Õhtust!
Vahepeal oli rahulik elu aga kolme päeva jooksul sai traktori kallal vaeva nähtud. Kõigepealt oli vend niites leidnud vana 10 mm. traadist karjuseposti... mis põrksidurile ei mõiganud ja eks selle laksuga+ loomulik kulumine tegid oma töö- jõuvõtuvõll ei lülitunud sisse. Kõristas aga ei enamat. Sai siis käigukasti kaan maha võetud ja koos vennaga asja kallal pusitud. Kuna kuul oli kandiline ja võllil ka lohud sees,otsustasin kahvlis auku suuremaks teha. Puurisin 10 mm. augu ja sisse sai pea samajäme kuul. Tänu sellele sain asjad korda. Kahvel oli kõver ja peale esimest kokkumonteerimist ei hakanud asi tööle. Sai siis see veel teist pidi keeratud ja asja proovitud. Sai küll kummiheebliga kangutatud aga viga ei märganud. Ka peale viimast kokkuladumist ei tahtnud asi toimima hakata. Lõpuks pani vend lülitushoova otsa pikema torujupi ja lülitus toimus.
Järgmisel korral jälle mitte. Vend keeras alt vikati hoorattast pool ringi ja siis läks ilusti sisse. Peale mõningast lõgistamist ja pusimist hakkas asi toimima. Kahjuks polnud fotokat kaasas... ja pimeda vihmase ilmaga poleks sealt head pilti ka saanud.
Ka niidumassina raam oli mitmest kohast katki. Vana häda oli ka suuremaks läinud. Nimelt oli all asuv pukk üsna viltu,sest aegade jooksul on vedu selle ära painutanud. Ei jäänud muud üle,kui relalaga lõikasin raamil tala otsad lahti,sikutasin taliga ettepoole ja tungrauaga aitasin kaasa. Peale kokkukeevitamist sai asi õigeks. Kõik mõrad sai ka uuesti üle keevitatud.
Ventillaatori rihm oli ka pea õhtal ja selle vahetus oli ka pakiline asi.
Rihma vahetus on üsna tülikas,sest oma tehtud häda.... Igasuguseid asju on takistuseks mootori tagumises osas. Edaspidi on plaan see õlipumba raamistik teha ülevalt otsast ventika juurest lahtikäidavaks. Siis oleks rihma vahetus kiirem ja vast üks pisut järgiandev ja logisev asi oleks abiks vibratsiooni puhul...
Igaljuhul India rihm sai peale- Roflex TS B50 17x1270 li /1315. Sanokist sain vast aasta tagasi või rohkem. Rihm oli vanast pisut lühem aga seda oligi vaja. Pidin ka pingutuslatil soont pikemaks tegema,sest ei saanud muidu kokku laduda.
Juhtus ka närvekõditavaid seiku...... nimelt kukkus üks kahvli vedru ülevalt august kenasti alla õli sisse...... asi lahenes lihtsalt. Nagunii pidime käigukasti kaane maha võtma aga hetkeks olid närvid väga pingul. Nimelt kartsin,et järsku kukkus difriluku vahelisse prakku.... see oleks ikka väga jama olnud. Õnneks leidis vend vedru üles,oli difri hammasratta taha peitu pugenud....
Teine ere hetk oli siis kui surusin oma näpud õli sisse... kummikindad olid mul käes muidugist... ja näppu jäi kuullaagri separaatori tükid! Aga kõik laagrid olid terved.....
Ragistasin ajusid terve õhta,et kust krt. need pärit. Suurema laagri omad..... Vaatasin isegi taskulambiga kõik üle,kuid kõik olid terved. Järelikult jäid need kogemata eelmise remondi ajal käigukasti.... või tulid õlinõust koos õliga.... Ei tea. igaljuhul segane lugu....
Tööd jätkuvad......
T.