MTZ 80 käivituse probleem peale kap.remi
#1

Tere,

selline mure, sai tehtud töötavale trakale mootori kap.rem (hülsid, kolvid, rõngad jms) kuid starteriga enam käima ei saa. Vedada ei saa samuti kuna hüdrorool.
Korra proovisime eederit, käivitus. Seda aga ei soovitata kasutada kuna pidi rõngaid lõhkuma. Käivitusmootorit ei saa ka külge panna (saab, aga liiga ränk töö), arvati, et
starter ei andvat piisavalt pöördeid kätte, uuele "kuivale" mootorile ning diisel lihtsalt ei sütti... Mõtteid sarnase probleemiga kokkupuutujatelt väga oodatud!

tegu D240-ga 4wd belarus/mtz'ga
Vasta
#2

(12-08-2017, 01:18 AM)huviline7 Kirjutas:  Tere,

selline mure, sai tehtud töötavale trakale mootori kap.rem (hülsid, kolvid, rõngad jms) kuid starteriga enam käima ei saa. Vedada ei saa samuti kuna hüdrorool.

Kapremondi oskasid ära teha aga käima ei oska panna? "Hüdrorool" ei ole ju samuti mingi takistus et käima vedada, egas sa slaalomit sõitma pea...

Keegi vanadest olijatest teeb jälle uue kontoga kinu või?  Big Grin Toungue


Kui juba eetriga käivitus mis siis enam muretseda. Las tuksub, klappe nagunii sisse ei soveldanud sellepärast algul käima ei lähegi vast. Mõne tunniga peaks tihe olema, või kokkujooksnud Big GrinBig Grin Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3

Meelis, ära ole nii üle olev. Selliseid asju tuleb ikka ette, eriti kui ei ole mootoritega väga sinapeal. Ma usun, et eetriga läks käima ainult nii kauaks kui eetrit kollektoris oli. 
 Hüdrorool ei ole kindlasti takistuseks tõmbamisel. Mina teeks nii, et võtaks pihustid maha, siis ei teki vastusurvet. Mootorisse kindlasti õli sisse (loodan, et sa koostamisel ikka saaledele ja võllidele ikka õli panid) siis tõmbaks teda ringi mõne kilomeetri. Uutel vene juppidel on pind töötlus päris madal ja nad on üsna karvased ning see takistabki starterit mootorit piisavalt ringi ajada (eeldusel, et starter korras on). Vaatad kui heebliga mootor juba kergemini ringi käib siis pane juba käima ja las tiksub tühikäigul ja töötab sisse
Vasta
#4

Eetri asemel võid kasutada Brake cleanerit. Cleaneriga käib mootor pehmemalt, kui eetriga. Kui õigesti doseerida, siis sellega annab motorit niikaua tühikäigul töös hoida, kuni on kütte üles tõmmanud.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#5

See piduripuhastuse aine...
Olen kah sellega mitmeid asju käivitanud.
Mootorratast saage traktorit jne.
Hakkab kenasti käima,Ja puhustada vaikselt juurde ja käib sama ainega.
Kuid.
Viimased pudelis mis ostsin ,Hakkasin kivitama,kudi hoopis vastupidine efffekt.
Ma hetkel ei tea mis firma.
No ei ole ju võmalik,et koostis niipalju muutunud.
Kuid see vaid minu tähelepanek...
Vasta
#6

No siis uuesti käised ülesse käärida ja kohe uus "kap rem" teha.
Mina alustaks sellest,et vaataks kas küte üldse mootorisse satub,pihusti toru lahti ja ajaks ringi. Kui küte tuleb peale,peab käima minema. Varem või hiljem. Eriti tore oleks kui võtad terve pihusti maha ja keerad teist pidi nii et küte taevasse lendab.... Kui küttetorustik paigas õigel kohal ja kõik nii nagu enne remonti.... siis see ka hea. Ma muidugi ei tea ju kes seda remonti tegi ja kuidas. Kui ikka mootorile hammasrattad ka märkide järgi said siis on ju tore. Küttepumba pealepanekul saab ka ju üht-teist valesti teha... aga me siin ei näe ju midagi. Võime ainult oletada.
T.
Vasta
#7

(12-08-2017, 01:18 AM)huviline7 Kirjutas:  Korra proovisime eederit, käivitus. Seda aga ei soovitata kasutada kuna pidi rõngaid lõhkuma.

Mis jutt see on, et õuhka rõngaid lõhub, loll jutt külalegend! Kes hakkab vastupidist väitma siis ainult pildislaididega tõestusmaterjal, et eeter mootoreid tapab.
Vasta
#8

Eeter ei tapa midagi,tapab loll kes valesti kasutab. Big Grin 
Õige laskmine on selline,et mida ligemale lasta kollektorile,seda parem. Ja lasta tuleb siis kui mootor pöörleb. Kui üksi ei saa siis kasuta teiste abi.
T.
Vasta
#9

(12-08-2017, 16:01 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Eeter ei tapa midagi,tapab loll kes valesti kasutab. Big Grin 
.........
T.

Tõpselt õige. Ise võin julgelt lisada ühe väite vastuolulisuse - nimelt minu tutvusringkonnas ütlevad kõik eetri kohta, et seda ei tohi lasta, kuna siis jääbki mootor eetrit tahtma. Muutub nagu sõltlaseks. Tegelikkuses on asi nii, et külma ilmaga ja külmkäivituseks eetrit tahtev mootor on lihtsalt hõre ja seetõttu peab seda ka igal järgneval külmal ilmal kasutama. Ma ei räägi siin mootori esmakäivitusest. Ise eelistan aga brake cleaneri asemel quickstarti vms. sest cleaner teeb mootoris nii valusat heli, et kõrv ei kannata kuulata...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#10

Korras ja õhutustatud diiselmootor käivitub starterist hiljemalt kümne sekundiga. Kui ei käivitu, pole mootor korras.

Diiselmootori edukaks käivitumiseks peab olema:
1) käivitil jaksu pöörata mootorit VÄHEMALT 1 pööre sekundis, soovitavalt rohkem. Kui käiviti ei jaksa mootorit sujuvalt kerida, vaid jõnksutab poole pöörde kaupa on kas mootor liiga tihe või käiviti vigane/aku tühi/kaabeldus mäda;
2) pihustid kütusega täidetud. Selle protseduuri käigus mootori kerimine aitab täita ka õlitussüsteemi, mis mootori avamisel paratamatult täielikult tühjeneb.

Igasugused keemiaga aitamised on laiba rüvetamine. Asja täpselt tundvad profid võivad säärast sussutamist lubada, aga asjatundmatu laseb nii kolvile mõrad sisse või klapiservast tükid välja. On kogemust Sad

Aga kui PEAB tirima minema, siis hüdrorooli jaksab ju keerata ka võimenduseta. Kui on tahtmine veenduda, et rool toimib, võiks esisilla korraks üles tõsta ja paar korda rooli äärest ääreni keerata. Koha peal rattad maas jõuab ainult Wägga Jörm Wend seda kruvida, liikudes on jõuvajadus kordades väiksemWink
Vasta
#11

(13-08-2017, 10:21 AM)v6sa Kirjutas:  Aga kui PEAB tirima minema, siis hüdrorooli jaksab ju keerata ka võimenduseta. Kui on tahtmine veenduda, et rool toimib, võiks esisilla korraks üles tõsta ja paar korda rooli äärest ääreni keerata. Koha peal rattad maas jõuab ainult Wägga Jörm Wend seda kruvida, liikudes on jõuvajadus kordades väiksemWink

Belarusi dosaatoriga saab seisva mootoriga keerata ainult ühe korra rattaid sest kui silinder sisse liigub surutakse kolvivarre jagu õli paaki ja kolvivart välja keerates tuleb õhk asemele ja keeramisega lõpp.
Aitab silinder millel vars mõlemalt poolt väljas või tagasivoolutoru paigaldamine õlipaaki allapoole õlitaset.
Vasta
#12

Küttesüsteemis õhk vahel nagu siin juba öeldi. Muud midagi. Isegi kui pihusti pealt toru lahti keerad ja sealt kütet tuleb siis tahab ikka ketramist. Bussimootoreid vahetasime siis sai kedratud nii et jube. Ja sul võibolla pump ka nats väsinud juba...
Vasta
#13

(12-08-2017, 01:18 AM)huviline7 Kirjutas:  Tere,

selline mure, sai tehtud töötavale trakale mootori kap.rem (hülsid, kolvid, rõngad jms) kuid starteriga enam käima ei saa. Vedada ei saa samuti kuna hüdrorool.
Korra proovisime eederit, käivitus. Seda aga ei soovitata kasutada kuna pidi rõngaid lõhkuma. Käivitusmootorit ei saa ka külge panna (saab, aga liiga ränk töö), arvati, et
starter ei andvat piisavalt pöördeid kätte, uuele "kuivale" mootorile ning diisel lihtsalt ei sütti... Mõtteid sarnase probleemiga kokkupuutujatelt väga oodatud!

tegu D240-ga 4wd belarus/mtz'ga

Mnjah, ise ma kokku ei pand-ikka need kes teadsid mida teha, kaan käis aga eraldi tegemises Otepääl spetsialisti man, kes ka mõned klapid ära vahetas ja sooveldas jne.
Hüdrorool peal ja selle tõmbamisega on ka raskusi, ei ole sirget lõiku väga-nii palju. Sai proovitud DT75ga vedada, 5s käik sees 100m paar korda, enne kui kurv ja puud ette tulid, hakkas vaikselt juba mustemat välja viskama (enne starteriga kedrates tuli aind valge-karva suitsu).

Russadega ja traka motode kap.remi pealt olen suht tuuga jah-pole kokku puutund ja üllatus, et ei taha käivituda. Õhu probleem võib ka muidugi olla, kuigi jah, pihustiteni jõuab kenaste, sai mitu korda õhutatud.

Üks soovitus tuli linnamehelt, et proovi ühe aku asemel kahega käivitada, pidavat starterile pöördeid juurde andma ja ehk saavat käima ära. Mul on muidu 12V süsteem, aga nii olla varem tehtud.

Break-kliinerite jms. ei julge ise katsetama hakata esialgu. Proovime muud moodi.

Ühesõnaga, ei ole see probleem ainulaadne siin ida-euroopas, tuleb välja.

Siiski tänud kõigile, kes võtsid vaevaks süveneda, anname teada kui käima saab, et kuid ja mis siis sai.
Vasta
#14

Surved on  olemas ikka?

Võtad sõbra ja brake cleaneri pudeli, üks annab starterit teine pritsib algul väikeste törtsudena cleaneri udu kuni lubama hakkab, seejärel võib koguseid suurendada kuni üks hetk hakkab asi kütte pealt tööle. Külalegende ei tasu uskuda, lihtsalt ei tohi üle doseerida, räme kolin tuleb siis kui kolle enne vedelikku täis lasta ja seejärel käivitades kõik korraga mootorisse voolab.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#15

Kui romulas töötasin siis käivitasin Clark töstukit pea kaks aastat
järjest mitmed korrad päevas Brake cleaneriga ei läind ta rohkem
pekki midagi...
Asjal olimuidugi imelik probleem et hommikul käivitus külmalt
poolest pöördest aga soojalt vöisid kolm akut tühjaks kedrada
ei hakand isegi vingu ajama...

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#16

(18-08-2017, 00:43 AM)impreza Kirjutas:   et hommikul käivitus külmalt
poolest pöördest aga soojalt vöisid kolm akut tühjaks kedrada
ei hakand isegi vingu ajama...

Kõrgsurve pump oli vaid õhtal, mootor arvatavasti veel tihe nagu neiu v..... vammus, mis te siis mõtlesite. Smile

Külm vesi pumbale peale ja käivitub samuti poolest pöördest.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#17

(18-08-2017, 05:26 AM)mlsluik Kirjutas:  
(18-08-2017, 00:43 AM)impreza Kirjutas:   et hommikul käivitus külmalt
poolest pöördest aga soojalt vöisid kolm akut tühjaks kedrada
ei hakand isegi vingu ajama...

Kõrgsurve pump oli vaid õhtal, mootor arvatavasti veel tihe nagu neiu v..... vammus, mis te siis mõtlesite. Smile

Külm vesi pumbale peale ja käivitub samuti poolest pöördest.

Nii ta oli jah kes viitsis siis iga kord seda kaant kergitada,lihtsam oli vussu lasta..
Pump läks peeti happega pestud pünase kütte kasutamisest,sama lugu oli
FL6 evakuaatoriga seal söi isegi löpuks paagi anduri ära aga aastas korra 600€
pümba remmi eest pole midagi kui oled selle sogaga 8000€ kokku hoidnud Big Grin

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#18

Tervitus,

sai siis saaga oma lõpu Smile
Et kuna tegu oli teadmata seisukorras masinaga enne ostu, siis olid eelmised omanikud nimelt süütemomendi valesti kokku pand (tehasemärkide järgi panime kokku kuid masin ei käivitunud), sai siis
otsast kõik üle vaadatud, et ajastus õige oleks ning pauh - kohe käivitus. Jõudsime muidugi enne juba pumbad testida ja korralikult õhutadaSmile
Õnneks saime ennem jaole kui oleks hakanud pikki otsi järgi vedama või kemikaalidega "käiama". Et siis moraal - kõik asjad üle kontrollida, mitte eeldada.

Igaljuhul tänud ja üks 86a. minski põka jälle töökorras - tiksub väga kenasti ja saab enne talve veel haina ka är teta.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne