30-05-2016, 18:39 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-05-2016, 18:41 PM ja muutjaks oli s2si.)
Õnnestus Luige laadalt meesterahva Husqvarna soetada. Raaminumber on 564721. Paigutub ilmselt aastasse 1938 +-1. Tegemist on nö Eesti jaoks kohandatud ekspordivariandiga, kus olid galvaanikaga rattad/porilauad ja muud kohandused võrreldes Rootsi siseturu ratastega.
Enamuses osas on säilinud kuldne triibutus ja pisikeste värviparandustega annab raam üpris talutavaks saada. Galvaanikaga on veidi kehvem lugu, esimene porilaud on üpris hea aga keegi on alt otsast tüki ära hammustanud ja tagumine porilaud, ketiratas ja lenks tahaksid suuremaid parandusi. Käepidemed on puust ja musta kattega, milles üks on korralik ja teine katki. Ees on olemas märk ja ostes oli puudu porilauamärk, mida mul ettenägelikult õnneks mõned varuks on ja see saab oma kohale asetatud. Täielikult puudu on sobivad rattad (pildil mignid suvalised alla visatud) ja vähemalt 1 pedaal ja sadul. Pakiraam tundub ka rootslasele sobilik olevat aga on kehvema värvikattega kui ülejäänud ratas ja selle tahaks üleni uuesti värvida.
Kõige põnevam osa ratta juures on see, et vändad on eri pikkustega ja kuna tegemist on fauber tüüpi lahendusega, kus kogu krempel on ühes tükis, siis peaks olema näha mingeid keevitusjälgi aga pealiskaudsel vaatlusel neid ei tuvastanud. Aga eks see selgub kui keskjooks lahti tuleb. Kui selgub, et selline asi ikkagi tehasetöö ei ole, siis põhjuseks võib olla, et üks pedaal on kunagi murdunud ja tehti essust saia või teise variandina on omanikuks olnud keegi erivajadustega kodanik (invaliid ei tohi enam tänapäeval ju öelda), kelle üks jalg on teisest oluliselt pikem olnud. Igatahes säilitan selle kiiksuga keskjooksu ja kuna enda jalad tunduvad enamvähem ühepikkused (vist) ja üleüldse tunduvad ka laiemate masside jalad ühepikkused, siis õnneks on riiulist teine keskjooks kohe võtta ja see läheb ka külge.
![[Pilt: large_29505167_ZtdO.jpg]](http://static4.album.ee/files/1180/20/large_29505167_ZtdO.jpg)
![[Pilt: large_29505161_TprH.jpg]](http://static4.album.ee/files/1180/20/large_29505161_TprH.jpg)
![[Pilt: large_29505163_pR1j.jpg]](http://static4.album.ee/files/1180/20/large_29505163_pR1j.jpg)
![[Pilt: large_29505165_yfid.jpg]](http://static4.album.ee/files/1180/20/large_29505165_yfid.jpg)
![[Pilt: large_29505169_w4uk.jpg]](http://static4.album.ee/files/1180/20/large_29505169_w4uk.jpg)
![[Pilt: large_29505173_jITV.jpg]](http://static4.album.ee/files/1180/20/large_29505173_jITV.jpg)
![[Pilt: large_29505175_RcVu.jpg]](http://static4.album.ee/files/1180/20/large_29505175_RcVu.jpg)
![[Pilt: large_29505177_9t5U.jpg]](http://static4.album.ee/files/1180/20/large_29505177_9t5U.jpg)
Enamuses osas on säilinud kuldne triibutus ja pisikeste värviparandustega annab raam üpris talutavaks saada. Galvaanikaga on veidi kehvem lugu, esimene porilaud on üpris hea aga keegi on alt otsast tüki ära hammustanud ja tagumine porilaud, ketiratas ja lenks tahaksid suuremaid parandusi. Käepidemed on puust ja musta kattega, milles üks on korralik ja teine katki. Ees on olemas märk ja ostes oli puudu porilauamärk, mida mul ettenägelikult õnneks mõned varuks on ja see saab oma kohale asetatud. Täielikult puudu on sobivad rattad (pildil mignid suvalised alla visatud) ja vähemalt 1 pedaal ja sadul. Pakiraam tundub ka rootslasele sobilik olevat aga on kehvema värvikattega kui ülejäänud ratas ja selle tahaks üleni uuesti värvida.
Kõige põnevam osa ratta juures on see, et vändad on eri pikkustega ja kuna tegemist on fauber tüüpi lahendusega, kus kogu krempel on ühes tükis, siis peaks olema näha mingeid keevitusjälgi aga pealiskaudsel vaatlusel neid ei tuvastanud. Aga eks see selgub kui keskjooks lahti tuleb. Kui selgub, et selline asi ikkagi tehasetöö ei ole, siis põhjuseks võib olla, et üks pedaal on kunagi murdunud ja tehti essust saia või teise variandina on omanikuks olnud keegi erivajadustega kodanik (invaliid ei tohi enam tänapäeval ju öelda), kelle üks jalg on teisest oluliselt pikem olnud. Igatahes säilitan selle kiiksuga keskjooksu ja kuna enda jalad tunduvad enamvähem ühepikkused (vist) ja üleüldse tunduvad ka laiemate masside jalad ühepikkused, siis õnneks on riiulist teine keskjooks kohe võtta ja see läheb ka külge.
![[Pilt: large_29505167_ZtdO.jpg]](http://static4.album.ee/files/1180/20/large_29505167_ZtdO.jpg)
![[Pilt: large_29505161_TprH.jpg]](http://static4.album.ee/files/1180/20/large_29505161_TprH.jpg)
![[Pilt: large_29505163_pR1j.jpg]](http://static4.album.ee/files/1180/20/large_29505163_pR1j.jpg)
![[Pilt: large_29505165_yfid.jpg]](http://static4.album.ee/files/1180/20/large_29505165_yfid.jpg)
![[Pilt: large_29505169_w4uk.jpg]](http://static4.album.ee/files/1180/20/large_29505169_w4uk.jpg)
![[Pilt: large_29505173_jITV.jpg]](http://static4.album.ee/files/1180/20/large_29505173_jITV.jpg)
![[Pilt: large_29505175_RcVu.jpg]](http://static4.album.ee/files/1180/20/large_29505175_RcVu.jpg)
![[Pilt: large_29505177_9t5U.jpg]](http://static4.album.ee/files/1180/20/large_29505177_9t5U.jpg)
![[Pilt: large_29505179_IkwM.jpg]](http://static4.album.ee/files/1180/20/large_29505179_IkwM.jpg)