stangekaitse
#1

Jänkiel popp selline asi (parkimisruumi ju vähe)
[Pilt: 0111224647968ea.jpg]
[Pilt: 01112246490da9e.jpg]
[Pilt: 01112246515dc34.jpg]
Vasta
#2

Hakkab jälle pihta ... Mäletan aegu, kui uuel autol ei võetud kilet istme pealt ära - nii seisis ju istmeriie kaua uuena. Mõne mehel oli tehase kile aastaid peal. No nahher sa oma tagumikku haudud selle ilusa istme pärast. Riidel on tegelikult algupärane ülesanne hoopis teisem, kui ilu.
...Paar korda ilma kaitseta tagurdamist ja esteetiline pilt autost on ikkagi parem, kui sellise kaitsega. Saan aru kaitsetest, nagu karterikaitse, porikummid, isegi kängururaud Austraalias (mitte Eestis)...

Tulebki välja, et meie arusaamised on valikulised (ema ja tütre jutt).

hp
Vasta
#3

On olnud olukordi, kus tänu kärukonksule on terve tagaots kõveraks sõidetud, tänu kängururauale ka kapott rikutud.
Samas väikse plastiku mõlgi oleks võinud koduste vahenditega sirgeks lükata.
Vasta
#4

No on ikka rövedus välja möeldud Big Grin Big Grin Big Grin

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#5

Kõige rohkem saavad pihta ju nurgad, näiteks pisut hooletul pööramisel-manööverdamisel ja siis selline kaitse puhkab rahulikult.
Vasta
#6

(26-08-2017, 10:13 AM)tõnn Kirjutas:  On olnud olukordi, kus tänu kärukonksule on terve tagaots kõveraks sõidetud, tänu kängururauale ka kapott rikutud.
Samas väikse plastiku mõlgi oleks võinud koduste vahenditega sirgeks lükata.

Mul on samas olnud korduvalt olukordi, kus tänu kärukonksule on auto jäänud terveks (foori all), ainult munaka plastkaitse ära kriibitud lõhutud, otsasõitjal terve nina segi. Känguraudu pole omanud, ei oska kommenteerida.

Vat oleks plekk, selle väiksed mõlgid lükkad kuidagi koduste vahenditega kohe välja, plastiga ei oska ma midagi teha, kastika stange nurk (plastikust ots) mõlkis, olen mõelnud nii ja naa ... Enamasti see plast veel lendab tükkideks ka väiksest kõksust külmunud lumevalli vastu, nii et ise ei pane seda kõksu tähelegi, alles hiljem avastad suure augu stanges.
Vasta
#7

Need on kasulikud selleks, et teist idiooti, kes su täiesti lukku on parkinud, pisut eemale lükata. Enamus autodel on tagakäigu ülekanne ju pisut veelgi aeglasem, kui esimesel käigul, s.o. käitub nagu traktor.
Stange plastiku taga on ju metalltala ning vaiksel kiirusel kedagi lükates ei juhtu kumbagi autoga siis midagi. 

Kui teisel on automaatkast ja parkingu peal, siis parkingulukusti laseb paar klikki üle ja korras. 
"Kässar peal sild" lihtsalt pisut lohiseb. Kui on hea kässar.

Aga jah, koledaks teeb kogu ürituse küll.  Sad

Nüüd hakkab mõni tark kindlasti vaidlema, et kui automaatkast on parkingu peal, siis see lukk üle ei lase.
Laseb küll ja vabalt, võta automaadiga masin ja pane suvalise hoo pealt parking sisse. 
Midagi ei juhtu, lihtsalt trrrr-tõk-tõk jääb seisma ja kogu video. Lukusti hambad on koonusjad ja mitte eriti kõva vedru all. 
Paari kastiga isegi testitud.

.
Vasta
#8

(26-08-2017, 12:24 PM)stihl Kirjutas:  ...
Kui teisel on automaatkast ja parkingu peal, siis parkingulukusti laseb paar klikki üle ja korras. 
...
Nüüd hakkab mõni tark kindlasti vaidlema, et kui automaatkast on parkingu peal, siis see lukk üle ei lase.
Laseb küll ja vabalt, võta automaadiga masin ja pane suvalise hoo pealt parking sisse. 
Midagi ei juhtu, lihtsalt trrrr-tõk-tõk jääb seisma ja kogu video. Lukusti hambad on koonusjad ja mitte eriti kõva vedru all. 
Paari kastiga isegi testitud.
Siin on vaks vahet, kas pargilukk on vajunud sälgu pessa ja hoiab või ei jõuagi vajuda pöörlemise tõttu ja lihtsalt hävitab hambanurki.

Mõnda aega kannatab küll käristada, aga ühel kurval hetkel enam ei kärista. Ega pea...

[Pilt: Pawl_brake_engaged.png]


Parkimisnäide ka:
https://www.youtube.com/watch?v=bGvnK_jACxw
Vasta
#9

(26-08-2017, 12:24 PM)stihl Kirjutas:  Need on kasulikud selleks, et teist idiooti, kes su täiesti lukku on parkinud, pisut eemale lükata. Enamus autodel on tagakäigu ülekanne ju pisut veelgi aeglasem, kui esimesel käigul, s.o. käitub nagu traktor.
Stange plastiku taga on ju metalltala ning vaiksel kiirusel kedagi lükates ei juhtu kumbagi autoga siis

Nüüd hakkab mõni tark kindlasti vaidlema, et kui automaatkast on parkingu peal, siis see lukk üle ei lase.
Laseb küll ja vabalt, võta automaadiga masin ja pane suvalise hoo pealt parking sisse. 
Midagi ei juhtu, lihtsalt trrrr-tõk-tõk jääb seisma ja kogu video. Lukusti hambad on koonusjad ja mitte eriti kõva vedru all. 
Paari kastiga isegi testitud.

.

Ma vaidleks osaliselt . Minu MB näiteks ja Honda Prelude kohe kindlasti ei omanud sellist funktsiooni. Nagu P sisse lükkasid oli vaikus täielik. Mitte krõksugi enam tagasi.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#10

Seat Alhambraga lükkasin väikse hoo pealt pargi peale ning seisma jäi koheselt, justkui kännu taha oleks kinni jäänud, mingit kõrinat ega raginat ei kostunud.
Vasta
#11

(26-08-2017, 14:14 PM)tõnn Kirjutas:  Seat Alhambraga lükkasin väikse hoo pealt pargi peale ning seisma jäi koheselt, justkui kännu taha oleks kinni jäänud, mingit kõrinat ega raginat ei kostunud.

Vähe lükkasid.
Tee mitu korda ja suurema hoo pealt. Küll ragin ka ära kostub Wink
Vasta
#12

(26-08-2017, 13:37 PM)Daff Kirjutas:  Ma vaidleks osaliselt . Minu MB näiteks ja Honda Prelude kohe kindlasti ei omanud sellist funktsiooni. Nagu P sisse lükkasid oli vaikus täielik. Mitte krõksugi enam tagasi.


Mulle ei ole teada automaatkasti, millel puuduks pargilukk. Mis muidugi ei tähenda, et säärast olla ei võiks. Rolleyes

Kõrina saab kätte suuremalt kiiruselt. No nii kõnnikiirus peaks ikka olema. Alla selle lööb hamba sälku ja lukustab ülekande. Mõned korrad...
Vasta
#13

(26-08-2017, 19:10 PM)v6sa Kirjutas:  
(26-08-2017, 13:37 PM)Daff Kirjutas:  Ma vaidleks osaliselt . Minu MB näiteks ja Honda Prelude kohe kindlasti ei omanud sellist funktsiooni. Nagu P sisse lükkasid oli vaikus täielik. Mitte krõksugi enam tagasi.


Mulle ei ole teada automaatkasti, millel puuduks pargilukk. Mis muidugi ei tähenda, et säärast olla ei võiks. Rolleyes

Kõrina saab kätte suuremalt kiiruselt. No nii kõnnikiirus peaks ikka olema. Alla selle lööb hamba sälku ja lukustab ülekande. Mõned korrad...

Pidasin silmas seda kõristamist mitte pargiluku puudumist. Kui P ehk parkingu peale lükkasid siis ei andnud järgi mitte grammigi ehk kõristada polnud võimalik. Samas suurema hoo pealt sisse lükates jah tegi paar krõpsu aga see oli kõrvale nii halb kuulata, et ma sellist asja ei harrastanud.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#14

(26-08-2017, 13:06 PM)v6sa Kirjutas:  Parkimisnäide ka:
https://www.youtube.com/watch?v=bGvnK_jACxw

See oli hea, aga nii ikka ei juhtu kohe päris kindlasti. Seal ei aitaks ka mingid stangekaitsed, see ratastool on ikka nii rabedast plastikust et puruneb ka väikseimast kõksust. Seda ei saa isegi kuskilt lükata kui peaks vaja olema. Mul on samasugune auto.
Vasta
#15

(26-08-2017, 12:24 PM)stihl Kirjutas:  Nüüd hakkab mõni tark kindlasti vaidlema, et kui automaatkast on parkingu peal, siis see lukk üle ei lase.
Laseb küll ja vabalt, võta automaadiga masin ja pane suvalise hoo pealt parking sisse. 
Midagi ei juhtu, lihtsalt trrrr-tõk-tõk jääb seisma ja kogu video. Lukusti hambad on koonusjad ja mitte eriti kõva vedru all. 
Paari kastiga isegi testitud.

.

No on ikka julgeid !
See umbes sama kui manual kastiga autoga prooviks pidurdada tagurpidi käiguga ja ilma sidurita, eks ta kole on aga seisma jääb ja paari korraga vast ei hävine ka veel täielikult.
Vasta
#16

eks selle tilu-lilu on ikkagi varuosa müüjad välja mõelnud, ja inimene tahab ju alati autole midagi "ilusat" külge riputada.

Võimalik, et see on ka kuidagi kindlustusega seotud. Ilmselt, see tõstetakse hiljem pagassi, kui meeles on.
Vasta
#17

tegelt on see lihtsalt disainlahendus venes nähtud stange külge seotud vanadest rehvidest ( seal koos tekstiga naisjuhtide aadressil)
Vasta
#18

(26-08-2017, 21:49 PM)vanapagan Kirjutas:  No on ikka julgeid !
See umbes sama kui manual kastiga autoga prooviks pidurdada tagurpidi käiguga ja ilma sidurita, eks ta kole on aga seisma jääb ja paari korraga vast ei hävine ka veel täielikult.

Julged on kõike teinud!  Toungue
Muidu ei teaks ju kobiseda...

Manuaaliga hoo pealt tagurdada on vist kõik inimesed ära proovinud - ei lase rsk. Ja seisma muidugi ei jää; ilge ragin ka. Sa lihtsalt ei saa käiku sisse, need hammasrattakesed seal sees pöörlevad lihtsalt liiga kiiresti. (siin sry, sünkroniga tagakäiguga kastiga pole veel proovinud)
Tavakast teeb hääli ja ilmselt kogub põhja metallipuru. Katki ei lähe kohe midagi. Kui kastipunnil on magnet küljes, siis see muutub siiliks ja kogu video.
Hammakad ise näevad pärast välja nagu tavalisel kahekäigulisel mopeedil normkasutuse puhul. 
S.o. suht ok.

Automaadiga tagakäik 50ne pealt sisse kolatada - proovitud. See oli vist juba miski ajukesega ZF 4HP22, nii et ta teadis küll, mispidi auto liigub ja kui kiiresti.
Käigu paneb sisse, aga ei rakenda, senikauaks, kui hoog läheb nullini. Pidurdas hoo oma pidurilintidega vaid maha.
Lõpuks hakkas tagurpidi liikuma nagu auto oleks kummist lingu otsas olnud. Kastiõli temp ilmselt laes.
Autoga ei juhtunud midagi.

Proovitud ka tutikat (garantii oli alles esimese kolmandiku peal)  Land Roverit (4x4, keskdiffer + tagadiffer lukus, parking peal + kässar peal, üle 2,5t tühimassi) liigutada - saab küll, aga ilget jõudu on vaja, sest kõik 4 ratast lihtsalt seisavad ja lohisevad. Umbes meetrijagu sai proovitud.
Konksust tõmbasime ja autoga ei juhtunud midagi.
Teine Land Rover, kes originaalse Capstani meh. vintsiga tõmbas, ise oli ise suure puu külges, sai MNT-lt hiljem musta numbri selle ürituse eest. Big Grin
(mootoriga, aeglustiga, 4x4, ta tõesti ei jäksanud ja me ei hakanud ta sidurit ka tapma)
Siiani on mõlemad autod väga hea tervise juures.

..........

Aga jah, Võsa, pilt Sul täitsa õige kohast. Ja kui kõvasti tõmbad, on see hambavärk seal ahela kõige nõrgem koht ning hakkab klaksuma.
Pooltelg või kardaan on ju ikkagi tõsiselt kõvemad.
Ja miks muidu automaatidel samasugused kässarid nagu manuaalidel on?

Ehks siis ainult kässar päästab, kui automaati tahad Munamäe peale parkida.
Aga kui keegi ikka väga tahab sind liigutada, siis ei aita miski.

P.S. Tavainimestel kodus ei soovita siiski neid asju järgi teha. 
Las see jääda lollakatele.

.


.
Vasta
#19

(26-08-2017, 10:31 AM)TeeTL Kirjutas:  Kõige rohkem saavad pihta ju nurgad, näiteks pisut hooletul pööramisel-manööverdamisel ja siis selline kaitse puhkab rahulikult.

Sinul vast õigus jah Rolleyes
[Pilt: 01112308675af5e.jpg]
Vasta
#20

Kärukonks täidab seda rolli ikka väga hästi. Rohkem kui ühe korra ise nähtud. Kahju ainult, et konks on ainult taga keskel. Võiks olla 3 tk eest ja 3 tk taga vähemalt.

Huvitav kas kusagil korralikke kängururaudu ka tehakse? Selliseid, millele tootja julgeks anda garantii, et kui pauk on nii väike, et ilma kängururauata autol lanzerone kõveraks ei lööks, siis kängururaua olemasolul saaks vigastada ainult kängururaud. Stange, kapott tuled jms. jääksid terveks. Suurema paugu puhul on nagunii mahakandmine. 

Kui sellise kängururaua hind oleks odavam kui stange, kapott, esitiivad, tuled, radiaatorid, ventilaatorid ja esitala kokku, siis oleks asjal täidsa mõtet.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne