Uute autode hinnad kuuekümnendatel
#1

Pildil siis vene autode hinnad 1966a. soomes, markades.
Kas on kellelgi infot palju maksid kuuekümnendatel uued autod Eestis ?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

Huvitav miks kiirabivolga teistest Volgadest odavam oli Smile
Vasta
#3

Tohohh! Kas Volgadele pakuti ka Roveri diiselmootorit ? Ei teadnudki...

Turbonegro
Vasta
#4

Reklaamist on näha, et pakuti nii perkinsit kui ka roveri mootorit, iseasi kas ja kui palju neid diisleid soomes üldse müüdi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#5

Soome mark aastal 1966 olevat olnud praeguses vääringus 1,47 eurot.

Autode hinnad meil olla siis olnud sellised:

sapakas ZAZ 966 - 2200 rubla
Moskvitš 408 - 4500 rubla
Volga M-21 - 5600 rubla
Tšaika GAZ 13 - 15000 rubla

mootorrataste hinnad:

Ural - 1250 rubla
IŽ Planeta - 650 rubla
Voshod - 465 rubla

Keskmine palk kogu N-Liidu arvestuses oli ca 100 rubla, Eestis vast 120-125 rubla.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#6

(17-08-2012, 17:11 PM)Hangover Kirjutas:  Tohohh! Kas Volgadele pakuti ka Roveri diiselmootorit ? Ei teadnudki...

Hilisemal ajal on "Konela" tuunind ka Fordi 3.0l konega Gaz 24 ja.
Aga tuttuue ratta 1968 ostupaber:

[Pilt: large_27180821_EsXd.jpg]

Ratas ise paraku ootab jälle uuesti rattaks saamist.

loll on loll olla.
Vasta
#7

Mõned huvitavad hinnad veel:

Mercedes-Benz 560 SEL 1 017 500
Mercedes-Benz 500 SEC 860 000

BMW M3 380 500
Ford Sierra Cosworth 4x4 331 000
Lancia Delta Integrale 291 000
Vasta
#8

Peaks olema inva-variant.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#9

(17-08-2012, 16:24 PM)Urmash Kirjutas:  Pildil siis vene autode hinnad 1966a. soomes, markades.
Kas on kellelgi infot palju maksid kuuekümnendatel uued autod Eestis ?  

Kas see aeg ENSV üldse ametlikult autosid müüdi? Toodi neid ikka NSVL tähtsamatest linnadest.
Nagu ka ühe omaaegse laulusõnad räägivad: Minu sõbral on nüüd oma masin, Leningraadist ise ostmas käis, Moskvits on ju väga väga tore asi ...............
Vasta
#10

(26-04-2017, 11:00 AM)genn Kirjutas:  
(17-08-2012, 16:24 PM)Urmash Kirjutas:  Pildil siis vene autode hinnad 1966a. soomes, markades.
Kas on kellelgi infot palju maksid kuuekümnendatel uued autod Eestis ?  

Kas see aeg ENSV üldse ametlikult autosid müüdi? Toodi neid ikka NSVL tähtsamatest linnadest.
Nagu ka ühe omaaegse laulusõnad räägivad: Minu sõbral on nüüd oma masin, Leningraadist ise ostmas käis, Moskvits on ju väga väga tore asi ...............

Müüdi-müüdi :Smile.. loomulikult ostulubadega.
Laul räägib viiekümnendatest.
Vasta
#11

Eestis müüdi uusi autosid ostulubade alusel. Asutustele mingi jaotuse alusel eraldati mingi auto, mootorratta ostuluba. Ostuloal oli märgitud auto või mootorratta markeering. Asutuses ametiühingu komitee vaagis auto ostu soovinute vahel, kellele see ostuõnn anda. Prakeeriti välja esimeses järjekorras käskkirjalised noomituste saajad, kes olid töödistsipliini rikkunud: alkoholijoobes tööl, asutuse autoga autoavarii süülised autoavarii tekitajad, pisiasjade varguselt tabatud, seltsimeheliku kohtu poolt süüdi mõistetud ( igal asutusel oli seltsimehelik kohus) jne. Siis tuli eelistuseks ühiskondlikust tööst osavõtt ja panus selles:rahvamalevlane, ühiskondlik autoinspektor. rahvakontrolli liige, asutuses hästi tööd tegev töötaja, kes omas autoriteeti üldsusele  jne. Kui selline sõelumine läbi sai, siis toimus ametiühingu komitee liikmete poolt hääletus sõelale jäänud ostusoovijate vahel. Siin tuli tavaliselt määravaks ühe või teise ostusoovija meeldivus või vastumeelsus. Kuuldavasti kasutsti ka teatud liikmetele meelehead teha.
Kui asutuses see protseduur oli lõppenud ja ostueesõigus selgunud, siis see otsus saadeti kohaliku Linna Töörahva Saadikute Nõukogu plaani osakonnale, see saatis ostusoovija isikuandmete ja elukoha andmetega kinnitatud õiendi Tallinna autoosade kauplusele Volga. Sealt tuli teade, et mis kuupäevaks peab olema autokaupluse kassasse  makstud vajalik summa raha. Kui see oli tehtud, siis hakkasid ootama kaupluse teadet, millal on võimalus Tallinnasse autole järgi minna. St. auto ostja ressursi eest toodeti temale auto! Praegu on nii, et auto toodetakse tehase ressursi alusel ja osturaha laekub hiljem tehasele.
Olen selle protseduuri nõuka ajal läbi teinud ja seepärast ka selline detailne kirjeldus. 1967.a. märtsi lõpul maksin Volga Gaz 21P ostmiseks kaupluse kassasse 5602.- rubla. Kätte sain 3. juunil 67.a. Tallinnas Volga kaupluse Lume tn. laost.
Auto on senini alles, renoveeritud ja osalen Tartus asuva vanatehnika klubi "Levatek" üritustel ja teinud ka kaasa viimati olnud vanatehnika Suursõidu.
Vasta
#12

Toonase ühiskonnakorralduse eripäradest veel:

Mingil hetkel anti väga tähtsatele kodanikele (teadlased, kirjanikud, heliloojad) teenete eest uus auto. Veidi hiljem aga mindi lihtsamat teed: neile kingiti autoostuload.

Aga näiteks aastal 1984 olid mingil hetkel uued Moskvitšid 2140 Kadaka tee autopoes täiesti vabalt saadaval. Polnud vaja ei ostuluba ega midagi, lao vaid raha letti.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#13

(10-02-2018, 10:53 AM)Aspelund Kirjutas:  Toonase ühiskonnakorralduse eripäradest veel:

Mingil hetkel anti väga tähtsatele kodanikele (teadlased, kirjanikud, heliloojad) teenete eest uus auto. Veidi hiljem aga mindi lihtsamat teed: neile kingiti autoostuload.

Aga näiteks aastal 1984 olid mingil hetkel uued Moskvitšid 2140 Kadaka tee autopoes täiesti vabalt saadaval. Polnud vaja ei ostuluba ega midagi, lao vaid raha letti.

A.

Täpselt nii. Mitte ainult Mossed, vaid ka Sapakad olid sel ajal vabalt müügil.
Vasta
#14

Mingi aeg seitsmekümnendatel oli Tartu lähedal Lohkvas autopood. Seal olid ainult Zigulid. Aga mingi aeg likvideeriti ära, oli vist ETKVL-iga seotud.Hiljem oli seal Zigulli kärusi kõvasti vabalt saada. Seitsmekümnendatel vedeles ka Lembitu tn ETKVL-i ladude hoovis neid nn. Zigulli kärusid virnades. Hindasi ei mäleta enam.
Vasta
#15

Fotod Tekniikan Maailma 1977
Seitsekümmnendate aastate keskpaigaks hakkas  NSVliidu autotööstus  maailma tasemest juba tõsiselt  maha jääma . Müük arenenud maadesse oli võimalik ainult
dumping hindadega.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       

Vasta
#16

Viimases pildireas on huvitav nüanss - GAZ24-le lubatakse 6 inimest. Oskab keegi midagi öelda?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#17

Varajasel GAZ 24 millel esiistmete vahele käib eemaldatav "padi" on käsiraamatus kirjas, et lühematel distantsidel lubatud 6 inimest. Volgafoorumis keegi kirjutas, et oli lasknud selle edukalt liiklusregistrisse kanda.
Vasta
#18

"Volgamehed" teavad rohkem rääkida, aga  esimesele nö. "pikale" pingile oli USAkate eeskujul kolm passažiiri mõeldud.

loll on loll olla.
Vasta
#19

tere,kas teate et,kõige rohkem autoostulubasid tuli asutustele RÄNDPUNALIPU võiduga,minu käes on  ENSV EPT rändpunalipu varras kus,varda külge needitult on kogu sots võistluse ajalugu peal.
Vasta
#20

(10-02-2018, 16:06 PM)IIIFFFAR Kirjutas:  "Volgamehed" teavad rohkem rääkida, aga  esimesele nö. "pikale" pingile oli USAkate eeskujul kolm passažiiri mõeldud.

21 ga 3 reisiat ees ehk reaalsem.24 ga keskmine mees nagu lendur ,dzoistik jalge vahel. Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne