10-04-2017, 19:08 PM
Seoses sellega, et oma lolluse tõttu on mul käigukastist osa õlist jalga lasknud, sai siis mööda poode joostud ja vaadatud mis riiuli peal on.
Kuna õli sai hiljuti vahetatud, siis oli täpne mark teada ja asi see siis juurde kallata on ? A võta näpust...
Seda marki enam netu, õigemini netis on, a meil enam ei müüda. OK. Vaatame siis alternatiive. Parameetrid on: 75W90 GL4 Synthetic.
Tuhlasin siis paar riiulit läbi ja esimese hooga suht nõutu: torkas silma, et ei tehta vahet käigukasti õlil ja difri õlil. No mulle sobib, kuna mul ringleb sama õli nii kastis kui difris. Ka guugle annab tõlkes sama vaste inglis keeles nii "gear oil" (difri õli) või "transmission oil" (käimari õli), või "transaxle oil" või "gearbox" kõigil juhtudel tõlgib "käigukasti õli". A milles siis kamm ?
A selles, et kui pakendil on märge, et vastab nii GL4 kui ka GL5 API klassifikatsiooni nõuetele siis see kehtib AINULT DIFRI puhul. A müügi kalad teevad küll vahet kastil ja difril, kuid mitte kasti õlidel ja difri õlidel. Tuleb välja, et see klassifikatsioon ei räägi midagi sünkronisaatoritest. Jah, ta täidab Difri klassifikatsiooni nõuded ja ILMA SÜNKRONISAATORITETA käigukasti nõuded. Seda muidugi pakendile keegi ei kirjuta ja ka kahjuks müüjad ei tea. Võimalik, et siin läheb osa ka tõlkes kaduma ja võimalik, et on erinevus usa ja Inglismaa inglise keeles. Kui inglismaal on gearbox siis usas pigem transmission või transaxle. Ühesõnaga kui autole on käigukasti nõutud GL4, siis peab see olema puhas GL4 (mitte GL4/GL5) . Kui difrile on nõutud GL4 siis võib sinna panna vabalt GL4/GL5 või GL5 või miks mitte ka GL6 kui kusagilt leiad
Huvitav oli, et netti kammides leidsin justkui sobivate parameetritega Redline 75W90 GL4, a mida helli, märge juures "ei sobi hypoid hammakate puhul" ?
Vana Nissani manualis pidi lausa kirjas olema, hoiatus et "you have to use GL4 oil, do not use GL5 oil, it will destroy your transmission".
Vaatasin mida rallimehed teevad: ja nende loogika paistis olevat (jutt käib manuaalkastiga 60-70 usa rauast), et läheb ikkagi GL5 käimarisse, kuna siis on hammakate hõõrdumine väike ja hammakad kestavad paremini. Sünkrod küll hävivad ruttu, kuid on odavad vahetada. Selline loogika siis.
Aga 75W90 GL4 Sünti ikkagi ei leidnud. Otsingud jätkuvad.
Kuna õli sai hiljuti vahetatud, siis oli täpne mark teada ja asi see siis juurde kallata on ? A võta näpust...
Seda marki enam netu, õigemini netis on, a meil enam ei müüda. OK. Vaatame siis alternatiive. Parameetrid on: 75W90 GL4 Synthetic.
Tuhlasin siis paar riiulit läbi ja esimese hooga suht nõutu: torkas silma, et ei tehta vahet käigukasti õlil ja difri õlil. No mulle sobib, kuna mul ringleb sama õli nii kastis kui difris. Ka guugle annab tõlkes sama vaste inglis keeles nii "gear oil" (difri õli) või "transmission oil" (käimari õli), või "transaxle oil" või "gearbox" kõigil juhtudel tõlgib "käigukasti õli". A milles siis kamm ?
A selles, et kui pakendil on märge, et vastab nii GL4 kui ka GL5 API klassifikatsiooni nõuetele siis see kehtib AINULT DIFRI puhul. A müügi kalad teevad küll vahet kastil ja difril, kuid mitte kasti õlidel ja difri õlidel. Tuleb välja, et see klassifikatsioon ei räägi midagi sünkronisaatoritest. Jah, ta täidab Difri klassifikatsiooni nõuded ja ILMA SÜNKRONISAATORITETA käigukasti nõuded. Seda muidugi pakendile keegi ei kirjuta ja ka kahjuks müüjad ei tea. Võimalik, et siin läheb osa ka tõlkes kaduma ja võimalik, et on erinevus usa ja Inglismaa inglise keeles. Kui inglismaal on gearbox siis usas pigem transmission või transaxle. Ühesõnaga kui autole on käigukasti nõutud GL4, siis peab see olema puhas GL4 (mitte GL4/GL5) . Kui difrile on nõutud GL4 siis võib sinna panna vabalt GL4/GL5 või GL5 või miks mitte ka GL6 kui kusagilt leiad
Huvitav oli, et netti kammides leidsin justkui sobivate parameetritega Redline 75W90 GL4, a mida helli, märge juures "ei sobi hypoid hammakate puhul" ?
Vana Nissani manualis pidi lausa kirjas olema, hoiatus et "you have to use GL4 oil, do not use GL5 oil, it will destroy your transmission".
Vaatasin mida rallimehed teevad: ja nende loogika paistis olevat (jutt käib manuaalkastiga 60-70 usa rauast), et läheb ikkagi GL5 käimarisse, kuna siis on hammakate hõõrdumine väike ja hammakad kestavad paremini. Sünkrod küll hävivad ruttu, kuid on odavad vahetada. Selline loogika siis.
Aga 75W90 GL4 Sünti ikkagi ei leidnud. Otsingud jätkuvad.