1976 Fiat 127 uuele ringile

Miks sul numbrid viltu on?
Vasta

Plastikalused võisid olla viltu küll varem. 
Ega kellegil juhuslikult ei ole heas korras väntvõlli rihmaratast jäänud? Enda omal hetkel tihendi tööpind kulunud/kahjustunud ning immitseb pisut õli.
Vasta

Veits ikka liigutanud siin autot, kehva kevade kiuste. Kuna new old stock rihmaratast suht võimatu leida, siis kiirem oli 1mm sellelt maha treida ja SKF'ist sobiv tihend tellida, mõni ka tagavaraks. Niisiis see tüütu õlileke paistab peatatud olevat. Nagu kombeks, üks pilt kah jutu kõrvale – sai täna õhtul pisut ringi kärutatud ning karbussi ja süüdet seadistatud.

[Pilt: 2hewnbo.jpg]
Vasta

Enne peatset ülevaatust sai varahommikul auto tehniline pool igaks juhuks üle kontrollitud ning ka väike tiir tehtud ajal, mil kõige mõnusam ja rahulikum sõita. 

[Pilt: IMG_9160.jpg]

Väga mõnusalt ja sujuvalt toimib tehnika hetkel, kõik nii nagu peab. Maanteel küll uus väljalase on valjem kui eelmine, kuid muus osas igat pidi siiski parem. Kiirusel 85-90, mis on ka selle masina optimaalne maanteekiirus, veel väga hullusti ei karju, kuid 100-110 kandis tahaks hea meelega juba kõrvatroppe. Kannatame ära.
Vasta

(24-04-2017, 23:43 PM)karpaadid Kirjutas:  Ega kellegil juhuslikult ei ole heas korras väntvõlli rihmaratast jäänud? Enda omal hetkel tihendi tööpind kulunud/kahjustunud ning immitseb pisut õli.

Vaevalt, et kellelgi nüüd uut ratast on.

Aga mul on vajadusel aidanud see, kui pingis lasta lihtsalt ratta tööpind ilusaks lihvida ja jääb ka pidama. Isegi simmerit ei pea 1mm väiksema vastu vahetama. Aga ka seda saab teha.

Ja kui see simmeri tööpind veel vända peal on, siiis muud varianti polegi.

.
Vasta

Nüüd hooaja lõpusirgel paras aeg teha väike vahekokkuvõte. Vahepeal küll toimunud midagi märkimisväärset autoga pole – toitesüsteem puhastatud, korrosioonikaitset pisut täiendatud ning tooreklapi tross vahetatud. Laadimise märgutuli aeg ajalt oli hõõguma hakanud, laadimise sai normi vaid rihma vahetamisega, pingutamisega ning rihmarataste puhastamisega...Varem lekkinud rihmaratta tihend oli paraja õlikihi pritsinud sinnapoole ning ilmselt rihma rikkunud ning libisema pannud. Vahepeal pidas keegi otstarbekaks ventiilikorgid tuuri panna, mis said hiljem sarnastega asendatud. Kilomeetreid on aga kogunenud paari-kolm tuhat. Tundub, et veovõllidega on varsti sama teema, mis rihmarattaga, et tihendi tööpinnad sedavõrd kulunud, et jäävadki õli immitsema. Uusi leida ei tohiks raske olla. 



[Pilt: j65tw6.jpg]


[Pilt: 34il5wl.jpg]
Vasta

Väga stiilne. See on jällegi üks auto mis 80ndatel mällu sööbis. Lasnamäe majaesist kaunistas selline must veidi uuem sportlik versioon. 
Edu
Vasta

Paras hetk vast taas peatükk kirja panna. Toiminud üht-teist on. Sõitnud pole, küll aga nokitsenud vigade kallal, et kevadeks auto parem oleks. Esiteks meenuvad tagumiste küljeakende tihendid, mis lõpuks uued Ebayst leitud said. Vanad olid katkised ning häirisid iga kord vaadates. Lisaks varem oli Fiatil soojendusega probleem – ventilaator ei toimind ning sooja puhus vaid õhuvooluga, lisaks ka soojendusradikas oli tugeva korrosiooniga. Linnaliikluses igat pidi halb. Küllalti haruldase tükina sai itaaliast tellitud kasutamata säilinud soojenduskast koos kõigega, mis vaja. Arvestades komponentide hinda eraldi ostes, igat väärt leid. Hetkel enne kevadet muud plaanis pole autoga teha kui teemas varemmainitud õlirõhu ja õlitempi näidikud lõpuks armartuuri sobitada ning toimima panna.

[Pilt: 105p4kg.jpg]


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Kenad ilmad võimaldavad ikka aeg ajalt hobitehnikat tuulutada. Seekord siis varahommikune tiir enne tehnoülevaatust. Mõnus!

[Pilt: 24pjqqg.jpg]


[Pilt: 10q9955.jpg]
Vasta

Nagu kombeks on olnud, siis ka seekord hooaja lõpetuseks üks märk ja foto siia maha. Seekord, vaatamata eriti kenadele ilmadele, ei kogunud Fiat kilomeetreid üle mõnesaja, suurem osa neist kohalikud nö prooviringid. Midagi põnevat või märkimisväärset auto külge lisandunud pole, pärast õlide vahetust läks masin hetkeseisuga talvekuuri ära.

[Pilt: 243f4lz.jpg]
Vasta

Võiks ka sellest hooajast märgi maha panna. Pisut on sõidetud, üht teist ka tehtud ning mõndagi vajaks tegemist. Meenuvad esimesed õõtsad ja stabikapuksid, mis pärast hooaega tuleks ära vahetada. Lisaks ka purunenud kõrvalistuja aknatross. Mingil hetkel sai lõpuks käsile võetud uus armartuur. Õli temp näidik võtab näidu vahetükiga karteri õlikorgi asemele keeratud andurist. Pole ideaalne lahendus, kuid näitab adekvaatset temperatuuri. Õlirõhu näidik hetkel ühe osa puudusel veel ei toimi – tahan säilitada ka õli märgutule funktsiooni näidikuplokis. Aga muidu jätkuvalt tehnika poolelt murevaba ning pakub toredat vaheldust muidu nii masendavasse autodepilti nii endale kui teistele. Mõned mitte nii värsked fotod ka juurde, päris suviseid pilte pole võtta.

[Pilt: IMG-2464.jpg]


[Pilt: rsz-img-2471.jpg]
Vasta

Hetkeseisuga ilmselt see hooaeg muude tegemiste ja projektide kõrvalt pole enam aega Fiati normaalselt kasutada, seega läks auto juba talvituma ära. Vaikselt küpseb peas 5 käigulisele kastile ümber teha, seega kui kellegil on korralikum selline üle, siis võib kirjutada. Viiest kasti kasutati 1050 II ja III seeria mudelitel. 

[Pilt: IMG-3106.jpg]
Vasta

Vahepeal olnud aega tegeleda kütusesüsteemiga, sai paak jälle maha võetud ning tehtud pealevõtt paagi allaossa, mis elektripumbale näikse rohkem sobivat. Lisaks vahetatud juhiuksel piiraja ning kõrvalistuja aknatrossi süsteem, mõlemad osad tulid Itaaliast orginaalid. Karburaator igaks juhuks osadeks võetud ning puhastatud jms, see on sellel autol väga kiire protsess. Pikalt on kestnud sobiva liimi probleem kolmnurkakende hingedele, mingi Würthi klaasiliim kestis viimati kaua, kuid andis ikka hiljuti saba. Need sai lõpuks paika PPG PR-1425 sealantiga. Ajaga on enamus pildid teemas kaduma läinud, nende uuesti üles laadimine oleks liiga aegavõttev.


Väiksed prooviringid ka mingil soojemal päeval:
[Pilt: 72985811-713952575736193-8007232333092487168-n.jpg]
Vasta

Abarth on siiani tootjal südames.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uusi-...1424874365

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Aeg läheb nii ruttu, et juba neljas aasta jookseb, ilma, et suuremat juttu oleks autost olnud.
Vahepeal tõesti auto on seisnud kauem kui peaks. Eks põhjuseid oli mitu - vahepeal teises linnas elamine, muud projektid. Aga ka natukene huvi langus, kuna pidevad õlilekked mootorist ja käigukastist tegid auto kasutamise väljaspool niisama lõbusõite üsna piiratuks. Lisaks ka esisild ei olnud kõige paremas seisus - uued õõtsad olid olemas, aga kunagi neid vahetama hakates selgus, et sellises seisus stabilisaatorvarda külge pole mõtet neid panna. Hoidsin siis silmi lahti, et äkki trehvab uus stabikavarras kunagi... 
Plaan oli aga ammu juba koostada üks täiesti uus mootor auto jaoks. Selleks doonori leidsin Soome turuplatsi sirvides. Hinda ei mäleta, aga ju siis oli piisavalt odav, et tasus organiseerimist. Mootor on 1982 Fiat Panda päritolu, sama 100GL ehk 903 kuubikuline OHV. Mõned erisused siiski on, nt puudub silindripeal väände vastu töötava mootoripadja koht jms. Lõuend oli heas seisus, palju vähem kulunud kui algselt peal olnud mootor, mis pärines ilmselt 70date algusest. Laagrid olid loomuliku kulumisega orginaal 0 mõõdud, mingeid ektsesse ega kurioosumeid mootorit osandades ei täheldanud. Seega võis edasi minna teadmisega, et seda saab probleemivabalt kasutada.
Nõnda oligi, et 2023 talvel sai plokikaas Astromotos kõik uue sisu. Omalt poolt tegin enne seda ka klassikalise vanakooli kanalite portimise ja poleerimise, mis eelmisel mootoril andis pigem häid tulemusi. Mingit jõudu sellelt 903 mootorilt on liiast oodata, aga koos A112 Abarthi väljalasketorudega tuli hääletämber parem.

[Pilt: IMG-3416.jpg]
Doonormootor enne osandamist.

[Pilt: IMG-3660.jpg]
Plokikaas ja hooratas said värskenduse.

[Pilt: IMG-3545.jpg]
Kastitäis uusi osi. Mootoriosad on suhteliselt laialdaselt veel saadavad, kuigi üldiselt meelepärast tootjat enam valida ei saa - tuleb võtta seda, mida on. Kolvirõngad said Kolbenschmidt, klapid ja klapisääred Freccia, laagrid Glyco. Rohkem ei mäleta. Tähendab, kui ülejäänud detaile peab otsima üle maakera kokku, siis 903 kuubikulist Fiati mootorit kasutati Fiati autopargis üsnagi muutmata kujul veel 90date lõpunigi ning varuosad on tänu sellele odavad ning veel tootmises.

Mootor sai kokku hilistalvel 2023. Praeguseks on see auto peal ja esimesed käivitusedki tehtud.

[Pilt: IMG-3740.jpg]

Edasi. Mis veel häiris auto juures? Juba varem mainitud esisild, mis oli pikalt unarusse jäetud. Sloveeniast leidsin uue laojäägi osa stabilisaatorvarda, mis suvel jõudis minuni. Seega sai edasi minna esisilla uuendamisega. Niisiis alla on kruvitud uus stabikavarras ja uued õõtsad järelturu täiustatud pukside ja seibidega. Käändtelgedesse sai pressitud uued laagrid - vanad olid ca 7000km läbimisega juba lõtkuga. See oli ilmselt minu viga, kuna endale üllatuseks velgi maha võttes polnud rummudel tolmukorke. Muus osas vaatan üle veel pidurisüsteemi, kuna sellel täitub või on juba täitunud 10 eluaastat. Vedrustus jääb samaks.

[Pilt: IMG-6470.jpg]
Üks käändtelg "pressi" all. Kuna oli olemas hüdrauliline käsipress, siis käepärastest vahenditest sai tehtud selline kolakas. Aga see on juba kasuks tulnud paljude laagrite vahetamisel.

Hetkel otsin uusi või uueväärseid veovõlle. Parempoolne oleks isegi kasutatav, kuid vasakul on tihendikummi tööpind sooneliseks kulunud.
Suurem osa töödest on tehtud, et järgmiseks kevadeks taas teedele tuua auto. Vaatasin mntstat andmeid, kas tõesti on 1 seeria 127 ainult 9tk veel registris, ja kõigil peale käesoleva on registrikanne peatatud? 1977 autodega on raske öelda, kuna võib olla nii 1 kui 2 seeria.
Vasta

Rõõm näha, et autoga tegeletakse. Mootorit poleks pidanud nii kaugelt otsima, mul garaazis mitu kap remonditud mootorit. Lisaks mitu autot varuosadeks ja terve garaazitäis varuosi lisaks.
Vasta

Seda mntstat-i ei tasu tõsiselt võtta. Näiteks minu Bedford seal ei kajastu. Kui reg number panna, siis näitab, kui nimi kirjutada, siis pole. Vabandan OT eest.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta

Võib-olla on sellest juba varem juttu olnud, aga kas kahelõõrilise karburaatori peale ei ole mõelnud? Mannheimi laatadel on ühel tegelasel vastav klapikambrikaas mitmel korral letis olnud, kuid ulmelise hinna tõttu on see ka iga kord müümata jäänud.
Vasta

(18-03-2024, 00:28 AM)stretch Kirjutas:  Võib-olla on sellest juba varem juttu olnud, aga kas kahelõõrilise karburaatori peale ei ole mõelnud? Mannheimi laatadel on ühel tegelasel vastav klapikambrikaas mitmel korral letis olnud, kuid ulmelise hinna tõttu on see ka iga kord müümata jäänud.
Seleta mulle kuidas muudab klapikambri kaas võimalikuks karburaatori paigaldust? Mõtlesid äkki midagi muud?
Vasta

(18-03-2024, 00:38 AM)hobiautod Kirjutas:  
(18-03-2024, 00:28 AM)stretch Kirjutas:  Võib-olla on sellest juba varem juttu olnud, aga kas kahelõõrilise karburaatori peale ei ole mõelnud? Mannheimi laatadel on ühel tegelasel vastav klapikambrikaas mitmel korral letis olnud, kuid ulmelise hinna tõttu on see ka iga kord müümata jäänud.
Seleta mulle kuidas muudab klapikambri kaas võimalikuks karburaatori paigaldust? Mõtlesid äkki midagi muud?

Jah, kindlasti mõtlesin midagi muud, aga käed kirjutasid ikka klapikambrikaas.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne