(08-01-2018, 11:03 AM)inc Kirjutas: Kuna on on igav mõtlesin sogan ka vett.
Müüakse 7/9/12 jne. soonega juhtmeid järelhaagistele jne. Hea vedada, kõik ühes soones. Pead ainult varakult ette mõtlema palju sooni vaja.
No andke nüüd andeks, et ei suuta mitte vait olla.
Neid soontega kaableid on väga mugav kasutada seal kus puutumatut kaablit kahe "punkti"(ütleme näiteks pistiku ja tagatule(de)) vahel on ikka meetreid.
Kui ikka custom juhtmesari vaja teha selline, kust neid hargnemisi tuleb iga mõnekümne sentimeetri tagant(nagu mootorrattal ülisuure tõenäosusega tuleb), siis see kaabel on pehmelt öeldes vale lahendus.
Ei tea nüüd teemaalgataja plaane, aga selle juhtmesarja puhul on suur vahe juba selles, kas masina elektrisüsteem tuleb minimalistlik(a la ainukesed tarbijad esi ja tagatuli, signaal), või customimeeste seas tihti kohatav rikkalikult tarviteid täis masin(lisatuled jne). Ehk siis palju üldse tarviteid mängu tuleb.
Samuti ei tea me seda, kas mingil määral ümberehitatud(nagu avapostitusest võib välja lugeda) masinal on originaalne 6V ja 10A generaator, pisut moodsam 12V ja 14A generaator, või juba ultramoodne "tjuuninguks" lugemist vääriv mitmesaja watine.
Üldiselt võiks kõigepealt nö projekti valmis mõelda- mis ja kuhu tuleb, kuhu tulevad lülitid/kaitsmed jne. Siis saab tarvitite poole paika ja orienteeruva koormuse süsteemi erinevatele osadele kätte.
Hilisemate tekkida võivate rikete lihtsamaks lahendamiseks võiks kasutada ikkagi värvilisi, mitte ühte värvi kaabliga kogu süsteemi vedada.
Ruutmilli juhtme kohta üle 10A koormust ei tasu kohe kuidagi kasutada. Ise püüaks arvutada nii, et maks oleks 6A ruutmillile. Jääks väike varu ka juhuks kui tekib mingi ülekoormus(enne kaitsme rakendumist) ja pingelang ka väiksem.