TZ 4K-14 mootori remont

TZ4k-14 järeltulijale paigaldatakse tehase poolt vahetüki abil mootor Lombardini 9LD625.2 . Küsimus ksf Gravity,le: kas selline mootor ka valikus ja mitu EUR maksab?
Endal selline masin kasutusel 1989 aastast ja üldiselt rahul. Niššimasin. Tubli abiline metsast üksikute puude (tormimurd, kuivikud jms) väljatoomisel, kuna pole vaja rajada väljaveoteid. Mootor võiks olla kaasaegsem- kui mootor käib, siis ümberkaudu kilomeetri raadiuses kõik informeeritud, et masin töötab.
Vasta

Mul ka massina peal 2-sil elukas. Midagi halba ei oska öelda aga kuna karteripõhi on suurem siis kliirens on jälle väiksem. Raskem on ka muidugi. Margiks on Slavia 2S90,4 takti,  hobuseid 20 juures, paigaldatud kuskil 80-date lõpupoole vahetüki abil. Sumpsist õli ei tilgu, kuid kuna enamuse ajast kipub töötama alla oma võimete siis peale käivitust kipub natuke sinakat suitsu ajama. Kui saab korraks jõudu rakendada - näiteks künd või ka kultivaator - siis suits kaob pikaks ajaks. Häält teeb mehe moodi, kuid pole hakanud summutit umber tegema. Tal on praegu peal lahtivõetav ja tore kui saab iga paari aasta tagant tahma välja koputada. Õlirõhu manomeetri panin peale (sellest on kuskil eespool ka juttu) ja see hoiab seierit 4 ja 5 vahel nii külmal kui soojal mootoril.  
Vasta

(13-07-2015, 21:57 PM)Gravity Kirjutas:  JuuTuubi videosid vaadates kippusid nad suuremal või vähemal määral suitsema. Võta nüüd kinni kas eripära või tegemist päevinäinud masinatega.

Ma olen täheldanud, et kui koormus on optimaalne, siis ei tohiks suitsu väga palju rohkem olla kui seda tühjalt pläristades on. Ülekoormuse korral hakkab jah suitsema aga seda teevad teisedki mootorid.
Ja tühikäigul tiksudes võiks olla korras mootori puhul kerge vine üleval mitte hingemattev toss.
Vasta

(13-07-2015, 23:15 PM)jürimees Kirjutas:  TZ4k-14 järeltulijale paigaldatakse tehase poolt vahetüki abil mootor Lombardini 9LD625.2 . Küsimus ksf Gravity,le: kas selline mootor ka valikus ja mitu EUR maksab?
Endal selline masin kasutusel 1989 aastast ja üldiselt rahul. Niššimasin. Tubli abiline metsast üksikute puude (tormimurd, kuivikud jms) väljatoomisel, kuna pole vaja rajada väljaveoteid. Mootor võiks olla kaasaegsem- kui mootor käib, siis ümberkaudu kilomeetri raadiuses kõik informeeritud, et masin töötab.

Ma pole kindel kas 9LD enam tootmises on kuid laos(Itaalias) neid veel jätkub Smile 

Eestis suhteliselt vähe esinev mootor muidugi. 

Hind jääb ligikaudu 3500+KM kanti . 

Uuemad mudelid on juba peale tulnud ja sügavalt kahtlen kas sedasorti kallil ankrul(115kg) on mõtet. 

TZ 4K on mindud kahte teed mööda seoses orginaal mootori asendamisega. Ühed on kasutanud 18-24HP Kohleri bensiinimootoreid(plussiks hind ja võimalus võtta jõud välja mõlemast otsast). Teised on pannud peale 10-13 HP ühesilindrilise diisli(kompaktne ning öko aga mitte kõige soodsam jällegi) . 

Igal juhul Lääne mootor on suur investeering uuest peast. 

Soovitan huvi korral hoida silma peal igasugustel ehitusmasinatel. Mõnikord müüakse rikkega/vanasid seadmeid koos mootoriga ikka väga soodsalt , Lombardini/Hatzi ülekäimine pole väga kallis kui ise teha. Nendel saadaval remontmõõdud .

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

http://www.ebay.com/itm/Yanmar-Diesel-En...9929&rt=nc

47euriga saadetakse eestisse, tollile maksad maksud ka ja norm hinnaga uus mootor olemas =)
Vasta

https://www.youtube.com/watch?v=W_ei-7xJTqM

nagu ma aru saan Nissan Sunny 2.0 diisel.

kohe tekkis mõte, ostaks miski vana rimaka näiteks 350€ eest http://www.auto24.ee/used/2029617 oleks 40kW diiselmootor olemas. iseasi palju probleeme sellega juurde tekib. Smile
ilmselt ei pea selleks kindlasti nissan ka olema.
Vasta

Kaine mõistus ütleb, et orginaalmootori asendusel peab mingi sihtpunkt olema.

Tavaliselt vahetatakse pada välja kuna enam pole varuosi saada/ hind saadavuse tõttu kõrge või töökindluse/omaduste probleem.

Automootor tekitab rohem muret juurde kui asi väärt on. Pigem investeerige raha juba olemasoleva katla remonti.


TZ 4K suuremaks ehitamise asemel hankida juba kohe järgmise kategooria traktor, tuleb parem ja odavam.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

Gravityga täiesti nõus. Suure kahjutundega müüsin oma 20 aastat teeninud teetseti maha ja ostsin originaalkonditsioonis T-25. Manööverdamise koha pealt ei saa TZle vastu aga muus osas on peajagu üle. Korralikud ketid alla ja toob metsast kõik puud-palgid välja, lükkab lume, põlluvirtsahvtist ei hakka rääkimagi...
Ahjaa, seisma jäi TZ töökorras originaalniiduk, kel huvi see küsib.
Vasta

mis hinnajärku see niiduk jääda võiks?
Vasta

Tere! Paluks targemate abi: minu masina mootoril on kolvisõrme nõellaager laiali jooksnud ja laiali on ta varem võetud mingite kolmandate isikute poolt. Probleem selles, et ei kujuta ette milline see originaalis välja nägema peaks. Kas seal on mingi separaator ka või on lihtsalt nõelad üksteise kõrval? Ja mis neid kepsusilma sees keskel hoiab? Mingid seibid kahelpool äkki? Pildi eest oleks kohe eriti tänulik!
Vasta

http://detva-mksm.ru/menu/TZ-4K-14_zapchasti.php
http://detva-mksm.ru/menu/TZ-4K-14_traktor.php
Ülemisest saad detaili nr., alumisest pildi.
Üldmulje siit: http://equit.ru/d/125429/d/tz4k14_katalo...y_pdf2.pdf
ja siit: http://minitraktorcz.ru/minitraktor-%d1%...-14/katalo

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Nüüd ettekujutus olemas asjast. Tänud Smile
Vasta

Väike mure. Kas laagrid on ühesugused tagasillale jõudu andval võllil kande toru sees?    
.pdf Spets.pdf Suurus: 102.14 KB  Tõmbamised: 367
Vasta

(24-05-2016, 09:51 AM)klaave Kirjutas:  Väike mure. Kas laagrid on ühesugused tagasillale jõudu andval võllil kande toru sees?    

Olen korra lahti võtnud, aga ei mäleta, et nad ühesugused oleks olnud.....

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Tsehhikeelses varuosade nimekirjas samamoodi nr 18 vahelt puudu.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Lombardini müügis oksjonil: https://haamer.net/auctionItem.php?ixAuctionItem=12901
Vasta

Sellel Lombardinil on ka õhu eelsoojenduse element sisselaskes. Klemmi otsad ulatuvad välja. 

Kes märkas või ei märganud.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

Tervitusi kõigile teetsetnikutele!

Tunnistan, et minu kokkupuude antud aparaadiga on vaid visuaalne (olen näinud)

Aga jäi silma, et keegi on otsustanud mootoriremondist efektselt loobuda ja on nüüd nõus ka traktorist loobuma

Kuulutus läheb kunagi kõige liha teed, seetõttu pätsasin sealt pildi:
   
Sama kuulutus aegunud kujul rasketehnika.ee-s, kus mootorist parem pilt:
   
Sääl ka väidetud, et mootor maksis 4000 kehtivat ühikut.

Kõrgeauline ksf! Gravity peaks vast täpsemalt öelda oskama, millega tegu. Aga tema eespool antud soovitus passida soodsa hinnaga ehitusmasinaid viis ühe Hatzi puhul möödapääsmatu vajaduseni soetada poolpidune teerull Big Grin

Ok, ajame tõsist juttu ka. Millised mootorid Gravity riiulist antud kontekstis üleüldse kvalifitseeruvad? Peaksid olema õhkjahutusega diislid vahemikus 10...20 HJ. Hüdropumba install ei peaks  olema ülearust raketiteadust nõudev protseduur. Ja jälgima peaks pöördeid. Minu arusaamist mööda väiksematel diislitel analoogselt bensukatega max 3600rpm, mis ajab originaaliga võrreldes teetseti hulluks püssiks Smile Ja arvestama peab ka mootori enda installi keerukust (sidur, sobitumine jõuülekande otsa).

Gravity, äkki oled nii lahke ja virk, et tekitad vastava listi koos (orienteeruva) hinnakirjaga?

Ohkimise-ähkimise kõrge hinna teemal jätaks äkki ära, ei ole see kellelegi raha karmanisse toonud. Ja just lugesin kuskilt ajakirjast hääd mõttekäiku: muretsemine on nagu kiiktoolis kiikumine: palju energiat aga vähe tolku Smile
Vasta

Pildil olev isend oli Kuldses Börsis müügil juba 2013 a sügisel hinnaga 3500 EUR. Omanikuga oli mul kaup tehtud ja ootas äratoomist. Viimase toimumise  viis ja aeg oli kokku lepitud. Tollane omanik kahjuks kokkuleppest kinni ei pidanud ja müüs teisele isikule. Kommentaariks ütles, et pakuti rohkem. Vaatasin, et mul tollane meilivahetuski arvutis alles.
  Kohe peale seda pandi uue omaniku poolt uuesti Kuldsesse Börsi müüki ja nii on ta seal korduvalt tänaseni. Tolleaegne asukoht oli vist Pärnumaa (praegune Jõgeva) ja ümberehitajaks (mitte omanikuks) sama mees, kes tegi neljasilindrilisest automootorist kahesilindrilise ja paigaldas selle TZ-le.
Vasta

Tükk aega mõtlesin üldse mida kirjutada. TZ mootori valik on nagu naisevalik. Päris ilma ka ei saa aga keeruline on sobivat leida. 

See mootor , mis on müügikuulutuses oleva traktori peal peaks olema Lombardini 625-2 . Ehk 22HP ning kaalub see pada 110kg . Õlipumba jaoks on nendel eraldi väljavõte olemas kuhu saad väiksemad pumbad kinnitada. Või võtad väntvõlli otsast rihmaga. 

Neid konkreetseid mootoreid meil minuteada liikunud uuest peast pole ja ta hind tõesti 4K ringis. Ju siis oldi raha peale vihased ning hävitati hoolega. 

Ennem üldse kui hakata Katit või Mallet valima siis tuleks projekti üldidee paika panna. Mis sa üldse plaanid traktoriga peale hakata ning palju kasutama. Väikse kasutamise korral soovitan üldse bensiinimootori külge kruvida nagu on seda korduvalt tehtud. Saad TZ ligikaudu 2 korda odavamalt ära motoriseerida.  Kohler pakub V2 seeriat kus juba tehasest on kaks väljavõtet olemas. 

Teine asi on see, et võimsusega ei maksa ka hulluks minna. Algselt projekteeriti TZ 14 ju 13HP mootori jaoks. Mõistlikum on juba hankida suurema klassi traktor kui minna võimsama paja teed. 

Nagunii ühtegi mootorit, mis üks ühele istub ju peale orginaali pole. 

Mina isiklikult paneksin maksimaalselt: bensiini korral Kohler CH620-740 ja diisli korral Hatz 1D81-90 . Üle selle kaotab vähemalt minu silmis projekt mõtekuse ära.

Uuena Hatz 1D81 hind kuskil 2800+KM

Samas Hatz 1D81 leidub igasuguste vibroplaatide peal ning seda mootorit kannatab ka väga edukalt kapitaal remontida. See tähendab, et alati ei pea uut ostma. 2 silindrilisi Lomardinisid kohtab aga üliharva järelturul.

Eks sa avalda ka oma mõtteid.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne