Õlirõngad mootorit lammutamata liikuma?
#1

Tekkis praktiline küsimus: on üks neljasilindriline bensiinimootor, mis küll töötab, aga võtab õli. Peamised kahtlusalused on kinni jäänud õlirõngad (konkreetse mootori puhul tundub olevat suure läbisõiduga kaasnev standardviga).

Kõige lihtsam oleks võtta mootor lahti ja nokkida rõngad taas ükshaaval liikuma. See pole aga kahjuks hetkel võimalik.

On keegi omanud kokkupuudet keemiliste ühendite või tehnoloogiatega, mis võimaldaks rõngad taas liikuma saada ja seda ilma mootorit lammutamata? Vanakooli meeste pagasis oli näiteks petrooli valamine silindritesse poolsooja mootoriga ja siis jõuallikal seista laskmine.

On aga kellelgi veel alternatiivseid ideid?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#2

Räägitakse dest.vee kasutamisest:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=26787
Vasta
#3

Ma siin vanakoolimehena taaskord soovitan mingit sorti rostlöserit, tehnoloogia ka sama - õhtul küünlad maha, pudel enamvähem ära jagada silindrite vahel ja küünlad tagasi. Käivitamine mitte enne 12 tundi. Kui aitab, siis aitab.
Enamuse nende roostes poltide lahtileotajate põhikomponent on petrooleum.
Korduvalt abiks olnud ja eraldi õlivahetust petroolitirtsu pärast kunagi teinud ei ole.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#4

Kas rõngad pole mitte hoopis õhtal? Või on infi,et keegi pani uued või midagi sellist?
Veneaegse petrooliga leotamine oli olnud tõhus. Kindlasti aitaks ka sõitmine,kõvasti koormust ja ülesmäge minekul niipalju piinata,et kolvid punaseks läheksid.... Big Grin  Järsku siis lööb lahti.
Vasta
#5

Aga... miks üldse õlirõngad kinni jäävad? ja ei jää surverõngad samal ajal?   Olen Talupojaga tegelt ühel meelel ja nimetus "suure läbisõiduga standardviga" paneb mind muigama.  Kõvad mehed, ärge olge sünoptikud.   Elu on reaalsus, kus kehtivad füüsika seadused.   Smile

(tuletan meelde "kap remonti" kus ellipsisse kulunud silindrisse pannakse uued ümmargused rõngad)   Big Grin

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#6

(15-08-2016, 21:57 PM)speedsta Kirjutas:  Räägitakse dest.vee kasutamisest:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=26787

See peaks olema surverõngaste kohta, õlirõngasteni see mõju vist väga ei jõua.
Vasta
#7

(15-08-2016, 22:21 PM)h2rra Kirjutas:  (tuletan meelde "kap remonti" kus ellipsisse kulunud silindrisse pannakse uued ümmargused rõngad)   Big Grin

Kui keegi on pannud lapikusse auku uued rõngad.... siis 10 tuh. km. läbimisel peaks asi olema lõplikult selge- kas rõngad kinni või on midagi viltu läinud..... kokkupanekul puru aetud jne... kõikvõimalikud variandid kaasa arvatud J ehhaava tundjate süü.... Big Grin Ja kui on märgata asjade paranemist siis tegu sissetöötamisega.
Võin mainida,et olen oma elus pidanud palju tegelema kolbide külge kinniroostetanud rõngaste eemaldamisega. Küll olen ajanud sauna ahjus kolvid punaseks.... ja pärast külma vette kastnud..... aga paljudel juhtudel ei ole ka see aidanud. Lõpuks aitab ikka rõngaste lõhkumine ja kolvi päästmise aktsioon on edukam. Wink  Tagatipuks ei usalda ma kedagi kes ennem käe mootorisse pistnud. Oma silm ja käsi on ikka kindlam( parem on ka seda mitte usaldada.... Big Grin ).
Vasta
#8

Petrooliga leotasin kunagi lahti kinni roostetanud kolvid ja ei võtnud kaant maha ning sõitsin mitu aastat selle mootoriga ja järelikult said ka rõngad lahti. Big Grin
Samas nägin kusagil 80 aatatel kuidas naabrimees oma vanat Volgat piinas: Kõigepealt pöörded ülesse siis valas kopsikust vist destileeritud vett karpa lõõri sellise joaga, et teine pidi ära koolema aga samas lõi tagant sellise pahvaku musta välja, et tänapäeval rohelised oleks vist kohe kohapeal maha lasknud Big Grin
Vasta
#9

(15-08-2016, 22:34 PM)Qunts Kirjutas:  Petrooliga leotasin kunagi lahti kinni roostetanud kolvid ja ei võtnud kaant maha ning sõitsin mitu aastat selle mootoriga ja järelikult said ka rõngad lahti. Big Grin
Samas nägin kusagil 80 aatatel kuidas naabrimees oma vanat Volgat piinas: Kõigepealt pöörded ülesse siis valas kopsikust vist destileeritud vett karpa lõõri sellise joaga, et teine pidi ära koolema aga samas lõi tagant sellise pahvaku musta välja, et tänapäeval rohelised oleks vist kohe kohapeal maha lasknud Big Grin

Toiming on kirjelduste poolest õige, kuid on vaja kindlat kahte kätt. 1 mis kallab tavalist  H2O ja teine mis hoiab kõrgeid pöördeid karbussi hoovastikul.   Samas on tarvilik hea kõrvakuulmine ja käte orjentatsioon-koostöö.  teinekord tuleb mootorit "joota-piinata" mitu korda per liiter

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#10

(15-08-2016, 22:08 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kas rõngad pole mitte hoopis õhtal? Või on infi,et keegi pani uued või midagi sellist?
Veneaegse petrooliga leotamine oli olnud tõhus. Kindlasti aitaks ka sõitmine,kõvasti koormust ja ülesmäge minekul niipalju piinata,et kolvid punaseks läheksid.... Big Grin  Järsku siis lööb lahti.

Alumiinium kolb sulab ilma punaseks minemata.
Vasta
#11

Mis toimub silindris, kui sinna satub kiiretel pööretel  H2O?     

Vastus:  H2O aurustub..... ja aurul on suur jõud...

  (samuti ka tuulel ja" jop tvaju matil")

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#12

(15-08-2016, 22:48 PM)h2rra Kirjutas:  Mis toimub silindris, kui sinna satub kiiretel pööretel  H2O?     

Vastus:  H2O aurustub..... ja aurul on suur jõud...

  (samuti ka tuulel ja" jop tvaju matil")

Samas tekkib mingi imepärane jahtumine H2O tagajärjel. Ja kui kuumuse ja jahtutamise koosmõjul tekkib aur ongi kõigevägevam Jop ja Mat kohal. Big Grin
Vasta
#13

(15-08-2016, 22:43 PM)_rein_ Kirjutas:  
(15-08-2016, 22:08 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kas rõngad pole mitte hoopis õhtal? Või on infi,et keegi pani uued või midagi sellist?
Veneaegse petrooliga leotamine oli olnud tõhus. Kindlasti aitaks ka sõitmine,kõvasti koormust ja ülesmäge minekul niipalju piinata,et kolvid punaseks läheksid.... Big Grin  Järsku siis lööb lahti.

Alumiinium kolb sulab ilma punaseks minemata.

Seda muidugi,seda muidugi. Big Grin Öeldakse lihtsalt nii.
Vasta
#14

Divesinikmonooksiidi kogusest sõltuvalt võib tulemuseks olla ka hüdrauliline löök.

Mis jõuallikasse puutub, siis siin üks näidispilt sama jõuallika teisest eksemplarist pärast lahangut: kolvi surverõngad on lahti, aga õlirõngas kinni. Selline asi on võimalik.

[Pilt: DSCF4048.jpg]

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#15

(15-08-2016, 22:58 PM)Aspelund Kirjutas:  Divesinikmonooksiidi kogusest sõltuvalt võib tulemuseks olla ka hüdrauliline löök.

Mis jõuallikasse puutub, siis siin üks näidispilt sama jõuallika teisest eksemplarist pärast lahangut: kolvi surverõngad on lahti, aga õlirõngas kinni. Selline asi on võimalik.



A.
Koledalt kakane ja rasvane on ta jah... põlemine ja õlitus-jahuts ei ole kokku käinud valmistaja inseneri mõtetega.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#16

Olen ka kunagi H2O-ga proovinud, kuid (Zil-157) erilist tulemust ei andnud. See nõgi mis õlirõngad kinni mätsib allub ainult pikemale leotusele, või vahetusele. Vee vastu  räägib ka see, et surverõngad võtavad laksu omale, ja õlirõngani vist eriti midagi ei jõua. Samas oli mõnda aega tagasi golfi rõngaste vahetus ja sai proovitud huvi pärast vanu õlirõngaid leotada. Puhas diisel ei suutnud nädalaga midagi paremaks teha, terasharjaga aidates sai natuke paremaks, kuid prügikasti kaup oli niikuinii. Parem on juba vältida olukorda kus rõngad kinni tõmbab. Praegustel (uutel masinatel)on õlivahetus välbad nii pikaks venitatud et see tahm peabki hakkama kurja tegema. Samuti on hea aegajalt mootoril "lõõrid puhtaks köhida" nagu öeldakse Big Grin
Vasta
#17

Big Grin Big Grin Big Grin  Hüdrauliline löök on tõesti olnud, kui "Saue valged" nägid kuidas bensiinimootori klappe ja põlemiskambrit puhastasin. Kodus püüdsid sama teha Oopel 2,0 diesel mootoriga, kuid käsi valas korraga nati rohkem, ja tulemuseks oli kõver keps. sest vett valati rohkem, kui survetakti lõpus ruumi oli... Big Grin

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#18

(15-08-2016, 23:17 PM)klaave Kirjutas:  Olen ka kunagi H2O-ga proovinud, kuid (Zil-157) erilist tulemust ei andnud. See nõgi mis õlirõngad kinni mätsib allub ainult pikemale leotusele, või vahetusele. Vee vastu  räägib ka see, et surverõngad võtavad laksu omale, ja õlirõngani vist eriti midagi ei jõua. Samas oli mõnda aega tagasi golfi rõngaste vahetus ja sai proovitud huvi pärast vanu õlirõngaid leotada. Puhas diisel ei suutnud nädalaga midagi paremaks teha, terasharjaga aidates sai natuke paremaks, kuid prügikasti kaup oli niikuinii. Parem on juba vältida olukorda kus rõngad kinni tõmbab. Praegustel (uutel masinatel)on õlivahetus välbad nii pikaks venitatud et see tahm peabki hakkama kurja tegema. Samuti on hea aegajalt mootoril "lõõrid puhtaks köhida" nagu öeldakse Big Grin

Tsitaat tekstist: Samuti on hea aegajalt mootoril "lõõrid puhtaks köhida" nagu öeldakse [Pilt: biggrin.gif]

Vastus:  Mootor peabki kogu aeg "laulma", et pärast köhida ei tuleks. viga on lausa tehase poolt sisse kirjutatud. Kui armatuuril süttivad numbrid, millise käiguga peab sõitma. Naised on ju väga kohusetundlikud ja sõidavad madalate pööretega, nagu displei näitab. Sama probla oli juba nõukaajal ziguliidega, et õlitus ei jõudnud klapi nookuriteni.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#19

Jep. On linnalegend Ladast, mille karpa teise lõõri siiber oli kinni roostetanud...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#20

Mazda insenerid unustasid õlirõngase taha avad teha kust saaks õli rõnga tagant ära minna. Tulemusek jäävad eranditult kõigil seda tüüpi mootoritel õlirõngad kinni, hoolda tihti või mitte üldse. Samas silinder ise ikka veel ideaalses seisus, aga selline tossumasin et ise ka ei usu.

Eesti Ladaklubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne