Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

ksf  Necro mis hind, ostan ära Selle Stihli jäänused

Bensiinist mõni sõna ----- saatsin minagi sinna need sae bensu müüjad (urruauku nurruma), kui naaber ostis uue sae ja just eelnimetatud sae bensiini sai kaasa ja kutsus testima. Olen oma 40a ga näinud ja kuulnud mõndagi. Krt see segu pani nurruma mu vana Titan 40-ne. Tekkis küssa kas nüüdne küte on fekaal või on too peajagu üle? Paar uut saage olen ostnud ja siis saemüüjad soovitavad ära osta valmissegu, seda enam kiiremini jookseb saag kokku
Krt seda teab kus on see kuldne kesktee, Viimased saed HQ Stihl ja ECHO "sõidavad" mu oma segatud bensuga. Stihl MS 170 käis just hoolduses, öeldi et vähe kasutatud hästi säilinud. Big Grin Raisk kus on see saeke valu mul saanud 2 a jooksul. Ma pole spets aga natu kogemusi on tekkinud. 

JAGAGE OMI  KOGEMUSI 

ALATI ON OODATUD

Veel pole maha löödud
Vasta

Siit siis kogemus. Ca 10 aastat tagasi ostetud odav saekomplekt (el. ja mootorsaag) Partnerid. Samast ajast pärit valmisbensiin oli sae sees ja käivitus eemisel aastal prooviks. Mitte küll esimesest tõmbest, nii kaheksandast umbes. Vahepeal polnud käivitanud ca 9 aastat. Ja seda esimese kanistri benssu peaks veel kanistris olema alles, kanister 5 liitrine. Saest on läbi käinud võibolla 4 liitrit benssu 10 aastat tagasi. Seisab kasutult, ÄHK LÄHEB VAJA, nagu hiidlane ütles kui jää pealt surnud kajaka tasku pani. Kevadel bufaika tasku läks haisema, ÄI LÄIND VAJA! El. oma saab ikka kasutust.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(09-09-2016, 10:09 AM)PlyVal64 Kirjutas:  
(08-07-2016, 08:44 AM)v6sa Kirjutas:  
(06-07-2016, 12:28 PM)hulgus Kirjutas:  ...
Seega 170 KAT omanikud, visake see roheliste silmarõõm n----i ja veel kaugemale.
...

Sae puhul on katt siiski ka saagija tervisele kasuks, kuna märkimisväärne osa saest lahkuvast käib läbi saagija enda kopsude. Cool

Antud teemaga seoses kasutasin ma see suvi sael ja trimmeril VAID spetsiaalkütust! Ehk siis Aspen2-nimelist. Ja kurat ON VAHE! Just tegin ülitihedas võsas kuivanud kadaka harvendust, niigi ilm oli ka tuuletu ja ei hakanud toss hingepeale! Vanasti ise segusolki kokku keerates (rõvebens + teadmata kogus õli) oli sellist tööd ilmvõimatu teha! 

Ehk peaks alustama sellest, kui teha endale vahekorrad selgeks ja kasutada õiget õli. See kas keegi kusagil mingi x segu kokku keerab, ei tähenda veel, et saag hakkab sumpsist lillelõhnalist ja tervislikku õhku välja laskma. Ehk siis... ära plära.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

bensust.
minevi hooaeg puid tehes viskas see lebra lõplikult üle.
sellest alates on saed-trimmerid-muruniidukid saanud aspenit.
ja tavalise bensuga mässamist enam ette ei kujutagi ja vabatahtlikult kasutusele ei võta.
kõik riistad käivituvad ja töötavad nagu peab, lebrat pole mingisugust ja kulu on kindlalt väiksem.
see viimane kompenseerib osaliselt kallimat hinda ka veidi.
ainus häda on see, et tallinna flexoili kontori müügimees on enamasti üsna torssis.
aga no õnneks on neil müügikohti mujal eestis ka.

vaid murupõka ajab veel jaamabensuga läbi. sellel kulu ikka nii suur, et pole lihtsalt kunagi niipalju raha, et sinna aspenit sisse valada.
Vasta

Ega need 2t õlid on ka sellised, et üks haiseb kus kurat aga teisel polegi nii hull ving. Tuleb ikka enamvähem õli kah osta, mitte kõige odavamat ja kui husqvarna orig. ei istu siis proovi muud vähe eksootilisemat.
http://www.maardekeskus.ee/agip-kart-2t-1l-p-17940.html
Vasta

Kuidas need saed nüüd nii meeletult vingavad. Kui  Husqu XP-d kasutada ja karpa ka timmis siis on see ving pea  olematu. Ja kui XP ei sobi siis on veel LS (Low smoke) see peaks tundlikule kasutajale olema juba OK. Kuigi see LS ei sobi palavaga kui hoolega tööd teha sest tema ei alanda töö temperatuuri  aga XP hoiab moto töö temperatuuri madalama.

Aquila captas non muscas.
Vasta

saed ajavad vingu? Liiga tundlikuks on hoopis sae kasutajad muutunud. Big Grin

Veel pole maha löödud
Vasta

Tere.

Kütusest. Kuna soovitati ja oli põhjust osta Aspeni kütust siis tegin seda. Panin trimmeri ja mootorsae paagi täis. Läksin trimmeriga heina laskma ja mootor ei tahtnud enam töödata tühikäigul ning hakkas turtsuma pöörete peal. Sama juhtus ka saega ja hakkas pöörete peal mootorit kinni pooma. Ennem kasutanud bensiini segu 1:50 õliga. Ilmselt lasen hädaga selle 5 l aspenit läbi ja segan edasi...
Vasta

(10-09-2016, 19:42 PM)janar55 Kirjutas:  Tere.

Kütusest. Kuna soovitati ja oli põhjust osta Aspeni kütust siis tegin seda. Panin trimmeri ja mootorsae paagi täis. Läksin trimmeriga heina laskma ja mootor ei tahtnud enam töödata tühikäigul ning hakkas turtsuma pöörete peal. Sama juhtus ka saega ja hakkas pöörete peal mootorit kinni pooma.
Julgen väga kahelda eelmainitud lausete tõelisuses....   alkülaatbensiini vastu ei saa, oli-on ja jääb kahetaktilise puhul parimaks võimalikuks variandiks. 

Aastate jooksul on paar võsalangetajat kiitnud taevani ja muud ei tahagi näha, samuti kasutusolevad saed kiidavad. Ports sthil saage pidevalt töös, paar huskut ka lisaks ning ei näe küll põhjust miks peaks toornaftast rafineeritud bensiini mootorsaagides põletama. 

Kattidega sead nagunii muud ei söögi. 
Müügil olevad nn valmissegud sobivad lõkke alustuseks, ainult alkülaatbensiini baasil olevad segud sobivad saele paaki kallamiseks. 


[Pilt: kIXyco53QvEpV8DccTLJZTQEJDVYVofdBgpDBMVc...78-h658-no]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

mõtsi ka selle jutu üle. kõlab see aspeni maha tegemine nigu konkureeriva brändi müügimehe pläma.
aga loogika puudub. mistahes bensujaamadele on ju täiesti ükskõik kas mõni kodanik oma saele ostab jaamast mõne liitri või mitte.
selge, et koned aspeniga ei saa kehvalt käia, seega lugupeetaval peab ilmselt mingi muu põhjus olema mainitet kütuse parjamiseks. kahe ja nelja segi ajamine ei saa ju ka vast põhjuseks olla?

ja loomulikult käivad timmis saed tavabensuga ka väga viisakalt. vahet alküülitud bensuga ei ole vaja otsida võimsusest-väändest-pööretest-millest iganes. vahe on selles, mis sumpsist välja tuleb. alküülitud bensuga võite omal elutoas kasvõi puid teha.
Vasta

(10-09-2016, 22:27 PM)diesel Kirjutas:  mõtsi ka selle jutu üle. kõlab see aspeni maha tegemine nigu konkureeriva brändi müügimehe pläma.
aga loogika puudub. mistahes bensujaamadele on ju täiesti ükskõik kas mõni kodanik oma saele ostab jaamast mõne liitri või mitte.
selge, et koned aspeniga ei saa kehvalt käia, seega lugupeetaval peab ilmselt mingi muu põhjus olema mainitet kütuse parjamiseks. kahe ja nelja segi ajamine ei saa ju ka vast põhjuseks olla?

ja loomulikult käivad timmis saed tavabensuga ka väga viisakalt. vahet alküülitud bensuga ei ole vaja otsida võimsusest-väändest-pööretest-millest iganes. vahe on selles, mis sumpsist välja tuleb. alküülitud bensuga võite omal elutoas kasvõi puid teha.

Loen seda bensujutu vaidlemist mitu päeva ja otsustasin siis vaadata,millega meie hagu anname(hetkel svenssonis)
Ei ole osanudki selle üle nagu mõeldagi,haiseb,või mitte.Aga tegelt ei haise jah,(alküülitud)käristame värkstoas enne minekut pillid soojaks,ei jookse keegi niiväga uksi laiali ajama.Kasutame seda
[Pilt: 0110472923150fe.jpg]
Vasta

Tuli üks rauast tehtud Jonseredi "Rakett" võsalõikaja rs45 , kaebtus oli, et jubeda vibra lõi sisse. Proovisime, nii on. Lõikepea reduktor töllab, kui tallesaba. Laager vms kindlasti õhtal. On siukse asjaga kogemusi, remonditav, juppide saadavus, kellelgi üle?[Pilt: 1][Pilt: 1]


Vasta

see spetsiaal bensiin on hea küll, kuid soodsam ja tervislikum on küttepuud osta ja üle jääva raha eest võtta spordisaali kuupilet. Ei ole vibratsiooni, müra ega vingu....
Vasta

(11-09-2016, 10:26 AM)maisalup Kirjutas:  ... ja üle jääva raha eest võtta spordisaali kuupilet. Ei ole vibratsiooni, müra ega vingu....

On higihais Big Grin.
Vasta

(11-09-2016, 09:56 AM)hulgus Kirjutas:  , kaebtus oli, et jubeda vibra lõi sisse.

Silindri kinnituspoldid võivad olla lahti. Paarimilline ja ka suurem lõtk ei loe silindri ja karteri vahel midagi,käivitub kenasti ja töötab ka aga raputab nii julmalt,et käed ei kannata saest kinni hoida. Võtab üsna läbi
Vasta

Kes oskab midagi arvata trimmer/võsalõikaja Jonsered RS44 headest ja halbadest külgedest?

[Pilt: 1_1_1915271.jpg]

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(11-09-2016, 16:13 PM)Aspelund Kirjutas:  Kes oskab midagi arvata trimmer/võsalõikaja Jonsered RS44 headest ja halbadest külgedest?

[Pilt: 1_1_1915271.jpg]
Mul oli analoogid sellest saest Husqvarna 254rx näol. Töökindel saag, ainus mis häiris oli see et raskevõitu oli. No ma slin noorem kah! 
Mõningaid juppe on alles veel kui vaja.

Veel pole maha löödud
Vasta

(10-09-2016, 20:41 PM)mlsluik Kirjutas:  
(10-09-2016, 19:42 PM)janar55 Kirjutas:  Tere.

Kütusest. Kuna soovitati ja oli põhjust osta Aspeni kütust siis tegin seda. Panin trimmeri ja mootorsae paagi täis. Läksin trimmeriga heina laskma ja mootor ei tahtnud enam töödata tühikäigul ning hakkas turtsuma pöörete peal. Sama juhtus ka saega ja hakkas pöörete peal mootorit kinni pooma.
Julgen väga kahelda eelmainitud lausete tõelisuses....   alkülaatbensiini vastu ei saa, oli-on ja jääb kahetaktilise puhul parimaks võimalikuks variandiks. 

Aastate jooksul on paar võsalangetajat kiitnud taevani ja muud ei tahagi näha, samuti kasutusolevad saed kiidavad. Ports sthil saage pidevalt töös, paar huskut ka lisaks ning ei näe küll põhjust miks peaks toornaftast rafineeritud bensiini mootorsaagides põletama. 

Kattidega sead nagunii muud ei söögi. 
Müügil olevad nn valmissegud sobivad lõkke alustuseks, ainult alkülaatbensiini baasil olevad segud sobivad saele paaki kallamiseks. 


[Pilt: kIXyco53QvEpV8DccTLJZTQEJDVYVofdBgpDBMVc...78-h658-no]

Tervitus.

jaa võid kahelda, võid nõustuda, whatever rings you bells. Ei laida seda aspenit üldse mitte maha. Kuna sai esimest korda seda ostetud ja oli vaja tubastes tingimustes saagi kasutada. Juhtus lihtsalt nii. Võivad ka teised anomaaliad olla lihtsalt asi oli see, et trimmer kui ka saag hakkasid peale esimest aspeni tankimist tühikäigul välja surema ja trimmer ei tahtnud paugust tööle minna. Võibolla viga kuskil mujal, ennem pole sellist asja juhtunud. 

P.S 
pole ka müügimeesBig Grin
Vasta

Mul sõbrast metsamees väitis, et kui lähed aspenile üle on vaja saag ringi häälestada nii vanad manuaalsed kui ka uued ajuga saed.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(11-09-2016, 12:48 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(11-09-2016, 09:56 AM)hulgus Kirjutas:  , kaebtus oli, et jubeda vibra lõi sisse.

Silindri kinnituspoldid võivad olla lahti....

Kui nooremad käed olid reduktori osa lahti harutanud, selgus, et 4 reduktorit koos hoidvat polti olid end lahti kerinud, laager tundus pealtnäha ok, aga reduktor ise oli ilus, puhas ja... täiesti kuiv...


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne