Mina olen kasutanud erinevaid õlisid alates Bauhovist saadud universal 2T õlist kuni Husqvarna/Motul/castrol jne 2T õlideni välja.
Ainuke mis muutunud on - mida kvaliteetsem õli seda vähem tossab...
Õli segan 1:20... 1:25. Sellest vähema õli kogusega on hakanud mootoris jõud kaduma pikemal sõidul - törts õli juurde ning mõne km pärast on jälle vabam hingamine.
Seda nii võrriga (D6,D8) kui ka võrri klassi mootorratastega M1M, K58 123,7m3 ja Jawa 638... viimastel on 1:25...1:30 (1:40 vahekord võttis ka 2000 km sissesõitnud jawa 350 mootori pooma.... natuke õli juurde ja suhtena ~1:30 juures hingas juba jälle vabamalt)
Esimene 1000 km 1:15...1:20 pärast võib õli kogust natuke vähendada. Kuid kui tunned, et hakkab pooma - pane igaks juhuks natuke õli bensiinile juurde kui jätad panemata. Õli lisamine võib mootori päästa hullemast.
Mida vähem on mootor kulunud, seda rohkem vajab ta õli, et üle ei kuumeneks ning detaile ei kahjustaks.
Õlitopsikud, millel mõõtetopsik küljes on 1:50-le ja sellise
suhtega sõitnud ratturi muret võid lugeda siit
Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)
50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":
https://www.facebook.com/groups/471167806998913