Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
(09-08-2017, 08:39 AM)v6sa Kirjutas: (08-08-2017, 17:58 PM)deeremees Kirjutas: (08-08-2017, 07:44 AM)52mees Kirjutas: Täpselt, ega ma lasengi võiduka lõpuni. Alles siis tuleb remontima hakata.
Tegelt üks mure ka. Tahaks teada kui kõvasti tuleb kinni tõmmata tagarummu poldid( need, mis hoiavad teda pooltelje küljes)? Nm või mitme meetrine toru?
Veoauto jõudusäästva veljevõtmega saab rummu poldid kergelt lahti ja kinni keerata. Proovisin ka algul pika toruga neid lahti keerata, siis rikkus poldil kandid ära.
Mõtled momendikordistit? Ma ei tea ühtegi hobigaraaži, kus säärane asi koos vajalike padrunitega olemas oleks....
Heal juhul on säilinud russi piip - see kannatab meetrist vart.
On üks hobigaraage mul õue peal kus selline kordistiga võti olemas. Ja olude sunnil sai teine soetatud kuna russi rummu mingi valemiga lahti ei saanud. Kõik võtmed ja torud sai puru keeratud. Tuld ka ei raatsinud anda rummule.36 euri eest sai toodud see kordisti ja ühe käega tulid kõik poldid lahti. Enda oma on 1:46 aga kõrval riiulis oli pakkuda ka 1:152, ???, mida sellisega keeratakse?
Aquila captas non muscas.
Postitused: 2,171
Teemad: 97
Liitus: Jun 2009
Maine:
30
(09-08-2017, 14:59 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: No see radikapesu on lihtne nagu suuloputamine. Võtad suhu,loksutad ja sülitad välja. Ei midagi keerulist!
Noo vat ei ole ikka niiii lihtne. Küsin esmaltTalupojalt: "Mida on tarvis teha. 1. et naine rasedaks ei jääks?
2. et pirukas ahjus põhja ei kõrbeks?
3. et jahutusvedeliku tihendid terveks jääks?
4. jne...
Vastus on ainult üks...
Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Postitused: 2,171
Teemad: 97
Liitus: Jun 2009
Maine:
30
(09-08-2017, 16:02 PM)h2rra Kirjutas: (09-08-2017, 14:59 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: No see radikapesu on lihtne nagu suuloputamine. Võtad suhu,loksutad ja sülitad välja. Ei midagi keerulist!
Noo vat ei ole ikka niiii lihtne. Küsin esmaltTalupojalt: "Mida on tarvis teha. 1. et naine rasedaks ei jääks?
2. et pirukas ahjus põhja ei kõrbeks?
3. et jahutusvedeliku tihendid terveks jääks?
4. jne...
Vastus on ainult üks...
Neile küsimustele õige vastus on: "Tuleb õigel ajal välja võtta". Milline see õige aeg on jääb teie otsustada, kuid suuloputamisest on asi kaugel.
Näed Talupoeg. Jälle said ühe nipi oma tarkusesalve lisaks.
Parimat h2rra.
Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Postitused: 794
Teemad: 9
Liitus: Mar 2013
Maine:
7
Ülekuumenemise probleemile oli õnneks kergem lahendus, tuleb radikat tihedamini väljast puhastada. Öösel niites oli ka ok, praegu lõpetasin/andsin järje üle ja sai lasta terve öö ilma liigse kuumuseta.
Postitused: 10,736
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
11-08-2017, 10:37 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-08-2017, 10:47 AM ja muutjaks oli
v6sa.)
Vale loogika.
Vee keemistemperatuur sõltub rõhust. Mida kõrgem rõhk, seda kõrgemal temperatuuril vesi keeb. Normaalne ülerõhk jahutussüsteemis on nii 0,1 bar, mis tähendab vee keemistemperatuuri jämedalt 110 kraadi.
Keemistemperatuur on oluline, sest siis tekivad mullid. Mullid aga ei jahuta. Mulli kohas tekib lokaalne ülekuumenemistsenter, mis võib (aga ei pruugi, eksole!) tekitada rikke (mõra plokikaande, tihendi väljavenimine, mulli lõhkemisest tekkinud hüdrolöök).
Russi madalalt forsseeritud mootorile on sügavalt savi, kas plokikaane temperatuur on 110 või 130 kraadi. Igal juhul on see kõrgem, kui jahutusvedeliku temperatuur. Siinkohal on oluline mõista, et plokikaane välispinna temperatuur on väiksem, kui jahutussärgis. Mis on omakorda palju väiksem, kui klappide juhtpukside tsoon või põlemiskambri pind. Korralik kaas elab selle temepratuuri niikuinii üle ja vigane kaas oleks tulnud niikuinii remontida.
Eraldi teema on jahutusvedeliku temperatuuri andurid. Need on kaunikesti ebatäpsed ka tehasest ning hooletul käsitsemisel transpordil või paigaldusel asi just ei parane. Lisame siia juurde võimalikud lapitud juhtmetes olevad halvad ühendused (või uuemate kabiinide nigelad pistikud) ja saamegi tulemuse, kus kella näidatav temperatuur on paarkümmend kraadi vale.
Mida siis teha?
1) Hoia KÕIK radikad puhtad!!! Vanemate russide roolivõimendi oskab kärjed täis plägada ja säärane asi ei jahuta mitte.
2) Kontrolli, et radikakork ikka peaks ja mõlemad klapid toimiks. Korgis on kaks vedruga klappi: ülerõhuklapp sulgeb radika kaela, alarõhuklapp on selle sees. Ülerõhk kuni 0,1 bar ei lase mootoril keema minna.
3) Kui tahad kindla peale mängida, viska termostaat välja. Normaalses süsteemis ja mõistusega peale keeratud pumbaga turbota russi puhul ei ole selleks vajadust, kuna jahutusvõimsust on piisavalt selle mootorivõimsuse tarbeks. Samas tähendab termostaat ka avatud asendis takitsust vedeliku voolamisele.
Tasub meeles pidada, et kui keerata radika kork maha täiesti normaalselt jahutanud süsteemist temperatuuril 100+ kraadi, siis normaalrõhule langedes hakkab jahutusvedelik keema ja selle tulemusena lendab radikast nii meetrine kuuma vedeliku juga. Koos korgiga, on kogemust. Seal on jõud taga...
Ühtlasi läheb plokikaanes ja hülsside ülsaosas jahutusvedelik keema koos kõige sellest tulenevaga.
Kui on kahtlus, et jahutusvedelik läks keema, siis tuleb KOHESELT viia masin tühikäigule ning võimalusel keerata ninaga vastu tuult. Samal ajal jälgida õlirõhku ning kuulata mootori tööd. Kuniks rõhku on (ka 0,5 bar on rõhk!) ja mootor ei klopi, kolise ega kiiksu, tuleb lasta mootril jahtuda tühikäigul tiksudes.
Ära mingil juhul näpi radika korki!!!
Seda aega on mõistlik kasutada riistvara üle kontrollimiseks: kas juhtmed on korras, kas radikas käib läbi, kas süsteem on tihe.
Postitused: 699
Teemad: 11
Liitus: Feb 2007
Maine:
11
Väga asine tekst ja peaks olema kohustuslik lektüür kõigile, kes tunnevad tarvidust kuuma mootori radikakorki näppima hakata. Mainele tuleb igatahes üks punkt juurde.
Postitused: 794
Teemad: 9
Liitus: Mar 2013
Maine:
7
14 euri eest sain poest uue 6 labaga ventika ja täna päev otsa(15h) trakats käis ja niitis ja temperatuur püsis 60-70 kraadi vahemikus. Radika kork oli ka peal. See oli küll teeäärte niitmine mitte purustamine, aga tundub et sellest piisab.