Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

Mul on saes ka aasta aega jutti küte seisnud, pole membraanidega miskit paha juhtunud... Sama dolmar võsakas seisnud kogueag paagis küte ja nii 10 aastat, nüüd alles sai uued membraanid. Kui kasutada korralikku kütet ja õli siis pole need asjad nii dramaatilised. 
Ja tavaliselt ma ei viitsi erinevate kankudega jebida nii, et jah ma kasutan muruniidukis ja trimmeris ning saes kõigis 98 bensiini tavaliselt ja toon seda 10 või 20 liitrise kankuga murutraktorit ei oma ja isegi autos on enamasti 98 sees kui just kriitilisel ajal see otsa ei saa ning kohalikust(Võhma Krooningust) 95 ei võta
Äiapapa lõikab 4ndat aastat juba miskise 25ccm 4taktilise makitaga ja temal on koguaeg olnud võhma 95 seal sees kuna ta säästab raha ja ei osta 98 bensiini. Pole kordagi kuulnud et tal oleks muret olnud mitte käivitumise või halva töötamisega.
Vasta

(20-09-2017, 10:56 AM)PlyVal64 Kirjutas:  ... Üldse tundub see bensu vanaks minemine kummaline - nagu varastataks seda!!! Üldiselt me ju teame ette, palju on plaan kulutada. Ma ei saa aru - me käime bensujaamas rohkem kui korra kuus ja mööda sõidame nendest peaaegu igapäevaselt. Ja paari nädalaga ka ei lähe bensiin "pahaks".  ... Sinna tegid kümnetes liitrites sega valmis ja tarisid mere äärde. Saed ja trimmerid ju ei kuluta analoogsetes mahtudes Big Grin
Bensujaamas elik tanklas käimine ca 40 km kaugusel Lätis (eesti poolel oleks 30 km aga jämedalt 20 senti liitrilt kallimalt, kõige lähemal oleks venes tankimas käimine, vaid 10 km) tähendab sisuliselt poole päevast ettevõtmist, tavaliselt laon kastika kasti kanistreid täis ja võtan nii 300+ liitrit diislit umbes kuuks ajaks tarvitamiseks ja kui bens otsakorral on siis 20 l kanku ka saele-trimmerile. Seda viimast läheb suvel sõltuvalt mu hoolikusest 20-50 liitrit. See aasta läks vähe, kuna kõik madalamad kohad on nii pehmed, et jala ka ei kanna trimmerdada, trakatsiga niitmisest rääkimata. Jäigi tarn kasvama... valmis teen ikka 5l kaupa, aga tihti juhtub, et nt sügisel oleks vaja veel trimmerdada, aga siis tuleb ootamatult külm ja lumi ning jääbki tegemata, kanku seguga ja trimmeri paak täis. riigitööl käijal on see tavaline, et eri põhjustel tuleb ka küttepuude varumisel kuu või paariseid pause sisse, õhtuti ei jõua pimedas teha ja puhkepäevadele kuhjuvad igatsugu edasilükkamatud asjad. Ikka jääb valmissegu kankusse ja masinatesse pikemaks ajaks seisma
Vasta

Olen seda teemat tükk aega kõrvalt vaadanud ja imestan , et mis kütusega need saed töötavad kui kogu aeg on karpad kinni ja membraanid kõvad. Jääb mulje nagu pool eestit töötab mingi alternatiivkütusega.
Omal on korra jama majas olnud kui husqu trimmeri välja laenasin ja pärast masin ei käinud. Sumpa sõel oli kinni põlenud. Asja uurimisel selgus, et segu tehti Adinoli kahetaktilise õliga.Vähemalt purk oli selliste kirjadega, mis sees oli ei tea keegi. 

Kui talvel puid teen metsas siis bensiini (segu) kanister mis üle jääb läheb kaevikusse ja järgmine sügis lähen võtan sealt. pole ta ära lahtunud ega midagi. Valad sisse ja töötad. Praegugi kaks poolikut  5l kanistrit  metsas ootamas. Üks kaevikus ja teine puuriida vahel. (üks sügis oli küll keegi seeneline kogemata kanistri kaasa võtnud, ebaõnn)
Saed, trimmerid , muruniidukid ja -traktoid lähevad garaaži sellises seisus nagu nad hetkel jäid. Kunagi ei vaata palju seal kütust sees on. 

Üldiselt olen sellise suhtumisega, et inimene on looduse kroon ja mingit palvetmist ja posimist ma masinate juures ei kannata. tehnika peab teenima inimest mitte vastupidi. Ja tehnika, usute või ei, saab sellest aru ja ei üritagi vastu punnida.

Aquila captas non muscas.
Vasta

no mina tangin juba aastaid nestest ja üle poole aasta vanust bensu kodus pole.mingi varu peab olema nö igaks elujuhtumiks.
Vasta

Nonii, mul nii sae kui bensiinig kokku sobiv küsimus. Big Grin
Võtsin eile oma ural sae välja, et lasen ühe jämedama saarepaku lühemaks. Segu paaki ja kraan lahti, aga oh õudu, niikui kraani avad, karpa lõõrist küte tuleb. Ehk siis nagu koguaeg hoiaks "uputus" nuppu all. Aparaati kasutasin viimati aasta tagasi, ja märkasin ka, et karpasse oli kütet sisse jäänud. Pole lammutada jõudnud, aga kas siis bensiin membraanid ära lõhkunud või on loota midagi kergemat? 
Tollane küte oli ilmselt statoilist pärit, seguõli husqvarna oma.

Ps, nuppu logistasin, ei mõjunud.
Vasta

(20-09-2017, 21:35 PM)Mats metsast Kirjutas:  Nonii, mul nii sae kui bensiinig kokku sobiv küsimus. Big Grin
Võtsin eile oma ural sae välja, et lasen ühe jämedama saarepaku lühemaks. Segu paaki ja kraan lahti, aga oh õudu, niikui kraani avad, karpa lõõrist küte tuleb. Ehk siis nagu koguaeg hoiaks "uputus" nuppu all. Aparaati kasutasin viimati aasta tagasi, ja märkasin ka, et karpasse oli kütet sisse jäänud. Pole lammutada jõudnud, aga kas siis bensiin membraanid ära lõhkunud või on loota midagi kergemat? 
Tollane küte oli ilmselt statoilist pärit, seguõli husqvarna oma.

Ps, nuppu logistasin, ei mõjunud.

Ural on selline riist mis ei kannata kui karpa kuivaks jääb. Siis seal midagi selle membraaniga juhtub ja lükkab pealevoolu lahti. Kraan peab lahti olema ja bentsu varu paagis, et kogu aeg asi märjana hoida.
Seda pulli tegid Uraalid juba metskonna ajal kui 72 asemel tuli 76 kasutusele ja mingit rohtu "insenerid" selle anomaalia vastu ei leidnud peale uue membraani installeerimise.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(20-09-2017, 13:11 PM)Daff Kirjutas:  Üldiselt olen sellise suhtumisega, et inimene on looduse kroon ja mingit palvetmist ja posimist ma masinate juures ei kannata. tehnika peab teenima inimest mitte vastupidi. Ja tehnika, usute või ei, saab sellest aru ja ei üritagi vastu punnida.
Aamen selle peale!
Vasta

(20-09-2017, 13:11 PM)Daff Kirjutas:  Üldiselt olen sellise suhtumisega, et inimene on looduse kroon ja mingit palvetmist ja posimist ma masinate juures ei kannata. tehnika peab teenima inimest mitte vastupidi. Ja tehnika, usute või ei, saab sellest aru ja ei üritagi vastu punnida.

Neid looduse krooni poolt puruks pekstud asju on minugi kätte jõudnud...
Mis puutub aga tehnikat..... toon näite elust enesest. Kunagi sattus mulle ka üks härra ette kes sedasi ütles,et masin peab teenima teda aga mitte vastupidi..... ja tahtis kallilt oma äratrööbatud autot mulle maha parseldada... Jätsin selle käki ostmata. Big Grin

T.
Vasta

(20-09-2017, 21:48 PM)Daff Kirjutas:  Ural on selline riist mis ei kannata kui karpa kuivaks jääb. Siis seal midagi selle membraaniga juhtub ja lükkab pealevoolu lahti. Kraan peab lahti olema ja bentsu varu paagis, et kogu aeg asi märjana hoida.
Seda pulli tegid Uraalid juba metskonna ajal kui 72 asemel tuli 76 kasutusele ja mingit rohtu "insenerid" selle anomaalia vastu ei leidnud peale uue membraani installeerimise.

Selge, edaspidi pean meeles. Kuigi huvitav, et siiani seisis tühja paagiga ja toimis, ja just siis kui küte sees läks rikki. 
Aga kas seda membraani kaubanduses ka liigub veel, või aitab ainult keefiri pakk? Big Grin
Vasta

(20-09-2017, 22:20 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(20-09-2017, 13:11 PM)Daff Kirjutas:  Üldiselt olen sellise suhtumisega, et inimene on looduse kroon ja mingit palvetmist ja posimist ma masinate juures ei kannata. tehnika peab teenima inimest mitte vastupidi. Ja tehnika, usute või ei, saab sellest aru ja ei üritagi vastu punnida.

Neid looduse krooni poolt puruks pekstud asju on minugi kätte jõudnud...
Mis puutub aga tehnikat..... toon näite elust enesest. Kunagi sattus mulle ka üks härra ette kes sedasi ütles,et masin peab teenima teda aga mitte vastupidi..... ja tahtis kallilt oma äratrööbatud autot mulle maha parseldada... Jätsin selle käki ostmata. Big Grin

T.


Ühinen mõtteavaldustega, auto ongi sõitmiseks mitte remontimiseks, mida vähem remondid seda odavam tuleb km hind, trööbatud auto müük ei saa ka kuidagi kuritegu olla, lihtsalt igal asjal on oma õiglane hind.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(20-09-2017, 22:34 PM)Laurts Kirjutas:  Ühinen mõtteavaldustega, auto ongi sõitmiseks mitte remontimiseks, mida vähem remondid seda odavam tuleb km hind, trööbatud auto müük ei saa ka kuidagi kuritegu olla, lihtsalt igal asjal on oma õiglane hind.

Ega remondist ei pääse keegi. Kui sõita tahad siis pead remontima. Ka uus auto tahab togimist. Hooldamine samuti möödapääsmatu.
Võtan lühidalt kokku- kui ei remondi siis oled jalamees. Big Grin
Isegi "vanajumala" loodu vajab pidevalt remonti....

PS.
Et ei jääks asi segaseks siis mainin,et trööbatud auto müük pole keelatud aga minule jäi omanikust peale seda üsna fekaal mulje. Mees,kes oma logu autu kõrval seda ütleb,annab mõista ostjale,et tal selle auto seisukorra ja kasutamise puhul pohh.... ja seega ei ole olnud hea peremees vaid on lüpsnud sellest viimase välja ja tahab nüüd seda ka minu puhul teha. Big Grin
Vasta

Ainult 1 küsimus:
Kuidas krt lõigata lehist, okslik ja vaigune? :(
Vasta

(24-09-2017, 20:07 PM)hulgus Kirjutas:  Ainult 1 küsimus:
Kuidas krt lõigata lehist, okslik ja vaigune? Sad

Ja milliseks sa teda lõigata tahad? Kütteks? Saag sisse 30+ cm, puulõhkuja ja küta.  Big Grin
Aga kui tahad saematerjali, siis laimeti ketas raamiga sai teda saagida igas asendis. Wink
Vasta

(24-09-2017, 21:41 PM)Inri Kirjutas:  
(24-09-2017, 20:07 PM)hulgus Kirjutas:  Ainult 1 küsimus:
Kuidas krt lõigata lehist, okslik ja vaigune? Sad

Ja milliseks sa teda lõigata tahad? Kütteks? Saag sisse 30+ cm, puulõhkuja ja küta.  Big Grin
Aga kui tahad saematerjali, siis laimeti ketas raamiga sai teda saagida igas asendis. Wink

Oleks elu nii lill.
60cm läbimõõduga tüvi kütteks järgata, saag sisse (ms250, 14" pea uus ´325 kett), üks lõige ok, teise lõikega kett kinni, sidur suitseb. Hea, et jõudis sae välja tõmmata.
Kett vaiku täis, praktiliselt jäik, kaanealune saepuruga kinni kititud. Latt vaiku täis, tähik liigub takistusega.
Veotähiku hambapesad puruga kinni kititud.
Lati pesin bensu-diisliga puhtaks, veotähiku nokkis peene kruvikaga puhtaks. Ketti esimese pesuga liikuma ei saanud, tundi mitu ligunes vannis, sai liikuma, aga vaigujäljed nii veo kui lõikeosal. Minust see nott sinna jääb.
Lintsaag lõikas ka muretult, ok, lindil olid pärast vaigujäljed, aga Stihl jäi jänni miskipärast.
Vasta

(24-09-2017, 22:37 PM)hulgus Kirjutas:  
(24-09-2017, 21:41 PM)Inri Kirjutas:  
(24-09-2017, 20:07 PM)hulgus Kirjutas:  Ainult 1 küsimus:
Kuidas krt lõigata lehist, okslik ja vaigune? Sad

Ja milliseks sa teda lõigata tahad? Kütteks? Saag sisse 30+ cm, puulõhkuja ja küta.  Big Grin
Aga kui tahad saematerjali, siis laimeti ketas raamiga sai teda saagida igas asendis. Wink

Oleks elu nii lill.
60cm läbimõõduga tüvi kütteks järgata, saag sisse (ms250, 14" pea uus ´325 kett), üks lõige ok, teise lõikega kett kinni, sidur suitseb. Hea, et jõudis sae välja tõmmata.
Kett vaiku täis, praktiliselt jäik, kaanealune saepuruga kinni kititud. Latt vaiku täis, tähik liigub takistusega.
Veotähiku hambapesad puruga kinni kititud.
Lati pesin bensu-diisliga puhtaks, veotähiku nokkis peene kruvikaga puhtaks. Ketti esimese pesuga liikuma ei saanud, tundi mitu ligunes vannis, sai liikuma, aga vaigujäljed nii veo kui lõikeosal. Minust see nott sinna jääb.
Lintsaag lõikas ka muretult, ok, lindil olid pärast vaigujäljed, aga Stihl jäi jänni miskipärast.
Kui kannatab siis oota kui talvel ära külmub aga kui ei siis lase saagimise ajal vett vahele.
Vasta

kevadel sai ebatsuugat võetud, kannatas puu lõpuni lõigata ja siis oli kett plaadil kinni...
Vasta

Lõikasime kunagi sihka sahkaga lehise palke. Kui vett vahele ei valanud siis olid hetkega saed kinni. Vahepeal proovisime naftat valada aga see ei andnud efekti muud kui et haises jubedalt.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Tere

Olen endiselt hädas oma Uraliga. Enne kurtsin, et küte valgub karpast välja. Sain eile aega lahti võtta, membraanid kõik terved, aga see klapp oli oma võllil natuke viltu, ju lasi kütte vahelt välja. Sättisin paika, panin kokku, puhudes proovisin kõik ilus, saag käiima, aga peale 10 sekundit käimist hakkab jälle uputama. Võtsin jälle lahti, kõik nagu peaks, panin kokku ja toimib, jälle 10sek ja uputab. Proovisin klapi keelt natuke kinnisemaks painutada, siis ei andnud enam üldse peale. Sättisin tagasi, proovisin ja jätsin seisma.
Täna võtsin asja uuesti käsile, proovisin käivitada, nüüd tahab kohe "lendu" minna, tühikäigu pöörded põhjas. Üle enam ei uputa, aga pöördeid maha ei saa, kruti segukruve täiesti lahti või kinni, midagi ei muutu. 
On kellelgi ideid, ise kahtlustan juba kõrgemaid jõude  Sad
Vasta

(25-09-2017, 05:10 AM)maisalup Kirjutas:  kevadel sai ebatsuugat võetud, kannatas puu lõpuni lõigata ja siis oli kett plaadil kinni...

Ma ise  olen ka oma talus ühe ebatsuuga maha võtnud, läbimõõt ca 42cm. Husqvarnade tuleproov oli siis... Kõige pealt langetasin 254xp-ga Abiks oli ka Partner P 550. Oksi laasisin juba oma arust kerge ja võimeka HQ 135 ga See kooles kähku maha. Vaiku kui sellist eriti pole ebatsuugal aga jah leihsega on tiba teine teema. Jällegi oma kogemus.... kaks meetrit pikk nott vaja kolmeks lõigata ja tüveosa. Aega läks mis läks aga läbi näritud sai. Teise paku saagimisel lihtsalt kallasin õli peale lisaks. Kiilub jah kinni.

Veel pole maha löödud
Vasta

Mul oli umbes 50 cm kanti tüvi ja dolmar tegi kõik otsast lõpuni, kuna naelu ja jampsi täis taotud siis 30cm pliidipuuks. Vaik lausa voolas, hiljem peale lõhkumist tuli kirvevart nitrolahustiga puhtaks leotada kuna kõik kohad olid vaiku täis riietest rääkimatta. Ketiõlituse keerasin kohe alguses põhja. Jube puu aga pliidi all annab head kuuma Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne