(09-12-2016, 09:23 AM)sugraM Kirjutas: (09-12-2016, 01:10 AM)Maanteemuuseum Kirjutas: [quote pid='409709' dateline='1481230566']
huvitav, milline normaalsuuruses pereauto on 100-140 co2 näiduga. Kuna just ostsin/liisisin sügisel üle pika aja uue ja väiksema (ausalt öeldes minu mõõtudega mehele natuke kitsavõitu, aga lapsed juba iseseisva elu peal ja rohket ruumi pole vaja, kannatab ära) auto eelkõige kütuse kokkuhoiu eesmärgil, siis selle pisikesel 1,5 l diislil on olematute 80 kW juures co2 näit 123! Seega klass suuremal, pereautoks sobival peaks co2 näitajad olema tüki suuremad.
Päris nii see ei ole, ma diislitest väga ei tea aga 150 hj focus 1,5 turbobensukas jääb 130 kanti. Sama masin 0,9 l ja 125 hj on suts üle 110. Mondeo samade mootoritega on ca 10 g/km kohta rohkem. Kui aga sa tahad olla keskonnaäästlik ja arvad, et 200kkm järel võiks auto siiski edasi sõita, mitte mootoririkkega lammutusse minna, siis jah kahjuks saab samade saastenäitajate juures vaid nõrga vabalthingava supermini. Samas nagu vihjati, siis VW näitel ei tea keegi mis on reaalsed näitajad, kuna see co2 vist on nagu tehase kütusekulu, mida näed sama palju nagu oma kõrvu.
[/quote]
ma jälle pole istunud sees focuses, kuid väljastvaadates tundub olema just selline ühemeheauto mõõtu (noh pikemat otsa perega ikka heameelega ei sõida, a la 100 km linna ja tagasi), mondeo paistab pereauto suuruses olema. Tööl on meil üks astra, millel iste nii kitsas, et minu selg toetub seljatoe külgmistele patjadele, mitte seljatõe põhjale, krdi ebamugav on sellisega sõita, iste tagumises asendis, käsipiduri kang kusagil pooleldi p.rse all jne. Kui selliseid pidada pereautodeks, siis ma ei tea. No mingitele noortele kõhnadele kujudele võivad ju sobida ...
Mu arust ikka 1,5 l mootorile on viimane piir, millest allapoole on mootori piinamine, sihuke keskmine auto võiks olla 1,8-2 l.
OT muide mul on üks auto (2,5 l diisel) mille tehase kütusekulu vastab enam-vähem reaalsele kulule, samas uue auto tehasekulu 4,2-4,7 asemel on praegu kompuutril ees 6,7 keskmiseks