24-01-2018, 23:42 PM
Ma soovitan minna silmaarsti juurde ja lasta kõikvõimalikud valgustestid teha. pole kunagi selliseid muresid olnud ja kunagi sai ainult pimedas põhimõtteliselt sõidetud.
(24-01-2018, 23:30 PM)honkomees Kirjutas:(24-01-2018, 20:46 PM)diesel Kirjutas: ... kui te ei suuda liikluses näha ees sõitvat-seisvat teist autot piisavalt aegsasti, siis on teil ilmselgelt enda liikumiskiirus liiga suur. ...
nähtavuspiirkonnas pead suutma igal hetkel oma auto peatada. nagu eelpool vihjati, oma tuledest ette sõita ei maksa.
...
otse ees sõitvat enamasti ikka näeb, kui see just mõne 40-50 km/h ei sõida, aga selle ees sõitvatest enam aimu pole, st ei oska arvestada, kas möödasõit on võimalik või mitte, kas vastutuleva auto korral on eessõitja ette võimalik keerata või on seal terve kolonn "seasilmadest" tagatuledega autosid end ära peitnud.
(24-01-2018, 23:51 PM)Alts Kirjutas: Salongipeeglil olev hoob, kust saab peegli teise asendisse nõksata, on tagasõitva auto tulede poolt pimestada saamise vastu.
(24-01-2018, 23:57 PM)zazik Kirjutas: Soovitan siiralt silmaarsti poole pöörduda. Selline olukord, kus on olemas möödasõidunähtavus, aga ei tuvasta eessõitvaid autosid... no midagi peab väga valesti olema, kas klaas läbipaistmatu või midagi silmadega.
Või harrastad pimedaid möödasõite, kus vastutulija ilmnemisel peab olema KOHE võimalik tagasi reastuda?
(25-01-2018, 10:21 AM)honkomees Kirjutas: no krt, katsun veel hästi aeglaselt seletada ...
(24-01-2018, 22:41 PM)metsakohin Kirjutas: No ei häiri tagumine udutuli küll kedagi, pole vaja ju nii taguotsa kinni imeda. Kogemused kogemusteks ja 40 aastat sõitmist (keegi kusagil eespool toonitas) ei pruugi ka aidata, kes tahab vaielda, lugege tänasest bussiõnnetusest, seal polnud ilmselt aega jalga gaasiltki tõsta. Kahju.
(24-01-2018, 22:41 PM)metsakohin Kirjutas: ...
kes tahab vaielda, lugege tänasest bussiõnnetusest, seal polnud ilmselt aega jalga gaasiltki tõsta. Kahju.
(25-01-2018, 10:21 AM)honkomees Kirjutas: no krt, katsun veel hästi aeglaselt seletada et eessõitja korralikud tagatuled on vajalikud "pimedate" möödasõitude vältimiseks.
Sõidan pimedas-hämaras teel, ees liigub kulgur 70-75 km/h, sellest reeglitekohaseks möödasõitmiseks tuleb veenduda et ees on piisavalt pikalt tee vaba.
...
Aga kui eessõitvatel autodel on taga üleskeerutatud vines seasilmad, siis ei saa mingit sotti, milline tee ees on, on seal kurv, võimalik vastutulija jne kuna juba mõnesaja meetri pealt pole neid tulesid näha.
...
(25-01-2018, 12:33 PM)v6sa Kirjutas: ...Ka mina tänan, sain äsja teada, et pimedas on möödasõit TÄIELIKULT VÄLISTATUD, kuna tegelikus elus on esitulede kuma, helkurpostide kadumist-ilmumist jms eessõitja tagant võimatu näha. Tagatulede asemel seasilmadega eesliikuvaid autosid poole km pealt EI OLE NÄHA. Kui ees autosid ei ole, on võimalik ka põdrast mööda põigata (põdratest eks ole), kitseparvega on sitem lugu.
Aga ma tänan hariva teemaarenduse eest - ma ei ole sellist oma ignorantsuse õigustamist veel lugema sattunudki.
Mind ei saa kaugeltki eeskujulikuks liiklejaks pidada, kuid mingil põhjusel ma ei ole antud olukordadesse sattunud. Kui on nähtavust mööda sõita, on eespool liikuvad sõidukid ju näha. Esitulede kuma, tulede helkurid, helkurpostide perioodiline kadumine ja ilmumine... neid hoiatavaid vihjeid on palju. Ja kui need vihjed ei ole näha, siis ilmselgelt ei ole tegu ohutu möödasõiduga, vaid puhtalt ehku peale minekuga. Mis fifti-siksti võib ka õnneks minna. Või siis mitte, eksole.
(25-01-2018, 13:11 PM)honkomees Kirjutas:Lugedes su õigustusi, tundub, et Sinu jaoks (ja kõigi teiste kaasliiklejate jaoks loomulikult)oleks tõesti tervislikum kui Sa loobuks auto juhtimisest. Kui sa ei näe neid asju, mida teised näevad ja iseenesestmõistetavaks peavad, siis ei ole Su tervis ilmselt piisav. Vahet pole, kas asi on silmades või silmade taga, ilmselgelt on midagi valesti. Peamine viga tundub olema muidugi suhtumises.(25-01-2018, 12:33 PM)v6sa Kirjutas: ...Ka mina tänan, sain äsja teada, et pimedas on möödasõit TÄIELIKULT VÄLISTATUD, kuna tegelikus elus on esitulede kuma, helkurpostide kadumist-ilmumist jms eessõitja tagant võimatu näha. Tagatulede asemel seasilmadega eesliikuvaid autosid poole km pealt EI OLE NÄHA. Kui ees autosid ei ole, on võimalik ka põdrast mööda põigata (põdratest eks ole), kitseparvega on sitem lugu.
Aga ma tänan hariva teemaarenduse eest - ma ei ole sellist oma ignorantsuse õigustamist veel lugema sattunudki.
Mind ei saa kaugeltki eeskujulikuks liiklejaks pidada, kuid mingil põhjusel ma ei ole antud olukordadesse sattunud. Kui on nähtavust mööda sõita, on eespool liikuvad sõidukid ju näha. Esitulede kuma, tulede helkurid, helkurpostide perioodiline kadumine ja ilmumine... neid hoiatavaid vihjeid on palju. Ja kui need vihjed ei ole näha, siis ilmselgelt ei ole tegu ohutu möödasõiduga, vaid puhtalt ehku peale minekuga. Mis fifti-siksti võib ka õnneks minna. Või siis mitte, eksole.
(25-01-2018, 13:11 PM)honkomees Kirjutas: Ka mina tänan, sain äsja teada, et pimedas on möödasõit TÄIELIKULT VÄLISTATUD, kuna tegelikus elus on esitulede kuma, helkurpostide kadumist-ilmumist jms eessõitja tagant võimatu näha.
....
(25-01-2018, 13:20 PM)zazik Kirjutas: Lugedes su õigustusi, tundub, et Sinu jaoks (ja kõigi teiste kaasliiklejate jaoks loomulikult)oleks tõesti tervislikum kui Sa loobuks auto juhtimisest. Kui sa ei näe neid asju, mida teised näevad ja iseenesestmõistetavaks peavad, siis ei ole Su tervis ilmselt piisav. Vahet pole, kas asi on silmades või silmade taga, ilmselgelt on midagi valesti. Peamine viga tundub olema muidugi suhtumises.
(25-01-2018, 13:33 PM)Kult Kirjutas:(25-01-2018, 13:20 PM)zazik Kirjutas: Lugedes su õigustusi, tundub, et Sinu jaoks (ja kõigi teiste kaasliiklejate jaoks loomulikult)oleks tõesti tervislikum kui Sa loobuks auto juhtimisest. Kui sa ei näe neid asju, mida teised näevad ja iseenesestmõistetavaks peavad, siis ei ole Su tervis ilmselt piisav. Vahet pole, kas asi on silmades või silmade taga, ilmselgelt on midagi valesti. Peamine viga tundub olema muidugi suhtumises.
Kas endal ei hakka imelik sellist juttu ajades, näed pimedas sama hästi kui valgel ajal või?
Kuidas selle looga oli kui pimedas sõitis politseibuss valgustamata traktorile(t-16 vist) tagant otsa. Kes seal siis süüdi on/oli või kui metskits hüppab ette, kas sul siis auto pidurdab nagu kännu taha või kuidas. Ei jõua reageeridagi kui kits ette hüppab.
(25-01-2018, 13:27 PM)v6sa Kirjutas: ... On võimalik pimedas piisavalt kaugele näha. Seda tõestab läbitud 2 miljoni kilomeetri jooksul tehtud null möödasõiduavariid. Pimedas ohutult tehtud möödasõite on sadades. ... Aga selliste asjade vastu aitab vaist või kõhutunne. ...
... Kuniks ta ise liikleb ohutult ja sellega arvestades pole häda. Mina elan need ebameeldivad hetked asjatu udutulepõletaja taga üle, kuna on võimalik ju oma nägemist kaitsta pimestava valguspunkti eest. Ei sõida lähedal, ei vahi tagumenti, pilgu üle eessõitva auto viimisel pigistad ühe silma kinni ja siis teisel pool kasutad pimestamata silma - lihtsad asjad, mis aitavad kurjas ja ignorantses maailmas ellu jääda.
Soovitus: proovi ilma esimeste udutuledeta sõita ning vea oma auto esituledele lisatoide nigelate tehasejuhtmete asemel.
(25-01-2018, 16:20 PM)honkomees Kirjutas:(25-01-2018, 13:27 PM)v6sa Kirjutas: ... On võimalik pimedas piisavalt kaugele näha. Seda tõestab läbitud 2 miljoni kilomeetri jooksul tehtud null möödasõiduavariid. Pimedas ohutult tehtud möödasõite on sadades. ... Aga selliste asjade vastu aitab vaist või kõhutunne. ...
... Kuniks ta ise liikleb ohutult ja sellega arvestades pole häda. Mina elan need ebameeldivad hetked asjatu udutulepõletaja taga üle, kuna on võimalik ju oma nägemist kaitsta pimestava valguspunkti eest. Ei sõida lähedal, ei vahi tagumenti, pilgu üle eessõitva auto viimisel pigistad ühe silma kinni ja siis teisel pool kasutad pimestamata silma - lihtsad asjad, mis aitavad kurjas ja ignorantses maailmas ellu jääda.
Soovitus: proovi ilma esimeste udutuledeta sõita ning vea oma auto esituledele lisatoide nigelate tehasejuhtmete asemel.
Minu kilometraaž on ilmselgelt väiksem, 40 juhiaasta jooksul pakun et miljoni ja poolteise vahele jääv, kuid möödasõiduavariide arv on sama. Ja kõigi avariide arv on ka olematu, paar nooruses toimunud päris avarii moodi asja ja mõned kiilakalt kruusateelt väljavajumised, noh ja näiteks vastutulevalt autolt äraveerenud rattaga pihtasaamine ning kitsed-kitsed-kitsed, nendega saab iga aasta kokku ja pea iga nädal on napikas. Ühtegi nö kehavigastustega avariid pole.
Ma arvan, et mõne ebameeldiva silma paistva tule elab üle, aga ohutus peaks selle ebameeldivuse üles kaaluma.
Soovitusest: Pimedas sõidan ikka ilma eesmiste udutuledeta, aga ümberehitust ei saa ju liisingupannil teha, esindus saab kurjaks. Viimase auto peale olengi kuri, kuna sel ei saa panna põlema vaid tagumist udutuld, et autot paremini markeerida teel. Esimeste põletamisel pimedal ajal pole ju mõtet.
(25-01-2018, 13:45 PM)ivo86 Kirjutas: ...Hobujõudude ostmiseks peab olema rahakott puuga seljas, kahjuks riigitöö ja invaliidsuspensionil naine ning lapsed seda ei võimalda, tuleb liisida odav auto, mis ei vaja remonti, et saaks iga päev tööle ja tagasi sõita oma 120 km ära. Lisaks peab teada saama, kas eessõitja ees on kurv või mitte, seda näitavad kaugemalsõitjate tagatuled.
Kurvilisel teel võib-olla ei näe, aga see pole ka koht, kus teha möödasõitu, mis kestab "pool versta" vms, selle mure vastu aitab ka hobujõud.
Sirgel teel:
Valgel ajal näed ka ilma tuledeta autot 0,5 km, uuematel ju valgel ajal ei põlegi tagatuled.
Pimedal ajal näed 0,5 km pealt ka mõnikord autost välja lendava suitsukoni ära, rääkimata tagatulest.