud kes ei ole endale jama ise kaela tõmmanud saaks paremat ravi, ei tundugi nii ebaõiglane.  Muidugi saab omale ise häda kaela tõmmata erinevalt aga selgete asjade puhul võiks omavastutus olla.
Vasta

(08-05-2016, 23:09 PM)nootsii Kirjutas:  Mõned aastad tagasi oli maailmas veel riike kus enesetapu katse oli karistatav surmanuhtlusega (Tv info, mingi lähis-ida riik) ja purjus peaga atv-ga sõitma minemine ei paista enamusjuhtudel õnnetuse vaid mõrva- või enesetapukatsena. ehk arve selle eest et ülejäänud kes ei ole endale jama ise kaela tõmmanud saaks paremat ravi, ei tundugi nii ebaõiglane.  Muidugi saab omale ise häda kaela tõmmata erinevalt aga selgete asjade puhul võiks omavastutus olla.

 Neid 'selgeid asju' peab ju ka keegi selgitama, tõenäoliselt advokaat või uurija. On's seda lisa keerukust ja kindlasti ka kulu vaja? Või siis et ATV õnnetused ei käikski haigekassa alla? Nagunii mürgeldas niisama. Jorh Aadniel Kiire moodi tõeline eestlane saab niigi parastada "on nüüd hea või"?!
Või siis igasugu hobisukeldujad ja niisama suplejad, kui ujuda ei oska mida nad siis ronivad vee äärde? Eestis oleks siis SOS=sink or swim.  Big Grin
 Samas, kui Jürgen Ligi haigekassa juurde lasta siis mingi taolise "säästu programmi" vbolla saakski.
 

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Nagunii uuritakse ju iga õnnetust. Kui purjus peaga teed õnnetuse siis kindlustus ei taha kah maksta vaid tahab ikka väga purjus peaga rooli ronijale arve esitada. Või on see muutunud? Miks terviseKINDLUSTUS peaks teistmoodi käituma? Aga neid puuke on teisigi kes ennast mõnusalt selles tervise rahast elatavad. Stiilis peale palga päeva 2 nädalat haiguslehe kuna maks haige ja perearst ütleb et ongi maks haige kui pidevalt juua ja peabki haiguslehe kirjutama ja soodusravimid veel  takkapihta. Ja kui sina tervislikult proovid elada ja tahaks nt hambaid ravida siis see ei kuulu sinna alla. Tundub ikka väga õiglane ja solidaarne.
Vasta

Kuna mul pole olnud au endale ega kellelegi teisel uurimisväärset jama kaela tõmmata, siis loeks õnnetusele järgnevast uurimisest kohe huviga. Rolleyes

Mu postituse mõte oli pigem pohhuistidest jobudele mingi reaalselt tuntava ebameeldivuse väljamõtlemises, mitte konkreetse avarii hinnakirja koostamises. Kuigi kaudselt on riik juba alustanud keskustest kaugemal toimetavate kodanike omavastutuse suurendamist, kuna abi jõuab kohale kiirusega kilomeeter minutis. Sad Proovitud Harjumaal, korduvalt: 29 km=30 min kõnest. Pärnumaal oli kiirus veidi parem: 52 km ja 40 min.

Paraku on neid kohti Eestis, kus mingi reaalne abi jõuaks sügavas vees sulistava kalipsos tegelaseni enne, kui too hingamise lõpetab, väga vähe. Seega veeteema ongi suuresti SoS...

Aga laupäevase järjekordse teeäärekoristuse järelt tahaks küll teada, mida mõtleb see TP, kes oma joogitopsi/viinapudeli/kilekoti kommipaberitega autoaknast välja lennutab? No ei oska küll kuidagi leebemalt säärast käitumist harrastavat tegelast kutsuda.
Vasta

http://tallinncity.postimees.ee/3687715/...t-kurikaga
Vasta

(09-05-2016, 23:16 PM)Alts Kirjutas:  http://tallinncity.postimees.ee/3687715/...t-kurikaga

Koomik rsk..Smile Tõsine imbetsill..Smile 
facebook pastaavlju...Toungue 
Vasta

Siin oli tunda mõne odava glonassi järgi sõitmise lõhna, mis mahasõite alles siis näitab, kui juba neist möödunud oled - võibolla polnud kurikavend päris kohalik. Suunamärguande puudumist sellega muidugi välja ei vabanda.
See filmivana oleks võinud signaali asemel kergelt pidurit põtkata ja polekski probleemi olnud, ruumi oli seal küll ja veel. Aga nüüd panivad kahepeale ülessõidu mitmeks minutiks kinni, kah veidi tobe värk. Pärast läheb auto veel öösel maja ees põlema, milleks seda kõike tarvis.
Vasta

(10-05-2016, 10:02 AM)alfredo Kirjutas:  ...
See filmivana oleks võinud signaali asemel kergelt pidurit põtkata ja polekski probleemi olnud, ruumi oli seal küll ja veel.
...

Ehk saba jalge vahele tõmmata ja omaette uriseda säärase ülbuse peale? Iseasi, kas seda signaali peab just nii pikalt laskma, aga tunnustava signaalitörtsu oli see oinas igati ära teeninud. Navi või mitte navi - säärased ignorantsed sigatsemised jäägugi itta. Tuhka ta paremat peeglit kontrollis enne põiget.

Iseasi on muidugi see, et ülbitsema hakates tuleb olla kindel oma tibade kandevõimes... Kui anekdooti tsiteerida.
Vasta

Kas võtta seda nüüd alandusena, hoides ära veel hullema jama - eks jääb igaühe enda otsustada. Mina vist oleks ennem pidurdanud, selliseid situatsioone tekib ju igapäevaselt ja närvirakud üldlevinud arvamuse kohaselt ei taastu

Pean tunnistama, et olen ise ka kunagi võõral maal kiirteel viimasel hetkel midagi sarnast teinud, odava navi tõttu. Ei keeranud küll üle kahe rea ja jõudsin veel paar korda suunda näidata, aga õnnetuseks tuli mahapööravast reast tagantpoolt lendur bee-emm-vee, kes ignoreeris kehtivat piirkiirust ikka kümnetes kilomeetrites ja pidi seetõttu tegema ühe korralikuma pidurduse. Mida ta oma signaalitsemise ja tuledevilgutamisega igati välja näitas. Veidi laiemas kohas tõmbas kõrvale ja tuututas omas keeles(tumedam meeskodanik oli)midagi minu poole. Osanudki selle peale midagi targemat teha, kui näitasin talle keskmist natuke ja vend rahunes maha, kui nägi et meid on autos kaks. Häbi oli küll pärast natuke, et ma kohe niimoodi.
Vasta

Arenenud riikides tõstetakse oma eksimusest aru saades oponendile tervituseks  käsi, mitte ei näidata keskmist.. ja naeratatakse seepeale teineteisele.
Eestlastel on kohati arenguruumi rohkem veel kui idanaabril.
Vasta

Mul ei ole enda õigustuseks võimalik midagi lisada, mis tehtud see tehtud.
Eks ta kipu ikka nii olema, et tagantjärele tarkus on see kõikse parem tarkus kahjuks.
Vasta

Teemasse kah.
Tõenäoliselt haakub see indiviidide lastetoaga, aga, noh...
1. Ei näidata suunda, sealhulgas ja eriti ringilt väljasõidul. Ma pean uuesti küsima -- seletage rumalale --, miks pagana päralt on suunanäitamiseks vaja peaaju kasutada, kui seda võiks lasta seljaajul teha (tingitud refleks: enne manöövrit annan alati suunatulega märku)? Kas kardetakse, et suunatuled kuluvad ära?
2. Keeratakse tuimalt peateele ette. Tänase 100 km jooksul oli mul seda kolm korda, üks neist selline, et pidin tugevalt pidurdama. (Sellist, kus ma varba gaasipedaalilt tõstma pean, ei loe ma üldse ettekeeramisjuhtumiks.) Hea küll, ma saan aru, kui kasutatakse ära ainus enam-vähem sobiva pikkusega pilu liiklusvoos, kuid kõik need kolm korda olid sellised, kus minu selja taga polnud ühtki autot isegi nähtaval. No miks?
3. Neljarajalisel eraldusribaga teel sõidetakse vasakus rajas (Archie Goodwini sõnadega "hoides sellest kinni, nagu oleks ta selle ise ehitanud"), sealjuures 5 km/h lubatust aeglasemalt. Eriti torkab see silma Tartust Võru poole viival uuel neljarajalisel lõigul.
Vasta

(10-05-2016, 19:44 PM)olevtoom Kirjutas:  1. Ei näidata suunda, sealhulgas ja eriti ringilt väljasõidul. Ma pean uuesti küsima -- seletage rumalale --, miks pagana päralt on suunanäitamiseks vaja peaaju kasutada, kui seda võiks lasta seljaajul teha (tingitud refleks: enne manöövrit annan alati suunatulega märku)? Kas kardetakse, et suunatuled kuluvad ära?
Vat, seda tahaks küll teada, mis on selliste inimeste eripära.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Mihkus, 24 külali(st)ne