06-12-2016, 10:55 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-12-2016, 11:01 AM ja muutjaks oli mossepower.)
(05-12-2016, 21:52 PM)spitfire Kirjutas: Kuna seaduse mõte on maksustada autot kui tarbeeset siis võiks vanatehnika vanuses 35 aastat ja üle sellest maksust olla prii, kuna üle selle vanuse pole auto enam tarbeese aga juba osa tehnikaajaloost mille säilitajad ja taastajad vanatehnika huvilised moel või teisel on. Samal põhjusel ei pea selliste autode pealt üldjuhul ka kolmandate riikide tollimaksu tasuma.
Selline suhtumine tundub mõnes mõttes veidi õrnale jääle minekuna. Kui vana auto pole tarbeese (igapäevaseks eluks/sõiduks seda vaja ei ole) siis on see ju pigem luksuskaup (nagu tubakas, alkohol, limonaad jne.) ning võib veel kõrgema maksustamise alla liigituta oma olemuselt. Väita et nt. iga registris olev (omaniku vahetust võimaldav) vähemalt 35 aastat vana Volga, Moskvich või Opel on hindamatu osa tehnikaajaloost ei kõla ka just väga usutavalt, pigem tegu ikka omaniku ilusa ilmaga linnapeal ja autoüritustel poosetamiseks vajaliku luksuskaubaga.
Palju ratsionaalsem tunduks kilovatipõhine maks aga nt. tingimusega et maks ei saa ületada 10 % auto turuhinnast. Sest on ju pehmelt öeldes ebavõrdne kui nii 15 000 kui ka 1500 euri maksva auto ostul pead ca. 450 maksu maksma, aga 1500 auto eest 150 vast oleks veel mõeldav. 500 eurise auto eest peaks nõnda maksma kõigest 50 euri mille eest ei saa täit paaki kütustki.