IZ Kroomimine
#1

Tere,

Ei osanud mujale teemat teha... Kas keski kes on läbi elanud vana IZi taastamise võiks valgustada mis suurusjärku jääb ühe IZ56 mahus kroomdetailide taastamine koos eeltöödega. Jupid enamasti otsitud vanadest paremad st. ilma suuremate mehhaaniliste vigastusteta. On see ca 100, 200, 500 või 1000. 

Tänud ette infi eest.

P
Vasta
#2

Õnneks ei ole ise midagi nii õudset läbi elanud, aga üldjoontes peaks Narvagalvanikas olema kasutuses olnud detailide ruutdetsimeetri hind 20.- €, aga mõne tüki puhul  ka 25.- €, vähemalt eelmine aasta justkui olid sellised numbrid. Nii et pigem jäävad pakutud vastusevariandid lahjaks. Ja teeme nüüd kõik koos sellised näod  Sad . Kusagi Poolas saab ka vb veidi odavamalt, veel odavamalt saabks, kui kasutada mingisuguseid poola uustoodangu velgi, sumpse ja tuletorusid, kuigi ei tea tõtt-öelda isegi, kas antud aparaat üldse kroomvelgi ja sumpse nõuab, seega võib summa tulla ka hulga väiksem. Aga eks läbielamustega spetsialistid vastavad täpsemalt.
Vasta
#3

Ega jah see on "valus" teema...
Ainult kroomi peale panek polegi teab mis kallis, kuid eeltöö on see, mis hinda kruvib.
Viimati, kui ühte IZ nägin, millel ideaalne kroom oli, rääkis omanik 2500€-st, seda siis koos külgkorviga...

Minu teada peaks neid teemasid siin ikka olema. Ega sa ühest vastust saagi, kui käia detailidega tegijate juures või lisa siia igast detailist head (fookuses, õigesti säritatud ja suure resolutsiooniga) pildid, mis iseloomustakstid töö keerukust ja detailide "korras olekut"

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#4

Suvel tegin ühe katse. Viisin ühe (mitte väga rariteetse) motika heeblid, lenksu, rattakilbid jms. mitte kroomimisse vaid Voltasse tsinkimisse.

Eelnevalt lasin detailid liivapritsida, siis lihvisin liivapaberiga ja poleerisin enam-vähem läikima. Tsinkimise tulemus on päris äge: need kohad, mis poleerides said ilusaks peegeliks, säravad ka peale tsinkimist. Need kohad, kus rooste oli väikese augukese sisse söönud, jäi muidugi auguliseks edasi.

Huvitabki, kaua selline läige nüüd kestab. Ja kui tuhmubki, siis mis ajaga ja kas saab näiteks korra-paar üle poleerida.

Tsinkimine võiks olla parem korrosiooni kindluse poolest. Kroomimine on ju sisuliselt raud-vask-nikkel-kroom. Raud on nikli suhtes anoodiks, st. raud oksüdeerub. Tsink on aga raua suhtes anoodiks, st. enne hävineb tsink.

Pool ämbritäis metall-detailide tsinkimise hind on väiksem kui lõunasöök mõnes pealinna söögikohas, võib vajadusel uue tsingi peale lasta.

Ma ei teagi nüüd, kas viin näiteks kahvli ka Voltasse.
Vasta
#5

Tsink tuhmub kähku ja nikkel ei kannata niiskust ültse. Mul olid volga detailid neli aastat laos ja läikised taevalikult. Nüüd pooleteise aastaga autoküljes tundmatuseni muutunud.Nikkel detailid muutuvad ka roosteseks. Siit siis kroomi mõtekus ja hind.
Vasta
#6

Oi jahh... ilmselt siis peab ära unustama selle kroomimise... ja tasapisi otsima siis lihtsalt korralikke minimaalsete kahjudega detaile.. see vanaisa motikas nüüd 2500 ka väärt pole. Julm hind ikkagi. Huvitav mis see ajalises mahus teeb siis- Lenks, heeblid, leegikad, amordid, 10 polti, ja ca 10 muud pisemat detaili. 2500 eest saaks 4 keskmist eestlast peaaegu kuu aega tööd tegema panna.
Vasta
#7

(31-08-2016, 21:24 PM)Peeter80 Kirjutas:  Oi jahh... ilmselt siis peab ära unustama selle kroomimise... ja tasapisi otsima siis lihtsalt korralikke minimaalsete kahjudega detaile.. see vanaisa motikas nüüd 2500 ka väärt pole. Julm hind ikkagi. Huvitav mis see ajalises mahus teeb siis- Lenks, heeblid, leegikad, amordid, 10 polti, ja ca 10 muud pisemat detaili. 2500 eest saaks 4 keskmist eestlast peaaegu kuu aega tööd tegema panna.

Kui see praegu tundub sulle ulmeline summa , siis ära tee sellega midagi. Otsi talle kindel koht ja pane ta lihtsalt seisma. Sa ju ei tea, kas 10ne aasta pärast on see 2500 on sama ulmeline raha. Muud asjad juurde on vast sama palju. PLUSS oma töö.
Konserveeri ta mingite möksidega ära, see pole hullkallis. Vanaisa motikaid on maailmas ainult 1 ja seesama ja juurde neid ei tehta.

Kui aga sipelgas ikka kõditab, siis osta 250€ eest samasugune mingi teine pann ja proovi SEE sõitma saada. Kui talvel aega üle jääb, võid leegikad maha võtta, ära poleerida, siis tsinkida, siis külge panna ja kohe näed, mis värk on.
See pealinna lõunasöögi hinnaga tsink lendab hetkega minema.

P.S. Vanaisa motikas on hindamatu. 2500 on kommiraha selle kõrval.
Vasta
#8

(31-08-2016, 21:24 PM)Peeter80 Kirjutas:  Oi jahh... ilmselt siis peab ära unustama selle kroomimise... ja tasapisi otsima siis lihtsalt korralikke minimaalsete kahjudega detaile.. see vanaisa motikas nüüd 2500 ka väärt pole. Julm hind ikkagi. Huvitav mis see ajalises mahus teeb siis- Lenks, heeblid, leegikad, amordid, 10 polti, ja ca 10 muud pisemat detaili. 2500 eest saaks 4 keskmist eestlast peaaegu kuu aega tööd tegema panna.

No ega sellisel juhul seda 2500.- ka ei tule, kui lenks, heeblid, leegikad, amordid ... kui veljed-sumpsid värvi alla, siis on asi ikka lõbusam. Saan aru, et inimene ei viitsi süveneda ja arvutada, vaid tahab "targemate" käest mkiireid ja valmis vastuseid, aga võiks ikkagi veidi vaeva näha, pindalasid ligikaudselt hinnata ja 20-ga korrutada... no lenks on vast ca 80.- jne... ma ei viitsi ka praegu vanu arveid otsida. Tuletorusid saab Poolast uustoodanguna odavamalt, kui siin vanu kroomida, iseasi, kas nad alati külge istuvad.
Sm. Autojuhi väide, et nikkel "ei kannata niiskust "ültse"!" on küll huvitav uudis, inimene õpib ikka tõesti kogu elu!  Rolleyes
Vasta
#9

(31-08-2016, 21:47 PM)kass Kirjutas:  Sm. Autojuhi väide, et nikkel "ei kannata niiskust "ültse"!" on küll huvitav uudis, inimene õpib ikka tõesti kogu elu!  Rolleyes

Kle, loe rohkem foorumit, saad ka ükskord targaks. Smile

Mina näituseks sain täna teada, et kroom on pullikaka ja tsink kestab hoopis paremini. Homme viin kõik oma 40a säilinud kroomosad eemaldusse ja lasen ära tsinkida. Lõpeb see jama lõpuks selle roostega.
Vasta
#10

Eeltöö tuleb ise ära teha, siis on kroomimine odav, see on küll tüütu ja vaevanõudev, aga 10 a tagasi sai Tuula kroomosad ise läikima löödud ja Vasaras maksis kroomimine mingi paarsada krooni. Ja siiamaani särab kõik nagu uus.
Vasta
#11

(31-08-2016, 21:39 PM)stihl Kirjutas:  
(31-08-2016, 21:24 PM)Peeter80 Kirjutas:  Oi jahh... ilmselt siis peab ära unustama selle kroomimise... ja tasapisi otsima siis lihtsalt korralikke minimaalsete kahjudega detaile.. see vanaisa motikas nüüd 2500 ka väärt pole. Julm hind ikkagi. Huvitav mis see ajalises mahus teeb siis- Lenks, heeblid, leegikad, amordid, 10 polti, ja ca 10 muud pisemat detaili. 2500 eest saaks 4 keskmist eestlast peaaegu kuu aega tööd tegema panna.

Kui see praegu tundub sulle ulmeline summa , siis ära tee sellega midagi. Otsi talle kindel koht ja pane ta lihtsalt seisma. Sa ju ei tea, kas 10ne aasta pärast on see 2500 on sama ulmeline raha. Muud asjad juurde on vast sama palju. PLUSS oma töö.
Konserveeri ta mingite möksidega ära, see pole hullkallis. Vanaisa motikaid on maailmas ainult 1 ja seesama ja juurde neid ei tehta.

Kui aga sipelgas ikka kõditab, siis osta 250€ eest samasugune mingi teine pann ja proovi SEE sõitma saada. Kui talvel aega üle jääb, võid leegikad maha võtta, ära poleerida, siis tsinkida, siis külge panna ja kohe näed, mis värk on.
See pealinna lõunasöögi hinnaga tsink lendab hetkega minema.

P.S. Vanaisa motikas on hindamatu. 2500 on kommiraha selle kõrval.
Mul juba protsess käib SIIN ja muidugi on see hindamatu ning teen seda just selle pärast, et sellel on mingi emotsionaalne väärtus. Ma üritan endale mingisugust tegevuskava ja rahalisi väljaminekuid ajateljel paika panna: aeg=raha=tööd mida teha tasub kohe ja mida hiljem teha.
Vasta
#12

(31-08-2016, 22:09 PM)jurkman Kirjutas:  Eeltöö tuleb ise ära teha, siis on kroomimine odav, see on küll tüütu ja vaevanõudev, aga 10 a tagasi sai Tuula kroomosad ise läikima löödud ja Vasaras maksis kroomimine mingi paarsada krooni. Ja siiamaani särab kõik nagu uus.

Et siis täna saab kodus selle 100x vasetamise ja lihvimise sama lihtsalt ära teha ja Vasarasse minna ja kogumoos....?
Või mis su postituse mõte oligi?
Vasta
#13

(31-08-2016, 22:19 PM)Peeter80 Kirjutas:  Mul juba protsess käib SIIN ja muidugi on see hindamatu ning teen seda just selle pärast, et sellel on mingi emotsionaalne väärtus. Ma üritan endale mingisugust tegevuskava ja rahalisi väljaminekuid ajateljel paika panna: aeg=raha=tööd mida teha tasub kohe ja mida hiljem teha.

Seal paistab ju päris palju asju juba tehtud olevat.
Isegi kokku saab hakata juba midagi panema. Kui kroom on ainus takistus, siis ksf! Kassi jutt on kõige reaalsem. 
Sealt teemast selgub, et kroomi polegi palju jäänud?
Veljed ju värvi all ja muud tal suurt polegi...?

Esialgu võib tõesti need poola sumpsid osta ja originaaalid riiulisse, eks hiljem saab edasi teha. Kui mingi jama.

Aga minu kogemus Narvaga on see, et ikka rõvedat raha küsivad. Ja kui midagi pekki läeb, siis laiutavad käsi, et shit häppens.
Olen ka lasknud ntx Frankfurtis asju teha ja saksa hinnad on samad. Ainult selle vahega, et pe...se nad midagi ei keera - kui töösse läeb, siis tuleb ka tulemus.
Joodavad hõbedaga täis, kui vaja jne. Aga ei nuta, nagu narvakad, et näe, juhtus. Vaata ise, kuidas edasi saad.

.....
Vasta
#14

(31-08-2016, 21:57 PM)stihl Kirjutas:  Kle, loe rohkem foorumit, saad ka ükskord targaks. Smile

Mina näituseks sain täna teada, et kroom on pullikaka ja tsink kestab hoopis paremini. Homme viin kõik oma 40a säilinud kroomosad eemaldusse ja lasen ära tsinkida. Lõpeb see jama lõpuks selle roostega.

Sa said teatud mõttes õigesti teada, sest nende kahe erinava metalliga katmise konseptsioonid on keemilises plaanis täiesti seinast-seina erinevad.  Siin määrab ennekõike töö/aluspinna  oksiidipuhtuse kvaliteet ja hilisem ekspluatatsiooniline mehaaniline mõjutus "arv-kordades"
Vasta
#15

(01-09-2016, 07:45 AM)mellpoiss Kirjutas:  
(31-08-2016, 22:19 PM)stihl Kirjutas:  
(31-08-2016, 22:09 PM)jurkman Kirjutas:  Eeltöö tuleb ise ära teha, siis on kroomimine odav, see on küll tüütu ja vaevanõudev, aga 10 a tagasi sai Tuula kroomosad ise läikima löödud ja Vasaras maksis kroomimine mingi paarsada krooni. Ja siiamaani särab kõik nagu uus.

Et siis täna saab kodus selle 100x vasetamise ja lihvimise sama lihtsalt ära teha ja Vasarasse minna ja kogumoos....?
Või mis su postituse mõte oligi?

Ka vasetamise saab Vasaras teha lasta ja ise lihvida täiesti võimalik.
Või mis su postituse mõte oligi?

Minu postituse mõte siin tsitaatide rägas saab olema selline: Ilmselt ksf! Jurkman pidas silmas seda, et kodus on võimalik eeltöö teha sellise kvaliteediga, et kroomimisse läheb korralik poleerpind ja kroomitakse ilma vasetamata. Mis on tõesti võimalik, kuigi teoreetiliselt peaks olema selline lahendus kibe roostetama minema, st muidugi kroomitud terasdetail võib roostetama hakata, aga praktikas on näiteid, et pool-hobi kaherattaliste küljes normaalsetes hoiutingimustes ei pruugi seda kiirkorras mitte juhtuda. Ja näiteks tuletorude kohta on siin foorumis erutatud, et neid pole üldse hea mõte vastetada kroomi alla , kuna ei pruugi kõrge temperatuuri käes häid näitajaid ilmutada. 
Lisaks on mäletamist mööda ksf! Jurkman siin foorumis mingis galvaanikateemas ka oma Tuula kroomimist mõne lausega valgustanud, nii et sealt võib ka postituse mõtteid otsida. Parem oleks muidugi, kui ksf!-del oleks foorum peas, siis oleks siin töö lihtsam, küsimusi ja solvamisi ka vähem! Muidugi ilma porno ja vägivallata oleks ka kogu foorum igavam ja hallim!  Toungue
Vasta
#16

kõigepealt annan teemaalgatajale virtuaalsed 12 punkti vanaisasse suhtumise eest.
au ja kiitus!
ja niklid-kroomid-vased-tsingid-... on kõik üks galvaanika puha. pole vahet, kas leiutad ise kodus või lased oskajatel teha.
vasarasse võib viia ja mujale ka muidugi. vasaral on miinimumhind. täpselt ei tea, aga umbes nii, et viid kasvõi ainult ühe seibi ja maksad
ikka tonni eest.
kroomi väljanägemine on vaid ja ainult poleerimise kvaliteet, ei muud.
ise nühkida tahtjad võivad koopereeruda mõne suurema tegijaga ja siis omi asju läbi vasara veidi parema hinnaga lasta.
kes valmis tööd tahavad saada ja narvat nuumata ei soovi, siis võite ju näiteks kroomi martini poole pöörduda.
ta oskab ja teeb väga hästi ja minu arusaamise järgi mitte väga kalli hinnaga. aga eks igaüks kaupleb meistriga ise.
ja kui eestimaist ei eelista, siis veetakse-saadetakse omi juppe üle poole maailma. poolad-sloveeniad-slovakkiad on sagedamini kõlanud riigid.
huvilised leiavad veidi lugemist ja palju vaatamist ka maakeelses fb kroomimise grupis.
Vasta
#17

ja vask on täitematerjal. ja pehmem lihvida. ei pea tingimata kasutama. vajadusel pannakse mitu korda ja paks kiht.
kroomi alla nö. krundiks pruugiti niklit vanasti.
või noh, ega mina ka tea.
Vasta
#18

Koduse vasetamise kohta on juutuubis palju erinevaid videosid. Näiteks see: https://www.youtube.com/watch?v=aoCyRQsDNco
Vajaliku vasekihi paksuse saavutamiseks läheb tõenäoliselt suht palju aega. Ise katsetanud ei ole.


Igaks juhuks viitan ka sellele teemale: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=45798
Vasta
#19

(01-09-2016, 10:10 AM)kass Kirjutas:  
(01-09-2016, 07:45 AM)mellpoiss Kirjutas:  
(31-08-2016, 22:19 PM)stihl Kirjutas:  
(31-08-2016, 22:09 PM)jurkman Kirjutas:  Eeltöö tuleb ise ära teha, siis on kroomimine odav, see on küll tüütu ja vaevanõudev, aga 10 a tagasi sai Tuula kroomosad ise läikima löödud ja Vasaras maksis kroomimine mingi paarsada krooni. Ja siiamaani särab kõik nagu uus.

Et siis täna saab kodus selle 100x vasetamise ja lihvimise sama lihtsalt ära teha ja Vasarasse minna ja kogumoos....?
Või mis su postituse mõte oligi?

Ka vasetamise saab Vasaras teha lasta ja ise lihvida täiesti võimalik.
Või mis su postituse mõte oligi?

Minu postituse mõte siin tsitaatide rägas saab olema selline: Ilmselt ksf! Jurkman pidas silmas seda, et kodus on võimalik eeltöö teha sellise kvaliteediga, et kroomimisse läheb korralik poleerpind ja kroomitakse ilma vasetamata. Mis on tõesti võimalik, kuigi teoreetiliselt peaks olema selline lahendus kibe roostetama minema, st muidugi kroomitud terasdetail võib roostetama hakata, aga praktikas on näiteid, et pool-hobi kaherattaliste küljes normaalsetes hoiutingimustes ei pruugi seda kiirkorras mitte juhtuda. Ja näiteks tuletorude kohta on siin foorumis erutatud, et neid pole üldse hea mõte vastetada kroomi alla , kuna ei pruugi kõrge temperatuuri käes häid näitajaid ilmutada. 
Lisaks on mäletamist mööda ksf! Jurkman siin foorumis mingis galvaanikateemas ka oma Tuula kroomimist mõne lausega valgustanud, nii et sealt võib ka postituse mõtteid otsida. Parem oleks muidugi, kui ksf!-del oleks foorum peas, siis oleks siin töö lihtsam, küsimusi ja solvamisi ka vähem! Muidugi ilma porno ja vägivallata oleks ka kogu foorum igavam ja hallim!  Toungue

Mina tegin nii, lihvisin detailid selliseks nagu nad näevad välja kroomituna (meeletu töö), siis lasin vasaras vase peale ja lihvisin vase siledaks, siis läks vasaras kroom peale. Vana vene mootorratta omanik ei saa endale kroomi eeltöö sisseostmist lubada, see on rohkem harley davidsoni omanikest rõigase ja ilvese fännide teema.
Vasta
#20

kui kallis , mingi suurusjärgu/hinnamaatriksi järgi on vasetamine , per mingi ühik? Ja kas vasetavad ainult "punase vasega" või on ka mingeid kollasemaid, messingipoolseid toone võimalik ?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne