(28-03-2017, 10:25 AM)mihkelr Kirjutas: (28-03-2017, 09:24 AM)pannkook Kirjutas: ma 95a passatiga samas hädas.
2 aastat on läbi meelitatud, aga raskustega. Enam ei julge minna.
1.6 bens 74kW
Remondionu juures käis, diagnosti tehti, öeldi et õhulugeja. Ostsin selle siis, poole auto raha eest. Midagi ei paranenud.
Kas õhulugeja ümbrus on tihe, st. kas kummilõdvikud on terved ja tihedalt kinni. Kui sealt lisaõhku kakub võib ka õhulugeja errori anda. Minul ilmnes selline häda siis kui enam külma mootoriga käima ei jäänud, pöörded peal hoidsin, käis ilusti, tegin lõdvikutele ajutise toidukile tuuningu ja asi lahenes. Mõni aeg hiljem kui seoses bensupumba lõppemisega sai diagnost tehtud, oli ka õhulugeja vana error seal ilusti näha.
Teine variant on muidugi juhtmemajandus ja/või oksüdeerunud pistikud kuni ajuni kui ikka veakood välja loeti et õhulugeja vigane.
Samas selliste heitgaasi ja mootorikäimise vigadega on elu õpetanud, et tasub minna adekvaatsesse ja enne kallisse diagnostikasse (nt. margiesindus) kui odavama remondionu juurde, kes teinekord ei kasutagi arvutit või ei pruugi veakoodidest aru saada.
Soovitati mul diisel passatil samamoodi "peretuttava ja eluaegse remondimehe" juures alustada õhulugeja vahetusest (check engine tuli lõi põlema), et proovi töötava auto pealt ning kui viga selles ei ole siis vaatame edasi. Töökorras õhulugeja sebimise ja proovimise asemel käisin Suve autos ja sain kohe diagnostikas teada (ilma terveid juppe proovimatta) et 2 hoopis muud ja odavat detaili kui õhulugeja olid sisselaske osas vigased. Vahetasin need ära ja asi korras.
Teine kogemus oli bensiini 2007 Corolla millel tühikäigu pöörded tõusid ühest päevast väga kõrgele, harjumusest läks isa ikka odavasse töökotta kus piduri- ja sillaosi jms. asju teha saab lastud ning sealt hakkas ka tulema, et tühikäigumootor ja kui see ei ole siis hoopis termostaadiandur võib vigane olla, aga proovime tühikäigumootorit kõigepealt. Tuletasin papsile meelde kuidas passati diagnostika mõned aastad varem esinduses kohe asjale pihta sai. Käis Corolloga ka esinduse diagnostikas ning selgus et mootori pool kõik korras (termostaat, tühikäigumootor jms.) küll aga leiti summutist roosteauk/pragu mis oli katalüsaatori ja lambda läheduses ja viimase anduri lolliks ajaks ning hoopis see tekitas kõrgeid pöördeid. Selleni jupivahetusdiagnostikaga jõudmine oleks ikka paras ettevõtmine olnud.
Nii et omadest kogemustest soovitan mootoridiagnostikat teostada parimas võimalikus kohas (nt. margiesindus - neil ju suurim kogemus oma margi tüüpvigadega ja omapäradega), võib tulla kokkuvõttes kiirem ja odavam kui "pendlimeeste" juures käia. Mitte et odavaid remondikohti maha teeks, aga kõigi markide ja mudelite elektroonika iseärasustest ei saagi ju universaaltöökoja mehhaanikul detailseid teadmisi olla. Samas sillajuppide ja õlivahetuseks on ideaalne ja hoolas meistrimees igale masinale margist olenemata.