5 X TALUPOJA iseliikuv šassiitraktor ДВСШ -16 1959 a.

(18-08-2017, 18:44 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(18-08-2017, 17:09 PM)Walter Kirjutas:  Mind erutas rohkem kas uuel hoonel on puitalumiinium või plastaken ees - siit kaugelt ei nää enamb nii häste. Ja kas sel uuel on ehitusluba ja projekt kaaa ikka olemas või jääb selle elamispind alla 20 ruudu - sel juhul piisab valda vaid teatamast, et sel ja sel austet ksf! -sel on nüid uus peldik, vastasel juhul kui elamispind kisub sääl üle 20 ruudu siis tuleb seaduse järgi uks eest ää vetta ja kuda sa seletad oma kallile teisepoolele, et uute euroseaduste järgi on nüid peldikud ette nähtud ilma usteta!? Hääl juhul saad komandeeringu sinna ukseta elamispinnale, halba varianti pole vist vaja mainidagi...

Rahu,rahu. Peldikul eterniitkatus peale tulemas,aken lausa nõukaagene puitraamidega. Ruumi suurus ikka nii suur,et saab sees jalutada. Kuskile midagi teatama ei pea,las loevad siitsamast. Big Grin
Paberirulli hoidja alles valmib,pildid teen hiljem. Uks tuli nii raske,et annab üksi punnitada. Tahtsin kergemat,õhulist aga välja kukkus nagu alati-puust ja raske.

Vahepeal jäi mainimata,et sain lausa Rommeli värvi originaalse rooliratta oma Sassule. Tea kunas tal oli aega tulla värvima,mitte ei märganud keegi. Big Grin

T.

Hiljutise kogemuse põhjal küsiks, et kuhu päts kukub. Ei ole niiet kaevad augu maasse, putka peale ja punnitama. Tuleb välja, et sellist tegevust nimetatakse suuremahuliseks reostuseks. 
Ja, et veel keerulisemaks ajada  on nõutud sinna puukasti sisse plastikust kast  ja ei lähe poodi segukasti (seda musta ja suurt) ostma. Õigel kastil peab peal olema mingisugune euro märgis mis näitab, et ta just selliseks tegevuseks on loodud. Kust ja mis hinnaga neid saab seda ei tea, minu projekt jäi teostamatta Smile

Ps:  võibolla päästaks kui kuskilt maskeerimisvõrku muretseda ja ööpimeduses hiilides selles kohas käia.
Vasta

No vanakooli peldikul polnud põhja ollagi,polnud ette nähtud. Vedasid välja ennem,kui julgad taguotsa puudutasid. Big Grin  Nüüd mu uues peldikus enam auku vana kohapeal polnud. 85 aastane isa käis tükk aega ümber uue peldiku ja uuris,et kustkohast see auk läbi ka tuleb. Big Grin  Ei tulegi,põrand kenasti all. Sinna põrandale läheb kenasti must plastikvann. Kogu kraam kukub läbi prilllaua alla. Sittagi,vedelat paneb kõrvale. Peale seda kui allameetrimees majakest külastas,nägin et miskit nagu on põrandale tilkunud.... Esimene täiustus on juba tehtud,pean panema ühe plekiserva nii,et ei laseks vedelal pritsida valesse kohta. Oma arust sai kõik nagu hästi tehtud aga tuleb siis veel täiustada. Ega see leiutaja elu kerge pole,koguaeg pead olema valvel ja valmis.

T.
Vasta

Õhtust!

Kui kellegil peaks olema ülearu vanatüübi T-16,HTZ-7,DT-14 JA DT-20 tagumisi veljesid siis mul on olemas siin paras ports T-16M ja T-25 tagumisi veljesid vastu pakkuda. Veel on ka korralik vanatüübi T-40 tagavelje. Pakkuge aga julgelt! Kui arvate,et velje liiga läbi või ei kõlba,pakkuge ikka. Ma ei löö verest välja! Big Grin 
tel.56 95 60 13
Vasta

Lisa laupäevasele kokkuleppele. Kuna privaatsõnumisse piltide lisamise tehnikst ei valda, kasutan seda teemat. Hiljem võib teemasse mittepuutuva postituse kustutada. Niisiis mõned pildid sisselaskekollektorist tagapool asetsevatest erinevatest õhupuhastitest (MTZ 2 ja  MTZ5 ?). Kui küsimusi, lihtsam seda teha telefoni teel
                   
 Neljandal pildil näha, et käivitusmootori väljalasketoru painutatud, et sobiks MTZ 2 kapoti avadega.Teisel ja neljandal pildil ei pruugi ilmtingimata olla MTZ 5 sisselaskekollektor ja õhupuhasti. Mootori mudel D 48 T ja sellist mootorit kasutati ka keevitusagregaadi käitamiseks. Võib olla ka mujal. Generaatori käitamiseks näinud mootorit D 40 A.Ka sellel õhupuhasti sisselaskekollektorist tagapool. Välimuselt nad detailidesse laskumata esmapilgul kõik sarnased.
Pilt mootorist D 40 A, millel näha sisselaskekollektor ja veidi ka õhupuhasti.
   
Vasta

Tänud!

Pole hullu. Nüüd on vähemalt mingi võrdlusmoment olemas. Nüüd pole muud,kui vaja MTZ-2 sisselaskekollektorit ja õhupuhastajat.
T.
Vasta

Õhtust!

Kassile siis lõpuks need pildid paberirulli hoidjast:

[Pilt: 1]

[Pilt: 25081863683927_l.jpg]

Asi pea-aegu valmis. Üks pisikene eterniiditükk vaja veel räästasse torgata.  Aga muidu velkammm. Big Grin
Vasta

Tere!

Juba pikemat aega siin esikumm sellise välimusega,et kohe,kohe.....

[Pilt: 251267131a642b_l.jpg]

Vahepeal jõudsin isegi ühest suuremast august seene sisse lükata aga ei aidanud seegi,sest järgmises augus ragenes õhukumm ära. No pidas hästi vastu küll. 94 aastal sai muretsetud.




Vaatasin keldri üle ja oh ime,mida pole,seda pole. Vaja on kummi Я-275А   

Samas on mul kaks korralikku 63 aasta Я-89  Need vast olid kunagi all vanatüübi T-40-el. T-28 ka järsku. Kui keegi tahaks vahetada siis saaks oma lemmikule täitsa originaalsed papud!  Kiirustage!

[Pilt: 251267157730d5_l.jpg]

[Pilt: 25126719ed156f_l.jpg]

[Pilt: 25126717b6d344_l.jpg]

63 aasta omad. Pealt näha,et ikka kunagi on all olnud aga ju mingil põhjusel tagavaraks võetud. Need on ka pisut madalamad,sellepärast ei tahaks neid kohe alla lüüa.

tel. 56 95 60 13
Vasta

Tere!

Mingi aeg tagasi sain peoga uusi rattapolte. No küll on vanasti ikka aastakümneteks ette mõeldud,et asi ikka säiliks. Poldid lausa tavoti ja paberi sisse pakitud. Huvitav kas mammid neid käsitsi pakkisid või oli ka selle jaoks massin leiutatud.
Nagu kompvekid:

[Pilt: 2513794582dff7_l.jpg]

[Pilt: 25137947d078fc_l.jpg]

Smile 

Häid pühi kõigile!
Vasta

Õhtust!

Mõni päeva tagasi sain ksf. käest oma Sassule settepoti korpuse. Kunagi varem olen ka mõne leidnud aga neid õigeid on vähe liikvel. Välja näeb selline:

[Pilt: 251683910a639e_l.jpg]

[Pilt: 25168389580826_l.jpg]

Osa pulki vast annab asendada uuema mudeli omaga. Pean oma kulinad kõik üles otsima siis saab võrrelda. Uuema tüübi settepott on mingist purast tehtud ja kui liiga palju mutrist pingutada siis kakub selle kõveraks. Olen siin mõnda vanat kõverat uuesti õigeks tagunud ja venitanud aga head nahka ei tule alati. Korpus tehtud liiga nõrga+ kui tihend ära sureb,ei pruugi pidada. Keeratakse kasvõi klaaskuppel puruks,pea-asi,et pidama saaks. Ise kasutasin vanast auto õhukummist tehtud tihendit mis peale kokkupanemist kenasti paisuma kippus. Järgmine kord puhastades tuli jälle uus tihend teha,sest vana ei pidanud.

T.
Vasta

Õhtust!

Natuke vaatamiseks. Vene settepotid.

[Pilt: 251792073a1133_l.jpg]

[Pilt: 251792054d0105_l.jpg]

Kolm erinevat liblikmuttert jääb silma ja ühel on kraanil pisike kardaan vahel. Eks neid on veel teisigi. Kõik ei ole näppu juhtunud.

T.
Vasta

Tere!

Vahepeal oli üks äpardus. Nimelt kuulsin traktorit käivitades parajat kolinat. Järgmine kord kui uuesti proovisin ei käinud mootor enam ringi. Võtsin mootori maha ja avastasin,et siduril üks lublakas lahti murdunud. Tegu on vanatüübi Druzba siduriga millel klotsid,sellist rohkem mul tagavaraks polnud. Pidin panema uuema tüübi oma mis on rõngastega. Too ajab ka asja ära aga klotse andis pisut reguleerida ja mulle tundus see lahendus hulga parem. Välja näeb selline:

[Pilt: 252009815e1c28_l.jpg]

[Pilt: 25200979fe4c68_l.jpg]

Kui nüüd kellegil juhtub sellist ülearu olema siis olen huvitatud. Võib olla hädine,roostes jne...
Kuna hoorattast kinni võttes ja loksutades oli lõtk liiga suur,võtsin mootori lahti ja vahetasin ära selle süütepoolse väntvõlli laagri.Starterit tõmmates oli juba ennem tunda,et mingi takistus vahest. Nüüd jälle asi korras ja saab toimetada.

tel.56 95 60 13
Vasta

Varakevadel juhtusin oma tagumist õhukummi nägema ja kuna oli meeles,et T-25 komplektis oli kaasas kummist seened siis otsustasin asja pisut parandada. Lasin õhukummi tühjaks ja torkasin praost seene sisse. Tiir peale ja kohal ta oligi. Teise suurema prao jaoks ostsin Sanokist sarnase seene mis oli küll mõeldud lausa liimiga panekuks aga panin samamoodi ilma. Sedasi olen ka ennem teinud ja lükkab häda vaikselt edasi. Hetkel kiire ja ei hakka ennem vahetama,kui asi päris hapu on. Sooja ajani vedasin ikka välja. Kevadel oli täitsa jahe ja kes siin viitsib möllata külmaga. Kumm kalk ja ei lähe need ka niisama kergelt suvel peale.

[Pilt: 25226593411946_l.jpg]

Nagu ma juba varem olen rääkinud,et küttefiltri panin käiku kuskil 94-95 aastal ja mõned kihid olin ka maha niiti kerinud... Nüüd võtsin kätte ja panin täitsa uue. Big Grin 

[Pilt: 2522659575d17a_l.jpg]

Väga hull ei olnudki veel.... 

[Pilt: 2522659131d7da_l.jpg]

Mingit sodi oli ka veel kopsiku põhjas,ilmselt veel krooniaegne. Big Grin

T.
Vasta

            Selline huvi ei paku? Fb-s pakutakse, asub Võhma kandis.
Vasta

Natukene pakub. Olen juba kursis. Big Grin 
Omanik väitis juba eila,et tal keegi huviline olemas. Sõber saatis minu tel. numbri ja eks siis näeb kuidas asi kulgeb.

T.
Vasta

Tere!

Panen üles pildid ühest mootori väiksest otsakaanest mis käib küttepumba hammasratta eest ära. Traktoril originaalis on seal ka tunnilugeja( kahjuks ei mõista hetkel öelda kas mootoril DV seda üldse alul oli,hiljem täpsustan). Sellel kaanel ei ole tunnilugeja kohta. Ja valu kvaliteet on üsna kehvake,kahtlustan,et see järsku kuskil kohapeal valatud. Mida arvate? Neid kaani on näha olnud paljudel mootoritel. Kas järsku on tegu kap.rem. järgse kaanega. Välja näeb selline:

[Pilt: 25265695f8b4a2_l.jpg]

[Pilt: 2526569764b7f7_l.jpg]

[Pilt: 25265699e0095a_l.jpg]

T.
Vasta

Õhtust!

Täna siis õnnestus saada oma mootorile kaks uut plokikaant ja sisselaskekollektor. Kaantel veel siin ja seal tavoti jääke. Igal juhul hea leid. Kollektori osas oli mul pidevalt segadus,et milline välja näeb ja mis materjalist tehtud. Lootsin juba ammu leida aga võttis ikka aastaid aega.  Sõber sm.Samajev juhuslikult leidis Kuldse Börsi kuulutuse kus müüdi neid osasid. Tänud talle!

Nüüd siis otsin sellele mootorile veel hülsse. Alt kraega hülsid 95 mm. avaga ja ribistik meenutab natuke T-25 hülsside oma. Ehk keegi teab kedagi,kellel selline mootor võiks olla traktori peal? Eriti lihtne on vaadata mootori peale ja uurida kas hülsid on kinnitatud alt lühikeste tikkpoltidega ja klapikambri kaan kinnitub ühe mutriga,need on eritunnused mille järgi leiab õige asja! Võite pakkuda ka samasugust sisselaskekollektorit.

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

T.



[Pilt: photo_sizes.php?id=25347019&size=l&album_id=308271]
Vasta

Ei oskagi miskit kosta sellepeale...      Big Grin Toungue



[Pilt: 011211100148cb3.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Kas sellega käivituvad salapärase foorumlase Ükspada otsingud? Big Grin

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Õhtust!

Ei ole mind veel supiks keedetud. Just praegu vaatasin. Big Grin 

Tegelt selline lugu,et üle on jäämas üks T-16 veokast. Küljeluuke ja eest luuki ei paku. Põhi sile. Kuna see veokast on minu vanast originaalist nõksa pikem siis originullimehena jätaks selle kõrvale. Kui kellegil huvi siis võime tingimusi arutada tel. teel.
Traktor hetkel töökorras. Niipalju on selgust,et ühel plokikaanel on kuskil mõra ja auru ajab vahelt välja,nina on tunnistaja. Pole muud parata kui järgmist kaant tegema hakata. Hetkel töötavat asja segama ei hakka seega jääb edaspidiseks.

T.
Vasta

Õhtust!

Niipalju uudist,et sain siis portsu uusi käigukasti hammasrattaid. Mul otsest puudust nende järgi polnud aga kuidas sa ikka jätad võtmata. Tänud Ilmarile!

[Pilt: 1]

Mõnda lausa mitme traktori jaoks aga ma ei kurda.

 Nüüd aga panen üles pildi oma joonisest mille tegin aastaid tagasi. Üllataval kombel sellel veel kadunukese Holstre postkontori pitsat mis reedab.... et 2002 aastal siis millalgi... sai kirja pandud.  Mis puutub seda minu trakatsit siis selle hammakate  hammaste arv on kindel mats. Ehk abiks kõigile. Nimelt T-16 hammasrataste hammaste arv oli erinev T-16 M omadest. . samas sai terve sisu ümber tõsta korraga. või oli siis paaris võimalik asendada.

[Pilt: 1]

Ja muidugi kui leiate oma varudest selliseid hammakaid DVSŠ-16 jaoks,olen avatud pakkumistele. Vahetusfond ka olemas T-16 ja T-16 M veneaegsete hammasrataste ja võllide näol...

Tähelepanu! DVSŠ-16 hammasrataste hammaste suurus on umbes täpselt nagu Russil. T-16 ja T-16 M omad on poole pisemate kikudega.

T.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne