Õlirõngad mootorit lammutamata liikuma?
#21

Katalüsaatoriga oblikul tuli pärast H2O kuuri korraldada ka kati puhastus. Tõmbas selle nii kinni, et mootor suri välja. Peale puhastust käis pill aga paremini kui enne. Oli see nüüd tingitud puhtast katist või puhtamamast põlemiskambrist, ei tea keegi.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#22

(15-08-2016, 23:46 PM)Marko Kirjutas:  Jep. On linnalegend Ladast, mille karpa teise lõõri siiber oli kinni roostetanud...
Ei ütleks, et see eriline linnalegend oleks. Mul on 21033, originaalis "Osoon" karbussiga. Eelmine omanik oli teadagi vanem, pensionieas härrasmees, nagu tavaliselt. Gaasihoovastiku vardad olid sellel autol igatahes reguleeritud nii pikaks, et pedaali põhja vajutades avanes esimese lõõri siiber umbes poole peale. Kuna teise lõõri siiber on pneumaatilise ajamiga, siis selle avanemisest võis ainult und näha. Vana peremees kasutas sellises "seades" seda autot ilmselt pikemat aega, sest tulemuseks oligi mitte just kinni roostetanud, aga paksult kinni tahmanud 2. siiber. Karpa vahetasin pärast selle jama avastamist loomulikult kõige täiega välja, aga huvi pärast proovisin siiski ka vana lahti leotada. Siiamaani pole õnnestunud...
Hiljem kuulsin, et eelmine omanik olla kunagi isegi mootorivahetust plaaninud. Umbes nii et, noh, kui ikka edasi ei lähe, peab järelikult mootor õhtal olema.
Vasta
#23

(15-08-2016, 22:58 PM)Aspelund Kirjutas:  Mis jõuallikasse puutub, siis siin üks näidispilt sama jõuallika teisest eksemplarist pärast lahangut: kolvi surverõngad on lahti, aga õlirõngas kinni. Selline asi on võimalik.
Aga seda pilti vaadates saad vist juba ise ka aru, et pealkirjas püstitatud küsimusele EI OLE positiivset lahendust olemas. Aja sa sealt ülevalt kuipalju vett või petrooli ööseks sisse.
Lisaks, et õlirõngas kinni on, on ta ka ilmselt kulunud ja väsinud, et end kikki ei suuda ajada.
Ainuke töötav variant - lahti ja vahetus.
Ok, võibolla paned sisse mingi ülisünteetilise õli + paar liitrit diislit/automaadiõli ja üritad selle seguga sõita, et ehk peseb mingi aja jooksul altpoolt lahti.
Aga see on siiski kondoomilappimine.
Vasta
#24

Kunagi tegin kellegi soovitusel oma Bedfordi Opeli diislile atsetoonivanni. Kinni olid küll surverõngad ja surve karrteris, aga põhimõte sama. Keerasin eelsüüte küünlad maha ja valasin aukudest igasse silindrisse väikese topka atsetooni. Kordasin seda nädala jooksul iga päev. Siis lasin karterisse moodustunud kurejoogi välja, vist loputasin diiselkütusega üle, kuna eelneva õli mark oli teadmata, ja valasin õige õli sisse. Surve oli karterist kadunud ja minust nii ka jäi. Raske öelda, kas see antud juhul aitab, aga kaotada vist palju pole.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#25

Selgituseks: pildil olev kolb ei ole minul kõneks olevast mootorist, see on teise täpselt sama tüüpi jõuallika lahkamise tulemus.

Aga siit tuli mitmeid ideid ja mõtteid, mida katsetada. Tänan!

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#26

H2O -ga saab kolvi pea pealt tahma küll lahti, mis toimub rõngastega on iseasi, õlirõngad ei pruugigi kinni olla, piisab sellest, kui nende õlikogumise rant on ära kulunud, siis ei aita peale nende vahetamist miski ja tihti need kuluvadki enne kui surverõngaste vahetusele mõtlema peaks. Sad
Vasta
#27

Jõuab see vesi ka õlirõngasteni,aga mitte ühe kopsikutäie valamisega,vaja veega sõita ikka ka,olen veega sõitnud mootoreid lahanud mitmeid.Veega sõinutel polnud vaja rõngasoonigi tagist puhastada-olid kui uuel kolvil.Oma Nissanil lootsin ka,et rõngad kinni ja paigaldasin veesüsteemi ja sõitsin paartuhat kilti.Õlivõtt ei vähenenud ja mootri lahkamisel selgus ka põhjus(olirõgad olid täiesti otsas)uued sobivad zigulli(need sellepärast,et õigeid polnud saada) rõngad ja oli jälle korras.Veega toimetamisel tuleb jälgida,et veepaak oleks düüsist madalamal,muidu võib hommikusel käivitusel(märga käiku minna) Big Grin ,veelparem oleks mingi kraanimoodi asjandus vahele-sobib nt meditsiinis kasutusel olev tilgasüsteem(neid leiab avariikohtadelt)või saab tuttavalt meedikult.Veekulu 100km oleks 3-5l olenevalt mootorist.
Vasta
#28

Murdsin ka sama probleemiga pead. Mida teha? Vana japs - seisnud. Tüüpviga, õlirõngad kuivavad kinni pluss mõni õlivahetus ilmselt vahele jäänud. Tööl olen nii mõnegi jaapani mootori lahti võtnud, millel ilusad õlirõngad kolvi sisse kinni hangunud. Ja kuna antud mootori tihendikomplekt maksab rohkem kui mõni mittesuitsev auto, siis otsustasin katsetada erinevaid variante. Esimesena kolvipealset leotust atsetooni ja mingi keemia segu veel. Tulemus ei olnud rahuldav. Teise variandina proovisin mootori sisest pesu. puuduv õlikogus sai asendatud (liiter) diisliga. Pärast tunnikest kohapeal käimist sai vahetatud õli ja filter. Üllataval kombel sinine pilv kadus ära tagant. Kõrgetel pööretel loobib ikka veel musta sinise segu suitsu välja kuid mitte meeletult. Õli võtab ka endiselt, kuid mitte nii palju. Õlitaseme uuesti miinimumini langedes panin seekord pool liitrit diislit ja pool ATF-i. Miks Automaatkasti õli? Aga sellepärast et parasjagu automaatkasti õli vahetades paljaste kätega olen avastanud et ATF peseb kätelt igasuguse jama maha. Seekord sõidan autoga ringi ka mõned sajad kilomeetrid ja vahetan õli ära siis kirjutan siia ka mis tulemus on.

Huvitaks ka mis Aspelundi liikuriga sai lõpuks?
Vasta
#29

Minu liikur sõidab sellisena, nagu ta oli. Aeg-ajalt valan õli peale ja sõidan.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#30

Aga neid õlivedeldamise asju pole proovinud?
50/50 diisliga segamini, ATF hulka jne....

Kaotada pole nagunii midagi ja selle seguga ta kokku ei jookse. Paljud on katsetanud. Mina sealhulgas. Isegi paar minti puhta diisliga bensukat käitanud.
Sõber valas selle diisli pärast veel paaki ka ja sõitis maha...Smile

.
Vasta
#31

Väga lahja õliga ei julge väga koormata mootorit. Päris suva autost pole kuna täidab truu igapäevahobuse ülesannet  Smile Aga kohapeal võib proovida iseenesest. 50%diisel ja 50%ATF  Rolleyes Big Grin
Vasta
#32

(07-04-2017, 15:52 PM)stihl Kirjutas:  Aga neid õlivedeldamise asju pole proovinud?
50/50 diisliga segamini, ATF hulka jne....

Kaotada pole nagunii midagi ja selle seguga ta kokku ei jookse. Paljud on katsetanud. Mina sealhulgas. Isegi paar minti puhta diisliga bensukat käitanud.
Sõber valas selle diisli pärast veel paaki ka ja sõitis maha...Smile

.

Kas õlisurve ka tekkis diisliga?  Big Grin
Vasta
#33

(07-04-2017, 15:52 PM)stihl Kirjutas:  ... Isegi paar minti puhta diisliga bensukat käitanud...

Lasin kunagi puhta petrooliga mosse mootrit töötada. Kümne minuti pärast kiilus mootori kinni. Arvasin, et on kutu, aga lahti võttes selgus, et häda polnud midagi. Ju siis kiilus kinni mittemäärismise pärast. Petrooli rõhk oli näidiku järgi täitsa olemas.
Tegin seda, sest hakkasin mootoril kolbe vahetama 76 bensiiniga sõitmiseks. Ühtlasi otsustasin teha kogu mootori remondi ja tahtsin tööd teha kena puhta mootoriga. Pesu oli väga tulemusrikas, kuna mootori sisu oli nagu uus. Ennem petrooli panekut ajasin mootori veel kenasti soojaks.

hp
Vasta
#34

(07-04-2017, 20:18 PM)moto-onu Kirjutas:  
(07-04-2017, 15:52 PM)stihl Kirjutas:  Kaotada pole nagunii midagi ja selle seguga ta kokku ei jookse. Paljud on katsetanud. Mina sealhulgas. Isegi paar minti puhta diisliga bensukat käitanud.
Sõber valas selle diisli pärast veel paaki ka ja sõitis maha...Smile

.

Kas õlisurve ka tekkis diisliga?  Big Grin
Nõuka aja kaugsõidu juhid vahetasid Kamazil õli samamoodi, diisel sisse, veerand tundi tiksus ja siis õlivahetus.
Väidetavalt olla õli olnud päris mitu aega nii puhas, et vardalt ei saanud taset lugeda.
Sama triki tegi iseseisvalt ära toyota D4Diisel, millel pihusti ülevoolud klapikambri kaane all. Üks oli peale remonti lekkima jäänud. Peale seda kui summutist suitsu välja lõi ja 12l (v.6l) "õli" välja tuli, oli mootor seest puhas nagu uus. Mootor ise jäi täiesti terveks ja järgmise õlivahetusega tuli peaaegu puhas õli välja...


Vasta
#35

Tänapäevased õlid on päris heade pesuomadustega, vaheta paar korda tihemini kui vaja ja mootor saab seest puhtaks ilma riskita
Vasta
#36

Kunagi oma põllu 06-l vahetasin ka kord kuus õli sest vaat oli nurgas olemas. hiljem kui forsseerimist katsetasin ja mootorit lahti võtsin siis mootor oli ka nagu tutikas seest. Aga kinni hangunud rõngaste vastu ei pruugi abi olla - või kui mõni sõidab autoga kuni see käib, ilma kordagi õli vahetamata  Big Grin [Pilt: EU0a6Gf.jpg]
Vasta
#37

(09-04-2017, 09:55 AM)moto-onu Kirjutas:  Kunagi oma põllu 06-l vahetasin ka kord kuus õli sest vaat oli nurgas olemas. hiljem kui forsseerimist katsetasin ja mootorit lahti võtsin siis mootor oli ka nagu tutikas seest. Aga kinni hangunud rõngaste vastu ei pruugi abi olla - või kui mõni sõidab autoga kuni see käib, ilma kordagi õli vahetamata  Big Grin [Pilt: EU0a6Gf.jpg]

Sellised pildid ei ole õli mittevahetamisest.  Selline tulemus tekib siis, kui tosooli pihkub õlisüsteemi tasapisi. Kuna tosool on magusaainega segatud, siis kõik teavad ju et magus kleebib ja töötamisel tekkinud produktid kleepuvad mootori siemuses olevatele detailidele.  Eriti ülemisele osale, kust peab õli alla valguma. Pikemaajalisel kasutamisel niimoodi on mootor seest nagu "lehesai" oma "liistakatega"

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#38

(09-04-2017, 11:12 AM)h2rra Kirjutas:  ...Sellised pildid ei ole õli mittevahetamisest.  Selline tulemus tekib siis, kui tosooli pihkub õlisüsteemi tasapisi...

Ei vaidle tosooli pihkumise väitele vastu, aga toetan õli mittevahetamise teooriat ka.
Kunagi Eesti riigi algusaastatel olid meil uued Hondad taksodeks. Käisid garantii ajal meil hooldes. Rasked ajad olid ja taksod olid kuidagi kaua kadunud. Kui lõpuks tulid, siis oli õlivahetusvälbast oma 15-20 tuhat üle. Klappide reguleerimisel ilmnes koletu pilt. No 3x hullem, kui eelneval pildil. mõtleime siis, et mis jama. Kas tõesti on vaja nii vähe hooldest ülesõitu, et asi katastroofiks pööraks... 
Elasime selle teadmisega, kuni üks takso tuli garantiisse spidomeetri rikke tõttu. Asja uurides selgus, et käigukasti elektripistik oli ära KULUNUD. Vana autojuhina sain kohe aru, milles põhjus. Esindusest pistikut otsides sain peaaegu eitava vastuse. Tehti eraldi tehasetellimus - keegi pole kunagi seda pistikut soovinud.
...Selleks, et õli mittevahetamisest selline pilt ilmuks, peab ikke hulgim õlivahetusi üle laskma.

hp
Vasta
#39

(16-08-2016, 13:03 PM)Basilio Kirjutas:  Kunagi tegin kellegi soovitusel oma Bedfordi Opeli diislile atsetoonivanni. Kinni olid küll surverõngad ja surve karrteris, aga põhimõte sama. Keerasin eelsüüte küünlad maha ja valasin aukudest igasse silindrisse väikese topka atsetooni. Kordasin seda nädala jooksul iga päev. Siis lasin karterisse moodustunud kurejoogi välja, vist loputasin diiselkütusega üle, kuna eelneva õli mark oli teadmata, ja valasin õige õli sisse. Surve oli karterist kadunud ja minust nii ka jäi. Raske öelda, kas see antud juhul aitab, aga kaotada vist palju pole.

Kunagist soovitati sedasama ülevaatusel, kui heitgaasid paigast ära. Küünlad maha, topka atsetooni, hommikul käima. Igastahes bensukal toimis, teistest ei tea.
Vasta
#40

Huvitaval kombel mul see tossamine ülevaatusel ei seganud. Ja ma ei käinud mustalt ülevaatusel Big Grin . Ennast häiris lihtsalt, sest see sinine pilv oli ikka korralik ja tüütu on koguaeg õlivarda kallal käia.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne