Liikluskindlustuse maffia!!!

Teinekord on see moraali lugemine vajalik, selles osas saan Härra Sirgi sõnavõtust aru. 

Kõik pole juristi haridusega ja kuigi meil on riigi teatajas, avalikult kättesaadavad seadused ja seaduse eelnõud. Siis suurem osa rahvast neid ei loe või siis ei oskagi lugeda(tulenevalt siis haruslikest ja elust arusaamise eripäradest). 



Tunnistan ka ise,et selle LKF seaduse muutuse tulekuga oli alguses kõvasti segadust,kus proovisin isegi riigi teatajast lugeda, uut korda välja.Kuid mõnest punktist,arusaamisega tekkis mul raskusi. Kuna ma ei tööta seadusandlusega just igapäevaselt vaid pigem möödaminnes.

On,mis on aga hea,et meil on foorumis Juristi haridusega kodanik,kes raatsib selgitada asju.


Vasta

Vot siis. Ma ka olin arusaamisel,et peale esimest meeldetuletust sõlmimata kindlustuslepingu pärast edaspidi 12 kuud rahulik on. Jälle targem. Ma õnneks võtsin ajutiselt maha auto registrist.
Aga Hr. Sirgile tänud põhjaliku selgituse eest.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Kas õnnetuste arv on sundkindlustuse tõttu vähenenud, kas juhtide õiguskuulekus on suurenenud, kas keegi tunneb end reaalselt turvalisemalt? Vabandust pisut provotseerivate küsimuste pärast.

Ford Granada
Vasta

(27-07-2016, 08:03 AM)v6sa Kirjutas:  
(26-07-2016, 23:36 PM)diesel Kirjutas:  ...
nüüd antakse aasta hingamisaega (ja unustamisaega mõistagi ka) ja siis väänatakse järgmine.
...

Ei peaks antama, kui Sa vahepeal ülevaatust ei tee või kindlustust ei sõlmi. Sest 12 kuu möödumisel läheb sõiduk automaatselt arvelt maha ja seega kindlustust ei vaja.

Tegelt ka läheb arvelt maha või? See minu jaoks midagi uut.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta

(27-07-2016, 21:16 PM)hellrix Kirjutas:  
(27-07-2016, 08:03 AM)v6sa Kirjutas:  
(26-07-2016, 23:36 PM)diesel Kirjutas:  ...
nüüd antakse aasta hingamisaega (ja unustamisaega mõistagi ka) ja siis väänatakse järgmine.
...

Ei peaks antama, kui Sa vahepeal ülevaatust ei tee või kindlustust ei sõlmi. Sest 12 kuu möödumisel läheb sõiduk automaatselt arvelt maha ja seega kindlustust ei vaja.

Tegelt ka läheb arvelt maha või? See minu jaoks midagi uut.

Jah, kui TÜV ja kindlustuslepingu lõpust on möödas 12 kuud, läheb auto automaatselt arvelt maha. Ja arvele tagasi niisama võtta ei saa, peab tegema nii kindlustuse kui TÜV.
Vasta

eks ksf! indreksirk ajab oma asja. ja tubli on.
aga antud juhul läks pisut miskit sassi.
kõnealuse arve koostamise kuupäev on järgmine päev peale "kindlustusperioodi" lõppu.
seega ei ole see kuidagi varem tehtud ja sidekanaleis ekselnud.
eesti.ee on muidugi suunatud, riik kirjutab ikka vahel.

mudu aga vahet pole. maksan ää ja jätkan vanaviisi.

võrdlus.
hetkel on mul ark-i andmeil 8 liikurit. sama seis oli ka enne sund"kindlustuse" seadust.
no üks riistapuu on küll uue peremehe saanud ja üks samas juurde tulnud, üldseis igati sama.
varem oli asi nii, et kui mõne pikemalt seisnud vankri veerema panin, siis tegin netis lupsti kindlustuse, käisin ülevaatusel ja asi tahe. harva kasutatavatega probleeme polnud. küll ununes teinekord pidevas kasutuses olevale vankrile kindlustus teha. no piltlikult nii, et enam-vähem mäletasin, et vot selle riista kindlustus lõppeb jaani paiku ja sellel jõulude aeg.
mitte sageli, aga vast paar-kolm korda ikka avastasin ise, et voi kurja, juba nädal või paar ilma sõidetud. korra on ka sinine vilkur mind seisma pannud ja puuduvale kindlustusele tähelepanu juhtinud. ei karistatud kusjuures.
ühtegi masinat ma arvelt maha ei võtnud, ei ajutiselt ega alaliselt. polnud mingit probleemi, et paaril masinal polnud juba palju aastaid ei kindlustust ega ülevaatust.
nüüd on seis selline, et kindlustusi teen ikka siis kui mõnega vaja liikvele minna. lisaks olen mõned kuuajased kindlustused teinud kui ark on teatanud, et tahab arvelt maha võtta. siis mitte sõitmiseks, vaid selleks, et ei ahistataks. üks kena masin on ka ark-i algatusel arvelt maha võetud.
selle sunniseadusega, ei ole miskit lihtsamaks läinud. varasemaga võrreldes tuleb nüüd tegeleda arvelt maha võtuga või siis teha minu moodi korraks kindlustust mittekasutatavatele liikuritele. ehk kohustusi ja/või väljaminekuid on lisandunud. samas reaalselt liikluses olevate aparaatide kindlustatus pole kuidagi paranenud. ikka teen kindlustusi ise ja ikka kuu-paari-kolme kaupa. saavad kõik masinad kordamööda kasutuses olla, säilivad paremini ja omal ka väike vaheldus. ja keegi ei näita üles initsiatiivi, et mulle mõne kindlustuse lõppemist meelde tuletada.
loomulikult saab seltsidega teha diili, et uuendavad automaatselt ja saadavad arve. a mulle just pole seukest sisteemi vaja.
ma ei tea, kas sel seadusel on mingi positiivne mõju, nii nagu avalikkusele väidetakse. pigem ikka lihtsalt maks lihtsameelsetele. ega selles miskit paha pole. riik oma raha saab ikka alamaid maksudega koormates. minusugusele taipamatule on lihtsalt arusaamatu, miks mõnd maksu ei või õige nimega nimetada. pole isegi vahet, kas maks läeb riigi kassasse või kosutatakse sellega valitsejate parema äranägemise järgi mõnd muud rahavajajat.
Vasta

(27-07-2016, 22:14 PM)diesel Kirjutas:  eks ksf! indreksirk ajab oma asja. ja tubli on.
aga antud juhul läks pisut miskit sassi.
kõnealuse arve koostamise kuupäev on järgmine päev peale "kindlustusperioodi" lõppu.
seega ei ole see kuidagi varem tehtud ja sidekanaleis ekselnud.
eesti.ee on muidugi suunatud, riik kirjutab ikka vahel.

mudu aga vahet pole. maksan ää ja jätkan vanaviisi.

võrdlus.
hetkel on mul ark-i andmeil 8 liikurit. sama seis oli ka enne sund"kindlustuse" seadust.
no üks riistapuu on küll uue peremehe saanud ja üks samas juurde tulnud, üldseis igati sama.
varem oli asi nii, et kui mõne pikemalt seisnud vankri veerema panin, siis tegin netis lupsti kindlustuse, käisin ülevaatusel ja asi tahe. harva kasutatavatega probleeme polnud. küll ununes teinekord pidevas kasutuses olevale vankrile kindlustus teha. no piltlikult nii, et enam-vähem mäletasin, et vot selle riista kindlustus lõppeb jaani paiku ja sellel jõulude aeg.
mitte sageli, aga vast paar-kolm korda ikka avastasin ise, et voi kurja, juba nädal või paar ilma sõidetud. korra on ka sinine vilkur mind seisma pannud ja puuduvale kindlustusele tähelepanu juhtinud. ei karistatud kusjuures.
ühtegi masinat ma arvelt maha ei võtnud, ei ajutiselt ega alaliselt. polnud mingit probleemi, et paaril masinal polnud juba palju aastaid ei kindlustust ega ülevaatust.
nüüd on seis selline, et kindlustusi teen ikka siis kui mõnega vaja liikvele minna. lisaks olen mõned kuuajased kindlustused teinud kui ark on teatanud, et tahab arvelt maha võtta. siis mitte sõitmiseks, vaid selleks, et ei ahistataks. üks kena masin on ka ark-i algatusel arvelt maha võetud.
selle sunniseadusega, ei ole miskit lihtsamaks läinud. varasemaga võrreldes tuleb nüüd tegeleda arvelt maha võtuga või siis teha minu moodi korraks kindlustust mittekasutatavatele liikuritele. ehk kohustusi ja/või väljaminekuid on lisandunud. samas reaalselt liikluses olevate aparaatide kindlustatus pole kuidagi paranenud. ikka teen kindlustusi ise ja ikka kuu-paari-kolme kaupa. saavad kõik masinad kordamööda kasutuses olla, säilivad paremini ja omal ka väike vaheldus. ja keegi ei näita üles initsiatiivi, et mulle mõne kindlustuse lõppemist meelde tuletada.
loomulikult saab seltsidega teha diili, et uuendavad automaatselt ja saadavad arve. a mulle just pole seukest sisteemi vaja.
ma ei tea, kas sel seadusel on mingi positiivne mõju, nii nagu avalikkusele väidetakse. pigem ikka lihtsalt maks lihtsameelsetele. ega selles miskit paha pole. riik oma raha saab ikka alamaid maksudega koormates. minusugusele taipamatule on lihtsalt arusaamatu, miks mõnd maksu ei või õige nimega nimetada. pole isegi vahet, kas maks läeb riigi kassasse või kosutatakse sellega valitsejate parema äranägemise järgi mõnd muud rahavajajat.

Sulle soovitaks kindlustusandjalt paluda meeldetuletust kindlustuskaitse lõppemise kohta. 
Või veel parem, kasutada kindlustusmaakleri teenuseid. Isiklikult kasutan Aadel kindlustusmaaklerite teenuseid. Õudselt mugav on.
Otsivad soodsamad pakkumised, ise teevad ja kui läbi saab, siis annavad teada.
Ja kui kindlustust vaja, siis annan lihtsalt teada, mis autole ja kui kauaks.
Vasta

(27-07-2016, 22:14 PM)diesel Kirjutas:  nüüd on seis selline, et kindlustusi teen ikka siis kui mõnega vaja liikvele minna. lisaks olen mõned kuuajased kindlustused teinud kui ark on teatanud, et tahab arvelt maha võtta. siis mitte sõitmiseks, vaid selleks, et ei ahistataks.
Hää ksf! Mille jaoks Sa oled teinud neid kuuajaseid kindlustusi? Kui MNT on neid tahtnud ise ajutiselt arvelt maha võtta, siis neil pole ilmselt mõnd aega ülevaatust olnud (vaevalt, et kehtiva ülevaatusega autot on tahetud arvelt maha võtta)?

Kui nii on, siis ei ole ju mõtet neid kuukindlustusi teha, vaid võib rahumeeli lasta MNT-l auto ajutiselt arvelt maha võtta (ametlikus keeles on vist tegemist "registrikande peatamise") ning ongi mure murtud. Hoolimata sellest, et "arvelt maha võtmine" kõlab hirmsalt ja lõplikult, saab selle auto liiklusesse tagasi täpselt samamoodi, nagu registris oleva ülevaatuseta auto: käid ülevaatuspunktis ära ja hakkad aga kilomeetreid rataste alt läbi kerima Smile
Vasta

(27-07-2016, 22:14 PM)diesel Kirjutas:  ...
a mulle just pole seukest sisteemi vaja.
...
A missugust siis Sulle vaja on?
Mo arust üsna hää, kui mõni iiziline spostitab meeldetuletuse, et teenusepakkuja vahetusega hind tõusebWink
Vasta


Minul ei ole mingit oma asja ajada. Olen ise samuti mitme hobimasina omanik ning seetõttu liikluskindlustusega seotud mured on mulle ka isiklikult tuttavad. Mõnest põhimõttest ongi üksikisiku tasemel keeruline aru saada, kuid suures pildis on põhimõte siiski vajalik. Näiteks on palju inimesi, kes arvavad, et väike naps ei tee autoroolis midagi või et juhiluba ei sõida. Sellele vaatamata on rõhuv enamus inimesi siiski aru saanud, et alkoholile tuleb siiski autoroolis piir panna seadusega ning juhtimisõiguseta inimesi ikka autorooli lubada ei tohiks. 

Kuna see teema on juba aastaid aktiivne olnud, siis ilmselt viimaste kommentaaride valguses on varasemad postitused olnud liiga kauged või arusaamatud. Seetõttu kordan mõned viimastest postitustest esile kerkinud tõed üle.

1. Kindlustus ei ole loodud õiguserikkumiste ega liiklusõnnetuste ärahoidmiseks. Positiivne mõju on kahju hüvitamine, kui on juhtunud õnnetus. Seda nii kahju saaja kui kahju tekitaja vaatevinklist. Õiguserikkumiste ärahoidmise mõttes ainus positiivne mõju on regressisüsteemil, mis lubab liiklusõnnetuse põhjustajalt teatud rikkumiste korral tekitatud kahju tagasi nõuda. Enne aga peab kusgailt raha tulema - meie kõigi ühiselt makstud kindlustusmaksetest. 

2. Liiklusseaduse § 77 lg 8.2 sätestab:  Maanteeamet peatab mootorsõiduki või selle haagise registrikande, kui on möödunud kaks aastat:

 1) käesoleva seaduse § 73 lõike 3 kohaselt sõiduki tehnonõuetele vastavuse kehtivusest ja
 2) sõiduki suhtes sõlmitud viimasest kindlustuslepingu poliisi kehtivusest.

See tähendab, et kui autol ei ole juba 10 aastat ülevaatust, aga tehti kasvõi üheks päevaks kindlustus, siis registrikannet ei peatata, vaid sõiduk on endiselt aktiivselt registris. 

3. Mittekasutatava sõiduki suhtes kindlustuslepingu tegemine on ebamõistlik rahapaigutus. Kindlustuskaitse ei ole sõiduki omanikule vajalik, kuid raha tuleb ikka maksta. Minu kogemuse kohaselt on sõiduki ajutine registrist kustutamine ajaliselt ja tehniliselt lihtsam, kui kindlustuslepingu sõlmimine. Tõsi, mina teen mõlemat toimingut ise oma arvuti taga (omamata seejuures mingeid privileege ja kasutades täpselt samu võimalusi, mis on igal ID-kaarti ja internetipanka omaval inimesel). Kui kindlustusleping sõlmida maakleri kaudu, siis võib lepingu sõlmimine olla tõepoolest lihtsam, sest piisab telefonikõnest. Aga telefonikõne järgselt tuleb ikkagi maksta arve, milleks tuleb ju minimaalselt siseneda internetipanka. 

4. Kui omanik on ise sõiduki ajutiselt registrist kustutanud, siis taastub registrikanne kas ise määratud tähtaja (kuni 24 kuud) möödumisel või hiireklikiga Maanteeameti iseteeninduses. Kui Maanteeamet on peatanud registrikande (kuna on möödunud 2 aastat TÜV kehtivusest JA viimase kindlustuse kehtivusest), siis taastub registrikanne automaatselt TÜV läbimisega. Kindlustust ei ole vaja registrikande taastamiseks teha, kuid see on siiski vajalik, kuna registris olev sõiduk peab olema kindlustatud ning viimase kindlustuse kehtivusest on kindlasti möödunud rohkem kui 12 kuud. 


Kui jätta endale meelde, et printsiibis peab igal registrisse kantud sõidukil olema kindlustus ning viimase kindlustuslepingu lõppemisest 12 kuu jooksul ei ole kohustust teha uut lepingut, siis on liikluskindlustuse algtõed selged. Hobiautode või harva kasutatavate sõidukite omanikud peavad veel teadma, et ajutine registrist kustutamine on võimalik Maanteeameti e-teeninduses tasuta ning Maanteeamet peatab ise registrikande, kui on möödunud 2 aastat viimase ülevaatuse ja kindlustuse kehtivusest. Kõike seda on võimalik vaadata tasuta internetist. Kui mõni tähtaeg ununeb, siis on sellel paraku tagajärg. 

Soovin rahulikku meelt ja kannatlikkust. Eesti kindlustussüsteem on minu teadmiste kohaselt võrreldes muude riikidega veel üsna mõistlik. 
Vasta

Paar võimalust kindlustuse maksumuse võrdlemiseks:
https://hermes.lkf.ee/
https://www.swedbank.ee/private/insurance/car/traffic
Vasta

(27-07-2016, 22:44 PM)zazik Kirjutas:  
(27-07-2016, 22:14 PM)diesel Kirjutas:  .....

Sulle soovitaks kindlustusandjalt paluda meeldetuletust kindlustuskaitse lõppemise kohta. 
Või veel parem, kasutada kindlustusmaakleri teenuseid. Isiklikult kasutan Aadel kindlustusmaaklerite teenuseid. Õudselt mugav on.
Otsivad soodsamad pakkumised, ise teevad ja kui läbi saab, siis annavad teada.
Ja kui kindlustust vaja, siis annan lihtsalt teada, mis autole ja kui kauaks.
olen sama meelt ja kasutan sama taktikat s.t. maakleri teenus 
mitte küll seisvate hobiautode juures aga igapäevaselt liikuva tehnikaga
pole mul seda aega uurida ja jälgida liikluse ja kasko eripärasid ja olemasolu kui liikureid on rohkem kui mitu
pakkumised on head, meeldetuletus töötab ja lisaks saab ka infot eripärastele küsimustele sellel teemal.
Vasta

(28-07-2016, 11:25 AM)MeelisV Kirjutas:  olen sama meelt ja kasutan sama taktikat s.t. maakleri teenus 
mitte küll seisvate hobiautode juures aga igapäevaselt liikuva tehnikaga
pole mul seda aega uurida ja jälgida liikluse ja kasko eripärasid ja olemasolu kui liikureid on rohkem kui mitu
pakkumised on head, meeldetuletus töötab ja lisaks saab ka infot eripärastele küsimustele sellel teemal.
liikluskindlustuse teemal eriti ei põe, summad ju suht väikesed, aga kasko puhul küll vahed sees, vahendusmaaklerite pakutud soodsaim lahendus osutus viimasel korral otse kindlustusfirmast võetud aastapakkumisest ligi poole kallimaks, st et kokku sai hoitud lausa mitusada ruublit, boonusena ei nõutud turvapolte ja signat, aitas tehasevarustusest.
Samas on olnud ka aastaid, kus kindlustuse maakler on kohe öelnud et ei saa teha iizist vms soodsamat pakkumist, krt seda teab, kuidas neil asjad käivad.

Ikka korraks lkf ja paari vahendaja kodulehelt järgi vaadata ning siis oma teada seltside käest eraldi pakkumine ka küsida, võtab nii pool tundi õhtust aega. Sealjuures on mul eri autod eri seltsides kindlustatud, millegipärast pakuvad soodsamalt sõltuvalt autost erinevad seltsid, elukoht jms ju sama.
Vasta

Kui te kundlustusmaakleritelt pakkumisi weebist uurite ntx iizi.ee, poliis.ee siis enne ostu sooritamist vajutage leheküljel olles paar korda F5 nuppu.. Peate oma andmed uuesti sisestama aga võite saada veits soodsamat hinda Smile 
Lühidalt seletades kasutatakse ära et ühe arvuti taga tuntakse huvi mingi toote vastu ja tõstetakse vaikselt hinda.. Nii teevad ka paljud muud kohad. F5 kustutab küpsised ära, kui salvestatakse IP siis see trikk ei aita..
Kel tehnikat palju on ehk sellest infost abi... Toungue


Teemat ja seletusi lugedes tekkis küsimus:
Maanteamet automaatselt peatab registrikande kui on ülevaatusest ja kindlustusest möödas 2 aastat...
Samas kui oled ilma kindlustuseta rohkem kui 12 kuud saadab LKF teate ja teeb ise kindlustuse...
Kui lkf tehtud sundkindlustused seda automaatset peatamist ei mõjuta siis pmst maksad terve aasta sundkindlustusi ja siis läheb automaatselt arvelt maha?
Reaalses elus muidugi tehakse kohe korraks kindlustus või võetakse arvelt maha aga lihtsalt huvitab kuidas see 2 aastat peaks täis saama kui poolepeal rakendub sundkindlustus..
Vasta

(28-07-2016, 22:44 PM)nuffik Kirjutas:  Teemat ja seletusi lugedes tekkis küsimus:
Maanteamet automaatselt peatab registrikande kui on ülevaatusest ja kindlustusest möödas 2 aastat...
Samas kui oled ilma kindlustuseta rohkem kui 12 kuud saadab LKF teate ja teeb ise kindlustuse...
Kui lkf tehtud sundkindlustused seda automaatset peatamist ei mõjuta siis pmst maksad terve aasta sundkindlustusi ja siis läheb automaatselt arvelt maha?
Reaalses elus muidugi tehakse kohe korraks kindlustus või võetakse arvelt maha aga lihtsalt huvitab kuidas see 2 aastat peaks täis saama kui poolepeal rakendub sundkindlustus..

sundkindlustus pole ju päris kindlustus, seda (vist) arvesse ei võeta. See vaid raha kasseerimiseks elik mälu parandamiseks.
Vasta

Minu tagasihoidlikud kogemused on näidanud, et ikka LKF lehelt või kindlustaja kodukalt saab kõige mõistlikumad pakkumised. Iizised ja igasugu muud maaklerid panevad oma suutäie vahele ja ongi selle võrra jälle kallim.

Teine asi on küll siis, kui näiteks kasutatud auto ostul vaja kindlustuse paberid ümber vormistada, sel juhul on tõepoolest kõige lihtsam registrikeskuse juures olevas putkas asi kohe ümber vormistada. Kuidas teisiti saaks, pole isegi aega uurida olnud, tahad ju kohe "uut" autot sihipäraselt kasutama hakata. Pealekauba on tihtipeale vana omaniku ülejääv kindlustusraha koefitsentide vmi. erinevuse tõttu mulle ligi 3-6kuuse tasuta kindlustuse võimaldanud. Selle siis võtangi soojenduseks ja hiljem nahistan arvutitagant tõusmata uue lepingu.
Vasta

Kui auto omanik ei lõpeta kindlustust enne ostu-müügi vormistust ARKis, siis läheb automaatselt uuele omanikule. Muidugi kindlustusperioodi pikkus muutub, pole ju olemas ühesuguse taustaga keskmist inimest.
Vasta

2. Liiklusseaduse § 77 lg 8.2 sätestab:  Maanteeamet peatab mootorsõiduki või selle haagise registrikande, kui on möödunud kaks aastat:
 1) käesoleva seaduse § 73 lõike 3 kohaselt sõiduki tehnonõuetele vastavuse kehtivusest ja
 2) sõiduki suhtes sõlmitud viimasest kindlustuslepingu poliisi kehtivusest.


Et see 2a täis ei saaks, selle eest hoolitseb juba kindlustus sundkindlustuse näol. Ainuke võimalus ongi auto ise arvelt maha võtta.
Parandage, kui ma eksin.
Vasta

(29-07-2016, 09:47 AM)v126 Kirjutas:  2. Liiklusseaduse § 77 lg 8.2 sätestab:  Maanteeamet peatab mootorsõiduki või selle haagise registrikande, kui on möödunud kaks aastat:
 1) käesoleva seaduse § 73 lõike 3 kohaselt sõiduki tehnonõuetele vastavuse kehtivusest ja
 2) sõiduki suhtes sõlmitud viimasest kindlustuslepingu poliisi kehtivusest.


Et see 2a täis ei saaks, selle eest hoolitseb juba kindlustus sundkindlustuse näol. Ainuke võimalus ongi auto ise arvelt maha võtta.
Parandage, kui ma eksin.

LKF poolt müüdav indulgents ei ole kindlustuspoliis selle seadusepunkti mõistes ja see ei loe. Või olen valesti mõistnud?

Ise maha võtta on mõistlik küll.
Vasta

(28-07-2016, 22:44 PM)nuffik Kirjutas:  Kui te kundlustusmaakleritelt pakkumisi weebist uurite ntx iizi.ee, poliis.ee siis enne ostu sooritamist vajutage leheküljel olles paar korda F5 nuppu.. Peate oma andmed uuesti sisestama aga võite saada veits soodsamat hinda Smile 
Lühidalt seletades kasutatakse ära et ühe arvuti taga tuntakse huvi mingi toote vastu ja tõstetakse vaikselt hinda.. Nii teevad ka paljud muud kohad. F5 kustutab küpsised ära, kui salvestatakse IP siis see trikk ei aita..
Kel tehnikat palju on ehk sellest infost abi... Toungue
 Ära aja udu. F5 klahv on enamikus brauserites "reload" e. maakeeli värskendamine.
Tõsi, osades variantides saab vahemälu (cashe) tühjendada klahvikombinatsiooniga , kus F5 osaline on. (CTRL+F5)
Küpsiseid F5 pressimine küll ei kustuta. Selleks peab rohkem liigutusi tegema, või küpsiste salvestamise hoopis keelama.

 Seda ma ei väida, et lehe värskendamise käigus hinnad muutuda ei võiks. Tehniliselt on seda ilmselt võimalik korraldada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne