Mõistusevastased manöövrid liikluses

(21-01-2018, 00:40 AM)h2rra Kirjutas:  Tsitaat:  " Õiged mehed pidurdavad mootoriga nii palju kui võimalik ja piduripedaali praktiliselt ei puutu, "

Minu sõiduõpetaja sõnad:  "pidureid on vaja ainult siis, kui  auto garaaži ajad...   Muidu pead teise seina kah väravad tegema"

( aasta oli siis 1978 ja autokooliks ДОСААФ  Vene tänaval).

Sama siin .Tegelt ,nüüdsed autod ju enamik automaadiga ,seal see reegel ÜLDJUHUL ei kehti. Rolleyes
Vasta

(21-01-2018, 01:56 AM)impreza Kirjutas:  Mina sain originaalidega 65k ja edaspidi ntx Delphi 25k TRW 40k....


Autost vist palju ei olene, loeb sõidustiil ja -tingimused. Igapäevaselt peamiselt linnas sõites kuluvad tunduvalt kiiremini kui põhiliselt maanteel sõites.
Mul hetkel klotsid nii ees kui taga 61 000 km sõitnud. Tööpäeviti sõidan linnas tööle ja koju +pood jms, aga siiski ka üsna palju saab maanteel sõita.



(21-01-2018, 02:13 AM)linnuke Kirjutas:  Tegelt ,nüüdsed autod ju enamik automaadiga ,seal see reegel ÜLDJUHUL ei kehti. Rolleyes


Minu arust automaat ka täitsa pidurdab kui gaas maha võtta, naise autoga olen proovinud, ei ole päris nii nagu vabakäiguga veereks, võibolla lihtsalt nagu pidurdaks manuaaliga 4 või 3. käiguga. Rolleyes
Vasta

(21-01-2018, 01:56 AM)impreza Kirjutas:  
(21-01-2018, 01:32 AM)diselist Kirjutas:  Pikivahet ei taheta hoida millegipärast.Nagu nööriotsas on tagumikus kinni.Õige pikivahega ei peagi puutuma piduri pedaali mnt.sõites. Olen viimase autoga 130000km  läbinud ja piduriklotse pole vahetada veel vaja.

Mis imeauto see sul on.Mina sain originaalidega 65k ja edaspidi ntx Delphi 25k TRW 40k....
Pikivahe on üks huvitav asi. Paljudele ei mahu hinge, et nad peavad oma kalli autoga mingi "rondi" järel loksuma. Olen seda tihti märganud kui näiteks oma Audiga kolistan siis ei kiputa nii väga esitulesid sulle stangesse suruma kui aga lähen naise Škodaga trassile siis on kogu aeg selline tunne, et kohe lükatakse tee pealt minema.

Piduritest...Kõik oleneb ju kus sõita ja kuidas sõita ja nii edasi.......
Omal näiteks Scanniga "rekord" püstitatud. 850 tuhat kilti ja ketaste jääk veel kompu järgi 72%.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(21-01-2018, 01:56 AM)impreza Kirjutas:  
(21-01-2018, 01:32 AM)diselist Kirjutas:  Pikivahet ei taheta hoida millegipärast.Nagu nööriotsas on tagumikus kinni.Õige pikivahega ei peagi puutuma piduri pedaali mnt.sõites. Olen viimase autoga 130000km  läbinud ja piduriklotse pole vahetada veel vaja.

Mis imeauto see sul on.Mina sain originaalidega 65k ja edaspidi ntx Delphi 25k TRW 40k....
Äkki kövasulam klotsid ja vahetad ainult kettaid Big Grin  Big Grin  Big Grin
Vw transporter 2007 , tõsi esimesed kettad on vahetatud, hakkasid laperdama.Aga sõidukas on audi a6 2012a ja automaat kast õpib sinu sõidustiili järgi.Ja gaasi maha lastes õrnalt piduripedaalile 1x ja hakkab mootoriga pidurdama eduliselt.Sellel olen 80 000 peal esimesed klotsid vahetada lasknud.Esindus tahab vahetada need klotsid muidugi 30000km pealt.80% jääki .Küsisin siis miks, nemad, et noh me vaatasime et võiks juba. Sinna esindusse üldiselt ei kipu peale garantiiaja lõppu.Seadmed ja tehasejuhised on head aga pole töömehi( loe autofanatte), kes teeks hingega ja süvenenult.
Vasta

§ 48 Pöörded.  (4) Kui teel on aeglustusrada, peab pöörata kavatsev juht aegsasti siirduma sellele rajale ja vähendama kiirust alles seal.
See tähendab, et kolonnis sõitja ei tohi kolonni liikumist aeglustada enne kui on lahkunud kolonnist aeglustusrajale, mida näeb siiski väga harva. Seal enm mootoriga pidurdamisest ei aita.
Teiseks ei meeldi mulle pöörde sooritajad ristmikel. 90% sooritab enne pööret "hoovõtu" vastassuunda. Paremale pööraja võtab hoogu vasakult ja vasakule pööraja paremalt. Vaid kümnendik autosid sooritab pöörde sealt kus varem sõitis. Mind omal ajal õpetati, et näiteks parempöördel ei tohi jätta isegi jalgratturile vaba ruumi vaheletrügimiseks. Seda siis avarii vältimiseks. Ja tänasel päeval isegi õppeautod ei oska pöörata, õpetajad ei õpetagi.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Vasta

(21-01-2018, 01:56 AM)impreza Kirjutas:  
(21-01-2018, 01:32 AM)diselist Kirjutas:  Pikivahet ei taheta hoida millegipärast.Nagu nööriotsas on tagumikus kinni.Õige pikivahega ei peagi puutuma piduri pedaali mnt.sõites. Olen viimase autoga 130000km  läbinud ja piduriklotse pole vahetada veel vaja.

Mis imeauto see sul on.Mina sain originaalidega 65k ja edaspidi ntx Delphi 25k TRW 40k....
Äkki kövasulam klotsid ja vahetad ainult kettaid Big Grin  Big Grin  Big Grin

Mina olen kõigi uute autode tehaseklotsidega sõitnud 150-170 kkm.
Vasta

nt maanteel kulgen üksi siis gps näitab pöördeni 450m ja siis jalg gaasilt ja käik sees sõidan kuni mootor normaalselt veab ja vajadusel enne ristmikku alles käik välja ja näpin pidurit.pidurit tallates oma rahakotist eure välja libistada milleks?
Vasta

(21-01-2018, 02:13 AM)linnuke Kirjutas:  Sama siin .Tegelt ,nüüdsed autod ju enamik automaadiga ,seal see reegel ÜLDJUHUL ei kehti. Rolleyes

Natuke vaidleks vastu,E39 automaat pidurdab päris eduliselt.Ja pidurit kasutan võimalikult vähe,eriti tuttavatel marsuutidel.
Vasta

Kas kellelegi peale minu tundub veel, et just ise oled see, kes alati esimesena kaugtuled maha võtab. Ükskord sõites läks mõte selle peale ja siis tahtsin sellele kinnitust. Järgmise vastutulijaga proovisin, et lasen siis temal enne vahetada. Ja kokkuvõttes sõitsime mõlemad üksteisest mööda, mõlemal kaugtuled peal, nagu kaks lolli. Sellest hetkest olen kibestunult 100% kindel, et kõigil juhtidel on selline mentaliteet, et jumala eest esimesena ei tohi vahetada ja kui vahetad, siis oled "allaandja" , "sitem vend" vms. 
  Teine viisakus, mida vähesed kasutavad, on kaugtulede maha võtmine 0,5 sek enne üle künka jõudmist. Sama viisakust pole sisse kodeeritud ka uute autod automaatsetele kaugtuledele. 
  Kolmas tähelepanek on seotud auto väärtusega. Minul kui autoentusiastil on korralik sõiduauto, kuhu ma ei taha, et lind peale lendab või keegi teine auto liiga lähedale ronib. Ja tänu sellele ka liiklen rahulikumalt ja vaatan kaugemale ette. Samas odava "töömasinaga" üldse ei põe. Pigem "vast jõuan vahele süstida" ja teen tihti muid manöövreid mille üle hiljem ise eriti uhke ei oleks. Aga lihtsalt sellepärast, et homne päev saan teise samasuguse sara asemele osta, kui midagi juhtub. Seega uuem ja uhkem autopark võiks justkui liikluse sujuvusele kaasa aidata.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

Tere.
Seda esimese, või teisena tulede vahetamist olen katsetanud, tavaliselt vahetan alati esimesena, ja piisavalt kaugel kuna autol on korralikud lisakaugtuled, ja ei taha teisi nendega pimestada.
Paar korda olen katsetanud eespool kirjeldatud olukorda, et ei vaheta esimesena, ja tõepoolest vastaspool ei vaheta tulesid ringi, ma ei tea, keda nüüd hälvikuks sõimata, aga see tundub tõesti nii, et see kes esimesena vahetab, on "nõrk".
Vasta

(22-01-2018, 00:34 AM)hannest Kirjutas:  Kas kellelegi peale minu tundub veel, et just ise oled see, kes alati esimesena kaugtuled maha võtab. Ükskord sõites läks mõte selle peale ja siis tahtsin sellele kinnitust. Järgmise vastutulijaga proovisin, et lasen siis temal enne vahetada. Ja kokkuvõttes sõitsime mõlemad üksteisest mööda, mõlemal kaugtuled peal, nagu kaks lolli. Sellest hetkest olen kibestunult 100% kindel, et kõigil juhtidel on selline mentaliteet, et jumala eest esimesena ei tohi vahetada ja kui vahetad, siis oled "allaandja" , "sitem vend" vms. 
 

Kindlasti mitte. Minu meelest vahetatakse kaugtuled lähituledeks pigem arutult vara. Tihtilugu pikal sirgel isegi kilomeetri pealt. Ja siis kukutatse vilgutama, kui natukenegi kauem kaugeid peal hoida.

Eks ta muidugi üks tunnetuse küsimus on, aga minu praktika näitab, et 90% autojuhtidest vahetab kaugtuled lähituledeks liiga vara. Ja päris palju olen kohanud ka selliseid juhte, kes kaugtulesid ei kasutagi.
Vasta

Olete õigesti aru saanud Big Grin Sama kehtib udutulepedede kohta Big Grin Mida uuem auto seda äsamad tuled, hea ülbitseda. Esimesel siksil need 12 V 40/45 W kollased tuled. Ülbikutega muidu ei saagi tuleb lisatuled 2 korda 100 W ette sättida.
Vasta

(22-01-2018, 00:34 AM)hannest Kirjutas:  Kas kellelegi peale minu tundub veel, et just ise oled see, kes alati esimesena kaugtuled maha võtab. Ükskord sõites läks mõte selle peale ja siis tahtsin sellele kinnitust. Järgmise vastutulijaga proovisin, et lasen siis temal enne vahetada. Ja kokkuvõttes sõitsime mõlemad üksteisest mööda, mõlemal kaugtuled peal, nagu kaks lolli. Sellest hetkest olen kibestunult 100% kindel, et kõigil juhtidel on selline mentaliteet, et jumala eest esimesena ei tohi vahetada ja kui vahetad, siis oled "allaandja" , "sitem vend" vms. 
  Teine viisakus, mida vähesed kasutavad, on kaugtulede maha võtmine 0,5 sek enne üle künka jõudmist. Sama viisakust pole sisse kodeeritud ka uute autod automaatsetele kaugtuledele. 
  Kolmas tähelepanek on seotud auto väärtusega. Minul kui autoentusiastil on korralik sõiduauto, kuhu ma ei taha, et lind peale lendab või keegi teine auto liiga lähedale ronib. Ja tänu sellele ka liiklen rahulikumalt ja vaatan kaugemale ette. Samas odava "töömasinaga" üldse ei põe. Pigem "vast jõuan vahele süstida" ja teen tihti muid manöövreid mille üle hiljem ise eriti uhke ei oleks. Aga lihtsalt sellepärast, et homne päev saan teise samasuguse sara asemele osta, kui midagi juhtub. Seega uuem ja uhkem autopark võiks justkui liikluse sujuvusele kaasa aidata.

Selle peale tulevad meelde noorusaja vene filmid lenduritest.Kui ikka tarannimiseks läks ,siis olid fritsul ikka närvid nõrgemad. Smile (ei pruugi seostada antud teemaga ,lihtsalt ...ehk targem annab järele)
Vasta

(22-01-2018, 01:10 AM)zazik Kirjutas:  
(22-01-2018, 00:34 AM)hannest Kirjutas:  Kas kellelegi peale minu tundub veel, et just ise oled see, kes alati esimesena kaugtuled maha võtab. ...
 

Kindlasti mitte. Minu meelest vahetatakse kaugtuled lähituledeks pigem arutult vara. Tihtilugu pikal sirgel isegi kilomeetri pealt. Ja siis kukutatse vilgutama, kui natukenegi kauem kaugeid peal hoida.

Eks ta muidugi üks tunnetuse küsimus on, aga minu praktika näitab, et 90% autojuhtidest vahetab kaugtuled lähituledeks liiga vara. Ja päris palju olen kohanud ka selliseid juhte, kes kaugtulesid ei kasutagi.
Ka mina näen, et enamasti vahetatakse tuled ära verstase vahe pealt ja siis kimatakse pimedas lähituledega. Mind ikka õpetati, et tuled vahetakse ära hetk enne seda, kui lähitulede valgusvihud kohtuvad ehk umbes 100 m vahemaa peal, kaugtuled hakkavad segama kusagil ca 150-170 m peal, kuid korralikult reguleeritud kaugtuled saab/tuleb ära kannatada et mitte sõita täiskiirusel pimedas kellelegi nt teepervel otsa.
Vasta

Oleneb tuledest. Mõne kaugtuli on sama, mis teise lähituli ja vastupidi. Aga mitte sest ei tahtnud rääkida. Ja vist pole mingit kohustust kaugtuledega ringi kimada.

Pigem häirivad mind need juhid, kes vahepeal ühe liiklusseltskonna poolt promotud "vaheta tuled kauge peale tagasi 1 autopikkus enne kohtumist" rakendavad, mis aga alati eesmärgipäraselt välja ei kuku. Pigem tõmmatakse sulle valgus näkku mõned autopikkused enne kohtumist ja siis olen küll kuri olnud. Nüüd on aja jooksul juba reflektsioon tekkinud, et hoian pea vähe paremale ja vidutan veidi silmi, et kui peaks jälle midagis ellist juhtuma, siis päris kraavi ei ehmatata. Inimeste arusaamine "ühest autopikkusest" kiirusel 180+-Kmh võib ju väga erinev olla, sellest saan ka aru. Aga nõme ikka.
Vasta

Autopikkuse ei loe siin küll midagi.Väliskurvis sõitja saab igal juhul ennem pimestatud. Rolleyes
Vasta

(22-01-2018, 12:45 PM)alfredo Kirjutas:  Oleneb tuledest. Mõne kaugtuli on sama, mis teise lähituli ja vastupidi. ... Ja vist pole mingit kohustust kaugtuledega ringi kimada.

Pigem häirivad mind need juhid, kes vahepeal ühe liiklusseltskonna poolt promotud "vaheta tuled kauge peale tagasi 1 autopikkus enne kohtumist" rakendavad, mis aga alati eesmärgipäraselt välja ei kuku. Pigem tõmmatakse sulle valgus näkku mõned autopikkused enne kohtumist ja siis olen küll kuri olnud. ...
Sõltumata tulede heledusest-eredusest peavad nad valgustama ikka sama ala elik kaugtuled ca 150 m auto ette ja lähituled ca 40 m. Ja kui lähituledega siis tohid ju ringi kimada Big Grin kuni ca 40 km/h ehk see on kiirus millisel saad pidama lähitulede valgusvihku ilmunud takistuse ees kuival teel.

Vahetan ka ise enamasti samal põhimõttel tagasi ja pole mulle üldiselt liig vara täistulesid silma lastud.

Aga lihtsalt väga paljudel on tuled täitsa metsa, näed mingit lülituse muutust aga ikka vahivad tuled sulle silma või vaatad kaugelt, et üks tuli pime aga jõuab lähemale ja siis saad aru, et üks tuli vaatab otse nina alla, vist lähitule joon 5m peal, teisel vastupidi üks ok aga teine vaatab taevasse jne jne. Mingi enam-vähem regulli saab tasasel platsil või garaažiseinal ka ju ise ära teha  Sad
Vasta

See tuledejutt paneb mind vana virinat uuesti virisema.
Tean, et teie nii ei tee, kuid harige palun oma vähemkorralikke tuttavaid, et nemad ka ei teeks Wink

1. Koos sõidutuledega põletatakse udutulesid.

2. Seistakse põlevate sõidutuledega. Eriti maantee ääres. Paar eriti kenjaalset tüüpi olen avastanud (tema vaadates) vasakus teeservas niimoodi seismas.

3. (Siiani oli tulesid palju, aga nüüd on vähe.) Ei näidata suunda või tehakse seda koos roolipöördega. Eriti ringilt väljasõidul.
Vasta

 Eriti ringilt väljasõidul.

Svenssonis on nii ,et enne ringile minekut:

Kui väljud esimesest pöördest näidatakse paremat suunda.
Kui otse ,st.2 e.väljasõit ,siis midagi.
Kui 3 s.väljasõit ,siis enne ringi vasak suund.

Algul oli päris harjumatu. Rolleyes
Vasta

Mõnes mõttes hea loogiline, aga esimesest mahasõidust pealetulija jaoks eksitav.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne