Pobeda vend Zim / Pobeda's Big Brother Zim
#81

Täitsa Viljandi värk. Lossi tänav peaks olema.
T.
Vasta
#82

https://www.google.ee/maps/@58.3634868,2...312!8i6656
Vasta
#83

Kõik õige - tõepoolest oli eeltoodud pildil kujutatud Lossi tn nurk ja seda vahetult enne tänast Laidoneri-nime kandvat platsi.

Aga nüüd, kus meil käes on taas korralik talveaeg ja lumerõõmud, on sobiv meenutada, et Zim on siiski tuntud olnud ka kui kõva rallimasin. Juuresoleval pildil on kujutatud ühte 1957-a ringis peetud üleliidulist võidusõitu, kus lisaks Pobeda-Sport'idele, samuti Zis-110 põhjal ehitatud 2-kohalistele rallimasinatele astus üles ka G-12.

Arhiiv teab pajatada, et pildil näha olevate kangete ja võidukate rallitajate nimed olid isand A Kuznetsov ja isand V Konjasa, ja seda ühises heitluses Volgade ja Zim'ide klassis. Ja siit ka küsimus - millises Eestile lähedases paigas on ka tänapäeval võimalik näha algses seadistuses G-12 kihutamas finishijoone poole? Vihjame, et antud sooritus leiab aset justnimelt talve ajal.

Elamusterikast kurvisõidutehnikat talvistes metsades seniks! (EDIT: õige vastus ülalesitatule on muidugi Soomes peetav talveralli)


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#84

Tahaks täna rääkida millestki helgest, reipast. Aga ei saa, peab jälle sissejuhatuse tegema verise alatooniga. Nimelt raskel, et mitte öelda vaimu ja keha vägistaval nõukogude korra kehtimise ajal peeti alati kõikvõimalikke võitluseid. Küll nähtavaid ja küll varjatuid. Nende erinevate liikide, kohtade ja tegijate hulgas oli üks eriline ja eriti kuri loomake, nö teadusele tundmatu liik nagu Potsataja, mida nimetati rahuvõitluseks.

Ütleme siis nii, et lisaks omamaisele terrorile oli kangesti vaja seda 'helge homse nimel' toimuvat inimkapitali hävingut  importida naabermaadessse lähedal ja kaugel. Kuidas see tegevus rahu nime alla ära mahtus, jääb muidugi teadmata, a nii see kombeks reziimil oli. Seetsinane mahe sirm lõppematutele maailmavallutusplaanidele   ei olnud tundmatu ka meie päikselises Tallinnas.

Ja jõudsimegi korraks mahedamate teemade juurde - lugeja kujutleb hetkeks suvist pealinna, kus lehvivad lipud, mängivad pasunakoorid, üles astuvad kunstimeistrid lähedalt ja kaugelt, süüakse jäätist ja juuakse gaseeritud vett, kodanikud jalutavad ning plaksutavad. Meeleolu on rõõmus,  sõbralik, isegi võiks öelda hooti ülev. Ja kui küsime - mis toimub, mis on pannud kodumaa pealinna elanikke tunnetama neid mahedaid marsirütme? Õige vastus - ei keegi muu kui rahu ise! Võitlus rahu eest!   Toungue

PS . Sestap näebki ka alljärgnevatel 1967a piltidel tõelisi Võitlejaid Rahu Eest seda tegemas Gaz-12 abil ja seda otse Raekoja platsil. Seekord on rahuvõitluse sihiks Läänemeri isiklikult, paraku küll Balti mere nime all. Pildid pärinevat kunagisest V.Salmre kogust.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#85

kui zim paaritatakse mersuga saab sellise värdi

[Pilt: t760_DSC02007.jpg]

[Pilt: t760_DSC02006.jpg]
Vasta
#86

Kaunist sügise jätku.
Et hüva garaazi-elu aeg saab taas hoo sisse, on kindlasti vaja jälle 'plekist pruudile' midagi head pakkuda.
Ükspäe jäid silma kaks käsiraamatut, üks hooldustööde oma ja teine varuosade oma, mis olgu ka siia osaliselt 
üles riputatud. Kui kellegile nimet väljaanded tervikuna ja heas korras näppu satuvad, andke aga teada.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
           
Vasta
#87

Talveaeg jälle käes ja eks talvel käi ju iga mees ikka Nuustakul.

Mingem siis meiegi ning põikame minnes 1964-sse aastasse - ja mis me 
näeme - suur Soome president on juba ees ning kihutab
Otepää linna vahel nagu riigijuhtidele ette nähtud. See tähendab, et 
hooga,  täie hooga.

Saateautoks aga ikka meie loo peakangelane, G12. Häid suusaelamusi
ja tänu Heino Mägile, kes jõudis pildi enne ära võtta kui masin mööda
tuhises!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#88

Ilus suvi hakkab täiega kohale jõudma, eks sel puhul tule lahtise kerega G-12 muidugi kohe silma ette.

Olen leidnud meiegi foorumit lugedes, et üle tüki aja on nimetatud auto täismahus taastamiseks ette võetud, mis muidugi teeb tõsist rõõmu.

Järgnevalt siis mõned võtted aastast 1949 ja nagu piltidelt ka näha, ega need nö presentkatus ja -aknakesed muidugi külmal talve ajal kõige kutsuvamad ei olnudki. Aga kuna meil on kaunis suvi, nii et mõtleme siis vaid päiksest ja kroomi kiiskamisest  Big Grin

PS Kui keegi satub aga kuulsat Rootsi Kuningriiki väisama, siis neile lisame G-12 müügiinfo puhtas rootsi keeles,  et kui mõni eksemplar peaks veel sealkandis olema võtta, siis on hea svenssonite man keelebarjääri ületada!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#89

Praegune tulikuum ja lõputu suvi on meile kõigile kindlasti hea võimalus ka vanatehnika korrasolekut 
kontrollida. 

Ja katseid läbi viia.

Kel võimalust, võib neid katseid läbi viia mitme ühiku tehnikaga kohe samaaegselt. Hüva eeskuju
selleks leiab ka järgmistelt piltidelt. 

Tulist asfalti, tolmavat kruusa ja kuuma garaazi!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Pilt (pildid)
   
Vasta
#90

Lugemishuvilistele sügisvihmade ajaks garaazi üks kena väljaanne - Andy Thompsoni 'Nõukogude autod: täielik ajalugu' (avaldati 2010 venekeelne tõlkeversioon ja 2008 sündis ingliskeelne originaal ise).

Antud koguteos, mis pajatades küll kogu Soveti-perioodi masinatest, on siiski kenasti ära katnud meid huvitava Gaz-12 teema, koos mudeli nö eel- ning jätkulugudega sh peakonstruktor hr Lipgartist, ning muidugi katab hästi Zim'i noorema venna Pobi lugu ja hilisemate esindussõidukite nagu Gaz-13 jt omi.

Lisaks ka mõni pilt viiteks.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#91

Vene graafikadisaineri nägemus uuest ГАЗ-12 ЗИМ`ist:

https://fishki.net/auto/2783002-giperlaj...m=engageya

 
Vasta
#92

Tahan olla Maybach...

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#93

(30-11-2018, 14:40 PM)Edeveoline Kirjutas:  Vene graafikadisaineri nägemus uuest ГАЗ-12 ЗИМ`ist:

https://fishki.net/auto/2783002-giperlaj...m=engageya

 

Tõeline segasumma suvila. Isegi krimmi sõda on sinna sisse joonistatud. Excalibur kui automaailma maitsetuse etalon on poisike selle kõrval. Aga jah, üle tüki aja disain mis pani kulmu kergitama.
Kiperlaineril juba vonnabii spoileriring all. Vaitvoolid on saanud jälle uue lähenemise, ja loomulikult on vene poisid ikka essad, kes äärekivsse sõidetud rehvi träpsud disaini sisse joonistavad, nagu lõhkised teksad rokkari jalas.
Vasta
#94

Veel üks ristand:
https://fishki.net/auto/2509883-stoit-ka...?from=post
Vasta
#95

Tegelikult väga hästi tehtud, kuid ei märka taga turvavöösi, ehk venes pole vaja! Loomulikult pole asja tahetud originaalitada kuid tellia on saanud selle mille tellis ja hea kvaliteediga. Ilus.
Vasta
#96

No ei ole ju hästi tehtud, värv puha "apelsinikoor".
Vasta
#97

Pobeda venna ZIM`i isa ja vanaisa:

https://fishki.net/auto/2883737-stalinsk...m=engageya
Vasta
#98

(21-02-2019, 11:56 AM)Edeveoline Kirjutas:  Pobeda venna ZIM`i isa ja vanaisa:

https://fishki.net/auto/2883737-stalinsk...m=engageya

Kaugel sellest. 
ZIS oli ikka kõige-kõigemate meeste masin, ZIM tehti väiksemate võllide jaoks. Tasemevahe umbes nagu Rolls-Royce'l ja Mersul.
Vasta
#99

(21-02-2019, 11:56 AM)Edeveoline Kirjutas:  Pobeda venna ZIM`i isa ja vanaisa:

https://fishki.net/auto/2883737-stalinsk...m=engageya
 Ma olen kusagil sellest L1-st juba juttu teinud. Oleme ka Vene huvilistega seda asja arutanud. Müüte ja valesid selle auto juures on oma jagu. Muidugi see tähtaeg. Oktoobris hakati jooniseid tegema ja 1 mai paraadile sõitsid juba 6 100 % oma valmistatud autot. Samas Moskva Lihhatsovi tehas ei suutnud ZIS 101-te 3 aastaga valmis saada. Kuigi mootor ja transmissioon kopeeriti suures osas maha just sellelt L-1-lt. Üleüldine arvamus Vene ringkondades on, et tegelikult tulid ikka väga paljud jupid USA-st, mis nimelt, seda ei tea nüüd 87 aastat hiljem enam keegi. Võib olla oleks võimalik õiglus jalule seada, Buicki arhiivides tuhnides, et äkki on alles 1932 a Venemaale müüdud asjade dokumendid. Aga see selleks. Mul on/oli plaan ka üks L1 ellu äratada, aga see tundub mission imbossible. Buick klubi kaudu sain informatsiooni, et Buick 32-90-d on tänaseni säilinud 7 tükki. 5 neist on erakogudes ja 2 tugevasti ümber ehitatud. Paar Vene autofanaatikut on aastaid neid autosid taga ajanud, kuid tulemusteta. Ainuke võimalus on mingi teine, madalama klassi Buick ümber ehitada, mis neelab ikka kohutavalt vahendeid ja nõuab vähemalt 2 doonori ostmist. Võibolla ma kunagi tulen siin mingi projektiga lagedale, sest mul on juba midagi sellest autost olemas. Samas on loo autor mööda pannud ka auto värvidega. Isegi vanalt pildilt on näha, et kõik autod pole mustad. Mustad olid küll poritiivad, aga kerede toonivahe osadel autodel paistab silma.
   
Ja Zazikuga täitsa nõus, tegu pole ZIMmi vanaisa, vaid ZIS 110 vanaisaga.
Zimmil nagu vanaisa polegi. Isaks võib nimetada 6 sil. Emkat, ehk Gaz 11-st.
Vasta

No aga kui pidada nende kõigi isaks sm. Lihhatsjovi, siis ei sobi ju GAZ/Ford siia perekonda.

Samuti ei sobi siia ka ZIS 101 kui ainus originaaldisain, sest kõik ülejäänud on:
L1=Buick
110, 115=Packard
Cadillac Zimdorado...

Mõni targem ehk teab, millist geneetilist pagasit omavad teised nn. nõukogude automudelid:
GAZ 20=?
GAZ 21=mmm... mingi Buick?
GAZ 13=?

Midagi huvitavat kah:
 https://fishki.net/auto/2445576-tajna-av...?from=post
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne