(08-04-2017, 23:15 PM)Qunts Kirjutas: (08-04-2017, 22:26 PM)phyl Kirjutas: (07-04-2017, 23:59 PM)Simson0077 Kirjutas: Daf näeb ette 80-100 000 km õlivahetuse välpa. 10w40 euro 5 ja 6 mootorid.
See muidugi juba veoauto - bussi maailm...
Tööjuures vahetame 40-50K km tagant ja masinatel tiksus just üle 1M km ette ilma raua osa lahti võtmata. Plokikaaned on ikka maha käinud, kuid see on juba tüüphäda mis sai ka 200k km juures endale paranduse peale mida pole enam lahti pidanud võtma.
Nii nagu eespool mainiti, siis kulunud silindrisse uut rõngast on rumal toppida. Plokikaane lihvimisega nimetada kaan remondituks on ka rumalus.
Ka märkide kokku ajamisega ei saa tänapäeval enam iga mees garaasis hakkama. Spets rakiseid tahab iga teine mootor.
Üks lahedamaid millega aasta tagasi kokku puutusin oli vw uuem diisel mootor. Commoon reinuga r4 mootor, millel on vaja spets rakist millega nukkvõllid omavahel paika panna ja alles siis plokikaanele külge tõsta.
Teoreetiliselt võid teha enda märgid peale, kuid mis siis saab kui nukkvõllid lähevad vahetusse? Ikka on vaja rakist mis maksab 600 euri.
Ka kehtib see rakiste olukord siis, kui plokikaan maha käib ja kaant lihvitakse, võid ju oma märgid peale teha, kuid asjad on ikkagi nihkes.
Arvestama peab ka seda, et keskmisel hammasrihma tootjal on 5 protsenti lubatud pikkuse kõikumise vahe. Jällegi oma märkide järgi on asjad nihkes.
Elagu "sepad", kes oma märkide järgi teevad kõik korda
Vähe googlit ja imedemaalt tuleb kõik see märkidevärk vähem kui 100€ koju kätte ning mootor laulab jälle.'
Räägi mis Wag mootor see oli kus vaja eriti spets rakist ilma milleta plokikaant ei või laualt liigutada ???
Olin 14 kui esimese auto mootori (ford) lahti/kokku ladusin ja töötas peale seda 4 aastat kuni maha müüsin.
Ei olnud mul siis dünovõttit, lihvimis pinki ja veel vähem klapifreese.
Kes oskab tahab teeb lihtsate asjadega imesid.
Minul oli lihvimiseks tasandamiseks sirge laud, 8mm klaas millel peal liivapaber ja klappide töötlemiseks veneajast pasta.
Enamus mootoritele on võimalik jah rakised hiinast tellida. Isegi tellin. Kuid on olemas ka spetsiaalseid rakiseid mida hiinlane ei raatsi järgi vorpida.
Nimelt tollel korral oli tegemist 2011 aasta seat leon fr tüüpi masinaga, millel on aistevahel 2.0 125kw commonrail mootor. (tähist ära küsi, kuna ei mäleta, 4 kohaline tähtede kombinatsioon oli)
http://nagi.ee/photos/joss122/24938147/ (Kes oskab pilti vähendada, palun tõstke pilt teemasse)
Mingi hädine pilt ka nukkvõllide omavahelisest rakisest. See kes ei saa rakisest aru, siis selgituseks, nukkvõllid tõmmatakse kinni ühise raamiga. Nukkvõllid omavahel käivad ringi hammasratastega, millele tehas ei ole raatsinud märke peale teha. Ei midagi keerulist, kuid uute nukkvõllide paigaldades ei ole ühtegi parameetrit mille järgi nukkvõllid omavahel kokku sobitada. Hiina odavat rakist ei leidnud ja siis sai läbi tutvuste esindusest orginaal sebitud.
Klaas laual lihvimise kohta selline küsimus, et millega garanteerid, et plokikaane tihendi pind on paralleelne nukkvõlli liiniga?
Ja sellepärast ongi vaja freespinki või tasalihvpinki.
Vanadel mootoritel millel on tõukurvardad, võid klaasplaadil liivapaberile kuuma anda (idee minumeelest tulebki ameerikast), ülanukkvõlliga mootoritel mina ei julge garantiid sellisele lihvimisele anda. Võib töötada, kuid R6 mootoril ikkagi -0.30 maha lihvid, siis krt seda teab kuhupoole asi nihkes on.
Pastaga töödeldakse ka tänapäeval klappe, kuid mida sa sooveldad, kui klapipesa enam ei ole? Tuli on läbi käinud ja mingi kohapealt pesa ära "söönud", või on klapid näiteks nii pähe käinud, et ka klapipesad on minema nihutanud ja mõlki löönud.
Töökorras mootori taastamisega saab tõesti peaga mõtlev ja kätega tööd tegev inimene hakkama, kuid kui asi on ikka per..e läinud, siis kaka meki küljest võtmisega enam iga sepp hakkama ei saa.