Gaz 67 B
#41

(07-06-2016, 10:39 AM)TeeTL Kirjutas:  
(06-06-2016, 21:02 PM)Sidorov Kirjutas:  Üritan ikka midagi vanast alles ka jätta. Järgi jääb siis paagi ümbrus, osa tulemüürist ja kinnihoidmise sang.

Kas originaalsed kuuliaugud tagaseinas kuuluvad ka taastamisele? Smile

Väga huvitav küsimus.
Ma lisaks küsiks juurde kas näiteks eila tehtud uus kuuliauk loetakse originaalseks või järgitehtuks? Kas kaameraga ülesvõetud materjal on abiks ekspertidel hindamise juures..... või tuleb pigem kahjuks...

Big Grin
Vasta
#42

Aitäh selgituste eest ja loodame, et jaanipäevaks saab tõesti valmis.
Miks ma üldse küsimuse õhku viskasin - paratamatult torkas silma, et postituste kuupäevad ja fotodelt paistev aastaaeg ei lange kokku. Võin muidugi mööda panna, aga pakun, et raamiga alustati juba möödunud aasta hilissuvel-sügisel, veermiku ehitus toimus samuti sügisel ning talvel jõudis järg mootorini. Märtsis-aprillis algas kere kokkukeevitamine ja pildi-aeg hakkas reaalajale järele jõudma. Hetkeseis siis tõesti selline, nagu fotodelt paistab.
Igatahes edu!

When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Vasta
#43

Veel mõned pildid edasisest tööst. Kuuliaukudest niipalju, et noid küll juurde tegema ei hakka, las jääda vana kere külge. Kui keegi tahab, võib omale saada. 

[Pilt: IMGP2239_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2243_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2244_800x600.JPG]

Hetkel on kere seis siis selline, et peaaegu valmis. Puudu on igasugused kere küljes olevad nelikantmutrid ja veel pisiasjakesi. Samuti on paigaldamata ukseaukude kolmnurk-tugevdused, mis sobiksid Gaz 69 tendi raami nurkades olevad. Esialgu otsin neid, kui ei saa, siis tuleb ise teha. 

Juhtus aga see, mis juhtuma pidi ja suure hooga üksinda kere sikutades nihestasin selja. Praegu peab ettevaatlikult koperdama ja vaatab, mis edasi saab. 
Vasta
#44

Jaaniks esimene sõit tehtud!

Vasta
#45

Väga viisakas töö Smile pole midagi öelda, sõnatu olen. Aga küsiks,et mis õlid sa käigukasti,mootorisse ja sildadesse panid?


Vasta
#46

Vastuseks MAZ-le, et sildadesse, käigu-ja vahekasti sai TAD-17 i ja
mootorisse 15W40.
Vasta
#47

Üle pika aja väike vahekokkuvõte. Kulunud on umbes 40 lõikeketast, 6 lamellketast, kaks käiaketast ja neli tahvlit plekki. Seda siis kere tegemiseks. Kere sai alt happekrunditud, täitekrunditud ja värvitud. Selline jääbki, ei mingeid kivikaitsmeid ega silikoone. Vahepeal sai valmis stantsitud summuti otsakaaned ja õhupuhasti kaas. Samuti sai remonditud esiakna raam, esiistmete raamid ja valmistatud uus tagaistme raam. 

Käiguosa enne kere paigaldamist:

[Pilt: IMGP2250_800x600.JPG]

Happekrunditud kere ja värvitud kere:

[Pilt: IMGP2255_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2267_800x600.JPG]

Aknaraami remont:

[Pilt: IMGP2269_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2274_800x600.JPG]

Valmis stantsitud summuti otsad ja õhupuhasti kaas:

[Pilt: IMGP2275_800x600.JPG]

Varutud osad:

[Pilt: IMGP2279__2__800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2280__2__800x600.JPG]



Remonditud gaasihoovastik

[Pilt: IMGP2293_800x600.JPG]


Istmete remont

[Pilt: IMGP2298_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2307_800x600.JPG]

Ja vahelduseks väike tähelepanek, mille avastasin töö käigus - pildi parempoolses servas haljaks käiatud pinnaga poritiib, mis on valmistatud arvatavasti 40-50ndatel aastatel ja vasakul Gaz 69 istmeraami jäänused, mis valmistatud 60-70ndatel. Vahe seisneb selles, et haljaks käiatud pinnad roostetavad väga erineva kiirusega. Poritiib seisis räästa all väljas kolm nädalat ja ei läinud rooste. Istmeraam (69 oma) oli järgmiseks hommikuks roostekollane. Arvatavasti materjalid nii erinevad.

[Pilt: IMGP2314_800x600.JPG]

Summuti valmistamine:

[Pilt: IMGP2316_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2322_800x600.JPG]

Summuti proovipaigaldus

[Pilt: IMGP2321_800x600.JPG]

Radiaatorivõre remont

[Pilt: IMGP2336_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2340_800x600.JPG]

Osad asjad käisid liivapritsis ja said krunditud:

[Pilt: IMGP2343_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2347_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2349_800x600.JPG]

Järgneb..
Vasta
#48

Tahaks seda asja MUST nummer küljes juba näha .otsustades esialgse tempo järgi peaks juba
valmima vöi mis.................

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#49

Tore näha, et keegi veel seda projekti ka mäletab. Valmis ta pole ja musta numbrit samuti mitte. Esialgu kõigest kollane. Selle aja jooksul on masin värvitud ja enam-vähem kokku pandud auto kujuliseks. Puudu on veel juhtmestik, tagatiivad, esiklaasid, tent ja muid pisemaid vidinaid. Lihtsalt vahepeal on tegeletud muude asjadega ja tänu sellele valmimine viibib veidi ja ega kuhugi tegelikult kiiret ka pole. 

[Pilt: IMGP2415_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2432_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2521_800x600.JPG]
Vasta
#50

Tere. Jälgin seda tegevust (projekti) suurima huviga. Kuna ise olen omanud (saatuse tahtel ) kolme Gaz67 t. Ja ka lolli peaga neist loobunud/vahetanud vms. Seega jälgin (või nuuman silma) selle projekti teemaga. Kuid viimastel piltidel jäi silma riivama see "tihend" mis seal ülemise bensiinipaagi juures on. Õhtul lähen koju ja vaatan kas varuosakataloogis seda on. Kuid mitte ühel masinatest mis minu kätte sattunud polnud sellist tihendit.  Ühel masinal oli küll pandud tiibade vahele M401 tiiva tihendid kuid mulle näisid need (tollel hetkel ja oma auto küljes) tohutu russitsismina ja ma likvideerisin nad kohe. Minu silmale jäi asi kena. Kuid eks iga inimene ehitab autot oma äranägemise järgi ja "ilu peitub vaataja silmades".  Palun seda mitte võtta tohutu materdamisena aga noh jäi silma ja ma vaatan õhtul kataloogist üle.  Cool

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#51

Tere!
Väga korrektselt restaureeritud auto!
Tiibadevaheliste tihendite teema ka omamoodi huvitav.
Tegelesin samuti mingil ajal GAZ 67-ga.
Kere demontaažil minu autol esi- ega tagatiibade vahel tihendusribasid ei olnud.
Ei saa aga väita, et nad polnud millalgi enne mind küljest ära käinud ning tihenditeta tagasi kruvitud.
Samas, arvestades sõja aega, võidi tiibu paigaldada ka lihtsalt plekk vastu plekki. Tõenäoliselt aga hilisematel kappremontidel vahetihendid paigaldati. See aga ka ainult oletus.
Kui keegi oskaks asjale selguse luua, oleks huvitav teada.
Terv.Avo

Terv. Avo
50 50 598
Vasta
#52

     Olles "natuke" kursis selle auto restaureerimisega,avaldan OMA arvamust.
Kõik mis on tehtud ,on tehtud põhjalikult .Uuritud on kirjandust ja kuulatud kõiketeadjaid. Big Grin 
Ja kõik need tarkused on siis GAZ 67 B projekti pandud.Selle automargi loomisel ja koostamisel on inseneridel ja töömeestel paljugi kahesilma vahele jäänud. Ja paljud asjad on kindlasti jäänud ka ainult joonistele ,mis pole kunagi selle auto külge jõudnud.Nii parendatigi auto omadusi hilisemal kasutusel,et auto oleks paremini kasutatav.(õlipidurid  ja 12 v ,...)
Kuid tiibade vahelisi tihendeid pole mina näind ei koostejoonistel, ega ka kerede jäänustel .Olles suhelnud lähi päevil Gaz 67 taastajatega nii siit kui sealt poolt piiri ,on seisukoht selline:algselt pole olnud.Loogika vastane ,aga samas ka ei.Present või dermantiin mädanes kauni kiirelt .Pleki vahele pandud kummi tihend-kõik teavad millised olid need pinnad ,Mosudel,Volgadel,Gazidel .
Kuna ise pole midagi sellist oma kätega taastand,siis pole ka mul õigust kodanikku hukkamõista.Aga see töö ja vaev EI MILLESTKI vääriks ikkagi musta numbrit!

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#53

Selle pildi pealt kahjuks ka ei paista on või pole tihendit. Pilt tehtud umbes 1952-53 aastal. Usun, et seal suuremat isetegevust pole tehtud ja säilinud on originaal. Kinnitada ei saa, sest ise veel koolis ei käinud sel ajal ja automarkegi teadsin hääle järgi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#54

Vahepeal jälle veidi juttu ja mõned pildid, et teema päris unarusse ei jääks. Tänu headele sõpradele saabus minu kätte selline teemakohane raamat. 

[Pilt: IMGP2587_800x600.JPG]


[Pilt: IMGP2590_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2591_800x600.JPG]



Samuti said valmis lõigatud uued triplex esiklaasid ja kogu aknaraama komplekteeritud ning paigaldatud. Külge sai kruvitud kojamehe vaakum, tagaiste koos seljatoega, armatuurlaua valgusti, signaal ja muid vidinaid. Lõpuni said tehtud tagatiivad - krunditud, värvitud ja paigaldatud. Tehtud said näidise järgi gaasihoovastiku mõningad detailid. Samuti sai puhastatud ja värvitud originaal tagaklaasi raam. 

[Pilt: IMGP2582_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2581_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2578_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2577_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2576_800x600.JPG]

Närune istmealune tagavarapaak sai uue põhja ja kõik pisiaugud kinni joodetud. Selleks kulus lausa 2 päeva. Nüüd on juba asi krundi all ja ootab värvi.

[Pilt: IMGP2575_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2572_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2571_800x600.JPG]



Tagaistme seljatoe külge kinnituv rihmake, mis hoiab püstitõstetud asendis istmepatja. Sai valmistatud originaal tehase joonise järgi ja ka paigaldatud. 

[Pilt: IMGP2563_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2573_800x600.JPG]


Paar nädalat tagasi sai võetud ette teekond koos masinaga tuttava rätsepmeistri juurde. Masin jäi nädalaks sinna ja sai selle ajaga omale uue tendi ja "uksed". Eelnevalt oli vaja aga originaalilähedase materjali hankimiseks käia Türil seda toomas. 

[Pilt: IMGP2567_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2566_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2565_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2560_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2556_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2555_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2554_800x600.JPG]


Rätsepmeister valmistas samuti kõik tendi alla minevad rihmad ja muud lisad originaal tehase jooniste järgi. Au ja kiitus talle, mina olen rahul. 

Jäänud on paigaldada juhtmestik, bensiinitorud, torssikesed ja veel mõni pisiasi, kuid mida pole mul olemas. Juhtmed ja torud tuleb teha jooniste järgi uued. Jätkub.
Vasta
#55

Braavo! Super töö!

Omaette nokitseja.
Vasta
#56

See tendi osa, muutab selle sõiduki just selliseks nagu ta olema peab.

Kas sealt kust sa seda presenti tõid,seda veel jäi? Või olid need viimased varud?


Vasta
#57

Tendi materjal sai toodud Türilt Kalle käest - no teda tunnevad kõik!Jäi ka teistele paras kogus
sinna alles.
Vasta
#58

Aega läks, aga valmis ta sai. Lõpp jäi venima nagu alati, sest mõningad pisiasjad olid puudu ja osade asjade taga tuli oodata. Viimaks saabusid rattamutrid ja rätsepa käest tööriistakott. Juhtmestik sai tehtud täiesti uus vanadest riidekattega juhtmetest, mida andis otsida nii siit kui sealt. Aga keegi polegi öelnud, et see peaks kerge olema ja selliste tööde tegemine ongi oma vaba valik. Võiks ju ka hoopiski õlut juua ja elu nautida (bussijaamas). Lõpetuseks mõned pildid ka.

[Pilt: IMGP2593_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2594_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2596_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2597_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2617_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2620_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2621_800x600.JPG]



Ja sai ka väike sõit ära tehtud. Video sõidust:



Täienduseks veel pilte, kus ka tööriistakomplekt peal on. Sellega on siis see teema lõppenud.

[Pilt: IMG_20170410_203038_800x450.jpg]

[Pilt: IMG_20170410_203112_800x450.jpg]
Vasta
#59

Enne,kui teema lõplikult sulgub. Millised esituled siis ette said? Ma olen GAZ 67 küljes igasuguseid näinud aga seal on ka vist erinevus,kas tegu sõjaaegse või peale sõja järgselt tehtud autoga?


Vasta
#60

Mida külalised Pärnust arvasid?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne