Plaan maksustada 2017. aasta juulist ka omanikuvahetus.

Vaatan, et siin polegi uuemaid vaatenurki kajastatud. Arusaadav, kõik tegelevad Perpeetum Hobile üle arutlemisega ja palvekirjade esitamine on tahaplaanile jäänud. Aga asjata, härrased.
Poetan täis teksti ka siia, sest kes teab, kas link tulevikus üldse avaneb.

Rahandusministeerium paneb kokku uut autode registreerimislõivu kava ning lähiajal jõuab see ka valitsusse. Eestis juba arvel olevate sõidukite puhul kaalutakse ühekordset maksustamist omanikuvahetusel pärast seaduse jõustumist ning uute ja välismaalt toodud autode puhul esmaregistreerimisel.
Veebruaris jõuavad valitsusse värske analüüs ja ettepanekud ning eelnõu peab valmis saama maikuuks. Rahandusministeeriumi asekantsler Dmitri Jegorov ütles ERR-ile, et väga suuri muutusi võrreldes eelmise plaaniga ei tule. "On arutatud erandeid ja teiseks on küsimus [maksustamise] ühekordsuse ja mitmekordsuse osas."

Varasem plaan nägi ette, et lõivu tuleb tasuda iga esmaregistreerimise ja omanikuvahetuse korral.

Ainult esmaregistreerimisi ei saa maksustada, sest euroliidu reeglite järgi ei tohi tekkida olukord, kus välisriigist toodud kasutatud auto müümisel tuleb tasuda lõiv, kuid riigis juba arvel oleva auto müügi puhul riik seda ei küsi. Samas ei nõua reeglid ilmtingimata igakordse omanikuvahetuse maksustamist.

Rahandusministeerium teeb ilmselt ettepaneku maksta lõivu kõigi autode pealt üks kord. Eestis arvel olevate kasutatud autode puhul üksnes siis, kui omanik vahetub. Uute sõidukite ja välismaalt toodud kasutatud autode puhul makstakse lõiv esmaregistreerimisel.

"Euroliidu reeglid ei võimalda, et maksustatakse mujalt euroliidust sissetoodud autosid, aga neid mis on Eestis registreeritud ja mille omanik vahetub, ei maksustata. Samas, kui maksustada autosid üks kord, siis see probleem langeb ära," kinnitas Jegorov.

Jegorov toonitas, et detailid on endiselt lahtised. Muu hulgas pole veel selge, mida täpsemalt pidada maksustatavaks omanikuvahetuseks. Näiteks, kui inimene ostab liisingufirma vahendusel auto, jääb esialgu omanikuks liisinguandja. Kui aga maksed on tasutud, saab omanikuks senine vastutav kasutaja. Praegu pole veel otsustatud, kas ka see loetakse maksustatavaks omanikuvahetuseks.


Ütleme siis nii, et mõte pole uus ja tundub, et konkreetse idee tutvustamisel on kasutatud kasutatud vana ja head hea-halva politseiniku varianti.
Lisan ka selle jutu originaalis siiapoole, sest kes teab...aasta oli siis 2008 ning numbreid vaadates on selge, et keskmine poliitik ei tea reaalsest elust suurt midagi, vähemalt sedasorti heategija, kes sarnaseid ettepanekuid riigikogu laudadele surub.
Vabandan siinsete endiste poliitikute ja tulevaste riigikogulaste ees juba ette ära, kui eelnev mõtteke mingil põhjusel solvav või siis riigi alustalade õõnestamisena tundub.

Reformierakondlane Jürgen Ligi usub, et kui praegu valitsuses kaalumisel olev autode registreerimismaks kehtestatakse, siis ei ulatu see üle 10 000 krooni.
"Suurt maksukirvest ei tule. Jutt saab olla mõnest tuhandest kroonist, mitte tuhandest ega ka mitte kümnest tuhandest kroonist. Sinna vahepeale kuhugi," rääkis Ligi intervjuus Vikerraadiole.

Ligi sõnul on praegune registreerimismaks, mis on tuhat krooni, pelgalt sümboolne.

Ligi sõnul on praegu parim automaks kütuseaktsiis. "Kütuse koha pealt maksu tõstmisel on aga selge piir. Samas on auto tootmine ja omamine ka keskkonnamõju ja koorem ning seetõttu tuleb ka tunnistada, et pelgalt kütuseaktsiis kõiki kahjusid ei korva," rääkis Ligi.

"See oli üks põhjus, miks meie koalitsioonipartner tuli välja jõuliselt ja propageeris seda, et tuleks kehtestada igakuine automaks, mis ulatus 5000 kroonini. See on täiesti pöörane number, nii kiiresti ei kehtestata selliseid makse. Viis tuhat krooni on räige kulu, mida inimesed välja ei kannata."

"Sellepärast me möönsime seal krokodillide komisjonis, et selline eraldi automaks on mõtlemise koht, kuid mitte selles suunas mõtlemise koht," märkis Ligi.

Kõik meie ideed arenesid edasi rahandusministeeriumis põhiliselt. Seal tekkiski mõte kehtestada registreerimismaks. Minu teada rahandusministeerium selle kallal töötab ja registreerimismaks on see maks, mida valitsus ka arutab.

Ligi näeks ühe võimalusena eelarvet päästa ka tee-ehituse arvelt kokku hoidmisega, kuid praeguse seadusandluse järgi on see võimatu.

"Teedetööd on selline asi, mis on seotud kütuseaktsiisiga - kütuseaktsiisist läheb 75 protsenti seaduse järgi teedeehitusse. Teede arvelt saaks kokku hoida, kuid selline väga suur jäikus on kahjuks riigieelarvesse sisse kirjutatud."

"Ma väga ootan õiguskantslerilt ettepanekut kaotada see piirang, et mida rohkem sõidame, seda rohkem ehitama teid. Raskel aastal tuleks mõelda pigem koolitoidule."
Vasta

Kuskil siin olid teemaks tagajärjed, sellis(t)ele maksudele. Kes registreerib Tunguusiasse aga tõenäoliselt jäetakse lihtsalt enamus omaniku vahetusi registris kajastamata, eriti odavamate masinate puhul.
Ise uurin praegu ühe auto omanike ajalugu.
Passis/registris omanik on teatanud registrile auto võõrandamisest, uue omaniku nimi on koos ostu-müügi lepingu originaaliga! (mida krt teeb ark orig.lepinguga? ja koopiat ei teha) registris kindlalt luku taga. Nimi õnnestus isegi kuskilt ajalehe servalt üles leida, aga kodanik ei mäleta, kes oli järgmine 3.-s! omanik peale teda ja selle kohta ei ole enam ühtki lepingut.
Viimane isik, kellelt auto ja dokumendid saadi, ei andnud ostu müügi lepinguid kaasa ja ongi kett katki. Isik, kelle valduses sõiduk ja reg.tunnistus on, ei taha/saa enne midagi teha, kui saaks masina registreeritud. utiili viimiseks ka liig korralik.
napilt alla 2a on omanik vahetunud vähemalt 5.-l korral, registris ei kajastu ja tegelikku omanikku ei tea lõpuks keegi. Hea tasuta parkimiseks, kiiruskaamerasse naeratamiseks jms.


Vasta

(14-02-2017, 15:56 PM)hulgus Kirjutas:  napilt alla 2a on omanik vahetunud vähemalt 5.-l korral, registris ei kajastu ja tegelikku omanikku ei tea lõpuks keegi. Hea tasuta parkimiseks, kiiruskaamerasse naeratamiseks jms.

Eks see on "tarkadele" seaduseloojatele järjekordne väljakutse.

Ma saan nii aru, et esimesena võetakse ühendus registris oleva tegelasega; see näitab ette ostu-müügi lepingu, pääseb vastutusest ära ja siis hakatakse järgmist pigistama. Jne kuni 5 astet edasi. Lõpuks ikka leidub mingi lammas, kel paberit pole või on ära kaotanud.

Aga odav see uurimine ei ole.
Hea värk, et 30€-st trahvi 300-1000€-ga kätte saada. Aga neil on poogen, sest maksumaksja ju taob nagunii kõik kinni.


.
Vasta

(14-02-2017, 15:56 PM)hulgus Kirjutas:  Kuskil siin olid teemaks tagajärjed, sellis(t)ele maksudele. Kes registreerib Tunguusiasse aga tõenäoliselt jäetakse lihtsalt enamus omaniku vahetusi registris kajastamata, eriti odavamate masinate puhul.

Kas pole praegune asjakorraldus mitte nii, et  müüjal puudub kohustus misiganes riigilõivu tasuda ja ta saab lepingu olemasolul iga kell teatada võõrandamisest? Mille järel registrikanne peatatakse ja uus omanik on kahvlis.
Oleks puhtalt vana omaniku hirm või rumalus jätta võimalus kasutamata. Ja uue omaniku rumalus teha koos kirjaliku lepinguga sellist suulist kokkulepet - "ärme ümber vormista". Mõnda aega võibolla teadmatus lokkab, aga mitte kaua. Tagajärjeks on ikkagi isereguleerumine, kus reaalne müügihind kas väheneb terve maksu võrra (kulud müüjale) või poole maksu võrra (kulud kahasse).
Vasta

(14-02-2017, 18:38 PM)TeeTL Kirjutas:  Oleks puhtalt vana omaniku hirm või rumalus jätta võimalus kasutamata. Ja uue omaniku rumalus teha koos kirjaliku lepinguga sellist suulist kokkulepet - "ärme ümber vormista". Mõnda aega võibolla teadmatus lokkab, aga mitte kaua. Tagajärjeks on ikkagi isereguleerumine, kus reaalne müügihind kas väheneb terve maksu võrra (kulud müüjale) või poole maksu võrra (kulud kahasse).

Kas sa ikka oled kursis, kui palju juba praegu (kui ümberregamine maksab ainult u. 60€) selliseid tehinguid ilma ARK-ta Eestis tehakse?

500€-seid autosid ostetakse-müüakse juba ammu nii, et autoga käib kaasas patakas ostumüügilepinguid ja registrijärgne omanik (nimetame teda siis lolliks) ei tee mitte midagi, et see olukord lõpetada...Tavaliselt on ta mingi heauskne vanemas eas härra või proua. Aga ka noori on.
(kes internetiteadlikemana postitavad autofoorumitesse teemasid, et mida teha, müüsin auto juba 3a tagasi maha ja parklatrahvid ikka tulevad)

See on probleem.

Mille lahendus: tõstame regamismaksu veelgi. 
Selge see, et pärast sellise maksu vastuvõtmist vahetavad need 2,8 mootoriga 128kw-sed Audi A6-ed VEEL harvem paberil omanikku.
Iseregulatsioon oleks juba toiminud, kui ta oleks toiminud.
Aga ei.
Uue maksuga - seda vähem.

Minu talupojamõistuse 5 sendine arvamus.


.
Vasta

Peab nõustuma Stihliga,et olukord on praegugi jabur ja aina jaburamaks muutub. Kõik 500EUR ja alla selle müüdavad sõidukid pole alati vanad roimad ja pannid. On ka teinekord väärt vanatehnika toorikuid aga kui omanik peab hakkama pealemaksma(seda teeb ta tegelikult kaudselt ka praegu). Selleks,et vabaneda oma vanast sõidukist,eelistab ta selle asemel,et mõni väärt vanaraud müüa huvilistele,viia see kohe lammutusse,vana metalliks. Kahjuks kõik 80-90.date sõidukid pole päris utiil ega ka ära pruugitud tarbe esemed. Leidub ka väärt kraami aga viimased 5.a arengud riigi poolt soosivad teisi trende. Tundub,et see on koht,mis paljudele jääb kahe silma vahele.


Vasta

Kes ise laseb sellisel toimingul läbi minna, et müüb heauskselt ostu-müügi lepinguga edasi ja ei kontrolli kas on ümber registeeritud on lihtsalt loll tänapäeval. (ei midagi isiklikku, kuid see on reaalsus)

Tuttaval oli alles samasugune juhtum, kus müüs auto maha. Uus omanik autot ümber ei vormistanud. Tuttav oli heauskne ja helistas, et ole hea mees ja vormista ümber küll aga asi venis sellise jumpsimisega 6 kuud.

Selle 6 kuu jooksul sai auto 4 parkimistrahvi. 3-mele esimesele sai lahendise sellega, et kui trahv oli postkastis sai helistada trahvi koostajale ja teda teavitatud, et ei ole auto omanik ja ei soovi seda trahvi kinni maksta. Trahvi koostaja tuli vastu, muutis andmeid (jumal tänatud, et müügileping oli alles koos andmetega) ja tühistas trahvi.

Küll aga neljanda trahviga sai pulli. Tuttav eeldas, et trahvi koostajal on juba andmed olemas ja ei teavitanud uuesti, et tema pole omanik ja ei soovi trahvi tasuda. Siis 9 kuud hiljem tuli kohtutäiturilt kiri, et trahv vajab tasumist. Pangakonto pandi lukku ja siis sai tuttav alles teada, et mingi trahv on ikka veel õhus. Kui tuttav kohtutäituriga rääkis, et auto on müüdud juba 9 kuud tagasi, ja uus omanik venitas ümber registeerimisega 6 kuud, et tema ei ole seadust rikkunud ja tõenduseks on ostumüügi leping koos andmetega. Siis sellele vastas kohtutäitur, et OSTUMÜÜGI LEPINGUGA VÕID PE...T PÜHKIDA. 
1. Ise oled rumal, et ei reageerinud trahvile, eeldades et eelmiste trahvidega juba sai andmed esitatud, et pole omanik enam.
2. Ise oled rumal, et lasid üle nädala venida ümber registeerimisel. (selle jaoks ongi mõeldud sundvõõrandamise avaldus)

Kohtutäituri jutu järgi on tegevuskava järgmine, maksad kohtutäiturile raha ära ja pöördud tsiviil kohtusse, kus nõuad auto ostjalt raha sisse. 

Ehk siis jätkuvalt. See on auto müüja enda vastutada, et auto vahetab registris andmeid, kuna tema vastutab edasi. Ostja võib vabalt kõik tegemata jätta.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

Mul tekkis üks küsimus selle teema kohta, et kui oled sattunud mingi asja otsa, millel patakas lepinguid kaasas ja tahad käituda vastvalt tervele mõistusele ja oma nimele masina võtta.

Mis asi segab teda nende olemasolevate lepingutega ümber vormistada, on seal siis mõni puudu või üle nendest? Või läheneme asjale veel lihtsamalt, kes see kurat seda seal registrikeskuses teab, palju neid vahepealseid omanikke olnud on või pole? Üks väike lõige, väheke kirjatööd ja lähed ümber regama näiteks kahe paberiga, või ühega. Lõppeks on kõik need kodanikud, kes seda patakat teadlikult kasvatanud, võtnud ka teatud riskid. No kui peaks mingi kamm tulema sellega. Seadust ju rikutud küllaga, kui viie päevaga arkis ara ei käi. Kuigi mingit jama ei tohiks küll otseselt kaasneda, kannatajaid ka nagu pole, milleks siis ennast lolli olukorda panna(kui ei ole 33-34 omaniku vahelist paberit näiteks patakaga kaasas)?
Usun, et kena näitsik vaatab sind ka vähe lahkema pilguga, kui sa talle 10 paberi asemel ühe ulatad ( :

Kui nüüd rahvakurnajatele vähe ideid juurde anda, siis võiks veel niimoodi teha, et viimane omanik, kes registreerima tuleb, peab maksma vastavalt X registreerimismaksu, kui palju lepinguid pardatshokis kaasas oli. Must notsu, või nii. Usun, et oleks isegi selliseid meie hulgas, kes selle summa silma pilgutamata välja käiks : )
Vasta

(14-02-2017, 19:01 PM)stihl Kirjutas:  Kas sa ikka oled kursis, kui palju juba praegu (kui ümberregamine maksab ainult u. 60€) selliseid tehinguid ilma ARK-ta Eestis tehakse?

500€-seid autosid ostetakse-müüakse juba ammu nii, et autoga käib kaasas patakas ostumüügilepinguid ja registrijärgne omanik (nimetame teda siis lolliks) ei tee mitte midagi, et see olukord lõpetada...
/../
Iseregulatsioon oleks juba toiminud, kui ta oleks toiminud.
Aga ei.
Uue maksuga - seda vähem.

Ei ole aimugi, kui palju neid lepingupatakaga sõidukeid ringi lehvib.
Väga võimalik, et iseregulatsioon ongi hoopis teistpidi toiminud - see 60€ võetakse ostja ja müüja poolt "kasumina" välja. Lollid on hoopis need, kes üldse midagi maksavad.

Huvitav on ka see, et lausa mitu seadust soosib seda ümbervormistamata jätmist. Kui näiteks suvaline isik ei saaks suvalist autot pidevalt ja jätkuvalt kindlustada, vaid ainult enda oma või enda kasutusõiguses olevat autot või ostetud autot lühiajaliselt, oleks samuti survet rohkem.

Ehk siis riik tegelikult ei tahagi raha, kui ta juba täna ei mõtle, kuidas kasvõi neid 60€ makseid omanikuvahetuse tehingutelt paremini kätte saada? Smile
Vasta

(14-02-2017, 20:39 PM)TeeTL Kirjutas:  Huvitav on ka see, et lausa mitu seadust soosib seda ümbervormistamata jätmist. Kui näiteks suvaline isik ei saaks suvalist autot pidevalt ja jätkuvalt kindlustada, vaid ainult enda oma või enda kasutusõiguses olevat autot või ostetud autot lühiajaliselt, oleks samuti survet rohkem.

Justnimelt.
Täna võtan suvalise 327ABV ja kindlustan ta ära. Keegi ei keela seda. 
(ette vabandan selle auto kasutaja ees, numbri panin lambist)
Vasta

Mul oli ühel ammusel ajal kasutada haagis, mis oli juba aastaid tagasi (enne minu kasutamist) surnud firma nimel. Sai kindlustada, sai ülevaatuse teha....kedagi ei kottinud, et "omanikku" polnud ammu hingekirjas olemaski.
Vasta

Mul samuti jama ühe youngtimeriga. Sai ostetud ostu-müügi lepinguga, kaasa anti ainult passi A osa. Loomulikult MNT tädikestele see ei meeldunud, tahtsid saada B osa või siis volitust. Hakkasin edasi otsima omanikku, ning selgus, et omanik surnud ammu. Pärijaid ei suuda leida, kuna pole lihtsalt võimalik kusagilt nimesi või aadresse leida. Nüüd ei teagi mida edasi teha.

See küll läheb pisut teemast välja.

4xOpel 3xChevrolet
Vasta

(14-02-2017, 19:01 PM)stihl Kirjutas:  
(14-02-2017, 18:38 PM)TeeTL Kirjutas:  Oleks puhtalt vana omaniku hirm või rumalus jätta võimalus kasutamata. Ja uue omaniku rumalus teha koos kirjaliku lepinguga sellist suulist kokkulepet - "ärme ümber vormista". Mõnda aega võibolla teadmatus lokkab, aga mitte kaua. Tagajärjeks on ikkagi isereguleerumine, kus reaalne müügihind kas väheneb terve maksu võrra (kulud müüjale) või poole maksu võrra (kulud kahasse).

Kas sa ikka oled kursis, kui palju juba praegu (kui ümberregamine maksab ainult u. 60€) selliseid tehinguid ilma ARK-ta Eestis tehakse?

500€-seid autosid ostetakse-müüakse juba ammu nii, et autoga käib kaasas patakas ostumüügilepinguid ja registrijärgne omanik (nimetame teda siis lolliks) ei tee mitte midagi, et see olukord lõpetada...Tavaliselt on ta mingi heauskne vanemas eas härra või proua. Aga ka noori on.
(kes internetiteadlikemana postitavad autofoorumitesse teemasid, et mida teha, müüsin auto juba 3a tagasi maha ja parklatrahvid ikka tulevad)
...
Nii, on. Ise olen seda juba kogenud, kui 3 erinevat lepingut, sh. 1 soomekeelne, näpus arkis leti ees seisin.
Ja läheb see aina võimsamalt edasi, sest viimases jutuajamises MNT LR büroo töötajaga, sain kinnitust, et kui registri järgne müüja  teavitab arki võõrandamisest koos O/M lepinguga, on müüja patust puhas ja kui uus omanik ei ole 5p jooksul autot arvele võtnud, siis on see automaatselt registrist ajutiselt kustutatud. Nüüd  jääb vaid imestada, kuidas see odavautode mass veel liikluses saab osaleda? Kas tõesti on lahkeid "müüjaid" nii palju?


Minu käes oleva juhtumi korral on täiesti masendav, kuidas oli võimalik seda autot korduvalt osta-müüa, kui müüja juba järgmisel päeval paberid arki viis? Keegi ostjatest, siis vahepeal ei kontrollinud? Ja kindel on ka see, et auto on liikluses olnud ja isegi kindlustusi (ja krt teab palju lollusi) tehtud.
Nüüd on auto inimese käes, kes selle pmst heas korras olevana, ära ostis, aga vormistamisest ei tule midagi, enne kui kas algne müüja teavituse tagasi võtab, ja uue teeb koos uue o/m lepinguga, või terve selle keti jagu lepinguid taastab. Lihtsam on kuskile metalli viia, kus paberitööle ja allkirjade samasusele tähelepanu ei pöörata.

ps. ksf. Alfredole. Lihtne oleks ju lõigata ja kleepida, aga... arki inimestel on arvuti ees, kus kodanike allkirjanäidised olemas. Pisemagi kahtluse korral, võivad hargneda sündmused, mille tagajärjel pikemat aega roolini ei pääse.


Vasta

Minu arust võiks ARK il olla ka võimalus registreerida mittekomplektne sõiduk.

Kui ostad näiteks Rootsis vana masina mis on dokumentidega ja regustrid aga mingid jupid on puudu, siis arvele ei saa.
Ja sellest tulenevalt swennosni nimelt maha ei lähe.

Kui eelmine omanik tahab sitta keerata,siis läheb võtab endale uued dokumendid ja kuulutab masina varastatuks, kedagi enam ei huvita sinu ostu-müügi leping ja makstud summa.....
Vasta

Lgp.ksf.hulgus
Enam pole see aeg, kus allakirjutamise eest eest kõrgemad määrad anti, vaevalt et kinni üldse vaevutakse panemagi. Kõige hullemal juhul mingi strahv või ÜKT ja asi unustatud.

Kui ma näiteks enda omi erinevate kaartide ja dokustaatide peal võrdlen, siis sarnased nad ju mingil määral on, aga kindlasti mitte identsed. Kõik oleneb asjaoludest, pastakast, aluspinnast jne-jne. Ammugi siis kuskil välioludes põlve peal visatud kirje, nagu vähemalt minu tavapärasel autoostul-müügil kipub olema, nende arvutis olevaga vaevalt et ideaalselt klapib. Siiamaani pole probleeme tekkinud selle asjaga, paki otsa küll veel sattunud pole. Seal võib ju olla selline lugu veel, kus eelmine "omanik" või pigem kasutaja on kopraonu mänginud ja saad kaks paberit pihku näiteks. Lähedki rõõmsal meelel arki, nagu heausklik ostja või sedasi.
Kõige kindlam muidugi on selle patakaga auto ostmine üldse ära jätta ja lasta kellegil teisel see õnnelik ostja olla. Valik on piisav, jyvaskylast lissabonini põhimõtteliselt, midagi ikka leiab.


Tobe on iseenesest asjaolu, et räägitakse mingist automaksust kui uuest teemast ja isegi ajakirjanikel on ära ununenud see tühine asjaolu, et need maksud on juba aegade algusest olemas, nii esmaregistreerimisel, kui omanikuvahetusel. Arusaadav, et mõnele üksikule tunduvad lõivud liialt madalad olema, suuremale enamusele seevastu pigem liiga kõrged.
Vasta

Tegelikult peaks liikluspolitsei kontrollima,sõiduki kuuluvust ja omandisuhteid,koos TÜV ja kindlustuse olemasoluga? Kuid kas seda praktikas enam teha viitsitakse?  Mind imestab,kuidas on võimalik sõita ringi autoga,mis on kellegi kolmanda nimel aastaid,ilma,et ükski ametivõim huvi tunneks. Aga tuleb välja,et süsteem ise soosib sellist sahkerdamist. 
Saan ka politseinikest aru,raha selliste "fantoom" omanikega sõidukite kontrollimiselt ei tule. Isgei kui arvutist lasta number läbi,kõik on OK justkui. Aga praktikas ei jõua seda massi keegi läbi kammida. Pisteliselt kontrollides saaks kindlasti,huvitavaid tulemusi.


Vasta

Ärge ajage segamini Maanteeameti makse ja Kohustusliku liikluskindlustuse makset. Üks on riiklik maks, teine eraettevõtluse maks. Kuna seaduses ei ole ettenähtud karistust, kui ei tee Maanteeametis omanikuvahetust viie päeva jooksul, siis võib edasi jokkitada 17 ostu-müügi lepinguga.
Vasta

(15-02-2017, 09:17 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Ärge ajage segamini Maanteeameti makse ja Kohustusliku liikluskindlustuse makset. Üks on riiklik maks, teine eraettevõtluse maks. Kuna seaduses ei ole ettenähtud karistust, kui ei tee Maanteeametis omanikuvahetust viie päeva jooksul, siis võib edasi jokkitada 17 ostu-müügi lepinguga.

Ei ajagi.
Nimelt on riigi initsiatiivil ajutiselt registrist kustutatud sõidukiga liiklemine keelatud, ja seda ei saa ka enne kindlustada, kui registrikanne on taastatud, ehk autol on registris (uus)omanik. Kui omanik on ise ajutiselt registrist sõiduki kustutanud, siis saab seda kindlustada ainult peale seda kui omanik on taastanud registrikande.
Kui sõidukil ei ole 2aastat ei tüvi ega kindlustust, peatatakse registrikanne automaatselt ja saad arvele peale tüvi ja ajutise kindlustuse (ainult 30p) tegemist. st kindlustust saab ainult registris autole.
Aga ometi sõidavad?
Minu juhtum saab ehk lahenduse, on kokkulepe algse omanikuga, kohtuda ark´is, võtab esialgse teavituse tagasi ja teeb uue koos uue o/m lepinguga.


Vasta

(15-02-2017, 00:12 AM)alfredo Kirjutas:  Lgp.ksf.hulgus
Enam pole see aeg, kus allakirjutamise eest eest kõrgemad määrad anti, vaevalt et kinni üldse vaevutakse panemagi. Kõige hullemal juhul mingi strahv või ÜKT ja asi unustatud.
...

Võib minna hästi ja saab vaid viisteist sekundit kuulsust. Aga kui vale mehega jamada, siis võib minna dokumentide võltsimise kaasusega kohtu alla ja siis käib maksustamine juba karistusseadustiku kriminaalkaristuse alusel, mitte väärteo korras. Dokumendivõltsimise süüdistusega karistusregistris olemine võib aga elu kaunikesti huvitavaks teha edaspidi.

Sõltub sellest, kas on "põhjendatud huvi" või mitteSmile

Inimesed on meil kaunikesti hooletud ja süüdimatud oma varaga ümberkäimisel. Antakse ausõna peale allkirju jms. Eks omad vitsad peksavad kõige tõhusamalt, tean seda omast käest. Sad

Automaks on muidugi paha uudis kõigile autoomanikele. Kes ikka rõõmuga makse maksta tahab, eriti praeguse ülevõllivalitsemise ajal. Küsimus on pelgalt tasakaalus - minu jaoks on praegune riigilõiv napilt vastuvõetav, kuna ma vahetan autot mitme aasta tagant. Selle mitmekordistamine ei jäta ilmselt auto vahetust ära, aga paneb mõtlema alternatiividele...

Teisest küljest on maksud vajalikud riigi ülalpidamiseks. Kui me ikka tahame oma riiki pidada... Odavam oleks olla alam kellegi teise valitsuse all. Rolleyes

Tegelikult mind huvitab, mismoodi on võimalik saada ülevaatust autole, mille võõrandamisest on teatatud ja mis on seega ajutiselt registrist kõrvaldatud. On meie hulgas keegi, kes teab ülevaatuse vormistamisel pruugitava arvutiprogrammi suguelu?
Vasta

(15-02-2017, 09:17 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Ärge ajage segamini Maanteeameti makse ja Kohustusliku liikluskindlustuse makset. Üks on riiklik maks, teine eraettevõtluse maks. Kuna seaduses ei ole ettenähtud karistust, kui ei tee Maanteeametis omanikuvahetust viie päeva jooksul, siis võib edasi jokkitada 17 ostu-müügi lepinguga.

Tere.
Maanteeametis peab omanikuvahetuse vormistama 5.päeva jooksul, kui hakate autot maanteeliikluses kasutama, kui lükkate auto garaazi või põllule seisma ei ole seda ümbervormistamise kohustust.
Allan

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne