Võtaks selle kütuseteema vahepeal kokku. Juba tekivad tõmblejad, kes arvavad, et iga arutelu puhul saab selle teemast kohe teha järeldused osalejate tõekspidamiste ja töövälise aja sisustamise kohta...
Kui võrrelda bensiini ja diislit, siis on diisli eelisteks parem säilitamine, laiem kasutusvaldkond, väiksem tuleohtlikkus, kasutusvaldkondadest(kõik sõjaväed ja igasugune transport) tulenevalt parem saadavus. Bensiini eeliseks on teatud valdkondades kasutatavus (saed, generaatorid, muruniidukid, päramootorid, motorollerid, lihtsalt väikesed nö toorikmootorid). Reaalselt maapiirkonnas on naabri käest lihtsam laenata küll paraku kanister bensiini kui diislit
Puugaasi plussiks on sõltumatus välistest tarnijatest ja kütuse olemasolu meie kliimavöötmes. Miinuseid on kõvasti, aga seda plussi ei ole võimalik ümber lükata. Biodiisli tootmine on küll võimalik, aga kui sul on võimalik külvata hektareid rapsi, seda pritsida ja see koristada ning õliks pressida, siis ilmselt saab ka diislit hankida.
Bioetanooli tootmine on küllaltki energiamahukas, selleks on vaja tegeleda toorme hankimisega ning kui lõpp-produkt on käes, siis ilmselt on paaki valamise asemel mõistlikum sellest toota hundijalavett või vahetada piiritus mingi muu kütuse vastu. Toormena ilmselgelt suhkrut või vilja või kartuleid ei kasuta. Suhkruroog ja mais meil normaalselt ei kasva. Igasugune kasvatamine tähendab külvamist ja koristamist ning vähemalt hooajast viidet vajaduse tekkimise ja lahenduse leidmise vahel.
Igasugustest biogaasidest ma ei tea suurt midagi, aga ma kujutan ette, et nende kasutamiseks tuleb need kompressori abil kõigepealt vastavasse paaki piisavalt suure rõhu alla lüüa, et piisavat kütusevaru kaasas kanda. Samuti ei õnnestu ilmselt ühe majapidamise jäätmetest arvestatavas koguses biogaasi tekitada, kui just suuremaid pudulojuseid ei pea.