Postitused: 837
Teemad: 17
Liitus: May 2012
Maine:
3
Kriidiga võib viskumist lõdvalt käega märkida. Ainult epilepsiat põdev inimene ei tohi ligi minna.
Katse eksitus meetodil saab jah tasakaalustada tõstukil, kus saad vastavat raua juppi (sektor sobiva läbimõõduga torust) paberteibiga asetada erinevate kohtade peale. (kerid paberteipi ümber)
Küll aga selline tegevus vajab püsivust! Pingis on lihtsam.
Come to the dark side, we have cookies!
Postitused: 837
Teemad: 17
Liitus: May 2012
Maine:
3
Garaasi all on magnet statiive 3 tükki. Küsimus on töö kiiruses. Kas viitsid üles seada kella, või teed kriidiga väikse sutsaka? (ei kiida heaks seda, ja ei soovita ka, kuid nii on lihtsalt oluliselt kiirem) Kaheposti tõstuki peal askeldades, pead eraldi kõrvale vedama käigukasti tõstuki ja siis kella külge seadma.
Come to the dark side, we have cookies!
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Aga oletame, et kardaan ei viska aga samas on tasakaalust väljas, mis siis teha? Keevitades kardaani kokku hästi ja sirgelt võib selline asi juhtuda küll.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 6,904
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
18-05-2016, 23:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-05-2016, 23:17 PM ja muutjaks oli
Marko.)
Kardaani, mis käega ringi ajades silmnähtavalt kõver on ei pandagi alla.
EDIT: uuesti lugedes tekkis kahtlus, et Sa ei jaga matsu päriselt lõpuni?
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 6,904
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Kisub jamaks...
loperdamise/viskumise järgi saab tasakaalustada leevendiga pukkide lähedal olevaid otsi.
kasti ja tagasilla külge kinnitatud otsad annavad vibrat aga seda silmaga ei näe ja kriidiga ei paranda.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
19-05-2016, 01:09 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-05-2016, 01:34 AM ja muutjaks oli
viplala.)
(18-05-2016, 23:15 PM)Marko Kirjutas: Kardaani, mis käega ringi ajades silmnähtavalt kõver on ei pandagi alla.
EDIT: uuesti lugedes tekkis kahtlus, et Sa ei jaga matsu päriselt lõpuni?
Kui ma lõpuni matsu jagaks ei küsiks ma küsimusi.
E: võtame näiteks mingi suvalise tänapäevase kahest osast koosneva kardaani. BMW, tuleb mulle esimesena ette, kuna taoline vedeleb ka riiulis. Seda saab lahti võtta ja kokku panna keskelt erinevalt. Jätad märgid valesti, hakkab kardaan viskama. Kardaani küljes on tasakaalustused. Kas te väidate, et bemari tehas suutis kardaani erinevad pooled kokku keevitada nii, et nad viskavad, ning alles siis tasakaalustati viskavaid kardaane? Kas selline teguviis oleks üldse võimalik sellise tasemega tööstuses?
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 6,904
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
OK alustame algusest.
Hülsid peavad olema pikkuses vähemalt 3 läbimõõtu liugistuga.
Kuldreegel - poolteist läbimõõtu.
Siis 120 kraadi tagant punktimisavad mõlemale otsale.
Punktid kuus punkti ära, siis kontrollid ilma mootorit käivitamata viskumist.
Vat siis oleks see kellahoidja hea abimees.
Kui enamvähem siis keevitad kokku. Kui keevitamine ebaõnnestus vaata motamehe postitusi, ta on ka õpetusi jaganud kardaanide teemal.
kui õnnestus ja puki juurest viskab kasuta kriiti või vildikat/markerit!
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Sellest kõigest saan ma aru, ning see on ka loogiline, kuid aru ma ei saa sellest, et ka viskamata kardaan võib ju olla tasakaalust väljas, näiteks keevituse paksuse suhtes. Täpselt nagu BMW kardaanid, mis on tehases märgistatud ja mille keevitus ning sirguse kohalt ei tohiks nagu probleeme esineda. Oletame, et kardaan on sirge aga pisikese raskuspunkti hälbega, kas siis teatud kiiiruse peal hakkab kardaani toru resonantsis hälvet andma mida kriidiga saab mõõdistada? Ja siit jälle see sama küss, et kui pole viskamist, vaid ainult raskused on paigast ära, kas siis on ka võimalik kuidagi tasakaalustada koduste vahenditega? Või peksan ma segast ja sellist olukorda ei saa tekkida?
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 6,904
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Peksadki segast, keevisõmbluse ebakorrapära on sama asi nagu tasakaalustusraskus. Kui viskub õmbluse ebakorrapärasuse tõttu on see täpselt sama nagu valuvigade või halvasti needitud ristide pärast tingitud vibra.
Veel kord: Lihtsa meetodiga saab ainult silmnähtavaid võnkeid eemaldada!
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
19-05-2016, 02:24 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-05-2016, 02:38 AM ja muutjaks oli
viplala.)
No aga siis ma ju ei peksa segast
Kardaani saab ainult siis kriidiga jonksu ajada kui ta viskab ja sedagi ainult siis kui kardaan viskab sama pidi kus on ka raskuspunktid. Ega sa ju ei hakka mulle vastu vaidlema, et raskuspunkt võib olla mujal kui viske kohas?
E: Valesti läks vähe
... nii peaks õige olema ...et raskuspunkt on alati samas kohas viske kohaga.
E2: Mul jooksis juhe kokku
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 6,904
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Saad veelkord andeks, aga viimane kord.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,631
Teemad: 113
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
ma saan aru, et selle "käpa" (ja kriidiga) vehkimine on tegevus, mida võiks nimetada "külgsuuna tsentreerituse kontrolliks"? Ehk siis nn mõõdulindimetoodika, samas kui tasakaalu on ju vaja saada mass (tegelikult lausa inertsimoment, mis teadupärast on massi pöördliikumise vaste), millele on päris õige läheneda siiski mingit sorti "kaaluga"?
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 10,751
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
131
23-02-2020, 21:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-02-2020, 21:08 PM ja muutjaks oli
v6sa.)
Õige oleks kardaani pikendamine teha mõlemast toru asendamisega. Kui isetegevust tehtud ei ole, siis hoiab profiili hargi pesas torutihvt. Aga võib olla keevitus vms leidus. Kui kaitsesidurit on "peale keeratud", võivad profiilid sedapalju haiget saanud olla, et ei tulegi elusalt maha.
Kui iga sent on oluline, siis vaheta välimine profiil. Lihtsalt jupp vahele tähendab kardaani murdumist varem või hiljem.
Postitused: 2,063
Teemad: 19
Liitus: Oct 2004
Maine:
42
Plaan ikka mõlemad torud pikema vastu vahetada jah. Tiftid tulid väikse palumise peale välja, aga esimese hooga tähiktorud ise tundusid tihkelt sees olema. Eks proovin veel üle. Aga karta lubab, et risti laiali võtmisest pääsu pole. Kuidas kodustes tingimustes sellele läheneda? Ristid ise uueväärsed, kardaan vaevu paar töötundi näinud. Ära lõhkuda seega ei tahaks.