TZ 4K-14 mootori remont

(06-11-2016, 20:21 PM)klaave Kirjutas:  Gravity Kirjutas: Jällegi infoks kriban veidi.

Sisuliselt D722 ja Hatz 1D81/1D90 on enam vähem sama võimsusega kui võrrelda graafikuid. Tasub ka tähele panna, et Hatz teeb max 3K rpmi ning Kubotat piinatakse kuni 3600ni. 3600 pole enam praktiline , selleks on muud tüüpi mootorid juba.

Samas tekib küsimus ka näiteks jõuvõtu kohta. Tavaliselt on need sõltuvuses mootoriga ja sellisel juhul on paremad omadused 3600-ga. Näiteks frees mida rohkem rpm seda kergem on mööda maad ajada, sama on ka lihtsa lumepuhuriga, mille "vendi joonkiirus peab tegema kogu töö. Näiteid võib ju veel välja mõelda, aga see sõltub ju masina kasutamisest.

Asja peab ikka õigest otsast alustama. 

Mootori pöörete tõstmisega tõuseb ka ju traktori kiirus st lumefrees peab pöördvõrdeliselt kiiremini pöörlema kuna sööb rohkem. 

Lihtsalt pöördeid tõsta, et tööseade saaks vajalikud kätte ning mootorit 3600 kräunutada pole kõige parem mõte. 

Õige on tööseadme kiirus viia paika mootori omaga. Ütleme , et 2800 siuke optimaalne. Siis tuleb tööseadme enda ülekannet muuta. 

Erinevalt bensiinimootori omast diisli puhul võimsus pööretega peale magust ala(2400-3000) ei kasva suurt. 

Vähemalt nii , ma olen ise praktikas erinevaid mootoreid ja tööseadmeid paika ajanud. 

------

Vahemärkusena küsin , et palju üldse TZ orginaalmootoril max rpm oli? Nö tehase poolt.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

(06-11-2016, 21:58 PM)Gravity Kirjutas:  Vahemärkusena küsin , et palju üldse TZ orginaalmootoril max rpm oli? Nö tehase poolt.
Kui mälu ei peta, siis 2200
Vasta

Põhimõtteliselt leiaks riiuli alt uuepoolse Hatz 1D90 kui saan vastu samusuguses seisukorras  3-me silindrilise Kubota või siis läbiaetud Kubota koos uute varuosadega.
Vasta

Kõik õige, aga kui on näiteks lumepuhur  otse JVV-lt või frees. Masin astub kiiremini järelikult ka frees (või puhur) peab kiiremini töötama, aga kuskil tuleb piir. Kui masin astub liiga kiiresti siis tööseade ei jõua enam tööd teha. TZ mootori asendamisel ei tohiks mootori max pöördeid eriti paljuta muuta, sest tööriistad ei jõua järel . Proovi saa vikatiga niita (või freesida) kui masina liikumis kiirus on tunduvalt suurem ja kiiremalt rapsivad vikati terad ei mängi erilist rolli.
Vasta

(06-11-2016, 19:03 PM)klaave Kirjutas:  ...Tänud kellelegi (praegu ei mäleta täpset ksf nime) TZ keskliigendite tellimusteinfo eest. Nimelt minu masinal on selga istudes selline tunne et kohe läheb pooleks ja arvatavasi on ka põhjus teada. Nimelt ei ole aastaid neid keskliigendil olevaid nipleid määritud, ja kui masin sattus minu kätte siis sai määret ohtralt. Nüüd on (vist) kogu fekaal ja rooste kadunud ja minule jäi tohutu loks mis kohati on lausa hirmutav. Mõtlen tõsiselt kogu keskliigendi vahetamisele (tagasillast kuni esisillani). ...
Ehk annab koostööd teha
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid406150
Kontaktandmed profiilis.
Vasta

(06-11-2016, 12:12 PM)oltsberg Kirjutas:  argo1974... Sest kui TZ kokku jookseb...
Kas sellesse peab suhtuma kui normaalsesse nähtusse?
Originaalseades tõesti. Põhjused: 2 takti, õhkjahutus, suur silindrimaht, halb kolvi/silindri materjalipaar (alumiinum/malm, erinev paisumine, halb jahutus), üleliia kokkuhoidlik õlitus, kruvidega õlipumpadel kruvide kulumise tõttu lisaks õlikoguse vähenemine jne.
2-taktiline vajab suuremal koormusel lisaks välimisele ka sisemist jahutust - näiteks (karpaga) bensukatel keeratakse lihtsalt küttesegu üleliia rikkaks, et kolbi piisavalt jahutada. 2T diislil see variant puudub. Sisemise jahutuse parendamiseks jääb üle vaid kolvi õlitust parendada (õlipumbal õlikogust peale keerata ja/või rohkem õli kolvile suunata). Miinusteks siis jällegi rohkem tossav ja sumpsi kaudu õli kaotav, kuid tunduvalt töökindlam mootor.
Vasta

http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=8&t=66650
Eriline püss just ei ole ja hüdropumbaga peab vaeva nägema, aga muus osas tundub päris soodne variant nelja takti meestele.
Vasta

Kui see 4x4 foorumi mootor pole sedasorti lahendus, et Honda on omad kirjad Yanmarile peale löönud siis see võib ka täitsa tavaline Hiina disla olla. 

Hüdropumba väljavõtte saad teha käsistarteri kopsiku asemele. Paned väikse võlliotsa ning teed rihmülekande. 

Subaru on näiteks Hatzi oma genekate peal pakkunud.

10HP Lombardnit/Hatzi saab ka umbes 60-65% hinnast, mis tuleks 1D90 13HP eest välja käia. 

Alla 600 kuubikulise diisli pole mõtet peale panna kuna see asi saaks alaväärne lihtsalt ning ükskõik kas maksad mootori eest 99 eurot või saad ilma rahata siis idee on juba surnud sündinud.

350-460 kuubikulised diislid on suuremate motoplokkide peal.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

Tänan veelkord, argo1974!

Originaal sobib siis neile, kellel on sügavaid teadmisi, oskusi ja pühendumust asjaga tegelda. Mina nende hulka ei kuulu Sad Ja pealegi läheb leiutuslik moment kaduma. Kui eesmärk pole mitte must vaid "hall" number, siis miks mitte leiutada.

Kaevasin veel Kubotade kohta. Ksf! maniakk on ikka parajalt hullu püssiga maha saanud Smile  Ma natuke muretsen ülekande pärast. Ja kolmas kord provotseerin: pilte, pilte, pilte Big Grin  

Kõik Kubotad ei tööta sugugi lennukipööretega, nagu kusagilt netist leitud tabelist silma võib jääda. On ka madalamate pööretega versioone, sõltuvalt sellest, millise konkreetse otstarbe jaoks antud mootor toodeti. Ja muid nüansse on ka: karteripõhja kuju, õlivarda asukoht, gene, väljalaskekollektor jne.

Kõikse perspektiivikam tundub vist leida poolkõva Hatz. Sellega seonduvalt ksf! Gravity´le mõned küsimused. (Ma võin tunduda parajalt tüütuna, aga paaril korral on minupoolne info kangutamine ka tehinguga lõppenud) Leidsin sellise lehe

Kuidas Sinu firmas hinnatase on? Kirvemeetodil arvutades tuleb lingitud lehelt leitud numbrid jagada 4ga.

Ja tehnilised nüansid ka. Tootja lehelt pätsatud pilt hoorattast:
   
See küll 1D42, aga välimine poldiring sama nagu suurematel:
   
Suurtel hooratas lihtsalt ise veidi suurem. Aga... Kuskilt on meeles, et originaalsiduri ketas 200mm, seega üks tubli sõiduauto sidur. Korv on mõistagi veelgi suurem. Kuidas korv hoorattaga klapitada?

Pumbavärk ka. Tootja lehelt näha, et olemas originaalpumbad. Kuidas võiks istuda mõni teine pump?

Ok, jätan selle teema nii siinses foorumis kui ka oma elus mõneks ajaks rahule.
Vasta

Nädalavahetusel teen mõne pildi kah. Ülekande pärast pole vaja muretseda, sellepärast tegingi haakeriistad nt. Kultivaator, 1 meetri laiuse, kuigi vedada jõuaks ka kahemeetrist. ja hea on tühikäigul 3nda käiguga töötada, jõuvaru on alati kasuks. Ja lõppeks peab operaatoril ka oidu olema, et masinat ära ei lõhuks, loll lõhub ju sangpommi ka ära, kui tahab Big Grin
Vasta

Ksf!oltsbergile lubatud pildid
[attachment=60716]
Vasta

[attachment=60717]
Vasta

survelaagri ja sidurikorvi vahele oli puksi vaja, tegin siis sellise:     puks on treitud astmega ja läheb täpselt korvi "käppade" sisse ja paigas hoiavad seda 3 vedru...toimib Big Grin
Vasta

Tänan, maniakk!

Täitsa viisakas aparaat, ei näe see suur mootor sugugi ülemõõduline välja.

Tükk aega mõtlesin, et mis toru see mootori külje peal jookseb. Siis meenus, et radikas ju tagapool. Kolmepütasel peaks vast radika "õigesse kohta" paigaldada saama.

Igatahes inspireeriv eeskuju on olemas Wink
Vasta

Häid Pühi kõigile !

Küsimus ka tz omanikele minu omal nimelt see hüdrosilinder jookseb päris hullult sellest korgi august, saadanas lasi kogu hüdroõli garaasi põrandale. Miks sealt jookseb ja kuidas parandada ?
Vasta

(25-12-2016, 13:40 PM)probemees Kirjutas:  Häid Pühi kõigile !

Küsimus ka tz omanikele minu omal nimelt see hüdrosilinder jookseb päris hullult sellest korgi august, saadanas lasi kogu hüdroõli garaasi põrandale. Miks sealt jookseb ja kuidas parandada ?

Silindri mansetid läbi. Remondiks tuleb silinder laiali võtta ja mansetid ära vahetada. Uued mansetid saab pädevate hüdrosüsteemi juppe müüvate kaupmeeste käest. Ma olen kolm selle masina silindrit remontinud ja iga ühega sai ohkimist kuulda, et mis asja sa remondid ja tee ikka lääne peale ringi jne.
Vasta

Ma enda masinal ka just taastasin ära, võru Mehkast ostsin lääne tihendid, panin kokku ja sai väga hea.lahtivõtmine väga lihtne:splint eest ja kogu mäng tuleb laiali. Mul oli muidugi silindri vars ka roostetäppe täis, selleks ostsin hydroscandist tooriku ja treial tegi uue, sai vinge.PS! Küsimus targematele: kas silindreid võib olla kahesuguseid? Nimelt ostsin PM kaubamajast tihendid, mis ei sobinud mulle. Läbimõõt oli ok aga tihendid olid liiga paksud ja soonde ei läinud. Kui kellelgi vaja ja sobivad siis võin ära anda.
Vasta

Hüdrosilindreid on kahte tüüpi, 60mm (vanem) ja 63mm (uuem) läbimõõduga. Ise olen ostnud tihendikomplektid otse Slovakkiast, need on igatahes 1:1 sobinud.
Vasta

terekest ja häid pühi kõigile!!!!
 Sai ka aastake tagasi silinder korda tehtud, kuid mingi aja tagant ikka viskas törtsu õlikest jalale, ja seda siis kui lased silindri lõpuni. Kuidagi pääseb ikka natuke teisele poole kolbi ka. See korgi auk oli ka otse jala suunas ja suviti plätud tihti ligased. Big Grin   Sai korgi auku installitud peenike voolik, jäid vähemalt jalad puhtaks, ja nii palju ka ei tulnud, et hüdropaaki tagasi oleks pidanud vedama.     (Nüüd kahepoolseks ümber tehtud ja see mure kadunud).
Vasta
Photo 

Head uut aastat !

Täna võtsin hüdrosilindri maha, aga kuidas täpsemalt lahti käib seda oleks vaja teada.

Silinder ise siis selline:

[Pilt: 0110706679d167a.jpg]
[Pilt: 0110706683ef216.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne