abi tarvis auto ei läinud üv-lt läbi. Heitgaasid ikka!!!!

Kas auto enda väärtust arvestades on jõuallika vahetus üldse mõistlik?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(30-03-2017, 22:41 PM)Laurts Kirjutas:  Ju sel Fordil on nüüd põlluralli aeg käes

Big Grin

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Kas võimalikult paks/suure viskoossusega mootoriõli ei võiks olukord parandada?
Selles suhtes, et algstaadiumis saalekolinat "ravitakse" võimalikult paksu/suure viskoossusega mootoriõliga, vahel isegi tulemus nii hea et kõrvaga kuuldav kolin kaob täielikult.
Teoreetiliselt kui paksem õli võimaldab saale ja vändakaela vahe piisavalt tihendada kolina vabaks siis kas analoogselt ei või ta ka vedelama/ madalama viskoossusega õliga "surnuks tunnistatud" rõngad töönormi viia? Et suurema viskoossusega õli ei pääse nii kergelt rõngastest mööda kui madalama viskoossusega õli.

Oletus puht teoreetiline ja tegu oleks muidugi ajutise lahendusega, aga auto ka ju selline, mille korral suurema remondi rahaline mõtekus on küsitav ning nii lihtsa asjaga kui õlivahetus saaks vb. auto kasutusiga 1 TÜV aasta jagu vähemalt pikendada kui teooria peaks töötama.
Vasta

(07-04-2017, 11:39 AM)JaakH Kirjutas:  Autol mootor perses sõna otses mõttes!!! Nii et uus pada tuleb vahele. Õlirõngad läbi.

Seda saad alles siis väita, kui on tehtud õli kaalumine, 500km sõitu ja uuesti kaalumine. Vähemalt nii teevad proffid, kui küsimuse all on õlirõnga kulumine.

Mina sealt sumpsist küll mingit sinist ei näinud. Igasugu muud jahu tuli, jah, palju.

.
Vasta

(07-04-2017, 08:38 AM)alfredo Kirjutas:  Meenub ähmaselt kunagi kusagilt autoajakirjast(?) loetud jutuke sellest, kuidas üks bemmi esinduses töötav härra katsetas pikemalt õlide omadusi ja tema väide oli vist seesugune, et 10-15 tuhat ei tee tänapäevastele õlidele veel midagi. Lihtsalt filtreid on vaja tihedamalt vahetada. See "tänapäev" võis küll olla 90-datel, kui meie mõistes korralikud õlid turule jõudnud olid. Ajaviiteks tegi ta õlile ka miskeid analüüse, et hinnata hetkeolukorda ja sai sõita ikka hulga rohkem, kui need õnnetud 15 tuhat.  

Võib ju ka olla, et kõik jäi valesti mul meelde või näiteks tänasel päeval enam nii head õli ei pakutagi(optimeering as usual?), sellest ka muud probleemid ja mootoriõliga kartuleid praadivad endised seltsimehed, ei tea. Kuna vahetan need elementaarosakesed ise, siis ei ole silma järgi hinnates või näpuga mudides mingit vahet olnud, kas õli on sõitnud 7,5-10-15 tuhat. Teadlikult maitsnud küll pole veel. Olen proovinud kõik eeltoodud variandid ära ja kasutan ka sama õli kogu see aeg, mobili 5w-30-t. Sõidab täpselt sama moodi, peale vahetust on mootori käimine küll veidi mahedam, aga see läheb üsna pea üle jälle. Auto on ka juba aastat 15 sõidus olnud, ehk uuematega tuleb õlide vahe veidi teravamalt välja, ei oska sedamoodi asja hinnata.

Probleemiks ei olegi niiväga just mitte määrdeomaduste langus, vaid kuumakindlus, kuna euronõudeid täitvad tänapäeva mootorid töötavad palju ekstreemsematel tingimustel kui 15 aastat tagasi.

Piltlikult öeldes viiakse teatud tingimustel jahutusvedeliku temp 120 kraadini ja õli kärssab.
https://www.youtube.com/watch?v=beyNfMAQRlA
Vasta

(07-04-2017, 13:30 PM)stihl Kirjutas:  
(07-04-2017, 11:39 AM)JaakH Kirjutas:  Autol mootor perses sõna otses mõttes!!! Nii et uus pada tuleb vahele. Õlirõngad läbi.

Seda saad alles siis väita, kui on tehtud õli kaalumine, 500km sõitu ja uuesti kaalumine. Vähemalt nii teevad proffid, kui küsimuse all on õlirõnga kulumine.

Mina sealt sumpsist küll mingit sinist ei näinud. Igasugu muud jahu tuli, jah, palju.

.
 Uus katt oli ju vahel(vbolla see muudab tooni). Ilma katita on sinakas tomu. Mis muu saaks olla, kui pööretest sõltuvalt suits suureneb (muidu käis kone ühtlaselt)?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(07-04-2017, 15:39 PM)Tegelane5 Kirjutas:   Uus katt oli ju vahel(vbolla see muudab tooni). Ilma katita on sinakas tomu. Mis muu saaks olla, kui pööretest sõltuvalt suits suureneb (muidu käis kone ühtlaselt)?

Seal oli üldse infosulg, sest inimene miskipärast ei tahtnud väga rääkida. 

Kelle auto, kes varem sõitnud, mis pensionärid, mis katt, kas uus B või kasutatud korralik originaalosa ja (esimene mitte nii plaatinarikas) jne.

Sellest ka see, et teema läks omapead uitama, mitte asjaga tegelema.
Vasta

einoh Liguri juures käisin ära ja sealt saigi kinnitus see mis eelnevalt öeldud. Õlirõngad läbi, muidu mootor töötab jah ühtlaselt. Nii kui pöörded tõusevad üle 3500 on pilv järel
ahjaa see niinimetatud tummisem õli sai sisse, enne oli 5w 30 nüüd 10w 40 praegu pole aega saanud kapoti alla vaadata kas vardal öli kadu ka näha on.

Veel pole maha löödud
Vasta

(07-04-2017, 14:14 PM)onemanband Kirjutas:  Probleemiks ei olegi niiväga just mitte määrdeomaduste langus, vaid kuumakindlus, kuna euronõudeid täitvad tänapäeva mootorid töötavad palju ekstreemsematel tingimustel kui 15 aastat tagasi.

Piltlikult öeldes viiakse teatud tingimustel jahutusvedeliku temp 120 kraadini ja õli kärssab.
https://www.youtube.com/watch?v=beyNfMAQRlA


Maailm liigub persekursil - nagu kunagi üks tark mees väitis ja üpriski raske oleks eeltoodule vastu vaielda  : )

Okei, saan aru, et pigistatakse välja neist tänapäevastest mootoreist mida sealt saab, aga näiteks  diiselmootoritele ei saa liigset kuumenemist mingil juhul ette heita, pigem vastupidi. Rõhuvat enamust ikka soojendatakse juurde, et normaalne töötemperatuur enne suve saabumist kätte jõuaks. Mida need dpf-id õli hulka pudistavad, see on muidugi omaette teema. Osad firmad kasutavad ju pikavälba õli pealekauba. Töristad siis linnas mõne sellisega oma kolmkümmendtuhat ära paari aastaga ja vaheta aga mootoreid. Kellelegi üsna hea bisnis.
Vasta

(07-04-2017, 15:56 PM)JaakH Kirjutas:  einoh Liguri juures käisin ära ja sealt saigi kinnitus see mis eelnevalt öeldud. Õlirõngad läbi, muidu mootor töötab jah ühtlaselt. Nii kui pöörded tõusevad üle 3500 on pilv järel
ahjaa see niinimetatud tummisem õli sai sisse, enne oli 5w 30 nüüd 10w 40 praegu pole aega saanud kapoti alla vaadata kas vardal öli kadu ka näha on.

Kui aega ei ole, siis ei ole.

Siis tuleb maksta kellelegi, kes aega on ja vastavalt nende diagooside järgi käituda.
Mis praegu on õlirõngad läbi > siis vaheta muidugi mootor. Õlirõngaste vahetus (100€ jupid) oleks liialt kallis, odavam on "uus" mootor panna. Sest sel on ju õlirõngad romulas seismisest loomulikult korras... Toungue
Vasta

Nu sajaga ei saa ealeski mootorit tehtud kui korralikult teha. Loomulikult kui silikoniga tihendid tagasi toppida ja vana õli läbi kurnata ning samuti tagasi panna, siis ehk veel kuidagi aga muidu küll mitte. Samas jah, ega romula kone ei pruugi parem olla. Kui üldse, siis ma valiksin iga kell mootori tegemise.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(07-04-2017, 15:56 PM)JaakH Kirjutas:  einoh Liguri juures käisin ära ja sealt saigi kinnitus see mis eelnevalt öeldud. Õlirõngad läbi, muidu mootor töötab jah ühtlaselt. Nii kui pöörded tõusevad üle 3500 on pilv järel
ahjaa see niinimetatud tummisem õli sai sisse, enne oli 5w 30 nüüd 10w 40 praegu pole aega saanud kapoti alla vaadata kas vardal öli kadu ka näha on.
10w-40 täitsa "tavaline" mootoriõli veel, millest mina väga suurt effekti ei ootaks. Vähemalt saaleprobleemide edasi lükkamiseks kasutakse maksimaalse poest saadaoleva viskoossusega 10(või 15)w-60 õli.
Vasta

(07-04-2017, 17:13 PM)viplala Kirjutas:  Nu sajaga ei saa ealeski mootorit tehtud kui korralikult teha. Loomulikult kui silikoniga tihendid tagasi toppida ja vana õli läbi kurnata ning samuti tagasi panna, siis ehk veel kuidagi aga muidu küll mitte. Samas jah, ega romula kone ei pruugi parem olla. Kui üldse, siis ma valiksin iga kell mootori tegemise.

sama siin ja ei tohiks ju nii keeruline olla,et ise lahti kokku lapata.
Vasta

No aga klapisääretihendite vahetus? Kas see viga ei või ka olla osaliselt.
Vasta

(07-04-2017, 17:13 PM)viplala Kirjutas:  Nu sajaga ei saa ealeski mootorit tehtud kui korralikult teha. Loomulikult kui silikoniga tihendid tagasi toppida ja vana õli läbi kurnata ning samuti tagasi panna, siis ehk veel kuidagi aga muidu küll mitte. Samas jah, ega romula kone ei pruugi parem olla. Kui üldse, siis ma valiksin iga kell mootori tegemise.

Vaatasin, kõige kallimas kohas on sel focusel 16€ rõngad per kolb, kaanetihend 26€.
Põhjatihend juurde.

Ja kui sa mõnd uuemat mootorit oleksid elus ka varem teinud, siis teaksid, et tehas annabki tihendi asemel vaid "silikoni".
Mis on tegelt mootoriliim. Kaane puhul, muidugi, v.a.

Würthi oma, see must, on parem, kui tehase sinine.
Vasta

(07-04-2017, 18:10 PM)stihl Kirjutas:  Ja kui sa mõnd uuemat mootorit oleksid elus ka varem teinud, siis teaksid, et tehas annabki tihendi asemel vaid "silikoni".

Mis sa küll sööd, et sa nii tark oled?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Meil on küll garaasis selline sisekord, et lollile küsimusele tuleb anda veel lollim vastus ja sööma peab ainult tarku raamatuid ja lõvi konservi.  Big Grin Rolleyes Toungue

Ma pakun puusalt, et see ford maksab ülevaatust ja kindlustust omades mingi 500 euri. Kuusakioski annab selle eest 80 euri äkki. 

Rahaline kokkuhoid on korraliku remondi puhul, kui ostad teenuse sisse ca 1000 euri (+- mõni sott, oleneb juppidest mida vaja on). 
1080 (-62 euri vormistamise kulu  Toungue ) euriga saab turupealt auto millel mootor ei ole persses, millel on ülevaatus ja kui hästi kaupled ka kindlustus.

Neid mehi kes korraliku remondi ise teostaks on vähe, kuna pole lihtsalt vastavat masinaparki kodus. 98 protsenti inimestel ei ole tasalihv pinki, ega ka freespinki kodus. Rääkimata siis klapipesa lõikamise abinõudest ja momentvõtmest. 
Veel enam rääkimata mootori korralikust diagnoosimisest, kuna enamus "seppadel" pole isegi korralikku nihikut garaasi all.

Võimalik, et mõni mees tunneb ennast puudutatuna, et mul pole mingeid seadmeid vaja, et korralikku tööd teha, kuid kas garantii annad oma tööle. 100 prossase, ametliku (arve) ja kui vaja maksad kogu pulli kinni, kui mootor 10K km pärast laiali on? Isegi meie täitsa ametlikus majas ei taha sellist garantiid anda, kuid oleme andnud ja oleme vigasid ka kinni maksnud.  Cool

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

Asi juba päris käest ära. Inimene pidi ju enda mootoril ise kolvirõngaid vahetama, nüüd siis vaja juba garantiid ka endale anda Smile. Ma olen jätkuvalt siiski seda meelt, et kui auto meeldib ja käed persest välja ei kasva, tasuks see töö ise ette võtta. Mingeid ulme freespinke ja muud mudru üldjuhul vaja ei lähe. Kaane saab lasta lihvida ja rihma paika ajamisega saab iga loll hakkama. Pole vaja päris kosmosefüüsikaks asja ajada kui tegemist enda vana parsaga.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(07-04-2017, 22:06 PM)phyl Kirjutas:  Meil on küll garaasis selline sisekord, et lollile küsimusele tuleb anda veel lollim vastus ja sööma peab ainult tarku raamatuid ja lõvi konservi.  Big Grin Rolleyes Toungue

Ma pakun puusalt, et see ford maksab ülevaatust ja kindlustust omades mingi 500 euri. Kuusakioski annab selle eest 80 euri äkki. 

No ma pakuks ka puusalt,et ülevaatust ja kindlustust omades maksab ikka rohkem kui 500 euri. Kuusakoski hinnaga ehk ongi nii...
Vot minu jaoks jääb arusaamatuks see kindlustuse olemasolu kui lisandväärtus autole ??? See kindlustus ei maksa ju mitte midagi - no minul näit.5.70€ kuus Ifi-s mis pidi üks kallemaid olema. Kas tõesti keegi müüb tehnilise ülevaatuse läbinud autot ka aasta ette ostetud kindlustusega ? Kas tõesti mõni müüb autot nii et jätab oma nimele ja siis vastutab hiljem kõiksugu muude võimalike jamade eest ?  Või ma olen millestki valesti aru saanud ?
Vasta

Rõngaste vahetus sõltub hülsist ja seisu näed-mõõdad alles siis, kui kaas maas ehk hulk vaeva juba nähtud.
Kaas korralikult uuendada - jälle ajakulu, kui ise ei saa ei taha ei viitsi ei oska teha...
Kui hülss kulunud, läheb lugu juba puurimise ja uute kolbide võrra kallimaks.
Mõistlik oleks siis juba vähemalt kepsusaaled ka uued panna kui mitte raamidki ja sinna lisanduvad omakorda ports kohustuslikke uusi polte.
Nii see summake kasvab....
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne