31-01-2010, 21:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-09-2015, 18:40 PM ja muutjaks oli karpaadid.)
Kui Eestis on Minski 3.112 seeria ülimalt levinud, siis 3.111 mudeleid on siin tunduvalt vähem ning neid aetakse pidevalt 3.112 mudeliga segamini. Sellest lähtuvalt otsustasin siia sellest masinast veidi ka kirjutada, olgugi, et siinse seltskonna jaoks võib olla see ülimoodne mootorratas.
Antud mudeleid toodeti 1973-1976. Minu isend on pärist 1974 aastast, kuid esimene arvelevõtt on 16. juuli 1975. Ostetud uuena minu vanaisa poolt. Kasutas ta seda Laeva vallas auto kõrvalt igapäevasõitude tegemiseks. Kasutas ta seda kuni 1979 aastani, peale mida ostis ta K-750 ning Minsk jäi garaaþi seisma. Selle nelja suve jooksul oli ta Minskiga läbinud veidi üle 3000 kilomeetri. Kuna minu maakodu ei asu eelpoolmainitud kohast väga kaugel ning parasjagu ideega samal ajal trehvas ka kastiga auto kasutada, sai umbes 5 aastat tagasi see igaks-juhuks endale toodud, kus see jälle paari aasta jagu puutumatuna seisis.
Tasahaaval sai seda masinat aga uurima hakatud ning esimesena võeti maha mootor. Seda lahates sai avastatud, et väntvõll on kinni jooksnud, käigukastivõll pooleks. Tarvilikud uued varuosad ostetud, pandi mootor kokku tagasi, kuid kuna varuosa käigukasti võll ei klappinud hästi originaaliga, pidi mõned hammasrattad omavahel ära vahetama, peale mida sai kõik toimima ning mootor kokku. Puudu on veel korralike nuutidega käigukahvel, peale mida saaks ka mootori raamile tõsta.
Paralleelselt mootoriremondiga on tegeletud ka kere sättimisega. Siit-sealt kukkumise tagajärgi likvideeritud ning puhastatud.
Kuna antud ratas asub maakodus, siis edeneb see üldjuhul vaid suviti, mil aega vahest veidi rohkem on. Selle suve jooksul loodan jõuda Minski kokkuladumiseni, teha mõned värviparandused ning sõita esimesed kilomeetrid. Olgu ära märgitud, et eesmärgiks polnud seatud restaureerimine vaid konserveerimine. Leida on vaja veel mõned puuduolevad detailid ning mõni vidin välja vahetada.
Mõned pildid ka, mis on seebikarbiga tõenäoliselt tehtud päeval, mil selle ratta enda juurde tõin. Momendil tundub, nagu oleksin neid pilte ka varem siia lisanud. Igastahes, nagu näha, oli rohi siis rohelisem.
Üsna hiljuti sai järgi toodud ka pass, seega vajadusel saab lihtsa vaevaga tsikli arvele
Antud mudeleid toodeti 1973-1976. Minu isend on pärist 1974 aastast, kuid esimene arvelevõtt on 16. juuli 1975. Ostetud uuena minu vanaisa poolt. Kasutas ta seda Laeva vallas auto kõrvalt igapäevasõitude tegemiseks. Kasutas ta seda kuni 1979 aastani, peale mida ostis ta K-750 ning Minsk jäi garaaþi seisma. Selle nelja suve jooksul oli ta Minskiga läbinud veidi üle 3000 kilomeetri. Kuna minu maakodu ei asu eelpoolmainitud kohast väga kaugel ning parasjagu ideega samal ajal trehvas ka kastiga auto kasutada, sai umbes 5 aastat tagasi see igaks-juhuks endale toodud, kus see jälle paari aasta jagu puutumatuna seisis.
Tasahaaval sai seda masinat aga uurima hakatud ning esimesena võeti maha mootor. Seda lahates sai avastatud, et väntvõll on kinni jooksnud, käigukastivõll pooleks. Tarvilikud uued varuosad ostetud, pandi mootor kokku tagasi, kuid kuna varuosa käigukasti võll ei klappinud hästi originaaliga, pidi mõned hammasrattad omavahel ära vahetama, peale mida sai kõik toimima ning mootor kokku. Puudu on veel korralike nuutidega käigukahvel, peale mida saaks ka mootori raamile tõsta.
Paralleelselt mootoriremondiga on tegeletud ka kere sättimisega. Siit-sealt kukkumise tagajärgi likvideeritud ning puhastatud.
Kuna antud ratas asub maakodus, siis edeneb see üldjuhul vaid suviti, mil aega vahest veidi rohkem on. Selle suve jooksul loodan jõuda Minski kokkuladumiseni, teha mõned värviparandused ning sõita esimesed kilomeetrid. Olgu ära märgitud, et eesmärgiks polnud seatud restaureerimine vaid konserveerimine. Leida on vaja veel mõned puuduolevad detailid ning mõni vidin välja vahetada.
Mõned pildid ka, mis on seebikarbiga tõenäoliselt tehtud päeval, mil selle ratta enda juurde tõin. Momendil tundub, nagu oleksin neid pilte ka varem siia lisanud. Igastahes, nagu näha, oli rohi siis rohelisem.
Üsna hiljuti sai järgi toodud ka pass, seega vajadusel saab lihtsa vaevaga tsikli arvele