01-04-2004, 19:37 PM
10.03.2000
Luksusautod müüdi oksjonil tunniga
Naisele pulmasõiduks autot otsinud keskerakondlasest riigikogu liikmel Arvo Haugil õnnestus eile riigikantselei autooksjonilt soetada endist peaministrit Tiit Vähi sõidutanud luksusauto Tshaika.
\"Nüüd saan ostetud limusiiniga naisele lõpuks pulmasõidu korraldada,\" lausus käesoleval aasta 1. jaanuari öösel abiellunud Arvo Haug. \"Toona jäi pulmasõit hilise aja tõttu tegemata, kuid nüüd on mul uus võimalus.\"
Riigikantselei müüs kunagi kõrgeid väliskülalisi ning Eesti tippriigitegelasi vedanud kuus Tshaikat eile korraldatud oksjonil vähem kui tunniga. Arvo Haugil õnnestus ENSV aega sümboliseeriv limusiin osta kõige odavamalt, 56 000 krooni eest, kusjuures alghinnast tõusis ostuhind 19 400 krooni kõrgemale. Hiljem müüdud luksusautode hinnad küündisid saja tuhande kroonini, kõige kallim 210 000 kroonini. Kunagi president Lennart Meri käsutuses olnud Tshaika osteti 151 000 krooniga.
\"Mulle tuli kasuks, et olen psühhiaater,\" tunnistas Haug õnnestunud ostu. \"Sain kohe aru, et tuleb püüda osta esimesena müüki pandud Tshaika, sest algul ei kipu paljud soovijad oma trumpi lauale lööma. Hiljem tekib kindla ostusooviga tulnutel aga pinge, sest masinaid jääb üha vähemaks ning et autot kindlasti saada, peavad nad hinna üles lööma.\"
Riigikantselei transporditalituse juhataja Vambola Vilbo kinnitusel on riigikantselei saanud lõpuks lahti kõigist ebavajalikest autodest. \"Jumal tänatud, neid Tshaikasid oleme juba kolmel oksjonil püüdnud maha müüa, kuid liiga kõrge hind on peletanud,\" ütles ta. \"Soovisime kunagi Tshaikat müüa alghinnaga veerand miljonit krooni. Kuid ikkagi olime sunnitud iga oksjoniga hinda alandama. Enne nende limusiinide müüki õnnestus meil vaid ühest Tshaikast 125 000 krooniga lahti saada.\"
Pärast eilset oksjonit kahtlustas paar oksjonil osalenut kokkumängu, viidates sellele, et mõne auto puhul löödi hind tahtlikult liiga kõrgele. Võitjad loobuvad nende hinnangul hiljem ostmisest ning auto saab osta tunduvalt odavamalt paremuselt teine pakkuja, kes on võitja tuttav.
Vilbo kinnitusel polnud eile õhtuks ükski oksjoni võitja ostmise katkijäämisest teatanud. Oksjonil müüdud autod:
GAZ-13 Tshaika ( 1970), alghind 25 800, ostuhind 77 000
GAZ-14 Tshaika (1986) – alghind 40 200, ostuhind 210 200
GAZ-14 Tshaika (1985) – alghind 39 800, ostuhind 151 000
GAZ-14 Tshaika (1983) – alghind 36 600, ostuhind 56 000
GAZ-14 Tshaika (1981) – alghind 33 400, ostuhind 87 000
GAZ-14 Tshaika (1979) – alghind 31 200, ostuhind 64 000
Luksusautod müüdi oksjonil tunniga
Naisele pulmasõiduks autot otsinud keskerakondlasest riigikogu liikmel Arvo Haugil õnnestus eile riigikantselei autooksjonilt soetada endist peaministrit Tiit Vähi sõidutanud luksusauto Tshaika.
\"Nüüd saan ostetud limusiiniga naisele lõpuks pulmasõidu korraldada,\" lausus käesoleval aasta 1. jaanuari öösel abiellunud Arvo Haug. \"Toona jäi pulmasõit hilise aja tõttu tegemata, kuid nüüd on mul uus võimalus.\"
Riigikantselei müüs kunagi kõrgeid väliskülalisi ning Eesti tippriigitegelasi vedanud kuus Tshaikat eile korraldatud oksjonil vähem kui tunniga. Arvo Haugil õnnestus ENSV aega sümboliseeriv limusiin osta kõige odavamalt, 56 000 krooni eest, kusjuures alghinnast tõusis ostuhind 19 400 krooni kõrgemale. Hiljem müüdud luksusautode hinnad küündisid saja tuhande kroonini, kõige kallim 210 000 kroonini. Kunagi president Lennart Meri käsutuses olnud Tshaika osteti 151 000 krooniga.
\"Mulle tuli kasuks, et olen psühhiaater,\" tunnistas Haug õnnestunud ostu. \"Sain kohe aru, et tuleb püüda osta esimesena müüki pandud Tshaika, sest algul ei kipu paljud soovijad oma trumpi lauale lööma. Hiljem tekib kindla ostusooviga tulnutel aga pinge, sest masinaid jääb üha vähemaks ning et autot kindlasti saada, peavad nad hinna üles lööma.\"
Riigikantselei transporditalituse juhataja Vambola Vilbo kinnitusel on riigikantselei saanud lõpuks lahti kõigist ebavajalikest autodest. \"Jumal tänatud, neid Tshaikasid oleme juba kolmel oksjonil püüdnud maha müüa, kuid liiga kõrge hind on peletanud,\" ütles ta. \"Soovisime kunagi Tshaikat müüa alghinnaga veerand miljonit krooni. Kuid ikkagi olime sunnitud iga oksjoniga hinda alandama. Enne nende limusiinide müüki õnnestus meil vaid ühest Tshaikast 125 000 krooniga lahti saada.\"
Pärast eilset oksjonit kahtlustas paar oksjonil osalenut kokkumängu, viidates sellele, et mõne auto puhul löödi hind tahtlikult liiga kõrgele. Võitjad loobuvad nende hinnangul hiljem ostmisest ning auto saab osta tunduvalt odavamalt paremuselt teine pakkuja, kes on võitja tuttav.
Vilbo kinnitusel polnud eile õhtuks ükski oksjoni võitja ostmise katkijäämisest teatanud. Oksjonil müüdud autod:
GAZ-13 Tshaika ( 1970), alghind 25 800, ostuhind 77 000
GAZ-14 Tshaika (1986) – alghind 40 200, ostuhind 210 200
GAZ-14 Tshaika (1985) – alghind 39 800, ostuhind 151 000
GAZ-14 Tshaika (1983) – alghind 36 600, ostuhind 56 000
GAZ-14 Tshaika (1981) – alghind 33 400, ostuhind 87 000
GAZ-14 Tshaika (1979) – alghind 31 200, ostuhind 64 000