Sai muruniidukite maailmas ennast eriti targaks tehtud -
oli selline tööots Kuna igasugune sedasorti tehnika on MEELETULT arenenud, siis polnud pääsu ka eelnenud koolitustel osalemisest
Siin jäi sisse/peale vähem aga peamised erisused said läbi testitud jne. Selge, et kõiki tootjaid ei saagi korraga testida, seega eks käsiniidukitegi puhul leiab igalt arvestatavalt tootjalt mõne väga hea isendi.
Alustame siis nõutud mootoritest: niinimetatud majapidamismootorites on Honda ja siis "kõik teised". See on alati nii olnud ja on ka praegu nii.
Briggs on küll enim levinud oma odavusega, Subaru-Robin jne aga... ja siis on needsinased hiinakad. Töötavad - esimese lagunemiseni. Kahjuks ei ole täna enam üliodavaid niidukeid olemaski, seega tuleb täitsa mõelda enne ostu.
Ma jagaks niidumasinad täna nii: odavad ülilihtsad ja "uudismaa"niidukid, veoga suured lihtsad niidukid ja korralikud universaalsed töövahendid.
Esimene klass, kuhu hetkel pakutavatest mahuvad minu jaoks vaid KAKS isendit üldse:
225 raha eest ajalooliselt hea valtsitud külgväljaviskega ja seega
MITTEummistuv Alpina ja/või ainult multsiv
plastkerega Husky 310 rahaga. Nendest esimese originaali, Partner 351 Side, kere elab mul endal tänaseks 22 hooaega ja mitmendat mootorit! See on ainus reaalne uudismaniiduk, millega saab tõesti ka mättaid lõikuda.
Samas on ka LB 146 juba ajalugu ja sellisena tootmises "kurat-teab kaua aastaid", olles esimene selline. Plastikkere on Tegija ja kui tihedamalt niidetakse, pole peale multsi muud vaja.
Kõik muud, mida olen kas kasutanud, testinud, vaadanud jne on tegelikult paras saast. Ühel on üks hea asi, teisel teine aga midagi odavat ja head kokku rohkem pole. Ja see "odav" on ka omaette teema...
Järgmised on siis veoga suured lihtsad niidukid, kus minu raudne eelistus on ESIVEOL! Kindlasti on mõni selline veel aga minu raudne soovitus oleks
see masin 360 raha eest. Ei ole tarvis tagakotti, ei ole vaja elektristarterit jms, on 56 senti tera, SUURED ja vabalt keerlevad tagarattad, vedav esisild ning sellega on lust ka keerulistes aedades niita! Miks esivedu??? Esiteks ei pea lollakate hoobadega tegelema manööverdades vaid suunda muutes kergitatakse ju niigi esirattaid - seega las käivad tühja! Teine asi on tagaveo "äkilisus" koos sellesinase pideva veohoovaga jamamisega.
No ja siis tulevadki need kogujatega, elektristarteritega, veoga jne, jne kõikmõeldavad aparaadid, millede absoluutne tipp KÕIGES on
880 raha maksev Honda. See on esmapilgul täiesti sõge hind - nõus - aga see kurask teeb ka PÄRISELT kõik ära, mida lubatakse! Esiteks plastkorpus ehk "isalt-pojale" koos eriti tugeva ja läbimõeldud juhtsanga kinnitusega; ainus variaatorkast ehk kiirus on muudetav; topelt lõiketerad ja reaalselt teistest palju parem "vaakum" korpuse sees; Honda mootor ofkoors jne. Tegelikult on seal veel mitmeid nüansse, nagu multsimise aja kaudne valik ehk sujuv lõikekorpuse ja koguja vahelise siibri ava reguleerimine jne.
Mis aga peamine: seesinane eriliselt äge "Imemisvõime", mida me Alwaroga alguses ei tahtnud uskuda ja testisime selle spetsiaalselt ära! Niitisime mutsiga ühe koha peale kokku korraliku paksu "Vaiba" ja siis sõitsime sellest toosama Hondaga üle - mitte ühte kõrrejäänust ka maha ei jäänud, KÕIK imes kotti! Kusjuures siis uskusime ka Catweesi poiste reklaamjuttu sügisesest lehekoristusvõimest, eelkõige vastikute kaselehtede omast! Nagu tolmuimeja
Nõus, sarnaseid on ju veel ja odavamaid aga kui ikka paned samal hetkel mitu erinevat joonele, on vahe tohutu! Seesinane videos nähtav hiinakas Clint, mis käivitub võtmest jne pole ka üldse paha,
maksab ju "olematud" 350 raha kõige selle eest aga... no vahe ON vahel! Ja kui võrrelda eespool viidatud edeveduse ja laia "lihtsa" isendiga, siis minul ei tekiks küsimust.
Aga need tšehhide hiinakad: vaatasin neid Järvel poes, ka saage, ja kuigi hinnad on sigahead, siis.... mulle tundub, et Clint ja Hecht on üks ja sama asi. Aga Hansaposti poest, kui vaataks ja testiks, siis üldse
seda odavisendit. Sel on hind ja teoreetilised omadused pildilt vaadates päris heas suhtes. Kuidas mootor töötab - tavaliselt nagu "vanaema süda" ja käima saamiseks peab käes kõvasti rammu olema.