Postitused: 2,133
Teemad: 140
Liitus: Apr 2005
Maine:
14
Teinekord on see moraali lugemine vajalik, selles osas saan Härra Sirgi sõnavõtust aru.
Kõik pole juristi haridusega ja kuigi meil on riigi teatajas, avalikult kättesaadavad seadused ja seaduse eelnõud. Siis suurem osa rahvast neid ei loe või siis ei oskagi lugeda(tulenevalt siis haruslikest ja elust arusaamise eripäradest).
Tunnistan ka ise,et selle LKF seaduse muutuse tulekuga oli alguses kõvasti segadust,kus proovisin isegi riigi teatajast lugeda, uut korda välja.Kuid mõnest punktist,arusaamisega tekkis mul raskusi. Kuna ma ei tööta seadusandlusega just igapäevaselt vaid pigem möödaminnes.
On,mis on aga hea,et meil on foorumis Juristi haridusega kodanik,kes raatsib selgitada asju.
Postitused: 1,490
Teemad: 20
Liitus: Apr 2007
Maine:
50
Vot siis. Ma ka olin arusaamisel,et peale esimest meeldetuletust sõlmimata kindlustuslepingu pärast edaspidi 12 kuud rahulik on. Jälle targem. Ma õnneks võtsin ajutiselt maha auto registrist.
Aga Hr. Sirgile tänud põhjaliku selgituse eest.
Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Postitused: 240
Teemad: 18
Liitus: Apr 2007
Maine:
2
Kas õnnetuste arv on sundkindlustuse tõttu vähenenud, kas juhtide õiguskuulekus on suurenenud, kas keegi tunneb end reaalselt turvalisemalt? Vabandust pisut provotseerivate küsimuste pärast.
Ford Granada
Postitused: 308
Teemad: 21
Liitus: Jul 2005
Maine:
3
(27-07-2016, 08:03 AM)v6sa Kirjutas: (26-07-2016, 23:36 PM)diesel Kirjutas: ...
nüüd antakse aasta hingamisaega (ja unustamisaega mõistagi ka) ja siis väänatakse järgmine.
...
Ei peaks antama, kui Sa vahepeal ülevaatust ei tee või kindlustust ei sõlmi. Sest 12 kuu möödumisel läheb sõiduk automaatselt arvelt maha ja seega kindlustust ei vaja.
Tegelt ka läheb arvelt maha või? See minu jaoks midagi uut.
Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
eks ksf! indreksirk ajab oma asja. ja tubli on.
aga antud juhul läks pisut miskit sassi.
kõnealuse arve koostamise kuupäev on järgmine päev peale "kindlustusperioodi" lõppu.
seega ei ole see kuidagi varem tehtud ja sidekanaleis ekselnud.
eesti.ee on muidugi suunatud, riik kirjutab ikka vahel.
mudu aga vahet pole. maksan ää ja jätkan vanaviisi.
võrdlus.
hetkel on mul ark-i andmeil 8 liikurit. sama seis oli ka enne sund"kindlustuse" seadust.
no üks riistapuu on küll uue peremehe saanud ja üks samas juurde tulnud, üldseis igati sama.
varem oli asi nii, et kui mõne pikemalt seisnud vankri veerema panin, siis tegin netis lupsti kindlustuse, käisin ülevaatusel ja asi tahe. harva kasutatavatega probleeme polnud. küll ununes teinekord pidevas kasutuses olevale vankrile kindlustus teha. no piltlikult nii, et enam-vähem mäletasin, et vot selle riista kindlustus lõppeb jaani paiku ja sellel jõulude aeg.
mitte sageli, aga vast paar-kolm korda ikka avastasin ise, et voi kurja, juba nädal või paar ilma sõidetud. korra on ka sinine vilkur mind seisma pannud ja puuduvale kindlustusele tähelepanu juhtinud. ei karistatud kusjuures.
ühtegi masinat ma arvelt maha ei võtnud, ei ajutiselt ega alaliselt. polnud mingit probleemi, et paaril masinal polnud juba palju aastaid ei kindlustust ega ülevaatust.
nüüd on seis selline, et kindlustusi teen ikka siis kui mõnega vaja liikvele minna. lisaks olen mõned kuuajased kindlustused teinud kui ark on teatanud, et tahab arvelt maha võtta. siis mitte sõitmiseks, vaid selleks, et ei ahistataks. üks kena masin on ka ark-i algatusel arvelt maha võetud.
selle sunniseadusega, ei ole miskit lihtsamaks läinud. varasemaga võrreldes tuleb nüüd tegeleda arvelt maha võtuga või siis teha minu moodi korraks kindlustust mittekasutatavatele liikuritele. ehk kohustusi ja/või väljaminekuid on lisandunud. samas reaalselt liikluses olevate aparaatide kindlustatus pole kuidagi paranenud. ikka teen kindlustusi ise ja ikka kuu-paari-kolme kaupa. saavad kõik masinad kordamööda kasutuses olla, säilivad paremini ja omal ka väike vaheldus. ja keegi ei näita üles initsiatiivi, et mulle mõne kindlustuse lõppemist meelde tuletada.
loomulikult saab seltsidega teha diili, et uuendavad automaatselt ja saadavad arve. a mulle just pole seukest sisteemi vaja.
ma ei tea, kas sel seadusel on mingi positiivne mõju, nii nagu avalikkusele väidetakse. pigem ikka lihtsalt maks lihtsameelsetele. ega selles miskit paha pole. riik oma raha saab ikka alamaid maksudega koormates. minusugusele taipamatule on lihtsalt arusaamatu, miks mõnd maksu ei või õige nimega nimetada. pole isegi vahet, kas maks läeb riigi kassasse või kosutatakse sellega valitsejate parema äranägemise järgi mõnd muud rahavajajat.
Postitused: 1,431
Teemad: 215
Liitus: Jun 2004
Maine:
102
Minul ei ole mingit oma asja ajada. Olen ise samuti mitme hobimasina omanik ning seetõttu liikluskindlustusega seotud mured on mulle ka isiklikult tuttavad. Mõnest põhimõttest ongi üksikisiku tasemel keeruline aru saada, kuid suures pildis on põhimõte siiski vajalik. Näiteks on palju inimesi, kes arvavad, et väike naps ei tee autoroolis midagi või et juhiluba ei sõida. Sellele vaatamata on rõhuv enamus inimesi siiski aru saanud, et alkoholile tuleb siiski autoroolis piir panna seadusega ning juhtimisõiguseta inimesi ikka autorooli lubada ei tohiks.
Kuna see teema on juba aastaid aktiivne olnud, siis ilmselt viimaste kommentaaride valguses on varasemad postitused olnud liiga kauged või arusaamatud. Seetõttu kordan mõned viimastest postitustest esile kerkinud tõed üle.
1. Kindlustus ei ole loodud õiguserikkumiste ega liiklusõnnetuste ärahoidmiseks. Positiivne mõju on kahju hüvitamine, kui on juhtunud õnnetus. Seda nii kahju saaja kui kahju tekitaja vaatevinklist. Õiguserikkumiste ärahoidmise mõttes ainus positiivne mõju on regressisüsteemil, mis lubab liiklusõnnetuse põhjustajalt teatud rikkumiste korral tekitatud kahju tagasi nõuda. Enne aga peab kusgailt raha tulema - meie kõigi ühiselt makstud kindlustusmaksetest.
2. Liiklusseaduse § 77 lg 8.2 sätestab: Maanteeamet peatab mootorsõiduki või selle haagise registrikande, kui on möödunud kaks aastat:
1) käesoleva seaduse § 73 lõike 3 kohaselt sõiduki tehnonõuetele vastavuse kehtivusest ja
2) sõiduki suhtes sõlmitud viimasest kindlustuslepingu poliisi kehtivusest.
See tähendab, et kui autol ei ole juba 10 aastat ülevaatust, aga tehti kasvõi üheks päevaks kindlustus, siis registrikannet ei peatata, vaid sõiduk on endiselt aktiivselt registris.
3. Mittekasutatava sõiduki suhtes kindlustuslepingu tegemine on ebamõistlik rahapaigutus. Kindlustuskaitse ei ole sõiduki omanikule vajalik, kuid raha tuleb ikka maksta. Minu kogemuse kohaselt on sõiduki ajutine registrist kustutamine ajaliselt ja tehniliselt lihtsam, kui kindlustuslepingu sõlmimine. Tõsi, mina teen mõlemat toimingut ise oma arvuti taga (omamata seejuures mingeid privileege ja kasutades täpselt samu võimalusi, mis on igal ID-kaarti ja internetipanka omaval inimesel). Kui kindlustusleping sõlmida maakleri kaudu, siis võib lepingu sõlmimine olla tõepoolest lihtsam, sest piisab telefonikõnest. Aga telefonikõne järgselt tuleb ikkagi maksta arve, milleks tuleb ju minimaalselt siseneda internetipanka.
4. Kui omanik on ise sõiduki ajutiselt registrist kustutanud, siis taastub registrikanne kas ise määratud tähtaja (kuni 24 kuud) möödumisel või hiireklikiga Maanteeameti iseteeninduses. Kui Maanteeamet on peatanud registrikande (kuna on möödunud 2 aastat TÜV kehtivusest JA viimase kindlustuse kehtivusest), siis taastub registrikanne automaatselt TÜV läbimisega. Kindlustust ei ole vaja registrikande taastamiseks teha, kuid see on siiski vajalik, kuna registris olev sõiduk peab olema kindlustatud ning viimase kindlustuse kehtivusest on kindlasti möödunud rohkem kui 12 kuud.
Kui jätta endale meelde, et printsiibis peab igal registrisse kantud sõidukil olema kindlustus ning viimase kindlustuslepingu lõppemisest 12 kuu jooksul ei ole kohustust teha uut lepingut, siis on liikluskindlustuse algtõed selged. Hobiautode või harva kasutatavate sõidukite omanikud peavad veel teadma, et ajutine registrist kustutamine on võimalik Maanteeameti e-teeninduses tasuta ning Maanteeamet peatab ise registrikande, kui on möödunud 2 aastat viimase ülevaatuse ja kindlustuse kehtivusest. Kõike seda on võimalik vaadata tasuta internetist. Kui mõni tähtaeg ununeb, siis on sellel paraku tagajärg.
Soovin rahulikku meelt ja kannatlikkust. Eesti kindlustussüsteem on minu teadmiste kohaselt võrreldes muude riikidega veel üsna mõistlik.
Postitused: 1,796
Teemad: 9
Liitus: Oct 2014
Maine:
33
Minu tagasihoidlikud kogemused on näidanud, et ikka LKF lehelt või kindlustaja kodukalt saab kõige mõistlikumad pakkumised. Iizised ja igasugu muud maaklerid panevad oma suutäie vahele ja ongi selle võrra jälle kallim.
Teine asi on küll siis, kui näiteks kasutatud auto ostul vaja kindlustuse paberid ümber vormistada, sel juhul on tõepoolest kõige lihtsam registrikeskuse juures olevas putkas asi kohe ümber vormistada. Kuidas teisiti saaks, pole isegi aega uurida olnud, tahad ju kohe "uut" autot sihipäraselt kasutama hakata. Pealekauba on tihtipeale vana omaniku ülejääv kindlustusraha koefitsentide vmi. erinevuse tõttu mulle ligi 3-6kuuse tasuta kindlustuse võimaldanud. Selle siis võtangi soojenduseks ja hiljem nahistan arvutitagant tõusmata uue lepingu.
Postitused: 1,174
Teemad: 22
Liitus: Jun 2013
Maine:
5
Kui auto omanik ei lõpeta kindlustust enne ostu-müügi vormistust ARKis, siis läheb automaatselt uuele omanikule. Muidugi kindlustusperioodi pikkus muutub, pole ju olemas ühesuguse taustaga keskmist inimest.
Postitused: 500
Teemad: 1
Liitus: Nov 2003
Maine:
3
2. Liiklusseaduse § 77 lg 8.2 sätestab: Maanteeamet peatab mootorsõiduki või selle haagise registrikande, kui on möödunud kaks aastat:
1) käesoleva seaduse § 73 lõike 3 kohaselt sõiduki tehnonõuetele vastavuse kehtivusest ja
2) sõiduki suhtes sõlmitud viimasest kindlustuslepingu poliisi kehtivusest.
Et see 2a täis ei saaks, selle eest hoolitseb juba kindlustus sundkindlustuse näol. Ainuke võimalus ongi auto ise arvelt maha võtta.
Parandage, kui ma eksin.