"Projekt" edeneb vaevaliselt. Ajahammas jõuab ühest otsast rohkem närida, kui laisk peremees teisest otsast lappida.
Diiselkatel kütab piki teid ja radu, aga ilmutab külmkäivitusel ja minut pärast käivitust longates väsimust. Suviste temperatuuridega peaaegu pole probleemi, aga alla +5C käivitamisel läkastab jõujaam üksjagu ja ilma eelsoojenduseta käima ei lähekski.
Kevade saabudes tuli järgi aidata kinnikiilunud esipidurisilindrit-kolbi. Kuna õiges mõõdus kolbi diam57x46mm leida ei õnnestunud, siis pidi hädapärast piisama vana komplekti lahtivõtmisest, puhastamisest ja taaskoostamiseset. Esialgu piisaski, rõhku peab ja õli ei leki.
Lähim uus asenduskolb leidus mõõdus 57x53mm. See on originaalist 7mm võrra pikem, mis tähendab, et paigaldada saab vaid õhukesekskulunud klotse. Igaksjuhuks sai hangitud, aga jäi esialgu riiulisse tagavaravariandiks.
Bensiinimootoriga MS110-t vaevab endiselt seletamatu liigne isu ja sellest tulenev ülekaalulisus heitgaasides.
Katsetatud sai koostööd erinevate hapnikuanduritega kui ka päris ilma. Viimaks saabus külge täiesti uus Denso andur, mis paigaldusjärgsete millivoltmeetermõõtmiste põhjal on kõige erksam ja toimivam võrreldes eelmistega.
Mingit kasu sellest paraku polnud ja tühikäigul sooja mootoriga võttis halli tossu ikkagi üles ning pöörded kippusid kõikuma. Küünlad tahmased, pärast puhastamist käib mõnda aega jälle ühtlasemalt.
Kuna külma mootoriga lähtub summutist vaid valget veeauru (ehk kogu kütus tarbitakse kenasti ära), ja sooja mootoriga on käivitumine väga vaevaline ning pikaajalisem tagajärg on tahmased küünlad ja bensiinist lehkav õli, siis justkui viitab see mitte lihtsalt liigrikkale segule, vaid lausa läbitilkuvale bensiinile kusagil sisselaskes.
Peamised kahtlusalused olid ja on silindripihustid, külmkäivituspritsija, kütuserõhuregulaator ja mootori temperatuuriandur.
Kütuserõhu regulaator mingil määral toimib. Vaakumvooliku eemaldamine tõstab pöördeid, ehk vaakumi olemasolul tõmmatakse regulaatorit, ja väheneb silindrisse jõudev kütusekogus suurema tagasivoolu arvelt. Leket läbi regulaatori membraani ei saa siiski täielikult välistada.
Külmkäivituspihusti tilgub läbi, aga jääb üsna remondiraamatus ettenähtud piiridesse: 1-3 tilka minutis. 5 minutiga tekib seisva mootori puhul küll päris paras bensiiniloik. Mis võibolla ei olegi oluline, sest sooja käivituse probleem jäi alles ka külmkäivituspihusti eemaldamisel kollektorist.
Silindripihustite juhtmete eemaldamisel on tunda mootori vahelejätmist, ehk siis kuidagi nad vist ikka toimivad. Sellegipoolest võivad pihustite "pihustamistrajektoorid" olla paigast ära.
Mootori temperatuuriandur muutis oma takistust pealtnäha hästi 4,5kOomi(20C) kuni 2kOomi (70C), aga kuna kontakti edasikandev pistikupesa on mäda mis mäda, võib arvata, et signaal ajusse ei jõua.
Kuna mõned neist osadest olid lihtsalt saadaval, siis vahetatud said nii temperatuuriandur kui ka termostaat(88C , endise 72C asemel).
Pistikut leida ei õnnestunud, kindel ühendus sai tekitatud peenikeste klemm-otsikutega juhtmete küljes.
Tulemus on esialgu positiivne - temperatuuriseier kerkis näidiku keskele (enne kolmandiku peal) ja tühikäigul järgilohisenud tahmalonti justkui enam saba taga ei lehvi. Eks näis, mis heitegaaside mõõtmine näitab, kui järg ükskord niikaugele jõuab. Eelmise aasta parim tulemus oli CO 4,2 ja HC 240 tühikäigul - kui see nüüd peaks paranenud olema, võib edasi mõelda.
Segastel asjaoludel tekkis tahtmine järele proovida juppide tellimine Jaapanist. Nii nagu Yahoo oksjonivahendusettevõtte lehel hoiatatud oli, maksab saatmine terve varanduse.
Kaup ise on odav või vähemalt mõistliku hinnaga, aga vahendamised ja saatmised ja lisatasud kleebivad oma mahlase lisandi sinna otsa.
Äsja saabus ilukilp, mis neljasest komplektist puudu oli. Kokkuvõte: Üks paljudest Yahoo oksjonite vahendajatest japamart.com on lihtne, kiire ja usaldusväärne, vahendustasud kokku ca 20€, mis on sellised 1- kuni 100-Eurose tehingu pealt. Saatmisviis sai valitud vist liiga "äkiline", pakk tuli kohale 5 päevaga.
Auto sõidetavuse seisukohalt peaks küll hoopis teistsugusemaid juppe taga ajama, aga kuna kilbid on mõlema auto jaoks kõlblikud, siis kasutuseta nad ei jää.
Igatahes, maailmakaubandus toimib.
Kokku olen piltidelt näinud selle põlvkonna Crownide küljes umbes miljon tüüpi kilpe, mis tunduvad jagunevat varustusastme kaupa - Deluxe, SuperEdition, Super Deluxe, SuperSaloon, RoyalSaloon; mõnel varustustasemel ka mitu kilbitüüpi.
Et valikute kirjusus ja kuuluvus endalgi meeles püsiks, siis väike pildikollektsioon siia näituseks ka.