M400-420A 1951
#21

(08-07-2017, 00:57 AM)Taaviw126 Kirjutas:  Võibolla tuleb siit mustanumbri pillSmile Siis selline radikas hästi ei sobi vist. Radikas peaks kõigil 420 kerega pillidel sama olema(varuosakataloogi järgi). Selle aastakäigu pillil peaks vist papist tuulesuunajad ka olema?

Musta numbri pill tuleb kindlasti see mees teisiti vist ei oskagi Big Grin

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#22

(07-07-2017, 23:24 PM)kopraonu Kirjutas:  Väga rumal küsimus aga kas siis vana radikat ei anna kuidagi korda sättida? Olen näinud ,et on babetiit tina ja jootetina katkised kohad julmalt täis lastud.Kui selleni,kus on mõni sepp üritanud uut kärge sisse leiutada. 
Uue radika leidmine pole võimatu aga ma ei saa aru,mis teeb M420 radika erilisemaks,tava M400 radikast või M401 omast? Hariga mind rumalat,palun.

Radiaatorid peaks minu teada ka kõigil M400-401 ühesugused olema. Miks seda radiaatorit parandada ei saa on just selles, et südamik on kärje tüüpi, mitte tavaline toruradiaator ja proovi seda kärge kuskilt keskelt remontida. Vana radiaator sai vanni pistetud ja survestatud ning see mullitas kümnetest kohtadest. Pealt on ta täiesti korralik ja ilus. 

Aga edasi teema juurde. Esimeses postituses läks meelest, et suure hooga sai ka tagasild ära remonditud. Kui mälu ei peta, siis said uued poolteljed koos uute laagritega, pidurisilindrid, klotsid ja kõik tihendid. 

Nüüd sai siis esimese asjana käsile võetud käigukast. Nagu sellele masinale kohane põrandakangiga kolme käiguline. Igaks juhuks oli neid kogutud neli tükki pluss eraldi uusi juppe. Kui aga tegemiseks läks, siis selgus, et nendest neljast ei ole võimalik isegi ühte kokku saada. Nelja kasti peale oli vaid üks plokkhammasratas korralik ja kasutatav. Plokkhammasratta telgi ei olnud võimalik kasutada ja samuti ei sobi sinna M401 oma, mis on millimeeter jämedam. Sai Tartus lastud teha ühes firmas uus telg. Osa hammasrattaid sai uusi, samuti laagrid ja tihendid. 

[Pilt: IMGP1454_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1455_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP1473_800x600.JPG]

Valmistutud sai ka mootori tegemiseks. Selleks said kõik vajalikud jupid kokku otsitud ja saastast puhtaks pestud. Plokk on uus ja tervitused Võrumaale Agule. Kolvid, rõngad, saaled, klapid, klapivedrud, plokikaanetihend, siduriketas, kepsud, sõrmed ja kõik muu sinna juurdekuuluv sai kokku pandud. Ei õnnestunud leida ainult uut M400 plokikaant, see on teadupärast erinev kui M401'l. Aga edasi mõned pildid.

[Pilt: IMGP2649_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2652_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2654_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2657_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2658_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2659_800x600.JPG]

Järgneb.
Vasta
#23

Kas radika oled saanud?
Vasta
#24

(15-07-2017, 15:12 PM)autojuht Kirjutas:  Kas radika oled saanud?

Ei ole uut või väga korralikku leidnud, seega ootan head pakkumist.


Kuna käigukast sai valmis, siis sai asutud mootori kallale. Väntvõlli sobitamisega oli raskusi, aga sai lõpuks väga hea. Kepsud olid õnneks uued olemas ja nendega läks asi suhteliselt libedalt. Kui oleks pidanud kepsudesse ise saalesid valama, oleks tunduvalt kauem aega läinud. Uued kolvid-rõngad-sõrmed said sisse ja mootor käib toredasti ringi. 

[Pilt: IMGP2680_800x600.JPG]

Kui soovite tehase kvaliteeti, siis kasutada ainult originaal varuosi Big Grin 

[Pilt: IMGP2712_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2714_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2715_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2718_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2724_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2725_800x600.JPG]

Jätkub.
Vasta
#25

Kas sul väntvõlli edasi-tagasi keerates lõtku ka on või? Ärge naergeBig Grin Vajalik info minu jaoks.
Vasta
#26

Väntvõlli keerates või siis telgsuunas liigutades mingeid käega tuntavaid lõtke olla ei tohi.Kui on, siis tuleb põhjus leida
ja viga kõrvaldada.Tavaliselt on lõtku põhjuseks piirkulumise ületanud või väljasulanud kepsulaagrid, mis sellel Mossel
on otse kepsu valatud, s.t ei ole vahetatavad.
Vasta
#27

Lp. Sidorov. Palju oli tehase poolt kepsudel peiliplekke vahel ja kas need olid tehase valatud kepsulaagrid või juba kohalike töö?
Tänan.

T.
Vasta
#28

(16-07-2017, 18:15 PM)Sidorov Kirjutas:  Väntvõlli keerates või siis telgsuunas liigutades mingeid käega tuntavaid lõtke olla ei tohi.Kui on, siis tuleb põhjus leida
ja viga kõrvaldada.Tavaliselt on lõtku põhjuseks piirkulumise ületanud või väljasulanud kepsulaagrid, mis sellel Mossel
on otse kepsu valatud, s.t ei ole vahetatavad.

Tänud! Peab selle kepsusaale valamise kunagi ära proovima. Mõnesmõttes hea lahendus. Ei pea uusi saalesid taga ajama külapealt. Valad ära ja asi korrasBig Grin
Mis sorti babiiti sinna valati?
Vasta
#29

Sina mees ikka jöuad,esisild sul kah juba valmis...

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#30

Mul on Sulle uued kolvirõngad soovikorral anda. Pean üles otsima!
Vasta
#31

(16-07-2017, 20:29 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Lp. Sidorov. Palju oli tehase poolt kepsudel peiliplekke vahel ja kas need olid tehase valatud kepsulaagrid või juba kohalike töö?
Tänan.

T.

Lp. Talupoeg Toomas. Tehase poolt ei olnud kepsudel peiliplekke vahel. Peiliplekkidega kepsud on siinsete meistrite kätetöö. Tegelikult vajalikud asjad need peilid, sest remontida oleks nii lihtsam.

(16-07-2017, 22:59 PM)Taaviw126 Kirjutas:  
(16-07-2017, 18:15 PM)Sidorov Kirjutas:  Väntvõlli keerates või siis telgsuunas liigutades mingeid käega tuntavaid lõtke olla ei tohi.Kui on, siis tuleb põhjus leida
ja viga kõrvaldada.Tavaliselt on lõtku põhjuseks piirkulumise ületanud või väljasulanud kepsulaagrid, mis sellel Mossel
on otse kepsu valatud, s.t ei ole vahetatavad.

Tänud! Peab selle kepsusaale valamise kunagi ära proovima. Mõnesmõttes hea lahendus. Ei pea uusi saalesid taga ajama külapealt. Valad ära ja asi korrasBig Grin
Mis sorti babiiti sinna valati?

Minuteada kasutati babiiti margiga B-83.

(16-07-2017, 23:17 PM)impreza Kirjutas:  Sina mees ikka jöuad,esisild sul kah juba valmis...

Jah, esisild on valmis, aga kõigest järjekorras.

(18-07-2017, 01:56 AM)Regardman Kirjutas:  Mul on Sulle uued kolvirõngad soovikorral anda. Pean üles otsima!

Kingutusi võtan vastu iga kell ja hea meelega.  Smile
Vasta
#32

Hommikut! Kas seda saaledevalamise babiiti B 83 liikumas ka on?
Vasta
#33

(15-07-2017, 18:09 PM)Sidorov Kirjutas:  
(15-07-2017, 15:12 PM)autojuht Kirjutas:  Kas radika oled saanud?

Ei ole uut või väga korralikku leidnud, seega ootan head pakkumist.

Alatskivi Kila-kola laat oli eelmine laupäev,seal üks mees müüs radika, minu teada täätab ta Tartus,Carstop,Turu tn
Vasta
#34

(18-07-2017, 19:48 PM)Kihutaja Kirjutas:  Hommikut! Kas seda saaledevalamise babiiti B 83 liikumas ka on?


Praegusel ajal ei tea, kas sellist asja enam kusagil müügil on, kuid vanasti oli ta sellisel kujul:

[Pilt: IMG_20170720_192545_800x450.jpg]



Unic 011 - käisin ise ka Alatskivi laadal, kuid radika müüjat ei kohanud. Kas oli ka uus radikas?


Järgnevalt sai kõik mootori juurde kuuluvad agregaadid ja abiseadmed ära remonditud ja valmis vaadatud. Mis oli võimalik, läks külge uus. Mida ei leidnud, sai remonditud. Mõned pildid ka.

Külge läks uus pump, mis kohe hakkas läbi jooksma, sest kaasaaja bensiin ei sobi tolleaegsele membraanile. Uus membraan sai tehtud ZIL veoki omast, mis on igikestev. 

[Pilt: IMGP2726_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2738_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2739_800x600.JPG]


Jagaja ja mootori padjad said uued

[Pilt: IMGP2740_800x600.JPG]

Veepump peale remonti. Tasub meelde tuletada, et M400 veepump on 401 omast erinev.

[Pilt: IMGP2741_800x600.JPG]

Starter enne ja peale remonti

[Pilt: IMGP2727_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2732_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2734_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2742_800x600.JPG]

Remonditud peasilinder:

[Pilt: IMGP2743_800x600.JPG]

Mõningad riiulist leitud uued jupid veel:

[Pilt: IMGP2728_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2731_800x600.JPG]

Mootor komplekteerimisel:

[Pilt: IMGP2744_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2745_800x600.JPG]
Vasta
#35

Kena, kena. Kas värvikombinatsioon oli uuena ka selline? See võluriiul kust need jupid võetakse teeb kadedaksSmile Aga ega nad vist ise sinna ei tekkinud.
Vasta
#36

Üks küsimus hr. Sidorovile. Nagu ma aru saan on sul see projekt aastaid juba nii-ütelda peas küpsend ja tasapisi selle nimel riiulit täitnud. Kaua see aega võttis et see kompott enam-vähem kokku saada?   Cool Mul ei õnnestu kuidagi, muidugi Gaz M1 näol on tõenäoliselt tegemist jupp maad raskema pähkliga aga võib-olla olen ma liiga kannatamatu, selle küsingi. Näiteks Gaz 23 läks täpselt 2 aastat. Smile
Vasta
#37

Juppmaad raskem projekt on küll äärmiselt tagasihoidlikult öeldud minuarvatesSmile
Vasta
#38

Kolalaada radikas oli räbal ja müüdi maha.
Vasta
#39

Miks värvisid ploki ja käigukasti hõbedaseks? Originaal peakasid need ikkagi rohelised olema?

Aga projekt on äge!
Vasta
#40

Ma pean ausalt tunnistama,mina pole siiani ühtegi roheliseks värvitud M400 mootorit veel kohanud. Kõik on hõbedased olnud? Või ma olen midagi kahe silmavahele jätnud?

Sidorovile, ZIL bensiinipumba membraan on tõesti igikestev, erinevalt nendest tänapäevastest kummi membraanidest,mis eesti maa kütusega kohe laiali vajuvad ja vormist ära lähevad. Ise olek kasutanud õlikindlat kummi,kuna neid ZIL membraane pole eriti enam liikumas näha olnud.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne