Haagise valik

(08-05-2017, 21:41 PM)Alts Kirjutas:  
(08-05-2017, 21:11 PM)viplala Kirjutas:  Ma just ostsin endale piduritega haagise, treileri tegelikult. Lavatsi mõõtud on umbes 4x2 (täpselt ei ole mõõtnud), välisgabariidid 6x2.5, sileda põhjaga, topelt sild, tühimass 620, täismass 2000.

Treilerina kasutamisel jama, et paljud uuema aja autod on raskemad, kui 1380 kg...

Sile tükk Cool Eks väike kalkuleeritud risk teeb elu huvitavamaks.

Palju letihind on säärasel? Kas rambid on rihvel, perfoplekk või redel? Kas tiisel ulatub esimese silla kinnituseni?
Vasta

(09-05-2017, 08:55 AM)v6sa Kirjutas:  Sile tükk Cool Eks väike kalkuleeritud risk teeb elu huvitavamaks.

Palju letihind on säärasel? Kas rambid on rihvel, perfoplekk või redel? Kas tiisel ulatub esimese silla kinnituseni?

See pilt mille lisasin, oli suvalisest netist leitud analoogist. Enda omast pilti pole veel  teinud.
Letikat ei oska öelda, ostsin kasutatult 1300 eest. Rambid on paksust plekist väänatud ja valtsitud, üsna tugevad tükid. Diisli kohta jään vastuse võlgu momendil.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Eietaks natuke veel haagise teemal. 
Käisin Resposid vaatamas. Kastimõõduga 1.5*3.25 oleks ok. Siiski jäi üks asi kripeldama. 1.5 laius ei ole päris reaalselt see. Kui võtta sissepressitud porte tugevduskohtadest, siis 1.5M laiust standard lehtmetalli plaati ikka ära ei mahuta kasti.
Samas 1.85 kastilaiusega ka saada:
http://www.respo.ee/et/Haagised/Tootegrupid/27/22/28
Jällegi see häda, et haagis kipub autost tunduvalt laiemaks minema.
Jäi aga Tiki lehelt see silma:
http://www.tiki.ee/haagised/kastihaagise...rop-1300kg
Mõõte pole küll välja toodud, aga julgeks arvata, et see rattad kasti all 1.81 laiusega on sama, mis Respo 1.5 kasti laiusega. 
Nüüd agad...
Kindlasti laadimine kõrgemale. Torsioon vedrustus õnneks vist nii ei käitu nagu Zubrjonoki vedrudega, et viimase 100Kg tõstmisega kasti põhi tõuseb "pool meetrit".
Mida sest torsioonist üldse arvata, enda mõte tahaks ikka lehtvedru, mis siiski kipub võimatu lahendus olema antud haagise ehituse korral.
Tiisel ka selline imelikult lühem.
Ühesõnaga kiitke, laitke seda Tikit. Raha juba ammu sügelemas, aga mitte pole otsusele jõudnud. Erakasutuses jätkuks seda haagist ilmselt julgelt üle kümne aasta ja tahaks ikka sellise võtta, et kõik ettetulev saaks veetud.
Vasta

1.5m laiad plaadid lähevad muidu Respole peale küll. Eks sa niimoodi pool viltu paned, kõigepealt ühe ääre maha ja kasti serva vastu ära ja siis läheb teine äär ka tugevdusrandist mööda. Laiemaga kindlasti mugavam küll, aga endal nii täpset vedu piisavalt harva vaja teha õnneks.
Vasta

Tekkis küsimus piduritega Respo kohta. Ehk kellelgi kogemust. Nimelt viimasel ajal hakanud pidurdamisel jõnksutama. Just nagu sel hetkel kui pidurdamist lõpetada ja uuesti kiirendama hakata, käib tervest autost jõnks läbi. Sai veopeast (Knott) piduriteni minevat latti peale keeratud nii et veopea tühikäik ära kaoks ja läks paremaks ka, aga natuke ikka uurisin edasi. Nimelt tal veopeas amort. Kas too peaks ikka täitsa amordina toimima või on tegu pigem ainult vedruga, mis pidurd uuesti maha lükkab? Võtsin tolle korra küljest ja proovisin maas, no ikka täitsa vedru (ja kuradi raskesti kokku lükatav). Mingit amortiseerivat omadust küll ei tunnetanud, nii kui kokku suruda, hüppab uuesti lahti.
Vasta

(08-06-2017, 19:05 PM)olli Kirjutas:  Tekkis küsimus piduritega Respo kohta. Ehk kellelgi kogemust. Nimelt viimasel ajal hakanud pidurdamisel jõnksutama. Just nagu sel hetkel kui pidurdamist lõpetada ja uuesti kiirendama hakata, käib tervest autost jõnks läbi. Sai veopeast (Knott) piduriteni minevat latti peale keeratud nii et veopea tühikäik ära kaoks ja läks paremaks ka, aga natuke ikka uurisin edasi. Nimelt tal veopeas amort. Kas too peaks ikka täitsa amordina toimima või on tegu pigem ainult vedruga, mis pidurd uuesti maha lükkab? Võtsin tolle korra küljest ja proovisin maas, no ikka täitsa vedru (ja kuradi raskesti kokku lükatav). Mingit amortiseerivat omadust küll ei tunnetanud, nii kui kokku suruda, hüppab uuesti lahti.

Tahab määrimist, seal on kaks määrdeniplit, minul igatahes tegi asja korda.
Vasta

(08-06-2017, 01:06 AM)olli Kirjutas:  1.5m laiad plaadid lähevad muidu Respole peale küll. Eks sa niimoodi pool viltu paned, kõigepealt ühe ääre maha ja kasti serva vastu ära ja siis läheb teine äär ka tugevdusrandist mööda. 

Mõnemillimeetrise lehega saab ehk nii toimetada aga 6mm lehega suht jant. Giljotiiniga lõigatult äär ka terav, rampsab ikka porteplekki korralikult.
Aga keegi miskit ikka eespool välja toodud Tiki kohta oskab rääkida?
Vasta

(08-06-2017, 19:20 PM)meli666 Kirjutas:  
(08-06-2017, 01:06 AM)olli Kirjutas:  1.5m laiad plaadid lähevad muidu Respole peale küll. Eks sa niimoodi pool viltu paned, kõigepealt ühe ääre maha ja kasti serva vastu ära ja siis läheb teine äär ka tugevdusrandist mööda. 

Mõnemillimeetrise lehega saab ehk nii toimetada aga 6mm lehega suht jant. Giljotiiniga lõigatult äär ka terav, rampsab ikka porteplekki korralikult.
Paned ühte serva midagi alla, paar prussi ntx. Las plaat jääbki poolviltu ja üks serv üle ääre paistma, ega ta kastist välja karga. Või kardad et plaat vajub kõveraks? Siis paned keskele ka väheke toeks alla.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(08-06-2017, 01:06 AM)olli Kirjutas:  1.5m laiad plaadid lähevad muidu Respole peale küll. Eks sa niimoodi pool viltu paned, kõigepealt ühe ääre maha ja kasti serva vastu ära ja siis läheb teine äär ka tugevdusrandist mööda. Laiemaga kindlasti mugavam küll, aga endal nii täpset vedu piisavalt harva vaja teha õnneks.

Ka minu 6 aastat vana Respos kasti laius on 152cm, niiet 1.5m laiu plaate saab vabalt vedada, Kui ei ole kaanega käru ja kaane kinnitused seespool ei sega...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(07-06-2017, 22:55 PM)meli666 Kirjutas:  ...
Ühesõnaga kiitke, laitke seda Tikit.
...

Hea asi on. Hinnaline, aluported eeldavad ajudega kasutajat, muidu lähevad täitsa katki ära. Big Grin Arvesta, et kuna ratas on plate all, siis on laadimiskõrgus täitsa arvestatav.

Torsioon kipub tühjalt hüppama, muidu pole viga. Koormat kannab hästi ja koguvajumine on väiksem.

Ma uusi Resposid pole mõõtnud, aga seni kättejuhtunud on olnud ikka mõne mm suuremad, kui nimimõõt. Kui plaate just tugevdusvaltsini ei lao, lähvad sisse kenasti. A võib-olla on nüüd ära optimeeritud ka.

Kaldun arvama, et tiisel on tavaline, lihtsalt haagise ebatavalised mõõdud tekitavad optilise illusiooni. Või siis mitte - konkreetne haagis on tundmatu loom.
Vasta

(08-06-2017, 21:56 PM)v6sa Kirjutas:   siis on laadimiskõrgus täitsa arvestatav.
Ma kuhugi juba kirjutasin - ma vedasin maja kipsi Lada ratastega haagisega, tegin raami peale nii, et laadimiskõrgus on ca meeter. Väga mugav, poes tõstab tõstuk paki vajalikule kõrgusele, laadimine sirge seljaga. Mahavõtt samuti sirge seljaga, nurgast trips õhkkile tekitamiseks ja plaadiga punuma.
Kõrgem põhi on minu silmis siiani eelis.
Kes käruga võidusõidurajale plaanib minna, peab loomulikult raskuskeskme kõrguse pärast muretsema.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(08-06-2017, 22:20 PM)Marko Kirjutas:  Kes käruga võidusõidurajale plaanib minna, peab loomulikult raskuskeskme kõrguse pärast muretsema.
Illustratsiooniks:

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

paneme kärule 500 kg peale ja siis ei kepsuta see kuhugi taga.mul kah tavapärasest kõrgem haagis ja tühjalt kepsutab kenasti külg ees,aga koormaga päris taltsas kardea teekattega,jääst muidugi vast pole mõtet rääkida.
Vasta

Paneme jah!  Big Grin
Ükspäev vaatan, et keegi vingete krossitamise jälgedega hakkama saanud.
Ajalehes ilmunud artikli lugemine tõi selguse: http://sakala.postimees.ee/4136799/lauak...ery=101533&image=6754073

Ma pole kindel, kas kõik seda imetleda saavad, seetõttu varastasin sealt paar iseloomustavat pilti.
Sõit jäi sama lühikeseks, kui arugi. Saatuslikuks sai valesti valitud kiirus, mitte koorem, nagu politseionu ekslikult väidab.

         
Vasta

(07-06-2017, 22:55 PM)meli666 Kirjutas:  Eietaks natuke veel haagise teemal. 
...
Torsioon vedrustus õnneks vist nii ei käitu nagu Zubrjonoki vedrudega, et viimase 100Kg tõstmisega kasti põhi tõuseb "pool meetrit".
Mida sest torsioonist üldse arvata, enda mõte tahaks ikka lehtvedru, mis siiski kipub võimatu lahendus olema antud haagise ehituse korral.
..
Üheteljeline torsioonidega kerge haage on tühjalt kui kummipall. Meie auk-muhk tüüpi teedel oli vahepeal tunne, et rehvid ei kulu, sest enamus aega oli haage lennus. Olen ka kaheteljelist torsioonidega treilerit vedanud, natue stabiilsem, aga põrkab ikka.
Lehtvedrudel sillaga haaget ei tajugi, tuleb sirgelt järel ka auklikul kruusateel.


Vasta

(09-06-2017, 22:58 PM)hulgus Kirjutas:  
(07-06-2017, 22:55 PM)meli666 Kirjutas:  Eietaks natuke veel haagise teemal. 
...
Torsioon vedrustus õnneks vist nii ei käitu nagu Zubrjonoki vedrudega, et viimase 100Kg tõstmisega kasti põhi tõuseb "pool meetrit".
Mida sest torsioonist üldse arvata, enda mõte tahaks ikka lehtvedru, mis siiski kipub võimatu lahendus olema antud haagise ehituse korral.
..
Üheteljeline torsioonidega kerge haage on tühjalt kui kummipall. Meie auk-muhk tüüpi teedel oli vahepeal tunne, et rehvid ei kulu, sest enamus aega oli haage lennus. Olen ka kaheteljelist torsioonidega treilerit vedanud, natue stabiilsem, aga põrkab ikka.
Lehtvedrudel sillaga haaget ei tajugi, tuleb sirgelt järel ka auklikul kruusateel.
Need kasti-haagised ja kummipuksidel torsioonid hüppavad jah kui konnad.  Samas kindla raskusega vagunelamud on just tehtud torsioonide peale, et säilitada kliirens madalam.  Samas on võimalik alati torsioonide pingutamisega tõsta kliirensit. Kummipuksidega haagisel seda vast teha ei saa.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(09-06-2017, 22:58 PM)hulgus Kirjutas:  ...
Lehtvedrudel sillaga haaget ei tajugi, tuleb sirgelt järel ka auklikul kruusateel.

Ainult siis, kui tühjalt on haagise kaal üle veerandi vedrude kandevõimest. Big Grin Minu Respol on all tonnised vedrud ja tühi haage kipub aeg-ajalt lendu tõusma. Kernu poiste oma jookseb pehmemalt, aga see jälle kukub kummipuksidele juba 800 kilose koormaga.

Aga üldiselt on lehtvedrudel sild rahulikum tõesti - füüsika ju.
Vasta

(09-06-2017, 22:15 PM)Janka Kirjutas:  Paneme jah!  Big Grin
Ükspäev vaatan, et keegi vingete krossitamise jälgedega hakkama saanud.
Ajalehes ilmunud artikli lugemine tõi selguse: http://sakala.postimees.ee/4136799/lauak...ery=101533&image=6754073

Ma pole kindel, kas kõik seda imetleda saavad, seetõttu varastasin sealt paar iseloomustavat pilti.
Sõit jäi sama lühikeseks, kui arugi. Saatuslikuks sai valesti valitud kiirus, mitte koorem, nagu politseionu ekslikult väidab.

 
Ma ka mõtlesin, et mingi buss kraavi pannud. Teljevahe nimelt. Poognad ägedad järveotsas Big Grin Siksiga kannatas 0,8-0,9 kuupi betooni vedada sama rada Smile
Vasta

(09-06-2017, 22:15 PM)Janka Kirjutas:  Paneme jah!  Big Grin
Ükspäev vaatan, et keegi vingete krossitamise jälgedega hakkama saanud.
Ajalehes ilmunud artikli lugemine tõi selguse: http://sakala.postimees.ee/4136799/lauak...ery=101533&image=6754073

Ma pole kindel, kas kõik seda imetleda saavad, seetõttu varastasin sealt paar iseloomustavat pilti.
Sõit jäi sama lühikeseks, kui arugi. Saatuslikuks sai valesti valitud kiirus, mitte koorem, nagu politseionu ekslikult väidab.

 

Lugesin seda isegi ja endamisi mõtlesin et päris lahja trahv tuleb siit onule. Koorem nõuetekohaselt kinnitamata, veduk ei vasta ka arvatavasti käru parameetritele ja kui nii siis vaevalt ka BE katti taskus on ehk lubateda sõit jne jne... Liiklusohtlik olukord ka tekitatud - kalliks läheb selline sõit  Big Grin  Toungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Arvan, et tehti vaid hoiatus Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne