Opel Commodore A ATM sedaan
#21

Elektrooniline juhtimine väga palju lisa pin'e kaabelduses ei vaja - 2tk 2 solenoidi jaoks ja 1 kastist väljuv signaal kasti kiiruseandurist TransECUsse. Solenoididele kastis antakse nende 2 otsaga siis sisuliselt 4 võimalikku "koodi" (OFF-OFF, ON-OFF, OFF-ON, ON-ON) ehk 4 lülituskombinatsiooni (1,2,3 +OD) edaspidikäikude jaoks. 
LE tüübil peaks extension housing'u küljes olema kiiruseandur (sisemise governor valve asemel), 03-71 ja 03-71L seda ei peaks omama/vajama. Kick-down otsus peaks LE puhul tulema "koodiga" läbi TransECU ja TPS anduri, aga 03-71 ja 03-71L  läbi throttle cable.
Aga eks neid 03-71xx kaste tehti päris paljude automarkide ja turgude jaoks ja neil võib olla mitmeid erinevusi, lisaks turbiinile, turbiinikojale ja extensionile.
Igatahes, ära lase ennast häirida, minu teadmised on peamiselt teoreetilised, reaalselt olen oma silmaga näinud ainult Toyota jaoks tehtud AW03-71LE kasti ja pole veel isegi mitte üritanud seda ilma ECUta auto alla istutada.
Loll räägib, mida teab, tark teab, mida räägib Big Grin
Vasta
#22

TeeTL räägib õigust, neljakäiguline automaat teeb kahe juhtmega neli käiku nagu naksti. Kunagi ammuuuuuuuuu oli mul isegi kahest tumblerist koosnev "diagnostikaseade" Sellega sai Mitsusid ja vist ka Hondasid testida, kas viga kastis või autos. Valesti ei tohtinud lülitada, suht jama on kui saja pealt esimesele lipsab Big Grin

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#23

Niisiis, Teie tähelepanekute peale käisin veel kaste silmitsemas. Mõtlemapanevad tõsiasjad on:
* mõlemal kastil on kick-down tross
* mõlemal kastil on spidomeeter trossajamiga (tean, et oma ajastu parim sportauto - Opel Calibra - kasutas lahendust, kus kasti küljes oli trossajam ning spidomeetri taga signaali digitaliseerimisseade, ehk midagi sarnast Omega A/Sena B 03-71LE puhul kasutatud?)
* ning endiselt, mistõttu nende kahe kasti puhul sama juhtmekimpu kasutatakse?

Ning lehelt http://www.opel-infos.de/getriebe/aw03.html tsiteerides
Tsitaat:Das Steuergerät beinhaltet nur die Rückschaltsperre für den Kickdown.
Ehk google tõlgib: The controller only includes the safety lock for the kickdown.

Kuramus, see oleks ikka nunnu küll, kui selle kastiga sõitu saaks minna  Smile
Vasta
#24

Pane komplekt alla ja proovi. Halvimal juhul pead ainult kasti āra vahetama või käikude juhtimise juurde ehitama. Kui raske see ikka olla saab !Smile


Mul oleks ka väga hea meel, kui garaažinurgas igavlev 03-71LE tüüpi kast ei vajaks lisajuhtimist käiguvahetuseks. Aga seal on selgelt üks 5-pin pistik juures juhtmekimbul, võrreldes täismehhaanilisega (AW 03-55), mis autol hetkel all.
Throttle cable on mõlemal kastil, spidotross ka, aga kiiruseandur ainult LE-l. Väidetavalt on kasti juhtimisel kasutuses 2 kiiruseandurit, põhiandur ja tagavaraandur spidoka juures - juhuks kui kastisisesega midagi juhtub.
Vasta
#25

Eks ta nõnda lähebki! Mootor-kast küljes ja teha vaid kõik muud puuduolevad pisiasjad nagu elekter, kütus, väljalase, jahutused jne....
[Pilt: DSC_0328%20%281280x867%29.jpg]
[Pilt: DSC_0378.JPG]
Vasta
#26

Ahoi! Mõned aastad hiljem saan tõdeda, et sõiduk on endiselt alles.
Kuna endal näivad mõlemad vasakud käed tagapoolt välja kasvavat, siis sai masin Saaremaale saadetud, kus see järjekindlalt valmimas on.

Mootor töötab. Kardaan all. Kütusemajandus koostatud. Sumps all. Pidrunid olemas. Sildadesse uued kaikad külge keeratud.
   

Järg kere käes.

Kuidas vanaOpeli inimesed inimlikult uksetiftid kätte on saanud?
   
Vasta
#27

Inimlikkusega pole nende tiftide juures midagi pistmist. Mina olen teinud kahte varianti, ühe miskise kõveriku väänanud ümarmaterjalist ning sellega välja toksinud. Selle tegevuse juurde loomulikult kõiki võimalikke libestavaid vedelikke ja palju vandumist. Närvide lõppemisel läks aga rellakas käiku ja hiljem keevitasin lihtsalt tagasi hinge, tõsi see on ainult esialgu kiire lahendus.
Vasta
#28

Gaasipitsiga korralikult punaseks ja normaalselt veega "ehmatada"
Vasta
#29

Fordil ma tifti teisiti kätte ei saanudki, kui lõikasin hinge kerepoolsetel aasad lõhki ja peale pisikest kangutamist õnnestus laenatud S-kujulise tööriistaga välja lüüa ülevalt alla. Peale vaadataes üsna samasugune tsüdeem ka Opelil.

Peale uue pulga paigaldamist lasin kerge õmblusega kinni ja rohkem selle uksega jama ei olnud.
Vasta
#30

Ah palju roppe sõnu aga uksed käes, treisin öhumeisli otsa paraja diameetriga pulga ja andsin hagu. cm välja siis freesid otsa maha ja cm välja ja freesi jälle jne.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#31

(07-07-2022, 18:22 PM)marauder Kirjutas:  Ah palju roppe sõnu aga uksed käes, treisin öhumeisli otsa paraja diameetriga pulga ja andsin hagu. cm välja siis freesid otsa maha ja cm välja ja freesi jälle jne.
Esmaklassiline!

Teema uuendab end asjakohaselt iseeneslikult Smile
Vasta
#32

Ninakirurgia Saaremaal. Asendumas avariiline vasak tulekopsik ja lömmis esipõll Tartu lähistelt Rekordi küljest värskelt lõigatu vastu.
   

Ja kuna Dropbox pildiseeria algses postituses näib olevat ajahõlma vajunud, siis torkan meeldetuletuseks, missugune võiks ühe 1968/69 aasta Opeli tehase originaalpõhi välja näha.
   
Vasta
#33

Tere, Kui huvi siis on üks seitsekümnendate lõpu Opel Le Mans A töötav raadio pakkuda.
Vasta
#34

(13-07-2022, 07:56 AM)nemps Kirjutas:  Tere, Kui huvi siis on üks seitsekümnendate lõpu Opel Le Mans A töötav raadio pakkuda.
Tere, suhtleme antud teemal privaatsõnumites edasi.

Auto tarvis on varutud Philips Turnolock mehaaniliste jaamamäludega makk. Aga eks küll küllale liiga ei teeks  Wink
Vasta
#35

(13-07-2022, 10:43 AM)jyrgenpii Kirjutas:  Auto tarvis on varutud Philips Turnolock mehaaniliste jaamamäludega makk. Aga eks küll küllale liiga ei teeks  Wink
Vabandust, et veel torgin kõrvalteemat. Lihtsalt üks tähelepanek, et selle aja Euroopa autoraadiod olid FM sagedusalaga kuni 104MHz, mis tänapäeval jääb pisut poolikuks (ulatub kuni 108MHz). Seega Opeli originaalraadio on ilmselt tore küll, aga mitte täiuslikult funktsionaalne Smile
Vahest harva liigub ka täieliku FM sagedusvahemikuga raadioid 88-108MHz kuuekümnendatest ja seitsmekümnendatest aastatest. Tõenäoliselt USA turu jaoks tehtud.
Üks selline iludus just osta oksjonil https://www.osta.ee/hitachi-autoraadio-s...14438.html
Aga see selleks, eks kunagi vaikib ka FM, kui digitaalsele üle minnakse, nagu TV-ga juba juhtunud on.  Siis pole niikuinii enam vahet, kui võimekas mingi raadio kunagi oli.
Vasta
#36

(13-07-2022, 11:44 AM)TeeTL Kirjutas:  
(13-07-2022, 10:43 AM)jyrgenpii Kirjutas:  Auto tarvis on varutud Philips Turnolock mehaaniliste jaamamäludega makk. Aga eks küll küllale liiga ei teeks  Wink
Vabandust, et veel torgin kõrvalteemat. Lihtsalt üks tähelepanek, et selle aja Euroopa autoraadiod olid FM sagedusalaga kuni 104MHz, mis tänapäeval jääb pisut poolikuks (ulatub kuni 108MHz). Seega Opeli originaalraadio on ilmselt tore küll, aga mitte täiuslikult funktsionaalne Smile
Vahest harva liigub ka täieliku FM sagedusvahemikuga raadioid 88-108MHz kuuekümnendatest ja seitsmekümnendatest aastatest. Tõenäoliselt USA turu jaoks tehtud.
Üks selline iludus just osta oksjonil https://www.osta.ee/hitachi-autoraadio-s...14438.html
Aga see selleks, eks kunagi vaikib ka FM, kui digitaalsele üle minnakse, nagu TV-ga juba juhtunud on.  Siis pole niikuinii enam vahet, kui võimekas mingi raadio kunagi oli.
Jällegi asjaolu, millega varasemalt kursis ei olnud (mis on andestatav, siiski Vabariigiaegne kodanik).
   

Raadioseadme skaala Vikerit ega Klassikat välja ei vea. Ei ole määrava tähtsusega asjaolu.
DAB pealetungi pärast ei karda. Ma ei oleks üldse pahane kui saab leppida R6 hääle ja tuulevuhinaga kolmnurkakendest  Wink 

Töötandrilt laekuvad pildid krunditud kerest. Võimalik, et keevistööd (vähemasti kere kallal) on lõppenuks tunnistatud.
Vasta
#37

Kui must number prioriteet ei ole, saaks ju raadio puhul minna seda teed nagu mõned on siin-seal teinud- armatuuris on originaalraadio, aga tänapäevaste funktsioonide jaoks on nö päris raadio näiteks kindalaekas.
Vasta
#38

On olemas FM transmitterid mis mp3 teevad lähedal olevate raadiote jaoks sobivaks.
Isegi ühel vanakooli Nokia telefonil oli üks selline vidin sisse ehitatud. Kvaliteet polnud muidugi kõige parem aga töötas.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#39

Päeva lõpuks saab korrektse heli ka selle Philipsi sihverplaadi taha tekitada. Üsna marginaalse pingutusega. Jupstükid on modulaarsed ja kui DAB muutub vältimatuks, küll neilegi see võimekus tekib (või mõnele muule tootjale):

https://www.retromanufacturing.com/pages/radios

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#40

Täna tunnen nii, et jubekolevingeltvahva oleks üleüldse tehniliselt ja visuaalselt korraliku sõidukiga teele saada. Kõik edasine on juba dela tehniki ja boonus.
Piiratud sagedusvahemikuga Philipsi (või värskelt pakiautomaati laekunud Opeli) makk ja Mainton 3" kõlarid mütsiriiulile ei varjuta kindlasti paljaks kistud iget esimestel sõitudel  Big Grin

Edasi saab juba armatuuri alla kõlarikaste ehitada ja BT mooduleid ja võimendeid lisada (ehkki ei pea seda üldse esmajärguliseks ega vajalikuks).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne