Statsionaarmootorid.

Tere. Selline küsimus, mis on ühist Joseph Vögele'l ja Deutzil? Nimelt on üks mootor Joseph Vögele kirjadega ja väljanägemiselt sarnane Deutz MA608 mootoriga, samuti 4hp mootor.

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta

(09-06-2016, 13:24 PM)TheShadow49 Kirjutas:  Tere. Selline küsimus, mis on ühist Joseph Vögele'l ja Deutzil? Nimelt on üks mootor Joseph Vögele kirjadega ja väljanägemiselt sarnane Deutz MA608 mootoriga, samuti 4hp mootor.

http://forum.standmotor.de/frage-nach-mo...t1241.html
 Ma saksa keelt ei mõista, aga seal midagi seletatakse. Katsu aru saada.
Vasta

Lühikokkuvõte: V müüs D mootoreid ja paigaldas neid oma masinatele (?). Ühtlasi said D mootorid seeläbi V sildi, kus oli kirjas ka D algne mootorinumber.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Ühesönaga jutust sain ma aru, et Vögele ainult müüs neid mootoreid vöi tarvitas oma seadmetel ja pani mootorile oma kirjadega sildid külge. Et tegu on siis ikkagi identse Deutz MA 608-ga?

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta

et lühidalt siis ,1836.a. lõi sepp Josepf Vögele kompanii , mille põhitegevus oli raudtee varustamine erinevate vajaminevate detailidega. Sortiment laienes. Alates 1925. aastast hakkas tegelema ka teede-ehitustehnika arendamise ja müügiga. Deutz mootorid müüs enda siltidega varustatult, mingit muud vahet ei ole. Aga miks seda vaja oli?  Vot ei tea. Võibolla oli see Vögele nimi kaubamärgina kuulsam ja oli seega lihtsam müüa? Vögele kodulehelt on ajaloo osa ära kustutatud, seal ei ole enam midagi
Vasta

Kas numbri järgi aastat ka öelda oskad? Nr on 432767

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta

(09-06-2016, 15:44 PM)TheShadow49 Kirjutas:  Kas numbri järgi aastat ka öelda oskad? Nr on 432767

http://www.deutz-traktoren.de/standmotor...otoren.php
siin on üldised tootmisarvud, kusagil oli ka aastate kaupa mõne mudeli kohta, aga ei leia praegu üles.
Vasta

(09-06-2016, 16:56 PM)Raudpats Kirjutas:  
(09-06-2016, 15:44 PM)TheShadow49 Kirjutas:  Kas numbri järgi aastat ka öelda oskad? Nr on 432767

http://www.deutz-traktoren.de/standmotor...otoren.php
siin on üldised tootmisarvud, kusagil oli ka aastate kaupa mõne mudeli kohta, aga ei leia praegu üles.

http://www.maschinenmuseum.de/DEUTZ/DEUTZ_NR.HTM

Selle järgi 1937a massin

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta

https://www.youtube.com/watch?v=Nn0DFj-WMp0
Kas videos olev reduktor parempoolse hooratta asemel oli Vögele nö tootearendus? Nimelt mulle silma jäänud mootoril sama asi küljes aga Deutzi mootoritel pole seda juhtunud nägema.

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta

Sai siis täna mootor koju toodud, möned klöpsud mootorist on siin: http://album.ee/album/274154/50359921?
Esmasel vaatlusel väntvõll käib ringi, segusiibri hoob ja nookurid kinni. Karbussi ujuki kamber lõhki külmunud, puudu paak ja magneto. Ilmselt on kunagi kepsu vms välja löönud kuna paagi alt on karterit parandatud mingi tundmatu valuga. Ju sinna nahka ka paak läinud on. Praod paistavad olevat ka väntvõlli ruumi luugil ja pleki ribaga paistab et on luuk kokku veetud, ju on see ka pihta saanud. Puudu on ka kraan plokist vee välja laskmiseks, ilmselt tänu sellele ka tundub plokk terve olevat. Küsimus tekkis auguga silindri peas, kahe tõukurvarda vahel. Mis selle otstarve on?
Kui kellelgi juhtub töökorras magnetot ja karburaatorit olema siis vöib neid pakkuda. Ka paagist olen huvitatud.

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta

(12-06-2016, 18:36 PM)TheShadow49 Kirjutas:  Küsimus tekkis auguga silindri peas, kahe tõukurvarda vahel. Mis selle otstarve on?

Selle augu ees peaks olema kumer vaskplekist seib, mille servades on tinast rant. Ja nimetatakse sellist seibi vist külmumispunniks või umbes nii. Tinast rant peaks siis seda tihendama. Pesa ehk augu servas peaks omakorda olema rant. Kumer plekk pannakse sinna pessa ja siis kergelt koputatakse kumeruse keskele, nii ta sinna peaks siis kinni jääma ja parimal juhul üsna hermeetiliselt.
Vasta

Sai eile metsast ühe mootori jäänused välja veetud oskab keegi ehk midagigi arvata - kes tootja ja mis ajast. Karburaator vist ameerika oma , mingeid markeeringuid ei leidnud. Hoorattal ainult pöörlemisuuna nool. Meenutab paadimootorit, aga omab ka rihmaseibi. Igasugused mõtted teretulnud.

[Pilt: P1010235%201024x768_zpswwujeykd.jpg]

[Pilt: P1010239%201024x768_zpsznxlyy8t.jpg]

[Pilt: P1010236%201024x768_zpshsrrhg6v.jpg]

[Pilt: P1010237%201024x768_zpsfcykic61.jpg]

[Pilt: P1010240%201024x768_zpsvbpmludw.jpg]

[Pilt: P1010238%201024x768_zpsumunkc1u.jpg]
Vasta

Täitsa kobe tükk. Karburaatorid on kõik üsna sarnased,täitsa vabalt võib kohalik toodang olla. Pean ütlema,et pea-aegu terve mootor olemas. Näitamiseks sobib oivaliselt. Kas plaan töökorda seada?

T.
Vasta

Eks talvel mõtleb, mootor kunagi osandatud ja jupid vedelesid vanal taluasemel sajal ruutmeetril laiali. Kuna praegu hein kõrge peab sügisel või kevadel veel ühe tiiru tegema, hetkel tundub puudu olevat keps,kolb,magneeto ja tõukurvarraste teema. Muidugi vaadates mis selle mootoriga juhtunud on pole äkki lootustki tervet kepsu ja kolbi leida. Mingi mootorikujulise asja saab vast ikka.
Vasta

Sellise viguri vedas sõber omale õuele.
   

Silindris oli juhtunud ilmselt kolba sõrmeklambri seina jooksmine ja kolb oli silindrise kinni ussitanud.
   

Silt oli küljes selline.
   
Muud kirjas polnud ja muud silti ka ei olnud. Ehk keegi oskab täpsustada?


Pole ise mõndaega masina manu käinud ja hetke seisu ei tea, aga taastamine käib. Ehk saab varsti popsu kuulda. Kui ei saa, siis edusammudest pilte ikka saan.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta

Üritan siin ühte mootorit ellu äratada, aga paar jubinat on puudu. УЗМД Л12/6 on mootori mark ja maakeeli on see siis 4-silindriline "kinomootor". Põhimõtteliselt koosneb kahest УЗМД Л6/3 mootorist. Mul on puudu klapikambri küljekaaned ja käivitusvänt. Sobivad sinna УЗМД Л6/3 mootori omad ideaalselt. Kui on kellelgi üle , siis andke teada, saame ehk kaubale. Väärismetallidest tehtud juppe ei ole mõtet pakkuda.
raudpats1@hot.ee
55670500

https://www.youtube.com/watch?v=gZKBFdpGZ-o siin väike video ka mootorist. Ja tegelikult on olukord selline, et kui kellelgi on seda mootorit hädasti vaja, siis võib teha pakkumise .... Ruumipuudus on totaalne ja kui mootorile aluse alla teen, siis ei ole seda enam kuhugile võimalik paigutada.
Vasta

tere
selline mure et minu UZMD 6/2-l läks kolb puru. äkki on mõnel vanatehnikasõbral sellist kolbi pakkuda. asjaga suht kiire, kartul ootab võtmist
Vasta

(25-08-2016, 20:49 PM)valdy Kirjutas:  tere
selline mure et minu UZMD 6/2-l läks kolb puru. äkki on mõnel vanatehnikasõbral sellist kolbi pakkuda. asjaga suht kiire, kartul ootab võtmist

No sellist mudelit ei ole , nagu UZMD 6/2. Aga kolvid selle seeria omadel kõigil ühesugused, kui just ei ole puuritud silindriga tegu.
Vasta

(25-08-2016, 21:24 PM)Raudpats Kirjutas:  
(25-08-2016, 20:49 PM)valdy Kirjutas:  tere
selline mure et minu UZMD 6/2-l läks kolb puru. äkki on mõnel vanatehnikasõbral sellist kolbi pakkuda. asjaga suht kiire, kartul ootab võtmist

No sellist mudelit ei ole , nagu UZMD 6/2. Aga kolvid selle seeria omadel kõigil ühesugused, kui just ei ole puuritud silindriga tegu.

aga on siis pakkuda? mis tal originaalmõõt on?
Vasta

(28-07-2016, 13:26 PM)Raudpats Kirjutas:  Üritan siin ühte mootorit ellu äratada, aga paar jubinat on puudu. УЗМД Л12/6 on mootori mark ja maakeeli on see siis 4-silindriline "kinomootor". Põhimõtteliselt koosneb kahest УЗМД Л6/3 mootorist. Mul on puudu klapikambri küljekaaned ja käivitusvänt. Sobivad sinna УЗМД Л6/3 mootori omad ideaalselt. Kui on kellelgi üle , siis andke teada, saame ehk kaubale. Väärismetallidest tehtud juppe ei ole mõtet pakkuda.
raudpats1@hot.ee
55670500

https://www.youtube.com/watch?v=gZKBFdpGZ-o      siin väike video ka mootorist. Ja tegelikult on olukord selline, et kui kellelgi on seda mootorit hädasti vaja, siis võib teha pakkumise .... Ruumipuudus on totaalne ja kui  mootorile aluse alla teen, siis ei ole seda enam kuhugile võimalik paigutada.

vaatasin järgi, mahub peale küll. mis hind võiks olla?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne