Värvi nö. keemine
#1

Tere,

Oleks vaja nõu, plaanin soetada ühte klassikalist autot, kuid antud auto on üle värvitud eelmine aasta, ning üle kere on näha värvi nö. keemist. Eelmine omanik väidab, et tegemist on krundi ja värvi vahelise sobimatusega, ning juba kuivades hakkas värv kobrutama. Küsimus oleks, kas sellist defekti saab leevendada kuidagi teisiti kui ülevärvimisega, ning kas see keemine võib veel süveneda, ehk kas selle tulemusena võib värv hakata eralduma autolt?
Vasta
#2

Koorunud kohta ei paikka sa kuidagi muudmoodi, kui ainult uue koorikuga antud kohale Big Grin
Edu klassikuga!
Vasta
#3

Lihtsalt üle lihvides-värvides, ei pruugi soovitud tulemust saada, alusvärvi ja uue kokkupuutumisel võib jälle kobrutama hakata. var.1 on üleni haljaks ja uus ring, var.2 on lihvida ja vahekihiks epo-krunt, vms, mis neutraalsem ja siis pinnavärv.
On kobrutama läinud ka sama tootja happekrunt+pinnavärv, lihvitud servades puutus kokku ja korras... Kusjuures ootas kuu aega, enne kui välja näitas.

Kõige uskumatuma kombo suutsin korraldada puidu lakkimisel. Peits alla,  Es...o lakk peale. Lakk raibe ei kuivanud 24h-ga lihvitavaks. Selge, 2-e komponentne tööstuslakk, proovitükk eelnevalt lakitud, peitsimata pinnal oli hea ja läks töösse. Kõik peitsitud ja eelnevalt lakitud pinnad läksid kobrutama... aga ka ainult peitsitud pinnal oli ok.
Kui üks kolmest komponendist puudus, oli tulemus hea. Seletust ei oska siiani sellele keemiale leida. 


Vasta
#4

Tänud vastuste eest. Kohapeal vaadates oli värvi seisukord küllatki kehv(paratamatult tuleb üle värvida lähiajal), kuid siiski ei saanud kiusatusele vastu panna ja tõin auto ära.
Vasta
#5

rsk ma ütlen..., ära sõnasin.
Kogu aeg ühte sama lahustit kasutanud, nüüd sai ÜKS kord lonksuke teise firma toodangut värvi sisse ja kahe päeva eeltöö tuli mulinal üles, õnneks tuli arusaamine esimese tiiva peal täppe nähes. Läheb põhjani maha, neutraalne krunt alla, pahtel jms+ krunt otsa.

ps. alati on enne värvimist pinnad silikooni eemaldusega üle käidud, kuulda oli, et nii peab. Nüüd kui värvisin värskelt poleeritud-vahatatud pinda, oli nagu kiuste pudel tühi ja lasin lakibensiiniga üle, siis sain lõppeks aru, miks just silicone remover... kordumatu kogemus.


Vasta
#6

(28-05-2016, 09:25 AM)hulgus Kirjutas:  rsk ma ütlen..., ära sõnasin.
Kogu aeg ühte sama lahustit kasutanud, nüüd sai ÜKS kord lonksuke teise firma toodangut värvi sisse ja kahe päeva eeltöö tuli mulinal üles, õnneks tuli arusaamine esimese tiiva peal täppe nähes. Läheb põhjani maha, neutraalne krunt alla, pahtel jms+ krunt otsa.

ps. alati on enne värvimist pinnad silikooni eemaldusega üle käidud, kuulda oli, et nii peab. Nüüd kui värvisin värskelt poleeritud-vahatatud pinda, oli nagu kiuste pudel tühi ja lasin lakibensiiniga üle, siis sain lõppeks aru, miks just silicone remover... kordumatu kogemus.

Lakibensiin on rasvane, kas siis püstolipesu lahustit polnud? Nt. nitro 646.

Autoplekksepa- ja keevitustööd,  värvimine, avariijärgne taastamine ning vanasõidukite renoveerimine. http://www.hmp.ee/
Vasta
#7

mul sulavad ka viimasel ajal täpid sisse. vahet pole mida värvid. Krundiga ei sula, pinnakaga kõikidel miskit täpid mis värvi ligi ei lase. Kompessor uus, kogunisti kaks vee filtrit vahel. Üleliikseid lahusteid ei kasuta, pinnad saavad puhtaks tehtud.
Ainukese asjana hakkasin mõtlema, et suruõhu tööriistadele kasutan vurtsuga õli enne kasutamist, et ju sealt midagi valgub ka voolikusse. Peaks uue voolikuga proovima.



Vasta
#8

(04-10-2016, 08:08 AM)Jossu Kirjutas:  mul sulavad ka viimasel ajal täpid sisse. vahet pole mida värvid. Krundiga ei sula, pinnakaga kõikidel miskit täpid mis värvi ligi ei lase. Kompessor uus, kogunisti kaks vee filtrit vahel. Üleliikseid lahusteid ei kasuta, pinnad saavad puhtaks tehtud.
Ainukese asjana hakkasin mõtlema, et suruõhu tööriistadele kasutan vurtsuga õli enne kasutamist, et ju sealt midagi valgub ka voolikusse. Peaks uue voolikuga proovima.
Täpid on reeglina õli teema ja ka uus kompressor annab mingi osa õli välja. Õli eemaldi on sarnaselt niiskuse eemaldile ka olemas (ostas korra vist märkasin), aga kuidas voolikust jäägid kätte saada ei oska küll pakkuda.


Vasta
#9

Mul on tehtud vanast GAZ-51 kardaanitorust filtripott. Toru on püsti,alt läheb voolik sisse,ülevalt välja. Peal ühes otsas on punn mis vindiga maha käib. Toru teises otsas all on punn mis lahti käib. Samuti kompressori õhupaagi all on väljalaskmise kork. Enne tööle hakkamist tuleb sealt vesi ja õli välja lasta. Selles kardaanitorus on pehme kalts filtriks pandud. Korjab niiskust ja kõike muud kokku. Peale suuremat tööd tõmban kaltsu välja ja panen nööri peale kuivama. Ei ole suuri jamasid olnud. Vaese mehe värk. Smile
Vasta
#10

(04-10-2016, 10:13 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Mul on tehtud vanast GAZ-51 kardaanitorust filtripott. Toru on püsti,alt läheb voolik sisse,ülevalt välja. Peal ühes otsas on punn mis vindiga maha käib. Toru teises otsas all on punn mis lahti käib. Samuti kompressori õhupaagi all on väljalaskmise kork. Enne tööle hakkamist tuleb sealt vesi ja õli välja lasta. Selles kardaanitorus on pehme kalts filtriks pandud. Korjab niiskust ja kõike muud kokku. Peale suuremat tööd tõmban kaltsu välja ja panen nööri peale kuivama. Ei ole suuri jamasid olnud. Vaese mehe värk. Smile

See igati tummine ja eesmärki täitev filter. Mina jälle olin kuulnud et universaalne paarieurine bensiinifilter sobib edukalt veefiltriks/ tilgapüüduriks ja seda on ka antud eesmärgil edukalt kasutatud. Panin siis voolikule vahele selle, kui rõhu taha lasin siis käis pauk ning mõne aja pärast hakkas filtri korpuse tükke alla sadama, 8 atm all see plastfilter ikka koos ei püsi mida oleks võinud ju tegelikult ise ka enne aru saada. Big Grin Edasi ostsin korraliku tsüklon-tilgapüüduri mida oleks pidanud kohe tegema (1 tööpäev läks raisku tänu sellele).

Aga mullitava värvi korral 100 % kindel on kõik maha lihvida ja uuesti õigete materjalidega teha. Võib ka muidugi epo-kihiga jopata et isoleerib alumise kihi ära aga võimalik et tuleb siiski uuesti teha mõne aja pärast.
Kui enda tööruumid ja ise värviks siis vast prooviks epo varianti ja jätaks auto mõneks (kuuks) ajaks nii seisma ja vaataks kas keedab epo üles. Kui ei siis kõlbab vast peale värvida kuna epo peaks alumised kihid ära isoleerima (muidugi kui karestades epo kihist läbi ei nühi).
Kui aga keretööde ja värvimisteenus sisse osta siis teeks kindlasti plekini haljaks ja nullist. Ega ükski tõsiseltvõetav värvija ei olekski nõus vast teistpidi tegema kui siis ainult kliendi 100 % vastutusel et kui mullitama läheb siis pole värvija viga ja värvijale pretensioone ei ole.

Üks mullitamise põhjus (peale krundi ja värvi sobimatuse) võib ka olla niiskus mis pahtlisse/täitevkrunti jäi kui nt. vesilihvi tehti enne värvimist (näide). Aga siis tulevad mullid pikema aja jooksul seismise tagajärjel mitte kohe värvi kuivades.
Vasta
#11

(03-10-2016, 23:32 PM)HMP Kirjutas:  
(28-05-2016, 09:25 AM)hulgus Kirjutas:  rsk ma ütlen..., ära sõnasin.
Kogu aeg ühte sama lahustit kasutanud, nüüd sai ÜKS kord lonksuke teise firma toodangut värvi sisse ja kahe päeva eeltöö tuli mulinal üles, õnneks tuli arusaamine esimese tiiva peal täppe nähes. Läheb põhjani maha, neutraalne krunt alla, pahtel jms+ krunt otsa.

ps. alati on enne värvimist pinnad silikooni eemaldusega üle käidud, kuulda oli, et nii peab. Nüüd kui värvisin värskelt poleeritud-vahatatud pinda, oli nagu kiuste pudel tühi ja lasin lakibensiiniga üle, siis sain lõppeks aru, miks just silicone remover... kordumatu kogemus.

Lakibensiin on rasvane, kas siis püstolipesu lahustit polnud? Nt. nitro 646.
Eks see 646 oligi põhjuseks, miks esimeses lõigus toodu p...ki läks, ei julge seda nitrot ei segada, ei peale määrida DeBeer´sile. Ainult püstoli pesu ja vana värvi eemaldus, viimaseks sobib suurepäraselt, niisutad kaltsu, viskad peale ja 10min pärast rullid suvalise värvi maha Wink.
Juba mainit silikooni eemaldaja ise on ka paras hull, reageeris näiteks pritspahtli ribaga, mis lihvimisel välja tuli ja tulemuseks ämblik, mis 2x ümbertegemist nõudis, pmst tuli kogu detail haljaks lasta...


Vasta
#12

(04-10-2016, 08:08 AM)Jossu Kirjutas:  mul sulavad ka viimasel ajal täpid sisse. vahet pole mida värvid. Krundiga ei sula, pinnakaga kõikidel miskit täpid mis värvi ligi ei lase. Kompessor uus, kogunisti kaks vee filtrit vahel. Üleliikseid lahusteid ei kasuta, pinnad saavad puhtaks tehtud.
Ainukese asjana hakkasin mõtlema, et suruõhu tööriistadele kasutan vurtsuga õli enne kasutamist, et ju sealt midagi valgub ka voolikusse. Peaks uue voolikuga proovima.

Mul on olnud ka palju probleeme sellega. Vahel värvisin mõnda asja ikka päris suvalt ja ei olnud mingit probleemi, Ilusate asjadega kippus ikka neid tekkima. Kõik voolikud ja filtrid on enne värvimist ikka brake cleaneriga läbi lastud, püstolit õige lahustiga loputanud ja detailid silikonipesuga niiskelt üle tõmmatud, ka tack clothiga õrnalt üle tõmmanud, kuid jamasid ikka tekkinud. Vahet pole olnud, kas krunditud pinnal või karestatud värvil/lakil.

Värvifoorumist anti mulle DuPont Fish Eye Eliminator 9259S
Selle lisandiga kadusid need probleemid.
Teised tootjad.
PPG Omni AU MX194 Fish Eye Eliminator
[b]Glasurit Antisilicone Additive[/b]
Vasta
#13

(04-10-2016, 22:53 PM)reljo86 Kirjutas:  
(04-10-2016, 08:08 AM)Jossu Kirjutas:  mul sulavad ka viimasel ajal täpid sisse. vahet pole mida värvid. Krundiga ei sula, pinnakaga kõikidel miskit täpid mis värvi ligi ei lase. Kompessor uus, kogunisti kaks vee filtrit vahel. Üleliikseid lahusteid ei kasuta, pinnad saavad puhtaks tehtud.
Ainukese asjana hakkasin mõtlema, et suruõhu tööriistadele kasutan vurtsuga õli enne kasutamist, et ju sealt midagi valgub ka voolikusse. Peaks uue voolikuga proovima.

Mul on olnud ka palju probleeme sellega. Vahel värvisin mõnda asja ikka päris suvalt ja ei olnud mingit probleemi, Ilusate asjadega kippus ikka neid tekkima. Kõik voolikud ja filtrid on enne värvimist ikka brake cleaneriga läbi lastud, püstolit õige lahustiga loputanud ja detailid silikonipesuga niiskelt üle tõmmatud, ka tack clothiga õrnalt üle tõmmanud, kuid jamasid ikka tekkinud. Vahet pole olnud, kas krunditud pinnal või karestatud värvil/lakil.

Värvifoorumist anti mulle DuPont Fish Eye Eliminator 9259S
Selle lisandiga kadusid need probleemid.
Teised tootjad.
PPG Omni AU MX194 Fish Eye Eliminator
[b]Glasurit Antisilicone Additive[/b]

Mul hakkavad tulema täpid millegi pärast siis sisse kui kasutan silikoni eemaldit enne värvimist pindade puhastusel,nüüd olen sellest ammu loobunud ja puhastan pinnad lahustiga.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#14

Sain mõne aasta eest tiivale kõksu.Kuna tegu pisiasjaga,otsustasin ise ära "lappida".
Kõik vahendid võtsin Vivacolorist.
Esmalt siis pahtel,siis pritspahtel..krunt...värv...lakk.Kuna värvikogus olematu,lasin villida nn.sprey pudelisse.Kõik oli üle aasta ilus,nüüd aga selline lugu... Sad


[Pilt: 01105484537f6fa.jpg]
Vasta
#15

Ma pole julgend pritspahtelt kasutada..... pigem kasvõi 3x krunti. Jääb jamasid vähemaks. Kunagi puterdasin mingi seismajäänud purgiga ja ei tahtnud kuivada korralikult. Võibolla ka juhus.
Vasta
#16

OT:
Ma olen saanud aerosooli villimisega korraliku tünga. Lasin parandusvärvi teha 200 grammi ja aerosooli pakkida. Tavaline ühekomponentne ilma lakita värv. Segaja, va sinder; muidugi ei öelnud, et ta ainult 100g ühte pudelisse panna saab. Kassas oli mõnus üllatus - värv 2x100 krooni, pakendamine 2x200 krooni. Maksin hambaid kiristades ära ja rohkem seda kohta ei ole külastanud.
Koht oli Baltic Bolti vanast asukohast üle tee Mustamäel.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#17

(06-10-2016, 17:22 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Ma pole julgend pritspahtelt kasutada..... pigem kasvõi 3x krunti. Jääb jamasid vähemaks. Kunagi puterdasin mingi seismajäänud purgiga ja ei tahtnud kuivada korralikult. Võibolla ka juhus.

Minul oli tegu värskete asjadega.Pealegi sooja ja suts tuulise ilmaga,kuivamisaega sai antud kah nagu purgil kirjas,ehk rohkemgi.Nüüd ilmad sandid,eks kevadel võtan jälle ette.
Vasta
#18

Peale paaripäevast võitlust järjekordselt kobrutava kapotiga, võiks teha mõned üldistused...
Igasugu spreid on saadanast.
Eriti vastikud on pritspahtlid jm paksu kihiga asjad, mis ei ole korralikult kuivanud, või muidu paksu kihina.
Alustasin ühe ukse alumisest servast, kus oli keegi värviparandusi teinud. Värv oli tükati lahti ja koorus.
Kalts peale, nitrolahusti selga, kile peale, paar minutit ootamist ja enamuse värvist võis lapiga maha pühkida. 2-3 ringiga oli alus puhas. Kooris maha just paksu kollase kihi, mis eeldavasti pudelist pritspahtel (spray filler).
Krunt, pahtel, krunt, värv ja lakk. Ja sai ilus. Kiirelt.

Siis tuli kapoti kord, keegi oli spreiga lappinud kesk kapotti ja esiserval mingeid vigasid, muidu oli ok.
Arvasin, et ei hakka üle kruntima, ... mis  oli viga.
Vead pahteldatud, lihvitud, pestud, puhastatud, läks värv selga ja juba poole värvimise pealt oli selge, et p---es...
Ämblik ronis välja, täpselt kohtades, kus enne parandatud. Kuivas ära, lihvisin maha, aga mitte metallini (mis oli jälle viga), 2k.krunt selga, kolmes kihis, vahekuivatusega. Kuivas, lihvisin, värv ja... ämblik, 4x suurem kui enne.
Lihv haigetele kohtadele kuni orig. aluskrundini, osalt metallini, krunt 2 kihti, pahtel jne. Ja isegi selle alt joonistas veel väikese kobrutuse välja, õnneks ainult oma silmale nähtav.

Ehk siis... Kui on keegi juba "remontinud", siis kas korralik krundikiht vahele ja läbi ei lihvi, või siis metallini haljaks.
Vasta
#19

Lugedes seda teemat tulid judinad seljapeale Big Grin

Vihjed teile kes ei asja omal käel proovivad:
1. Aerosoolid on kurjast, kui tahate head tulemust siis hoidke neist eemale, eriti kui tahate veel kunagi seda kohta remontida.
2. Ärge kunagi kasutage 1K (ühe komponentseid ehk ilma kinnitita materjale)
3. Mitte kunagi ei tohi kasutada Nitro lahustit detailide pesuks,  miks te seda lahustit püstolite ja pintslite pesuks kasutate? Et see värvi vms materjali tööriistald eemaldaks, eksole....Miks ta siis pinna peale sattudes vana materjali lahti ei sulata ja keetmist ei soodustaks? Palun ärge tehke lihtsalt nii Big Grin. Kasutage silikoni eemaldit selleks!!
4. Ärge kunagi segage erinevate firmade materjale: näiteks krunt üks firma, kinniti teiselt ja lahusti kolmandalt, sama teeb välja nagu BMW`d remontida lada juppidega.
5. Kasutage alati võimalusel ühe firma tooteid. Ühe firma epo või hapekrunt, sama firma täitevkrunt jne. Säästate palju oma närve.
6. Lugege mis pakendil või tootekaardil kirjas ja tehke õpetuste järgi! Eriti kehtib see lahusti lisamise kohta tootele...Kui on öeldud, et tuleb panna näiteks 5% siis tuleb ka panna 5%, mitte 10% või 20%, vastasel juhul ei ole vaja tulla foorumist või mujalt abi otsima, et materjalid ei kuiva, kuivavad järgi või keedavad üles. Sama kehtib ka tööriistade valiku ja seadistamise puhul!
7. Kui tegelete auto keretöödega, siis palun kasutage ka autodele mõeldud tooteid, hoidke " sadoliinid ja hämmeraidid jms"
muudeks töödeks. Vastasel juhul ei tasu jälle kvaliteedi suhtes halama tulla.
8. Seda tööd tehes on märksõnadeks puhutus, puhtus ja veelkord puhtus! Isegi mingid silikoni sisaldavad aerosooli purgid ei tohiks värvimise ajal samas ruumis olla, rääkimata teistest lahtistest nõudest kus midagi sees olnud või on...Koheselt saate endale pinnale nn kaatrid e silikoni augud. 
8. Peske pindasid hoolikalt ja korrektselt, st kahe korrektse pesulapiga, ühega teete pinna märjaks ja teisega kuivatate koheselt ära. Pinnal ei tohi lasta iseseisvalt kuivad/aurustuda.
9. Võimalusel lugege enne mingi õpetus vms läbi, vaadake kasvõi mõni kiidetud youtube videogi läbi. Discovery Channel ei lähe arvesse, seal näidatakse ainult selle töö ilusamat poolt Wink
10. Kui need punktid siin tundusid kuidagi ulmed, siis oleks ehk mõistlik viia see töö proffi kätte Wink


Jõudu tööle! Toungue
Vasta
#20

Kui materjalide läbilihvimisel paljastuvad erinevad kihid ja teadmata mis seal on aga tunduvad kahtlased ja mingil heal põhjusel,piiratud aeg ,rahaliselt mittemotiveeriv olukord on võimalus kasutada vee baasil krunti.See ellimineerib eelnevate kihtide keemise täielikult.Kõik aerosoolid pole saatanast kui on kasutada Max Spray tooteid siis nendega on võimalik väga hästi teha aga ilmselt on nad enamusele eelarvest väljas.Mina olen neid näinud Spis hecker ja VAG Grupi jaoks pakendatuna,sees on tipp materjalid.Kui pesemisest rääkida siis peske mitu korda tahate lahustibaasil pesuainetega aga peale vee baasil pesuainega pesu näete kui mustaks teglikult pind jäi.Lahustibaasil pesu on mõeldud erinevate rasvade eemaldamiseks ja vee baasil pesu lihvimistolmu eemaldamiseks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne