Skoda suurtüki veok
#1

Ukrainas nägin restaureerimisel sellist isendit. Valmistatud 1942. Tööd teostatakse mingi Saksa Muuseumi tellimisel Toodeti selliseid nats üle 2000 aga järgi pidavat olema jäänud 2. Teine isend pesitsevat Norras. Restaureerimisel olev isend oli olnud kuskil Rumeenias sõjaväe laos. Töö veel pooleli. Ruum oli küllalt korratu, nii et pildi tegemine oli raskendatud, et mitte jalgu ära murda.
   
   
   
   
   
   
   
Ukse sees näha ka veel kuuliaugud.
   
   
   
Vasta
#2

Sd.Kfz. 11
 Guuglis materjali küllaga
Tootjaid oli erinevaid

"SdKfz 11 oli Teise maailmasõja aegne Saksa poolroomikveok, mida toodeti aastatel 1937 – 1944 firmades Hansa-Lloyd, Hanomag, Adler, Borgward, Horch ja Škoda kokku erinevatel andmetel 8800 – 11 000 masinat."
Vasta
#3

(12-12-2017, 23:56 PM)Feeliks_Jalgraud Kirjutas:  Sd.Kfz. 11
 Guuglis materjali küllaga
Tootjaid oli erinevaid

"SdKfz 11 oli Teise maailmasõja aegne Saksa poolroomikveok, mida toodeti aastatel 1937 – 1944 firmades Hansa-Lloyd, Hanomag, Adler, Borgward, Horch ja Škoda kokku erinevatel andmetel 8800 – 11 000 masinat."
 Jutt käib Skoda tehases toodetud masinatest. Muidugi seal toodetud masinad võisid erineda nendest teistest, vähemalt mootori poolest. Vaielda ei oska, pole spetsialist sellel alal. Ei teadnud isegi marki.
Vasta
#4

Kontseptsioon oli väljatöötatud ja ette antud riikliku sõjaväe autotööstuse poolt , tootjad olid lihtsalt eri firmad, kuna üks firma poleks jaksand niipalju toota.
Mootoriks Maybachi 6pütine HL 42 TRKM
Lahinguväljal pidi kõik "risti" istuma eri masinate vahel, niiet mingit erilist isetegevust ei saanud firmade poolt olla.

Mul "majataga" neid terve peotäis puru lastud Wink
Vasta
#5

Huvitav kas kõikidel neil firmadel olid siis kerestantsid, rakised jm. vajalikud kerede tootmiseks omal olemas või toimus neis ainult koostamine ja sillad, kered, mootorid, käigukastid jne. valmistati tsentraliseeritud korras kuskil mujal? Ei kujuta hästi ette et 2000 -se tootmisarvu puhul valmistati endale kõik kereplekkide stantsid. Mootorit siin juba mainiti - Maybach (saan aru et kõikidel sama?).

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#6

Kast oli hanomagi U50
Vasta
#7

nende kereplekkidega oli nii ja naa... vahepal löödi kohapeal ja vahepeal toodi mõnest teisest firmast jne...
rattaid tegi kolmas jne... üks paras kolhoos ühesõnaga Big Grin
Hanomag oli põhiettevõtja, ja eks suuremad detailid tegi tema (pead ei anna)
Vasta
#8

(12-12-2017, 22:42 PM)Formika Kirjutas:  ... järgi pidavat olema jäänud 2....

Päris süveneda ei viitsinud, kuid juba neli(4)Skodat peale selle leidsin netist, mis ühes tükis ja kas siis muuseumites/erakätes.
Kindlasti on neid veel...

Formika poolt nähtu on see



Vasta
#9

Vabandan võhikliku küsimuse pärast, aga ehk annate andeks.
Isand Feeliksi postitatud esimeses videos oleval masinal on vasakul esitiival üks tumehall(?) vigur.
Teises videos oleval masinal seda pole.
Mis vigur see on selline?
Vasta
#10

(15-12-2017, 22:36 PM)tcumen Kirjutas:  Vabandan võhikliku küsimuse pärast, aga ehk annate andeks.
Isand Feeliksi postitatud esimeses videos oleval masinal on vasakul esitiival üks tumehall(?) vigur.
Teises videos oleval masinal seda pole.
Mis vigur see on selline?

Mina arvaks, et "öövalguslamp" ehk siis õhurünnaku ohu korral kasutatav tuli, mida ülespoole väga näha pole.

Hiljem näiteks vene autodel kasutati selle asemel "pilusima" katteid, mis peaks kõigile suheliselt tuttavad ette tulema.

Edit: just pimenduslamp on see sõna, mis kohe ei meenunud.
Vasta
#11

Notek pimenduslamp. Kasutati laialdaselt kõige liikuva sõjatehnika peal, mootorratastest tankideni.
Mitte ainult üles pole näha vaid paarsada meetrit eest juba nähtamatu Wink (Ülevalt ju auto esine valgusvihk ikka näha tegelikult... -niiet lennuki/mäeotsas pesitseva vaenlase vastu küll varjab veidike aga...)


[Pilt: 220px-Notek01.jpg]

[Pilt: notekl10.jpg]
Vasta
#12

Eks ma natuke kahtlustasin ka, et millegi sarnasega võiks tegu olla.
Need pilukatted on jah teada asjad.

Tänud põhjaliku selgituse eest.
Vasta
#13

Sama shassi soomustatud variant oli Sdkfz 251 ja  kuna soomusmasin on "seksikam" ja tegelikult ka lihtsam taastada, on suur hulk Sdkfz 11-d  " taastatud " 251-deks ja seega  on originaalne 11 ilmselt momendil kõvasti haruldasem kui 251. Peale selle tootsid tsehhid peale sõda  251 te edasi nime all OT-810. Nii et asi on veel segasem ja paljud masinad mis  väidetakse originaaliks on koledad hübriidid.
Vasta
#14

https://www.err.ee/744841/narva-lahistel...alja-kahur

Esimeses postituses oleva mehhanismi taha sobiks see kahur küll. Siin või Ukrainas. Küllap leitakse lähemalt mõni sobiv veduk.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne