Mõistusevastased manöövrid liikluses

Tsitaat: "3. Neljarajalisel eraldusribaga teel sõidetakse vasakus rajas (Archie Goodwini sõnadega "hoides sellest kinni, nagu oleks ta selle ise ehitanud"), sealjuures 5 km/h lubatust aeglasemalt. Eriti torkab see silma Tartust Võru poole viival uuel neljarajalisel lõigul."


Sellise sündroomi kohta  seletas üks tõeline ametnik seda, et temal on Õismäelt Lasnamäele nii ühe jutiga mugav sõita teises reas, kuna ei pea ümberreastumisi tegema Tema jaoks oli ümberreastumine väga suur probleem, kuna käed-jalad ja mõte ei teinud koostööd ja see teine rada on alati pikemalt hõivatud ummikus seisvatest autodest kui esimene on vaba.  Järelikult ollakse nõus kaotama oma aega, kui et "riskida" reavahetusega. 
 Suunanäitamine on aga "märguanne manöövri eduka soorituse lõpetamisest"

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(10-05-2016, 19:44 PM)olevtoom Kirjutas:  ...........(Sellist, kus ma varba gaasipedaalilt tõstma pean, ei loe ma üldse ettekeeramisjuhtumiks.) ........


Tänapäevase tiheda liikluse korral on mõeldamatu sõita ilma teistest välja tegemata. Rohkem tolerantsi teiste suhtes.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Tegu pigem õpetliku asjaga ja soovitan soojalt sellest õppust võtta. Eesti liikluspraktika on selline, et kõik, mis juhtub juhi seljataga, pole enam tema asi. 


https://vimeo.com/166609768
Vasta

(11-05-2016, 07:49 AM)Romka Kirjutas:  Mõisusevastane on sõita kellelegi või millelegi ise otsa. NO MIKS SA KRT EI PIDURDA?!

Keerati ka minu ideaalse kerega vanakooli Audi prse. Lihtsalt üks 82a "ei kuule/ei näe" vanamees sõitis vasakpööret ootavale ja seisvale autole tagant sisse. Õiget vabandust polnudki, ilmselt tüüpiline "ma arvasin et auto sõidab, mitte ei seisa".
Linnapealt tuli vihjeid, et nii mõnigi on selle tegelase otsasõidust napilt pääsenud, aga vot mu autol ei vedanud.  
Oli selles kohas üldse vasakpööre lubatud? Pildil paistavad ainult pidevjooned mõlemal pool. Olen isegi ühele tagant sisse sõitnud kuna hakati suhteliselt tavatu kohapeal väiksele teele vasakpööret tegema ja mina näppisin puhuri nuppe just tollel hetkel
Vasta

(14-05-2016, 11:24 AM)Külahull Kirjutas:  Tegu pigem õpetliku asjaga ja soovitan soojalt sellest õppust võtta. Eesti liikluspraktika on selline, et kõik, mis juhtub juhi seljataga, pole enam tema asi. 


https://vimeo.com/166609768

Palun tõlget, ma ei saanud nüüd aru...

Möödasõitja pohhuism on muidugi muljetavaldav, aga ega möödasõidetav nüüd ka päris puhas poiss ole. Lasta vihmamärjal euroasfaldil möödasõitval t***peal niimoodi endale nina alla reastuda nõuab ikka roostevabast terasest mune. Paraku ei olnud Supernägemist, mistõttu rikuti miitte milleski süüdioleva traktoristi tööpäev. Palju õnne!

Olen väga nõus, et liikluses lõpeb enda õiguse tagaajamine pahatihti valuga. Hea, kui vaid põikpäise enda. Paraku enamasti kannatavad sootuks süütud.
Vasta

(14-05-2016, 11:52 AM)s2si Kirjutas:  Oli selles kohas üldse vasakpööre lubatud? Pildil paistavad ainult pidevjooned mõlemal pool. Olen isegi ühele tagant sisse sõitnud kuna hakati suhteliselt tavatu kohapeal väiksele teele vasakpööret tegema ja mina näppisin puhuri nuppe just tollel hetkel

A mis vahet sellel on, kas oli pööre lubatud või mitte? Sama hästi võib keelatud kohal seista vales kohas teed ületav inimene...
Vasta

(14-05-2016, 11:12 AM)Daff Kirjutas:  Tänapäevase tiheda liikluse korral on mõeldamatu sõita ilma teistest välja tegemata. Rohkem tolerantsi teiste suhtes.

Märkus õige, aga kehtib mõlemat pidi, eksole. Cool

Ega isand Daff ometi arva, et jummalast normaalne on keerata lähenejale ette, kui selle tagant paistab kolm kilomeetrit tühja teed? Eriti lahedad on need tegelased, kes rahulikult ootavad seni, kuni ma olen jõudnud tugeva pidurduse kaugusele ja sooritavad siis oma etteaste. Tõenäoliselt mõned neist loodavad, et ma aitan neil auto kindlustusele maha müüa...
Vasta

Jalgratturite õigust kasutada ülekäigurada ilma ratta pealt maha tulemata on autojuhtide poolt juba aastaid sarjatud. Et asi võib ootamatult väga kriitiliseks pöörata, sain hiljuti oma naha peal tunda.
Sõitsin oma rattaga mööda väikese Kuressaare peatänavat kesklinna poole. Paremale jäi kõnnitee, vasakult tuhisesid autod mööda, ees oli ülekäigurada, mitte ühtegi jalakäijat polnud näha. Tunnistan, et tegelesin oma mõtetega ja vaatasin ainult otse ette, kui kuulsin kusagil tagapool pidurdava auto häält. See äratas, vaatasin veidi paremale ja märkasin kahte ülekäigurajale sõitvat ratturit. Tänu meeleheitlikule pidurdamisele sain pidama vahetult ülekäiguraja ees, selja taha jäi umbes poolteist meetrit lohisemise jälge. Kui ma poleks pidama saanud, oleksin esimest ratturit ramminud otse külje pealt, teine oleks kukkunud meie tekitatud külakuhja.
See juhtum oleks olnud kohalikus meedias kindlalt esikaane lugu - "Jalgrattur ajas ülekäigurajal alla kaks jalgratturit", kindlasti oleks selle üles noppinud ka vabariiklik meedia. Ühest küljest kahju, minu viis minutit kuulsust läks kaduma. Teisest küljest, ka ratta seljas olles peab neid kuradi rattureid kartma. Sad
Vasta

(14-05-2016, 14:14 PM)v6sa Kirjutas:  
(14-05-2016, 11:24 AM)Külahull Kirjutas:  Tegu pigem õpetliku asjaga ja soovitan soojalt sellest õppust võtta. Eesti liikluspraktika on selline, et kõik, mis juhtub juhi seljataga, pole enam tema asi. 


https://vimeo.com/166609768

Palun tõlget, ma ei saanud nüüd aru...

Möödasõitja pohhuism on muidugi muljetavaldav, aga ega möödasõidetav nüüd ka päris puhas poiss ole. Lasta vihmamärjal euroasfaldil möödasõitval t***peal niimoodi endale nina alla reastuda nõuab ikka roostevabast terasest mune. Paraku ei olnud Supernägemist, mistõttu rikuti miitte milleski süüdioleva traktoristi tööpäev. Palju õnne!

Olen väga nõus, et liikluses lõpeb enda õiguse tagaajamine pahatihti valuga. Hea, kui vaid põikpäise enda. Paraku enamasti kannatavad sootuks süütud.
..
Vasta

(14-05-2016, 14:54 PM)kr8nik Kirjutas:  Jalgratturite õigust kasutada ülekäigurada ilma ratta pealt maha tulemata on autojuhtide poolt juba aastaid sarjatud. Et asi võib ootamatult väga kriitiliseks pöörata, sain hiljuti oma naha peal tunda.

 Teisest küljest, ka ratta seljas olles peab neid kuradi rattureid kartma. Sad

Kas ei ole ikkagi nii et kui ratta seljast maha ei tule siis on justkui autol õigus ja kui lükkab käekõrval siis on jalakäija ja ülekäigurajal omab eesõigust. Olen vist millestki valesti aru saanud. Sad Jalgrattur peab teed ületama ratta seljast maha tulles, et omada eesõigust ülekäigu rajal, teine asi on kergliiklus teedega, kus ka tee andmise kord on märkidega reguleeritud.
Vasta

Kõik on hästi sinnamaani kuni tervisele ei käi.
No soetasin ka mina omale selle autokaamera. Igaks juhuks. Siiani on olnud ainult mõned eredad hetked...mida oleks olnud hea ka teistele näidata. Peale erutuste ei ole midagi juhtunud... Ei ole ka midagi kontimurdvat juhtunud,pigem koomilist laadi asju.... aga sellegipoolest otsustasin apastraadi omale muretseda. Kahjuks juba kolmas eksemplar on garantiiremondis. Käisin raha välja küll aga kaamerat pole veel saanud... Big Grin Hinnaklass jäi 150 peale....
Aga nendest kaameratest on kasu küll. On hea teiste vigadest ka õppida. Ja tobedate juhtumite puhul saab ehk abigi.
Vasta

to Klaave
Üks asi on see, kuidas peab tegema (või kuidas tohib teha), hoopis teine asi on see, kuidas tegelikult tehakse. Kas Sul on nii palju külma närvi, et ajad ülekäigurajal sõitva jalgratturi alla, kuna tal polnud eesõigus? Reeglina seda keegi ei tee, ja nii pidurdatakse lausa rattad kandiliseks, et liiklusreegleid huiavaid rattureid säästa.
Vasta

(14-05-2016, 11:24 AM)Külahull Kirjutas:  Tegu pigem õpetliku asjaga ja soovitan soojalt sellest õppust võtta. Eesti liikluspraktika on selline, et kõik, mis juhtub juhi seljataga, pole enam tema asi. 


https://vimeo.com/166609768

Ütleks kah oma arvamuse. Paistab olema mitme asjaolu kokkulangemine. Mis oleks võinud teisiti teha? Pardakaameraga auto oleks võinud tõmmata paremale serva, kui nägi et temast mööda sõidetakse. Veeparem kui oleks möödasõidu ajal pidurdanud (olen seda viimasel ajal ise tegema hakanud, et möödasõit kiiremini läbi saaks, möödasõit on ju maailma kõige ohtlikum asi). See traktor oleks võinud sõita sõna otseses mõttes paremad rattad kraavis. Milleks laiutada keset teed, kui on tihe liiklus ja sinu kiirus on teiste omast tunduvalt väiksem. Näiteks mind ajab närvi üks Tabivere kandis liikuv mopeedauto, kes sõidab telgjoone lähedal! Krt kui sul on nii üliaeglane masin, mis kõigil jalus on, siis sõida nii paremal servas, kui asfaldiriba kannatab. Teised saavad muretumalt mööda ja ei teki ohtlikke olukordi. 
Vasta

(14-05-2016, 14:38 PM)v6sa Kirjutas:  
(14-05-2016, 11:12 AM)Daff Kirjutas:  Tänapäevase tiheda liikluse korral on mõeldamatu sõita ilma teistest välja tegemata. Rohkem tolerantsi teiste suhtes.

Märkus õige, aga kehtib mõlemat pidi, eksole. Cool

Ega isand Daff ometi arva, et jummalast normaalne on keerata lähenejale ette, kui selle tagant paistab kolm kilomeetrit tühja teed? Eriti lahedad on need tegelased, kes rahulikult ootavad seni, kuni ma olen jõudnud tugeva pidurduse kaugusele ja sooritavad siis oma etteaste.
 Kusjuures sellist "etteastet" on minule korraldanud mitmed korrad bussijuhid, ja maanteel 90 alas, mitte linnas.
Bussi roolis olija on kutseline sohver ja eriti reisijate vedaja võiks endale aru anda, kus ja kuidas ohutult kulgeda.
Ühele neist kangelastest sõitsin lõpppeatusse järgi ja küsisin, et sai ta aru, millega hakkama sai?
Ega sealt mingit selget juttu ei tulnud, kobises midagi, et peegel pidi asju kaugemana näitama jne.
Küsimusele, kas ta täislastis metsavedajale ka niimoodi ette keerab, vastust ei tulnud.

Kuressaares liigeldes olen aga märganud sellist fenomeni, et nii jalakäijad kui jalgratturid eeldavad, et autojuht annab neile igal juhul teed ja astuvad/sõidavad ülekäigurajale veendumata teo ohutuses. Nad isegi ei vaata auto poole, lihtsalt lähevad üle. Mujal ei ole sellist käitumist nii massiliselt kohanud.
Vasta

Igaljuhul on kokkupõrkel jalakäia või jalgratturiga maksvaks osapooleks autojuht süüdi või siis mitte, kõrgema ohu allikas oli vist põhjendus.
Vasta

(14-05-2016, 19:06 PM)nootsii Kirjutas:  Igaljuhul on kokkupõrkel jalakäia või jalgratturiga maksvaks osapooleks autojuht süüdi või siis mitte, kõrgema ohu allikas oli vist põhjendus.

 Mis kasu sest teadmisest ratturile või jalakäijal on, kui oma õiguse taganõudmine jalad ees kabelisse viib?
Vasta

(14-05-2016, 19:23 PM)tcumen Kirjutas:  
(14-05-2016, 19:06 PM)nootsii Kirjutas:  Igaljuhul on kokkupõrkel jalakäia või jalgratturiga maksvaks osapooleks autojuht süüdi või siis mitte, kõrgema ohu allikas oli vist põhjendus.

 Mis kasu sest teadmisest ratturile või jalakäijal on, kui oma õiguse taganõudmine jalad ees kabelisse viib?
Ei olegi mingit kasu aga selle teadmise on peakolu sisse tagunud kõikvõimalikud targutajad meedias ja inimesed käituvad vastavalt. Jalgrattur võis, kui mina C lube 2011-2012 tegin üle vöötraja sõita JALA KÄIA KIIRUSEGA aga tõesta pärast et ei lennanud 20 või sportlase puhul 40 kmh. Sama räägitakse jalgratta kiivri kohta et tekitab võlts turvalisuse tunnet ja helkur paneb arvama et: "kõik peavad mind nägema ja arvestama et lähen üle tee kui tahan"
Vasta

(14-05-2016, 11:52 AM)s2si Kirjutas:  
(11-05-2016, 07:49 AM)Romka Kirjutas:  Mõisusevastane on sõita kellelegi või millelegi ise otsa. NO MIKS SA KRT EI PIDURDA?!

Keerati ka minu ideaalse kerega vanakooli Audi prse. Lihtsalt üks 82a "ei kuule/ei näe" vanamees sõitis vasakpööret ootavale ja seisvale autole tagant sisse. Õiget vabandust polnudki, ilmselt tüüpiline "ma arvasin et auto sõidab, mitte ei seisa".
Linnapealt tuli vihjeid, et nii mõnigi on selle tegelase otsasõidust napilt pääsenud, aga vot mu autol ei vedanud.  
Oli selles kohas üldse vasakpööre lubatud? Pildil paistavad ainult pidevjooned mõlemal pool. Olen isegi ühele tagant sisse sõitnud kuna hakati suhteliselt tavatu kohapeal väiksele teele vasakpööret tegema ja mina näppisin puhuri nuppe just tollel hetkel
Pikivahest ilmselt pole kuuldud midagi?Eriti maanteel 90-ne alas keegi uinub 70-ga ees kolonn taga ja pikivahe loomulikult tundmatu terminn,möödud ja möödumisel tuleb signaalli anda,et uinujad näeksid sind ja sulle koha teeksid kuhu reastuda saad ja koheselt enamasti korralik pikivahe unimütsidel.Helistan pidevalt politseisse ja edastan kolonniijuhtide numbrid.
Vasta

Ise sattusin väga kummalisse situatsiooni kolmapäeval Adaveres. Aktsiooni teiseks osapooleks oli MK kirjadega buss.
Tol päeval oli Tallinn- Tartu mnt-l "Kevadtormi" masinate tihe liiklus ja kolonnid aeglased ja pikad. Roolis olnud proual läksid selle peale närvid läbi ja tegime peale Adavere Tartu suuna bussipeatust teepervel peatuse, et juhte vahetada. Auto seisis bussipeatusest ca 20 meetrit Tartu poole ja oli ka teepoolse täiesti avatud uksega vähemalt meetri kaugusel pärisuunavööndi äärt tähistavast pidevjoonest.
Samal ajal tuli peatusse liinibuss ja tee oli suuri sõjaväe masinaid täis.
Läksin ümber auto nina juhipoolse ukse juurde, proua asus minu kohale jõudes kõndima teisele poole.
Ja siis see juhtus.
Proua väljudes jäi uks lahti umbes 2/3-ndiku ulatuses. Seisin avatud ukse juures ja võtsin püksitaskust rahakotti, sest see käib roolis olles pisut pinda. Rahakott käes alustasin liikumist auto sisemuse suunas ja siis juhtus see...
Kõrv registreeris kiirendava bussi diisli mürina ja vasak küünarnukk tundis järsku vastu libisemas külma metalli.
Pea keeramine vasakule tõi selle metalli osas selguse. See oli bussi külg. 
Olin juba parema jala tõstnud auto sisemuse suunas ja nii ma siis ennast seal vahel instiktiivselt väikseks teha üritasin, püüdes ust võimalikult koomale tõmmata. Autosse hüpata ei saanud/jõudnud sest selleks oleks pidanud ust rohkem avama, aga bussi trajektoor oli selline et see külg  aina lähenes ja lähenes. Lõpuks lahutasid auto ust, mida püüdsin võimalikult enda ligi tõmmata ja bussi külge napid max 15 mm ja kui bussil oleks tagastange kerest pisutki küljele välja ulatunud oleks see ilmselt perevaguni ukse eest viinud.
Esimene emotsioon oli muidugi Põltsamaalt politsei kutsuda ja buss peatuma sundida, aga see jäi kahjuks teostamatta, kuna olin niigi tänu aeglastele sõjaväe kolonnidele vaatamatta algsele arvestatavale ajavarule Tartusse arstile hilinemas. Otseseid kahjustusi(kui välja arvata minu tolmune küünarnukk) ega vigastusi ju ka polnud, mida ette näidata.
Ma ei oskagi seisukohta võtta, mis toimus niinimetatud bussijuhi peas. Ise sellisele asjale professionaalse juhina mõistlikku seletust ei leia. 
Järjekordselt suutis üks selle ameti esindaja minu ja mu pere silmis bussijuhtide maine alla lüüa...
No ja lisaks täna hommikul keeras minu ees asulavälisel teel peatusest üks selle elukutse esindaja ilma suunatuleta välja ja teine tegi ristmikul vasakpöörde ilma suunamärguandetta.
Vasta

Mind paneb alati mõtlema see,et olen mitmeid kordi näinud sellist situatsiooni,kus mingi auto sõidab 70-ne tuuris ja taga sõitev juht hakkab sellest mööda sõitma. Siis aga on näha,et see aeglane sõiduk omakorda hakkab kiirust üles ajama.... ehk siis tekib selline vastik olukord,et nagu kaks autot hakkaksid koos kõrvuti võidu ajama... Big Grin Möödasõitja kipub nagu hätta jääma ja ei saa kuidagi tagasi oma ritta..... Kui tee tühi siis poleks ju hullu aga tavaliselt tuleb ju ka keegi vastu mingi aja tagant. Endal on ka olnud samasuguseid olukordi. Ma ei teeks sellisest olukorrast üldse välja,kui keegi kõrvalteelt tulles kiirust kogub.... aga mulle näib,et siin tegu nagu takistamisega.... Ja kuidas siin midagi tõestada...kui peaks hullem juhtuma.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: traavers1, 54 külali(st)ne