Opel Zafira A 2,0 TDI hakkab peale 10km läbimist kakkuma
#1

Mure hakkas juba poolteist kuud tagasi, kui naine Opeliga tee peale jäi. Hakkas kakkuma, jõud kadunud, mutrivõtmega tuli armatuuris põleb. Kohapeal tiksub ja tuli kustunud, aga koormust ei kannata. Käisin teise autoga takseerimas, Opel läks käima ja maksahaige stiilis sõites tuli omal jalal koju ära. OK, arvasin et sain eelmisel päeval tankides kehva kütust. Vahetasin kütusefiltri ära. Vett ega kõntsa sees ei olnud aga alumine 2/3 oli mustaks tõmbunud küll. Kakkusin ka paagi maha ja tegin puhtaks. Ei leidnud sealtki midagi nimetamisväärset. Siis arvasin et tirib kusagilt õhku vahele. Kuna lekkekohta ei leidnud, siis panin paagi juurde trassile vahele elektripumba. Miski ei aidanud. Võtsin tagasijooksu lahti ja pistsin 5L nõusse. Töötava mootoriga jooksis nõu mõne minutiga täis ja õhumulle sees ei olnud. Paigaldasin tagasijooksule vahele ka jupikese läbipaistvat voolikut, et saaks alati õhumulle kontrollida. Vahepeal sai ikka sõita proovitud. Külmast peast sõitis OK. Konditsioneeri sisse lülitamisel tabab ikaldus kohe, ilma kondita sõidab 10-15km, siis hakkab samuti kakkuma.
Siit tekkis kuri kahtlus, et viga on elektriline. Mingi virbel läheb soojaks ja lakkab töötamast. Või kaob kusagil elektriline ühendus. Kuna tegemist on juba kaasaegse diisliga, mis elektroonikat täis topitud, siis soetasin diagnostikaseadme, Op-Com'i. Kuna viga ilmneb ainult sõidu ajal, siis panin läpaka kõrvalistmele salvestama ja vaatasin pärast logifaile. Kondiga katsetamisel näitas, et pumba kiiruse andur paneb vahel nulle. Kui konti ei kasuta, on see andur OK. Ikaldus paistab algavat nii, et kõigepealt tuleb kusagilt kõrgemalt poolt KSP-le käsk andagi null või nullilähedane kogus kütust, ehk mootor nälga jätta. Mõni hetk hiljem kästakse jälle anda nii nagu vaja. Siis mootor kalpsab jälle edasi, kuni järgmise käsuni nälga jätta. Mis seda aga põhjustab, minu pea ei võta.
Teeninduses vahetataks arvatavasti ära KSP koos juhtplokiga ... mis maksab sama palju kui auto ise, sest veakood on P1220, mis seda justkui teha käseks. Samas kahtlustan, et viga on mujal. Nende pumpade Bosch VP44 tüüpviga olevat küll juhtplokk, millel põleb maha ajastusklappi lülitav jõutransistor, aga siis ei lähe auto enam käima ja diagnostikas peaks näha olema normaalne soovitav kütusekogus, mida pump lihtsalt välja ei anna.
https://www.youtube.com/watch?v=jUq-d_HbGu0
Ikaldusega mängivad kaasa veel EGR Pulse Ratio ja Swirl Level Control Valve näidud, aga need on logifailis ajaliselt hilisemad, seega ilmselt tagajärg mitte põhjus. Kõige viimasena süttib armatuuris "telltale". Koduarvutist saaks mingi jupi logifailist ka üles riputada.
Kas kellelgi on sarnast kogemust või vähemalt mõtteid?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#2

(08-08-2016, 11:37 AM)Basilio Kirjutas:  ...
Kas kellelgi on ... vähemalt mõtteid?

Kuigi pumba juhtimise kõngemine on võimalik, siis ma alustaks küll lihstamatest asjadest:
pistikud lahti ja puhtaks, kereühendus lahti, puhtaks ja KORRALIKULT kinni. Kas sellel loetakse mootori pöörlemist ainult vändaandurist või on ka nukaandur? Kas mõlema andmed jooksevad kenasti?
Laadimine on korras ja ei kõigu? Ehk pinge püsib ka vahetult enne koolemist?
Vasta
#3

(08-08-2016, 12:56 PM)v6sa Kirjutas:  Kuigi pumba juhtimise kõngemine on võimalik, siis ma alustaks küll lihstamatest asjadest:
pistikud lahti ja puhtaks, kereühendus lahti, puhtaks ja KORRALIKULT kinni. Kas sellel loetakse mootori pöörlemist ainult vändaandurist või on ka nukaandur? Kas mõlema andmed jooksevad kenasti?
Laadimine on korras ja ei kõigu? Ehk pinge püsib ka vahetult enne koolemist?
Tänan, herr Võsa! Pistikud-massijuhtmed puhtaks on õige soovitus, aga paraku eeldab paljudele neist ligipääs üsna parajat lammutamist. Peale kahe detaili katki tegemist ja vaevalist kokkulappimist hakkas minu pime lammutamisind pisut järele andma. Nii palju kui mul on õnnestunud kaitsmeid-releesid-pistikuid kätte ja lahti saada, on kõik väga ilusad. Kusagilt ei ole ussitanud, põlenud ega haise. Auto on toodud Hollandist, hästi hoitud ja pole soolalobjakast eesti talve üldse näinud. Auto tuli Hollandist Eestisse väidetavalt omal jalal paar aastat tagasi ja meie peres probleemideta poolteist aastat sõitnud.
Andurid on minu teada väntvõllil ja pumba võllil ning nende näidud on praegu ilusti OK olnud. OK on olnud ka auto enda kiiruse anduri näit. Sõbra bensukal oli kütuse pealeandmise ikaldus sellest viimasest. Aju arvas vahepeal, et auto seisab ja püüdis tühikäigu režiimi minna. Samuti jupsis tal gaasipedaali andur. Minu omal paistavad need asjad logifailis kenad ja ühtlased jorud. Laadimine on vähemalt logifaili järgi kogu aeg normis. Laadimist ja geneka massiprobleemi on mulle ennegi seoses Opeliga öeldud. Pidavat perekonnaviga olema.
Aga eks ma vaata veel neid faile üle. Seal on seda numbriräga ikka rängalt! Tasapisi saan siiski järjest targemaks.
Ah jaa, kütust ei välista ma samuti siiani. Tõsi küll, paagi puhastamisel välja lastud kütusest on enamuse vana Audi hea isuga ära söönud ja temal polnud häda midagi, aga tal on ka parem seedimine. Peab jaama minema ja Opelile värsket peale võtma.
Muide, enamuse vigadega mis ma netist olen leidnud, kaasneb ka raske käivitumine ning tossamine. Minul läheb ta alati kohe käima, ka pärast ikaldumist seisma jätmist. See aitab minu arvates ka õhumulle välistada. Kui õhk sees, siis ikka poolest pöördest käima ei lähe. Tühikäigul on ka pärast ikalduse tekkimist kõik OK. Kui siis kohapeal tuuri anda, hakkab 2500-3000rpm juurde jõudes kohe rappima. Jahedast peast aga läheb ilusti tuuri ja on minekut küll. Ei tossa.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#4

.... toodud Hollandist......
Esimene mõte, Hollandist tooja pesi survekaga mootori müügipuhtaks. Pistikus vesi 2 aastaga tegi oma töö. Võib-olla mõni temperatuuriandur või vastav täitur, mida temperatuur juhib.
Ps. Hollandis pool riiki merest madalamal, äkki sai merevett seal ja selle pärast müüdi.
Muidugi võid proovida venest näiteks: Опел зафира 2,0 ТДИ барахлит
Sealt videosid jne. Kui aega otsida, siis võib leida mingi lahenduse.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#5

Olen venekeelsest netist juba otsinud. Kõige rohkem inffi tuli valgevene opeliklubi saidilt. Lugesin kuni pea hakkas valutama. Väga palju targemaks ei saanud.
Temperatuurinäidud on kõik (minu arust)normis püsinud, õhulugeja oma on vähemasti usutav olnud. Parema võrdlusmaterjali puudumisel olen võrrelnud normaalse sõidu ja ikaldusaegse lonkamise näitusid.
Loll lugu on selles, et viga on siiani välja löönud vaid koormuse all, st. sõites. Ülevaatus kehtib veel vaid selle kuu lõpuni ja TÜV-i pole sellise kronuga mõtet minna. Hakkab stendis paukuma. Niisiis hakkab ajalimiit vaikselt pooma... Seni pole korralikult tegeleda ega süveneda saanudki, sest on olnud tähtsamaid ja kiiremaid asju.
Paar pilti, kus info kokku surutud ja vähemoluline nurga taha trügitud, lihtsalt illustratsiooniks:
       
Enne rida 458 on tühikäik, siis ajan korraks tuuri kuni reani 463, millega kaasneb ikaldus. Veerg 3 on gaasipedaali asend protsentides. Vaadata tasub veerge 21(Desired Injection Quantity) ja 22(Injection Quantity). 28 on mootori ja 29 pumba pöörded.
Alates reast 473 keerasin süüte välja.
On logifail, kus kütuse kogus on OK, kuid pumba kiirus äkki null ja ka selline, kus gaasipedaali andur äkki nullis ja rakendub idle switch. Kunagi ei avaldu need hädad korraga. Vahel üks, vahel teine, vahel kolmas.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#6

Logi järgi Idle switch rakendub. See peaks sundima mootori tühikäigule.
Teine variant mis mootoril jõuga hinge kinni tõmbab on pidurid. Sõiduajal ühe jalaga gaasi vajutades ja teisega vaikselt pidurit, sunnitakse mootor tühikäigule. Ilmselt mingi andur või lüliti pedaali juures(?) annab signaali valel ajal..
Lihtsalt mõte...
Vasta
#7

TPS annab küll vääga huvitavaid näite - 0 ja sada ja siis kaheksakümmend ja siis 13... Kui isand Basilio just Riverdance või stepptantsu meistriklassi ei kuulu, siis on need näidud raskestisaavutatavad...

Minu sendid ikaldunud kaabeldusele või rohelisele pistikule. Toungue

Kas sel on ka mootori aju istme all soolavannis?
Vasta
#8

(08-08-2016, 14:08 PM)Basilio Kirjutas:  Andurid on minu teada väntvõllil ja pumba võllil ning nende näidud on praegu ilusti OK olnud.

Kumbki nendest ilmselt vigane ongi. Pumba kiirus peab olema 2x väiksem mootori omast, aga sul pole päris täpne. Ilmselt jamad hakkavad kui see erinevus liiga suureks läheb. Ostsilloskoopi pole, et kontrollida?
Vasta
#9

(08-08-2016, 21:37 PM)v6sa Kirjutas:  TPS annab küll vääga huvitavaid näite - 0 ja sada ja siis kaheksakümmend ja siis 13... Kui isand Basilio just Riverdance või stepptantsu meistriklassi ei kuulu, siis on need näidud raskestisaavutatavad...

Minu sendid ikaldunud kaabeldusele või rohelisele pistikule. Toungue

Kas sel on ka mootori aju istme all soolavannis?

Kirjas ju, et sellel ajal lõi pedaali põrandasse korraks Rolleyes
Vasta
#10

Mul oli MB-l samasugune kala.
Soovitati jälgida kella täpselt kui jamama hakkas, et kellaajaliselt saaks logist vaadata.
Viisin esindusse ja lõppuks vahetati piduri konn ära oli mingi 4 otsaga ja kaks otsa ei andnud korraliku ühendust vahepeal, aga pidurituled põlesid korralikult.
Ühesõnaga auto sai nagu aru, et pidurdab ja lükkas pumba tühikäigule.
Äkki on abiks.
Vasta
#11

(08-08-2016, 22:09 PM) tanel. Kirjutas:  
(08-08-2016, 21:37 PM)v6sa Kirjutas:  TPS annab küll vääga huvitavaid näite - 0 ja sada ja siis kaheksakümmend ja siis 13... Kui isand Basilio just Riverdance või stepptantsu meistriklassi ei kuulu, siis on need näidud raskestisaavutatavad...

Minu sendid ikaldunud kaabeldusele või rohelisele pistikule. Toungue

Kas sel on ka mootori aju istme all soolavannis?

Kirjas ju, et sellel ajal lõi pedaali põrandasse korraks Rolleyes

Kui esimene tulp on sekundid, siis see oli ikka tõsine löök: 0,4 sekundit põhja, 0,4 s tagasi viiendikule, 0,4s  jälle kolmveerandist möödaSmile Aga siiski näitu loeb pidevalt, see märkus on õige.

Mis on tulp 5? Praegu ei paista välja...

Mida näitab antud Oblikal tulp Desired (tulp number 27) tegelikult? Kas neid pöördeid, mida pumba pritsitavad kogused antud oludes (peamiselt TPS ja ÕKM näitude alusel) peaks välja andma?
Millegipärast see näit vahetult enne kärvamist ei muutu, vaid jääb 800 peale. Veidi varem käib küll tegelikega sama jalga...

Või on see näit mingi muu?

Piduri- ja siduriandurite näidud ei muutu ärakärvamise läheduses, kuigi pakkumine on hea.
Vasta
#12

(08-08-2016, 22:24 PM)Qunts Kirjutas:  Viisin esindusse ja lõppuks vahetati piduri konn ära oli mingi 4 otsaga ja kaks otsa ei andnud korraliku ühendust vahepeal, aga pidurituled põlesid korralikult.
Ühesõnaga auto sai nagu aru, et pidurdab ja lükkas pumba tühikäigule.

Autoomanike elu on ikka väga huvitavaks tehtud tänapäeval Big Grin

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#13

Off moodsate autoomanike huvitavast elust: naabrimees tõi Rootsist diiselmootoriga Opel Frontera. Müüja kinnitusel immo loll, ei lähe käima. Eestis korraks sai käima, kui peale seda enam mitte. Starter kerib, mootor ei kõssagi.
3 kuud murdis pead. Moodsad kontrollseadmed tõdesid, et kõik peaks OK olema, aga masin käima ei lähe.
Siis linnuke oksal siritas, et Fronterad on mingil põhjusel väga tundlikud aku seisundi suhtes. Et kontrolli. Sai siis vana kasutatud aku (mis ketras starterit veel mõnuga) maha võetud ja teiselt autolt pea uus aku peale tõstetud. Ja ei mingeid käivitusprobleeme enam.

PS Aku klemme oli puhastatud ja kontrollitud ka eelneva akuga, kasu ei olnud.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#14

Tänan, härrased! Gaasipedaali anduri peale mõtlesin ise ka, kuid nädalavahetusel ei jõudnud veel plastide mahakiskumiseni, et sinna ligi saada. Võimalik, et seal mingi ühendus logiseb-sädeleb ja erinevaid näite tuleb nii kiiresti, et logisse kirja ei pruugi saada, aga aju üritab oma tarkuse järgi asju seada. Vaatab et vaja mootoriga pidurdada ja tõmbabki kütuse maha. Naljakas on vaid see, et külmast peast kõik töötab. Vigu võib muidugi olla rohkem kui üks, mis siis pilti hägustab. Mis vända ja pumba kiiruste erinevust puudutab, siis võib õige olla, aga endale on tundunud, et logifaili kirjutamisel jäävad olude järsul muutumisel mõne veeru andmed mõnikord kübe hiljaks ja lähevad pisut nihkesse. See võib aga ka tähendada, et kiiruse andurist vahel korraks jama tuleb. Peab silma peal hoidma.
Veergude kohta saab lähemat infot siis kui koju jõuan. Herr Võsa meiliaadress on mul kusagil olemas, saan ekraanitõmmise asemel saata csv failid, kust saab huvi korral ise näpuga järge ajada. Minul võttis selle räga nägemine esimese hooga kõhu lahti, nüüd hakkan juba vähehaaval jagama mis on mis. Siiani harjunud vanakooli diislitega, kus mutrivõtmest nr. 19 väiksemad asjad liigituvad nanotehnoloogia ja suretamisklapist keerulisemad asjad raketiteaduse alla.  Big Grin
Veerg 27 "Desired..." pakun näidu 800 järgi, et see on "Desired Engine Idle Speed".
Ahhaa, avastasin, et mul on google draivis kaks logifaili olemas ja saan neid lingi abil teistega jagada. Fail, mida olen nimetanud "kodunt kaevule ja tagasi" on külma mootoriga sõitu alustatud ja ilma ikalduste-sekeldustega koju tagasi jõutud. Sees on pikem peatus veevõtukohal, kuni täitsin veepunsut ja mõned foori taga seismised. Teine fail "kaevult proovisõidule" on salvestatud linnast tulles sooja mootoriga ja mõned turtsakad juba ära käinud, mis aktiveerisid High Pressure Diagnosis 1. Sisuliselt on see veevõtukohalt kojulonkamine. Enne seismajätmist annan korraks tuuri ka.
https://drive.google.com/open?id=0B63afB...UxuOVpnS2c
https://drive.google.com/open?id=0B63afB...GlVMHpjSE0
Edit: Aku sai sügisel tutikas peale, Varta Silver. Peaks kärama küll.
Aju asukohta peab veel uurima. Pistik OP-Comi jaoks on kässari hoova all. Ju siis ajul ka kusagil lähedal pesa on.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#15

Ilmselt panen täitsa mööda aga asi võib kütuses olla. Endal oli aastaid tagasi sarnane asi, Peugeot 206 diisel (töömahtu ei tea), täitsa uus auto, hakkas ühtlasel sõidul temperatuuril ~70°C kiskuma. Panin teise tankla kütuse paaki ja probleem rohkem ei ilmunud.

Do'nt panic
Vasta
#16

Ega vanematel Opeli disladel sisselaskekollektoris klappe pole?

Astra H 1,9 diislil vahetasin kollektori ära, kuna klapid ei liikunud ja ajule anti viga - sümptomid olid samad.
http://www.instructables.com/id/swirl-fl...tra-H-19-/
Vasta
#17

Värsked rindeteated. Käisin "Orjoliga" sõitmas ja proovisin ära opeliklubi foorumist leitud soovitused. 
Kui viga on gaasipedaali anduris, saavat püsikaga normaalselt sõita ja ikaldus tekib vaid keskasendis poteka äranühitud kohas. Lapatsi andmisel viga kaob.
10 kilti käis auto nagu Antsu viiul. Siis tekkis püsikaga sõites paar pehmet "eeltõuget", mis ennustasid lähenevat ikaldust. Paraku pidin kohe hoo maha võtma ja teeristist asja pärast ära keerama. Uuesti sõitu alustades panin läpaka jälle salvestama. Maanteele tagasi pöörates ja kiirendades hakkas kakkuma. Vajutasin lapatsi põhja, mille peale hakkas hirmsasti lõhkuma ja kooles tee äärde päris ära. Seisin ohukatega tee ääres ja proovisin käivitada. Käima läks, sõita ei kannatanud, suri välja. Käivitasin veel korra ja proovisin hiljukesi liikuma hakata aga ei midagi, kohe suri välja. Ootasin 5 min siis lubas kilomeetrikese sõita ja kooles jälle. Lasin siis üle 10min jahtuda ja venitasin viimased 800m koduni ära. Kõigi ikalduste ajal salvestas läpakas logi.
Esimene fail sisaldab garaažis käivitamist, välja tagurdamist, uste sulgemist jne kuni tagasi jõudmist kodu lähistele. Umbes 10-12km.
https://drive.google.com/open?id=0B63afB...k4wRF9uRGc
Teine fail sisaldab suurele teele välja sõitmist ja abitut katset kiirendada, mis lõpeb ohutuledega teeservas. Uuesti käivitamine ja koolemine.
https://drive.google.com/open?id=0B63afB...FF6SG5Lekk
Katse koju longata:
https://drive.google.com/open?id=0B63afB...nhQaHFoSUE
Neljas fail on Ringtee Hulgikauba hoovist, kuhu õnnestus hooga veereda ja autol 10min puhata lasta, koju roomamine.
https://drive.google.com/open?id=0B63afB...nhQaHFoSUE
Sedakorda näitaks diagnostika justkui pumba kiiruse anduri "black out-i", mis muidu on olnud enam vähem OK.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#18

minul üks trabant ka harrastas mingi aeg pidevat suremist ja uuesti käivitamiseks pidi ootama.
remonditi ksp-d ja igasugu muud kraami. raha läks kõvasti. tulemust ei olnud.
lõpuks üks vanakooli spets tuvastas, et immol on mingi kütusekraan, mis ennast vigaseks ei tunnistanud, aga ometi keeras tasahilju kütte kinni.
no antud juhul see vist lahenduseks ei sobi, a laiema vaatenurga kasulikkusele vast ikka vihjab.
Vasta
#19

Juttu oli korras laadimisest.Minu eluka mootoriks mersu 2,7 L CRD ,oli vist.Sel pidi aju sassi lööma siis,kui laadimispinge on alla 14 v. 12 kopikatega jääb väheks. Sad
Vasta
#20

(09-08-2016, 23:20 PM)linnuke Kirjutas:  Juttu oli korras laadimisest.Minu eluka mootoriks mersu 2,7 L CRD ,oli vist.Sel pidi aju sassi lööma siis,kui laadimispinge on alla 14 v. 12 kopikatega jääb väheks. Sad
Kurat! Ma ei pannud seda ise tähelegi, aga tõepoolest, kui vaadata esimest logi külma mootoriga, siis läheb geneka pinge peale käivitamist kiiresti üles peaaegu 14V-ni, kuid sõites kogu aeg vajub ja vajub ja vajub. Pärast "puhkust" on jälle korraks kõrgem ning siis vajub jälle. Kui see ka ikalduse (pea)põhjus ei ole, siis pehmelt öeldes kummaline küll ja vajab sekkumist igal juhul.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne