Postitused: 205
Teemad: 57
Liitus: Feb 2009
Maine:
1
Kolasin täna enda tavapärastes klassikaliste autode foorumites ringi ja arutlesin endamisi, et huvitav millised on need tänapäevased autod mis 25-30-40 aasta pärast saavutavad "klassikalise" auto staatuse. Millele hakatakse nostalgilisi pilke viskama ja mida peetakse ajastu sümboliteks, mille väärtus pöördub kasvule ja mida ihkavad kollektsionäärid? Mis laiatarbe masin oleks tuleviku BMW e30 või siis luksuslik Mercedes 600
Kui täna päevast toodangut vaadata siis potensiaalsete kandidaatide valik suht kesine. Üks diisel-hall-automaat kõik.
Ma ise pakuks, et võib-olla Audi TT ja ilmselt Fiatilt miskit. Fiat ja Audi ei ole küll niivõrd ajastu sümbol pigem kui huvitav erand. Kindlasti klassikalised klassikute tootjad jäävad ka edaspidi. Näiteks Mersu ja BMW aga raske
on mõelda, et keegi hakkaks näiteks suure raha eest Skoda Oktaviat või Subaru Outbacki taastama või Honda CRV keredetaile mööda ilma kokku ostma...
Lihtsalt aruteluks....
Postitused: 1,420
Teemad: 56
Liitus: Nov 2015
Maine:
22
Mina isiklikult ei usu et plastimassist autod kunagi hinda lähevad. Ja seda elektroonikat on keeruline elus hoida kui vanadusega seotud jamad pihta hakkavad.
Postitused: 5,849
Teemad: 744
Liitus: Apr 2002
Maine:
36
Igal põlvkonnal on omad klassikud.
70ndatel ei vaadanud keegi, et IZ-350 võiks olla kollektsioneerimist väärt masin. 90ndatel ei uskunud keegi, et ZAZ-968 võiks olla midagi enamat, kui sõpradega romuks kihutamiseks mõeldud pann. Kümnendi jagu hiljem ei usutud, et Ford Sierra või Datsun 100 võiks olla midagi enamat kui hunnik vanarauda. Jne.
Nende jaoks, kes praegu plastmassautode tagaistmel istuvad, on just need millalgi klassikud. Ja kindlasti on nende seas masinaid, mille hind pigem tõuseb kui langeb.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 2,511
Teemad: 54
Liitus: Jan 2008
Maine:
55
Kaasaegsetest plönnidest on keeruline klassikuid vormida, üks mõttetum köögikombain, kui järgmine. Loogiliselt võttes jäävad muidugi sõelale tüüpilised superautod a´la Lambo ja Ferrari a päris autokujuga asju nagu polegi raatsitud teha enam peale Phantomi. Võibolla ka Hellcat, aga tema kuju on ju niiehknaa vana Cuda.
_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Postitused: 6,945
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
96
(14-08-2017, 23:46 PM)spitfire Kirjutas: No mõtlesin siis väheke ja kirjutasin Tucker
Ilmselt oled filmi näinud...
Teemasse - TT pakkumine on hea, mis sest, et Octavia kloon
Ameerikas on hallmetallikust eristuvaid autosid muidugi rohkem.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
(14-08-2017, 22:43 PM)Peeter80 Kirjutas: Samas kui keegi oleks öelnud kunagi , et kurvasilmne mersu läheb jälle hinda või et korralik kitsa võrega VAZ 2103 on nõutud masin oleks ta välja naernud mitte väga kaua aega tagasi.
Ja jäämegi naerma seda VAZ'i. Olenemata kui palju läheb aega mööda, saab kurvasilmse tagumine pidurisuport alati rohkem maksma kui suvaline sigulli kärakas. Eks inimestel on erinevad võimalused nn klassiku omamiseks. Kes omab vassi, kes kurvasilmset, kes lambot või kurat teab mida aga... klassika ei ole ega hakka olema tegelikult odav vene käkk... mitte kunagi. See saab olla vaid teatud seltskonna silmis klassika. Tema ringkonnas ja tema sõprade hulgas, kuid tal ei ole oma klassikaga mitte kunagi põhjust/võimalust ronida päris klassikute hulka, sest see ei ole klassik, see on hästi hoitud meenutus ajaloost või isiklik jura. Klassiku teeb klassikuks ühiskonna teatud hoiak selle klassiku vastu. Vas on vene peldik ja jääb selleks. See ei hakka kunagi maksma ja kui hakkab, siis keegi ei osta seda, sest kes see ikka tahab endale kallist peldikut mis teiste silmis on üle värvitud ja hästi tehtud peldik aga mitte kunagi ikoon, mida annab müüa, kuhu investeerida või mida ihaldada. Ilusasti üle värvitud peldik jääb ikka peldikuks, värvi millega tahad. Värvi hinna saad tagasi, foorumites ka veidike feimi ja see on ka kõik.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 2,511
Teemad: 54
Liitus: Jan 2008
Maine:
55
(15-08-2017, 01:10 AM)olevtoom Kirjutas: (15-08-2017, 00:28 AM)Marko Kirjutas: Teemasse - TT pakkumine on hea, mis sest, et Octavia kloon
Te vabandage vanainimese aeglast taipamist, aga mis põhjusel peaks TT klassikuks saama? Mulle millegipärast meenuvad siin ammu enne kaks tähte ja üks number: M, X, 5.
Ja, noh, tegelikult on kõik pony car'ide uuskehastused ka täitsa autode moodi, isegi Mustand.
TT, vähemasti minusilmis, juba on "klassik". Sessuhtes, et pakutakse ka logisejaga ninavedust erimit.
Connoisseuridele, kes tahavad eriti kiire kujuga autut, millega kuhugi kiiresti ei jõua ja samas tahavad edukad väljapaista aga bensuraha ei ole
_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Postitused: 2,133
Teemad: 140
Liitus: Apr 2005
Maine:
14
Seda teemat nagu on juba käsitletud. Olen ise oma tarkusega jõudnud arusaamisele,et Youngtimeriks või hinnatud vanatehnikaks saab asi:
- mille kajastamine meedias leiab laia kõlapinda ja mis filmi autona jääb silma kuskilt otsast.
- mis oli laialdlaselt levinud aga kadus väga ruttu (nagu Ford Sierrad,Sapakas jne)
- emotsionaalne seos lapsepõlvest või sinna suunas.
Need,kes loodavad,et just erimudelid hakkavad meie noorsugu fännama,lubage selles väites veidi kahelda.
Kindlasti see on võimalik ja reaalne ka aga selles väites on üks väike vasturääkivus.
Erimudelid on ägedad asjad aga tavalised inimesed tüdinevad neist ruttu,kui saadakse aru,missugused mured nendega kaasnevad.
Tänapäeva(või ka tuleviku) nutipõlvkond ei pruugi tahta oma aega ja raha raisata asja peale,mis on äge aga millega sõita ei saa.
Lisaks me ei tea,mis mõtteviisi või suhtumist tehnikasse, järgmised põlvkonnad viljelema hakkavad? Maailm areneb pöörase kiirusega ja mingeid pikaajalisi ennustusi on väga raske teha.
Siinkohal olgu see 5 senti,minu arvamust asjasse.
Postitused: 2,987
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
32
kuna elu on muutunud tarbimise põhiseks ja seni kuni issi vahetab autosid sama tihti kui sokke siis ei teki noortel mingit võimalust nostalgiaks
ehk kui lapsepõlves sõidad iga kahe-kolme aasta tagant uue mazda6-ga
mida uuendatakse mudelina igal aastal ja laguneb sama kiiresti siis ei teki ka mingit huvi ju seda hiljem uuesti kogeda või .... siis ei mäleta sellest kunagi enam midagi ?
kui siis jäävad valikusse üksikud erimudelid millest kõik räägivad aga vähesed on näinud/katsunud/sõitnud
Postitused: 941
Teemad: 1
Liitus: Jan 2005
Maine:
13
15-08-2017, 15:01 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-08-2017, 15:12 PM ja muutjaks oli
cesium.)
Laiatarbe autode eri(sport)mudelid saavad kindlasti klassikuteks, eriti kui asi olnud tegija WRC vms. populaarses autospordi sarjas.
Näiteks Impreza, Escort, Focus, Lancer, Calibra, Audi-d, MB-d jne.
Või siis nagu öeldud margile või autotööstusele märgilise tähtsusega sõidukid näiteks Prius, Cayenne, Model S, GTI Golfid, Land Cruiser, Lincoln Blackwood jne.
Või kiiksuga asjad a la Multipla, hunnik Saabe (900, viimane 9-5, Saabaru), veidramad Citroenid, vankliga Mazda, sport-veokid (Raptor SVT, Typhoon/Syclone), MB diisel-kupee-sedaan-universaal (CLS), retroautod (500, mini, new beetle) jne.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
(15-08-2017, 11:58 AM)stretch Kirjutas: Kas muidu näiteks SEE ISEND, või mõni teine analoogses seisus, kvalifitseerub Sinu äärmiselt asjatundliku ning objektiivse arvamuse kohaselt ikkagi selleks, mis ta nüüd oligi, välikämlaks?
See isend on ja jääb VAZ'iks. Seda loomulikult hästi suure algustähega ja väga suure austusega ehitaja (Berg) aadressil, kuid sellest isendist ei saa mitte kunagi klassikut selle sõna tegelikus tähenduses. Äkki ma eksin ja tõesti hakkavad tuleviku noorukid oma seintele kleepima sigullide pilte ja plakateid ning tänaval neile järele ohkama, sest taoline tegevus iseloomustab ju kõige paremini üht täisväärtuslikku klassikut, kuid pigem ma arvan, et mul on õigus ja VAZ jääb VAZ'iks ka 100 aasta pärast.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 1
Teemad: 0
Liitus: Aug 2017
Maine:
0
Need on ju näha ikkagi millest saavad klassikud. Kõik Honda Type R'id. Nissani Z-tid. Renault Vel Satis on juba täna klassik.
See on ikkagi suhteliselt reeglipärane maailm.