24-01-2017, 21:20 PM
Spetsialistid avaldagu arvamust, kas tõesti:
Auto24 link
Auto24 link
(24-01-2017, 22:14 PM)cesium Kirjutas: Spetsialist pole. Vene wiki ütleb et 2. seeria algas november 1948.
Selles valguses võib olla küll haruldane 1949. aastal toodetud esimene seeria.
(24-01-2017, 23:16 PM)zazik Kirjutas:(24-01-2017, 22:14 PM)cesium Kirjutas: Spetsialist pole. Vene wiki ütleb et 2. seeria algas november 1948.
Selles valguses võib olla küll haruldane 1949. aastal toodetud esimene seeria.
Vene Wikil on ilmselt väärad andmed.
Pole suurt põhjust kahelda Valdo poolt korduvalt mainitud faktis, et Pobeda suurseeriatootmine algas sügisel 1949. Sellega algas ka n.ö. 2. seeria, ehk mõneti täiustatud kuid paljudes detailides lihtsustatud mudel.
(25-01-2017, 00:10 AM)Maanteemuuseum Kirjutas:(24-01-2017, 23:16 PM)zazik Kirjutas:(24-01-2017, 22:14 PM)cesium Kirjutas: Spetsialist pole. Vene wiki ütleb et 2. seeria algas november 1948.
Selles valguses võib olla küll haruldane 1949. aastal toodetud esimene seeria.
Vene Wikil on ilmselt väärad andmed.
Pole suurt põhjust kahelda Valdo poolt korduvalt mainitud faktis, et Pobeda suurseeriatootmine algas sügisel 1949. Sellega algas ka n.ö. 2. seeria, ehk mõneti täiustatud kuid paljudes detailides lihtsustatud mudel.
I seeria tootmine lõppes ikka augustis 1948 ja taaskäivitati konveier sama aasta novembris. Ka on vene Wikis toodud pikk loetelu fakte (dokumente) ümber lükkamaks sedasama II seeria alguseaja levinud eksiarvamust. Jääme siiski selle juurde, et nov. 1949 vaid viidi tootmine üle uude hoonesse ja uuele konveierile ning saavutas uue taseme e suurseeriatootmine .
(25-01-2017, 00:33 AM)zazik Kirjutas: No niipalju kui mina aru olen saanud, siis Pobeda puhul on see seeriateks jaotamine suht tinglik. ... Ja paljuski peetaksegi kogu suurseeriatootmise eelset toodangut "varajaseks" e. esimeseks seeriaks. Ilmselt tõlgendamise küsimus rohkem.
...
(25-01-2017, 00:33 AM)zazik Kirjutas: .... S.t paljud muutused käisid veel rohkem käigu pealt kui näiteks Volgadel. ...Jällegi on mulle jäänud mulje, et nn I seeria tuli ilma mingite oluliste muudatusteta ja alates II seeria alustamisest algasid muutused: petška, vedrud jne järjest riburadapidi tuli neid muutusi kogu II seeria tootmisaja jooksul.
(24-01-2017, 23:16 PM)zazik Kirjutas:(24-01-2017, 22:14 PM)cesium Kirjutas: Spetsialist pole. Vene wiki ütleb et 2. seeria algas november 1948.
Selles valguses võib olla küll haruldane 1949. aastal toodetud esimene seeria.
Vene Wikil on ilmselt väärad andmed.
Pole suurt põhjust kahelda Valdo poolt korduvalt mainitud faktis, et Pobeda suurseeriatootmine algas sügisel 1949. Sellega algas ka n.ö. 2. seeria, ehk mõneti täiustatud kuid paljudes detailides lihtsustatud mudel.
(25-01-2017, 10:57 AM)pkuldsaar Kirjutas: Pobeda põlvkondasid jaotatakse üldiselt kolmeks:
I põlvkond 46-49- iseloomustab õlifiltri paiknemine mootoril erikinnitusega, käigukang põrandal jne. Eelnevalt lisatud pilt on nn eelseeria (eeldatavalt 46-47) auto mida toodeti väga vähe ning eraldi seeriaks seda üldiselt ei peeta.
II põlvkond 49 lõpp-55- iseloomustab kerevormide muutus (tulemüür), õlifiltri uus asukoht, käikukangi liikumine põrandalt roolile
III põlvkond 55-58- iseloomustab iluvõre muutus, välised väikesed muutused kroomdetailides, salongis materjalide erinev kasutus, nn kellade väljanägemise muutus, raadio
(25-01-2017, 12:01 PM)PlyVal64 Kirjutas: Ma julgeks ka selle isendi väita nn "masstootmise-eelseks" Pobedaks. Kõigi väliste nähtavate tunnuste järgi on tegu selle "tagasikutsutud" seeria ehk päris varase autoga, seda ka kere- ja mootorinumbrilt.
(25-01-2017, 12:25 PM)Maanteemuuseum Kirjutas: Mingi kala on siin, väliste tunnuste järgi võiks ju olla nagu jah esimeste seast aga kui seda birkat proovida fotolt lugeda siis on seal vististi seerianumbrid midagi 0011xxx ja 0010xxx. Kui nüüd ikkagi uskuda, et "Всего в рамках 1-й производственной серии до августа (по другим данным — октября) 1948 года успели собрать 1700 машин" siis ei klapi kuidagi. Masstootmine algas alles novembris 49, st et vaevalt ka nov48-okt49 jõuti toota oluliselt rohkem kui paar tuhat masinat, st et masstootmise eelsete seerianumber oleks max 3500-4000?
Tsitaat:август 1949 г. Изменено расположение маслофильтра тонкой очистки
(25-01-2017, 13:50 PM)PlyVal64 Kirjutas: Pole siin mingit kala! See on siis 1948 aasta auto kerenumbriga 0002162. Kuni 1949 "mingi hetkeni", mis saab olla paar kuud aasta lõpus, asus tähis veel selles kohas tuleseinal. Kuniks hr.Kuldsaaregi poolt viidatud õlifilter sinna kolis ja tähis pandi parema "lanseka" peale. See ,kuidas täpselt tehas kerenumbreid lisas, pole minu arust Venemaalgi selge.Väidetavalt kolis õlifilter ümber augustis 1949, see uue kujundusega silt tuli alles 1957? Seega lansekale kolis ikka vana birka. Ja 1955 väidetavalt hakati kerenumeratsiooniga otsast peale koos uuele kohale sisselöömisega ???...
1950, kui tähis kolis uude kohta, näeb see ka täiesti teistsugune välja.
(25-01-2017, 12:25 PM)Maanteemuuseum Kirjutas:(25-01-2017, 12:01 PM)PlyVal64 Kirjutas: Ma julgeks ka selle isendi väita nn "masstootmise-eelseks" Pobedaks. Kõigi väliste nähtavate tunnuste järgi on tegu selle "tagasikutsutud" seeria ehk päris varase autoga, seda ka kere- ja mootorinumbrilt.
Mingi kala on siin, väliste tunnuste järgi võiks ju olla nagu jah esimeste seast aga kui seda birkat proovida fotolt lugeda siis on seal vististi seerianumbrid midagi 0011xxx ja 0010xxx. Kui nüüd ikkagi uskuda, et "Всего в рамках 1-й производственной серии до августа (по другим данным — октября) 1948 года успели собрать 1700 машин" siis ei klapi kuidagi. Masstootmine algas alles novembris 49, st et vaevalt ka nov48-okt49 jõuti toota oluliselt rohkem kui paar tuhat masinat, st et masstootmise eelsete seerianumber oleks max 3500-4000?
*Edit: Ei usu ikkagi et masstootmise eelne, kuna lisapaneeli pole näha (kolmnurk küljel kapoti, esiklaasi ja ukseraami vahel) ning müüdaval on klaasituulutusluuk, mis vist tuli koos petškaga 1948 novembris. Tõenäoliselt kui aasta 1949 on õige, siis ikkagi seerianumber tekitab kahtlust, liig suur. Tehniliste muudatuste loetelu on minusugusele diletandile päris hea siin http://gaz20.spb.ru/tech_evolution.htm. nt birka asukoht kolis 1949, aga millal?
(25-01-2017, 14:33 PM)pkuldsaar Kirjutas: Eelseeriat ma ei kahtlustaks.
(25-01-2017, 15:41 PM)PlyVal64 Kirjutas:(25-01-2017, 14:33 PM)pkuldsaar Kirjutas: Eelseeriat ma ei kahtlustaks.
See "eelseeria" on mis???K
(25-01-2017, 15:41 PM)PlyVal64 Kirjutas:(25-01-2017, 14:33 PM)pkuldsaar Kirjutas: Eelseeriat ma ei kahtlustaks.
See "eelseeria" on mis???Kuni 1948 toodetud vana karpa, ühe ukseluku jne isendid. ...