17-06-2015, 10:25 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-06-2015, 10:34 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Tekitan uue teema käivitusmootoriteemas alanud arutelu jaoks erinevate Vene traktorite starterivõimaluste üle.
Loomulikult on enam parem. Ning otseveoga starteril ei kulu ka seda natukest reduktorikadudeks. Paraku kipuvad need olema alamõõdulised ja mitte eriti pikaealised.... Vaadates starterikataloogist momendikõveraid, siis reduktorstatreritel on eelis: sama voolu juures on väänet enam (loomulikult, pöörlemist aeglustav reduktor ju võimendab samas suhtes momenti).
Mul on Saskal magnetoni reduktor (2,7 kW) alates aastast 2003. 12 aastat ilma hoolduseta... Vähemalt kaks korda on sellega toodud koolenud traktor koju... Originaalstarter sama kasutuse juures käis igal sügisel lahti, et talvel oleks võimalik pajale tuli sisse saada. Mina ise tehaseuusi nõukogude ajast ei mäleta, kuid Vanad Mehed on rääkinud starteri kestmisest paar aastat ja siis olevat jõud kadunud.
Mul on hea võrdlus oma russi originaalstarteriga. See on korras: tõmberelee poldid ja kontakt puhtad, rootor vigadeta, puksid tihedad ja harjad uueväärsed. Voolu andis laovärske Optima PunaPea. Ja ikkagi oli miinuskraadidel käimasaamine küsitav - no ei jaksa üle surnud seisude vedada, tuli õhuklapiga aidata...
Letrika 4-kilovatine planetaarreduktoriga starter samades oludes veab lõbusalt juba esimesest pöördest. Kuni -15 piisab akust, sealt edasi soojendan mootorit juba ette.
Tarbitud voolukogusest annab aimu see, et kui originaalstarteriga nullkraadise ilmaga käima pandud mootori puhul langes ampermeeter nulli peale veerandtunnist töötamist (ehk peale hobustele silorulli ettevedamist lasin masinal veel mõned minutid tuksuda), siis neljakilovatise pruugitud vool saab akusse tagastatud enne veerandtunniselt ringilt tagasijõudmist. Ning hübriidrussil on peal ainult 30A nipponi genekas...
Nii suur on voolutarbe vahe.
24 V on muidugi hoopis teine tera. Sama võimsuse saavutamiseks vajalik voolutugevus on täpselt kaks korda väiksem. Aga kui akudes voolu on, siis saavutatakse kaks korda suurem võimsus. Enam võimsust tähendab kiiremaid käivituspöördeid (vaadake nomogramme!) ja mida kiiremini diiselmootori kolb ÜSS läbib, seda paremini käivitub.
Ehk võimsam on alati parem, iseasi on selle paremuse maksumus.
Eriteemaks on 24V käivituse ja 12V pardasüsteemi kooselu, mis on kaunikesti probleemne. Ning hooletul kasutajal akusid kulutav... Vimased on aga üsna hinnaliseks muutunud.
(17-06-2015, 09:26 AM)tamburiin Kirjutas: Iskra AZJ 3367 24V 5,5kW otsevedu
AZJ 3353 24V 4,0kW ( mõningatel andmetel 4,5 kW ) otsevedu
Iskra/Letrika AZF 4617 (11131214 ) 24V 5,5 kW reduktor
Vene; Katek 20.3708 24V 5,9 kW otse ( 6,25kW 1940 p/min; 3,5 kW 1900 p/min )
24.3708 12V 4,0 kW otse
5,9 kW soov tekkis selle ajel, et omal ajal Soomes müüduile oli just selline paigaldatud.
Peale seda kui Iskra muutus Letrikaks ei tundu jah Letrika enav valmistavat otseveoga starterit MTZ jaoks.
4kW tundub mulle lahja veel sellel põhjusel, et olen käes hoidnud Renault Masteri püsimagnetitega 2,8 kw reduktorstarterit. Mootor on 2,8 l turbodiisel, kiire ja lühikese käiguga võrreldes Belarussi mootoriga, vajab käivituseks ikka tunduvalt vähem pöördemomenti. Selle järgi töömaht= kW. Nii et alla 4 kW mina endale pean nõrgaks. Kuna aga kasutan talvel vähe siis veel vahetusega ei kiirusta.
Loomulikult on enam parem. Ning otseveoga starteril ei kulu ka seda natukest reduktorikadudeks. Paraku kipuvad need olema alamõõdulised ja mitte eriti pikaealised.... Vaadates starterikataloogist momendikõveraid, siis reduktorstatreritel on eelis: sama voolu juures on väänet enam (loomulikult, pöörlemist aeglustav reduktor ju võimendab samas suhtes momenti).
Mul on Saskal magnetoni reduktor (2,7 kW) alates aastast 2003. 12 aastat ilma hoolduseta... Vähemalt kaks korda on sellega toodud koolenud traktor koju... Originaalstarter sama kasutuse juures käis igal sügisel lahti, et talvel oleks võimalik pajale tuli sisse saada. Mina ise tehaseuusi nõukogude ajast ei mäleta, kuid Vanad Mehed on rääkinud starteri kestmisest paar aastat ja siis olevat jõud kadunud.
Mul on hea võrdlus oma russi originaalstarteriga. See on korras: tõmberelee poldid ja kontakt puhtad, rootor vigadeta, puksid tihedad ja harjad uueväärsed. Voolu andis laovärske Optima PunaPea. Ja ikkagi oli miinuskraadidel käimasaamine küsitav - no ei jaksa üle surnud seisude vedada, tuli õhuklapiga aidata...
Letrika 4-kilovatine planetaarreduktoriga starter samades oludes veab lõbusalt juba esimesest pöördest. Kuni -15 piisab akust, sealt edasi soojendan mootorit juba ette.
Tarbitud voolukogusest annab aimu see, et kui originaalstarteriga nullkraadise ilmaga käima pandud mootori puhul langes ampermeeter nulli peale veerandtunnist töötamist (ehk peale hobustele silorulli ettevedamist lasin masinal veel mõned minutid tuksuda), siis neljakilovatise pruugitud vool saab akusse tagastatud enne veerandtunniselt ringilt tagasijõudmist. Ning hübriidrussil on peal ainult 30A nipponi genekas...
Nii suur on voolutarbe vahe.
24 V on muidugi hoopis teine tera. Sama võimsuse saavutamiseks vajalik voolutugevus on täpselt kaks korda väiksem. Aga kui akudes voolu on, siis saavutatakse kaks korda suurem võimsus. Enam võimsust tähendab kiiremaid käivituspöördeid (vaadake nomogramme!) ja mida kiiremini diiselmootori kolb ÜSS läbib, seda paremini käivitub.
Ehk võimsam on alati parem, iseasi on selle paremuse maksumus.
Eriteemaks on 24V käivituse ja 12V pardasüsteemi kooselu, mis on kaunikesti probleemne. Ning hooletul kasutajal akusid kulutav... Vimased on aga üsna hinnaliseks muutunud.