Postitused: 2,892
Teemad: 36
Liitus: Sep 2013
Maine:
78
Üldiselt kah natuke ZIM-de renoveerimisest. Olen saanud huvilistelt palju tagasisidet ja tuleb välja, et Eestimaal küllalt hulga selletüübilisi masinaid tegemisel ja mõnedel tegemise ootel. Näiteks külastasin mõnd aega tagasi üht kaasmaakondlast, kes endale 3 ZIM-i koju tassinud ja loodab ühel päeval neist ühe korraliku kokku ehitada. Kahe ZIM-i omanikuna võin öelda, et need entusiastid on valinud endale kõige raskema pealesõjaaegse Vene mudeli taastamise. Esiteks ZIM-e tehti seal kuskil 20 000, neist tänapäeval on alles mitte rohkem kui 1000 eksemplari. Auto mille tootmine lõpetati pea 60 a. tagasi ja mida praktiliselt erakätesse ei müüdud. Seega pole suurt lootust saada midagi kusagilt. Juppe toodavad mõned Ukraina kooperatiivid, sisuliselt käte vahel, kuna nõudmine on väike, siis mingitest stantsidest ja automatiseerimisest ei saa juttugi olla. Ka pole ukrainlased enam nõus 200 $ kuupalgaga töötama ja nii nende osade hind ainult kerkib. Kuigi midagi pole võimatut, siis näitena kogu ZIM-i kroomi komplekt, kui tootjate käest osta, maksab tänapäeval 10 000 €, kui kasutada vahendajaid (Retrodetail, Avtoclassika) siis veel hulga rohkem. Kui tahta teha auto väga kõrgeid nõudmisi arvestades (st. mitte lappida), siis tuleb arvestada plekitöödeks ka meeletud summad, sest midagi pole saada, kõik detailid tuleb plekksepal käte vahel valmis teha. Selle töö hind oleneb muidugi paljustki auto enne restaureerimist olevast seisukorrast. Minu Faetoni seisukord on väga närune, vedas, et sai Riiast veel ülikorralikud uksed ja poolpidused tagatiivad, muidu oleks seis väga nutune. Ja siis veel pahteldamine ja värvimine. Sellisel autol, minu nõudmisi arvestades min 10 000€ + sisu värvimine puitimitatsiooni 3000€ + pindade ettevalmistamine. + sisu koos materjalidega ja lugematul hulgal pisiosasid. Mootor, hüdromuhv, käigukast, sillad, summuti. Ühesõnaga, kui arvestamatta oma panust ja selle suurust pole võimalik ZIM-i renoveerida alla 50 000 €, tegelikkuses kerkib see summa 70 000 €-ni.
Postitused: 163
Teemad: 12
Liitus: Mar 2010
Maine:
4
08-11-2017, 00:44 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-11-2017, 00:45 AM ja muutjaks oli
Peeter.)
Ma võiks vanduda, et olen kuskil osta oksjonil näinud kunagi tuikat krundi all ZIMi kapotti ja mingeid tiibasid suht koht olematu hinnaga. Nõukogude inimese garaazist leiab ikka ulme asju, mida reaalsuses kellelgi kunagi vaja ei läinud. Ei kujutaks ette, et kuskil mujal peale endise nõukogude liidu vedeleb mõnel suvalisel inimesel garaazis näiteks tutikas tühi tehase liini kere või nt 50 ühe automudeli küljekarpi või mis iganes muud juppi
Pooltaastatud Zim projekti kohta: Isegi 10 kordse emexi hinnaga ZIMi võtaks küll endale ligi küll. Kasvõi, et mingi rodi projekt teha, ala Icon derelict seeriate kanti. Siiski mulle tundub, et isegi täielikult ratsitud ja roostes autod, mida elu sees originaaliks taastada pole võimalik on 5 kohaliste hinnasiltidega.
Postitused: 2,133
Teemad: 140
Liitus: Apr 2005
Maine:
14
Kas roolikarpi läks vana tuntud Tad-17i või midagi läänelikku? Soovitan esisilla osad korralikult ära määrida ZIMil. Määrdeaine valiku osas ise eelistan Mannoli määrdeid. Kuid võib ka midagi muud panna,mis on kvaliteetne. Ilmselt see lahtine ZIM eriti sõitma ei hakka aga kui kõik korralikult sissemäärida ei ole edaspidi ka probleeme. Tüüpviga nendel esisildadel on see,et lastakse määrimised üle ja siis tekivad mehised lõtkud igale poole.
Postitused: 203
Teemad: 10
Liitus: Oct 2002
Maine:
1
(09-11-2017, 11:36 AM)Formika Kirjutas: Eelmises postituses läks piltide järjekord küll sassi.
Noh, loodan, et mingi ülevaade olemas.
Enne eelmise postituse piltide järjekorra õigeks sättimist oli seal ka üks foto, kus paistis osaliselt tagumine küljeaken, mida nagu faetonil ei tohiks olla. Kas masin oli siis oma tsiviilkasutuse perioodil tagasi kinniseks ehitatud?
When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.